Jaki silnik (ropa czy benzyna; poj?) do spokojnej jazdy ?
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Jaki silnik (ropa czy benzyna; poj?) do spokojnej jazdy ?
Witam,
Przymierzam się do szukania jakiegoś zadbanego egzemplarza: koniecznie kombik i koniecznie automat. Mam nadzieję, że przy odrobinie szczęścia stać mnie będzie na zadbany egzemplarz kombi z rocznika 1999-2003 z przebiegiem 80-120k mil (tj. 130-200k km). Jako kompletny adept marki MB, nie wiem jakie silniki są najbardziej niezawodne i w miarę oszczędne? Ropa czy benzyna? Pojemność? Jakich jednostek lepiej unikać?
W zasadzie dużych przebiegów do tej pory nie robiłem - zdecydowanie poniżej przeciętnej... (no ale jeżeli trafi się fajne autko, to może się zmienić ;-) )
Przyznam się, że pierwszy odruch podpowiada mi 2.0 benzyna - ale czy to dobre posunięcie przy tak dużym aucie?
Dodam, że ma to być auto rodzinne, do spokojnej jazdy - niczym dla zgreda w delegację ;-)
Pozdrawiam i proszę doświadczonych i forumowiczów obytych z W210 o wypowiedź.
Przymierzam się do szukania jakiegoś zadbanego egzemplarza: koniecznie kombik i koniecznie automat. Mam nadzieję, że przy odrobinie szczęścia stać mnie będzie na zadbany egzemplarz kombi z rocznika 1999-2003 z przebiegiem 80-120k mil (tj. 130-200k km). Jako kompletny adept marki MB, nie wiem jakie silniki są najbardziej niezawodne i w miarę oszczędne? Ropa czy benzyna? Pojemność? Jakich jednostek lepiej unikać?
W zasadzie dużych przebiegów do tej pory nie robiłem - zdecydowanie poniżej przeciętnej... (no ale jeżeli trafi się fajne autko, to może się zmienić ;-) )
Przyznam się, że pierwszy odruch podpowiada mi 2.0 benzyna - ale czy to dobre posunięcie przy tak dużym aucie?
Dodam, że ma to być auto rodzinne, do spokojnej jazdy - niczym dla zgreda w delegację ;-)
Pozdrawiam i proszę doświadczonych i forumowiczów obytych z W210 o wypowiedź.
Ostatnio zmieniony 15 gru 2009, o 14:00 przez Jardinero, łącznie zmieniany 2 razy.
Teraźniejszość:
2004 Mitsubishi Space Star 1.6L auto
Historia:
1999 Daewoo Lanos 1.6L LPG
1996 Volvo 850 2.3L
1989 GMC Safari 4.3L auto
1992 Nissan Sentra 2.0L
2004 Mitsubishi Space Star 1.6L auto
Historia:
1999 Daewoo Lanos 1.6L LPG
1996 Volvo 850 2.3L
1989 GMC Safari 4.3L auto
1992 Nissan Sentra 2.0L
jezeli chcesz maly silnik to celuj w manualna skrzynie biegow. silnik 2.0 benzyna jest za slaby do tego auta i pali tyle samo co 2.3 albo nawet wieksze benzynowe V-ki jak ktos sie uprze. wybor diesla czy benzyny sprowadza sie glownie do Twoich przebiegow rocznych. jezeli nie jezdzisz duzo, smialo bierz benzyniare - mniej klopotow.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
dzięki za tak prędkie odpowiedzi... to już mi daje trochę do myślenia 8-)
za benzyną przemawiają fakty:
-nie planuję wysokich przebiegów,
-mam doświadczenie z benzyniakami (ropniakiem nigdy nie jeździłem - trochę się obawiam drogich awarii dieslowskich ulepszaczy - nie mam pojęcia jaka jest ich żywotność, itp),
-chyba prostsze konstrukcje i mniej wymagające jeśli chodzi o serwisowanie,
-cichsza praca - mniej uciążliwy na długich trasach, np. UK-PL :-D )
-niższa cena zakupu?
A za ropą:
-dłuższa żywotność,
-mniejsze spalanie.
cdn. :-)
merlin - tak jest, że kombik i w auto to wiem na pewno, ale ten wybór silników jest odurzający ;-)merlin pisze:W sumie po częsci już sam odpowiedziałeś sobie na to pytanie: kombi w automacie z lat 99-03 ;-)
Jesli chcesz mniejsze spalanie to mozesz wziasc manual,w jakims mniejszym silniku, juz obojetne czy 2,0 pb czy 2,2cdi :-)
za benzyną przemawiają fakty:
-nie planuję wysokich przebiegów,
-mam doświadczenie z benzyniakami (ropniakiem nigdy nie jeździłem - trochę się obawiam drogich awarii dieslowskich ulepszaczy - nie mam pojęcia jaka jest ich żywotność, itp),
-chyba prostsze konstrukcje i mniej wymagające jeśli chodzi o serwisowanie,
-cichsza praca - mniej uciążliwy na długich trasach, np. UK-PL :-D )
-niższa cena zakupu?
A za ropą:
-dłuższa żywotność,
-mniejsze spalanie.
cdn. :-)
Ostatnio zmieniony 16 gru 2009, o 13:13 przez Jardinero, łącznie zmieniany 1 raz.
Teraźniejszość:
2004 Mitsubishi Space Star 1.6L auto
Historia:
1999 Daewoo Lanos 1.6L LPG
1996 Volvo 850 2.3L
1989 GMC Safari 4.3L auto
1992 Nissan Sentra 2.0L
2004 Mitsubishi Space Star 1.6L auto
Historia:
1999 Daewoo Lanos 1.6L LPG
1996 Volvo 850 2.3L
1989 GMC Safari 4.3L auto
1992 Nissan Sentra 2.0L
- MARSZAL220CDI
- VIP
- Posty: 281
- Rejestracja: 8 lut 2009, o 17:11
- Lokalizacja: Polanica-Herford
Każdy chwali co swoje i ja zachwalę. ;-)
220CDI 143KM Automat w Kombi.
Często pod dach zaladowany-trasa Holandia-Polska jak mi sie bardzo śpieszyło to potrafił i koło 10litrów wypić,ale przy załadowanym aucie i prędkości 170-180k/h czasami i więcej to uważam,że niewiele.
Ale zazwyczaj jadę sobie spokojnie tak do 150km/h to spalanie mam 6,0-6,5litra.
Tak jak ty chcesz do spokojnej jazdy to polecam 220CDI ,a 143KM jest wystarczające.
Pozdrawiam.
220CDI 143KM Automat w Kombi.
Często pod dach zaladowany-trasa Holandia-Polska jak mi sie bardzo śpieszyło to potrafił i koło 10litrów wypić,ale przy załadowanym aucie i prędkości 170-180k/h czasami i więcej to uważam,że niewiele.
Ale zazwyczaj jadę sobie spokojnie tak do 150km/h to spalanie mam 6,0-6,5litra.
Tak jak ty chcesz do spokojnej jazdy to polecam 220CDI ,a 143KM jest wystarczające.
Pozdrawiam.
Za pomoc klikam pomógł a na zlocie(jak już się wybiorę) stawiam browara
Ex- w124 200D "Budyń"
EX w210 220CDI 2001r. Automat,Kombi,Elegance ( sprzedany:( .)
Obecnie? -mam Oko na oku
Ex- w124 200D "Budyń"
EX w210 220CDI 2001r. Automat,Kombi,Elegance ( sprzedany:( .)
Obecnie? -mam Oko na oku
No i o to właśnie biega: jeżeli jest co to chwalić! A jeszcze gdybyśmy nie zapominali o wadach to byłoby bajera 8-)MARSZAL220CDI pisze:Każdy chwali co swoje i ja zachwalę. ;-) 220CDI 143KM Automat w Kombi.
Teraźniejszość:
2004 Mitsubishi Space Star 1.6L auto
Historia:
1999 Daewoo Lanos 1.6L LPG
1996 Volvo 850 2.3L
1989 GMC Safari 4.3L auto
1992 Nissan Sentra 2.0L
2004 Mitsubishi Space Star 1.6L auto
Historia:
1999 Daewoo Lanos 1.6L LPG
1996 Volvo 850 2.3L
1989 GMC Safari 4.3L auto
1992 Nissan Sentra 2.0L
- MARSZAL220CDI
- VIP
- Posty: 281
- Rejestracja: 8 lut 2009, o 17:11
- Lokalizacja: Polanica-Herford
Jardinero, nie wiem czy cię dobrze zrozumiałem,ale jeżeli chodzi o awaryjność to fajnie by było gdyby auta się nie psuły :-)
a każdy model z każdym silnikiem ma jakieś wady i jest mniej lub więcej narażony na usterki.
Ja np: Troche kulawo trafiłem bo prawie rok po zakupie i przejechaniu prawie ok45tyś km
posypało się kilka spraw,ale naprawione i śmigam dalej.
Nie którzy kupią i od razu mają problemy,a inni jeżdzą pare lat bez żadnych usterek.
Pochwalić muszę stare poczciwe ex 124
380tyś jak kupiłem .. zrobiłem około 90tyś km w 2,5roku i wymieniłem 2 razy klocki i tarcze z przodu.poza tym nic więcej!...
Pzdr.
a każdy model z każdym silnikiem ma jakieś wady i jest mniej lub więcej narażony na usterki.
Ja np: Troche kulawo trafiłem bo prawie rok po zakupie i przejechaniu prawie ok45tyś km
posypało się kilka spraw,ale naprawione i śmigam dalej.
Nie którzy kupią i od razu mają problemy,a inni jeżdzą pare lat bez żadnych usterek.
Pochwalić muszę stare poczciwe ex 124
380tyś jak kupiłem .. zrobiłem około 90tyś km w 2,5roku i wymieniłem 2 razy klocki i tarcze z przodu.poza tym nic więcej!...
Pzdr.
Za pomoc klikam pomógł a na zlocie(jak już się wybiorę) stawiam browara
Ex- w124 200D "Budyń"
EX w210 220CDI 2001r. Automat,Kombi,Elegance ( sprzedany:( .)
Obecnie? -mam Oko na oku
Ex- w124 200D "Budyń"
EX w210 220CDI 2001r. Automat,Kombi,Elegance ( sprzedany:( .)
Obecnie? -mam Oko na oku
to już nie do końca prawda.... żywotność starych diesli brała się z kombinacji 2 czynników. Niewysilonych silników (taka beczka z 2000 ccm miała całe 65 KM, czyli niecałe 33 KM z litra, E220 CDI z 2148 ccm ma 143 KM czyli prawie 67 KM z litra) i bardzo solidnej konstrukcji kadłubów silników (żeliwo), które dodatkowo łatwo było remontować.Jardinero pisze:dłuższa żywotność,
CDI mają już skomplikowaną konstrukcję (turbiny, niektóre ze zmienną geometrią) i skomplikowany osprzęt, w dodatku mocno zelektronizowany...
W123 i W124 można było serwisować u przysłowiowego kowala na wsi, CDIka nie da rady... :-/
topol
MB 420 SEC '87
MB A150 BlueEfficiency '09
MB C180 T '98 + LPG AKME - sprzedana...
MB 420 SEC '87
MB A150 BlueEfficiency '09
MB C180 T '98 + LPG AKME - sprzedana...
-
- Posty: 899
- Rejestracja: 13 cze 2008, o 13:00
- Lokalizacja: Wawa
Mała poprawka. W123 200D miało do początku '79 55 KM, po tej dacie 60 KM. Sam miałem beczkę 200D, dlatego szczerze współczuje wszystkim jeżdżącym (nie wiem czy to nie jest słowo na wyrost :mrgreen: ) 220 dieslem w Oku.topol pisze:to już nie do końca prawda.... żywotność starych diesli brała się z kombinacji 2 czynników. Niewysilonych silników (taka beczka z 2000 ccm miała całe 65 KM, czyli niecałe 33 KM z litraJardinero pisze:dłuższa żywotność,
Pozdrawiam,
nonmaximus
E280 '99
VW Golf MK IV 1.6 cabrio '98
Ze świata statystyk: 90% właścicieli BMW kupiło je tylko dlatego, że nie potrafiło przeliterować słowa Mercedes :mrgreen:
VW Golf MK IV 1.6 cabrio '98
Ze świata statystyk: 90% właścicieli BMW kupiło je tylko dlatego, że nie potrafiło przeliterować słowa Mercedes :mrgreen:
Nonmaximus, nie masz czego wspołczuc, co najwyzej pozazdroscic :mrgreen: Beczka była produkowana w latach 76-86 na rynku w tym czasie nie było "wiele" aut które miały lepsze osiągi, pewnie jeżdiłeś nia w bardziej współczesnym czasie ;-) Bo jesteśmy prawie rówieśnikami ;-)nonmaximus pisze:Sam miałem beczkę 200D, dlatego szczerze współczuje wszystkim jeżdżącym (nie wiem czy to nie jest słowo na wyrost :mrgreen: ) 220 dieslem w Oku.
Pozdrawiam,
nonmaximus
Dodam że wg statystyk ADAC z 1982 roku, przeciętny przebieg 200D w123 w czasie pierwszej awarii (tzn. unieruchomienia samochodu z przyczyn technicznych) wynosił 852.777 km.
W123 200D - 50-60KM wersja 300D miała 80-88KM
W124 200D - 75KM wersja 250D miała 94KM
W202 200D - 75KM wersja 250D miała 113KM
W210 220D -95KM wersja 300D miała 136 KM
Jak widac z biegiem czasu moc aut powoli rosła i taki 250D z w124 badz nawet 300D z w123 ma nawet mniej KM co 220D obecnie
Diesel to piekna sprawa,czy to te wieksze jednostki czy mniejsze ;-)
Pozdrawiam
Merlin
Ps. Wracajac do tematu jestem ciekaw co kolega Jardinero wybierze, to juz musi chyba sam zdecydowac :-D
Ex: W124 200E '88 , w210 220D'96
No taka jest intencja tego tematu, aby dzielić się doświadczeniami; nie tylko zaletami, ale również wadami... (równolegle dowiaduję się też o W203)...MARSZAL220CDI pisze: każdy model z każdym silnikiem ma jakieś wady i jest mniej lub więcej narażony na usterki...
Swoją drogą, to jak się mają silniki Waszych W210 pod względem usterkowości do innych marek, którymi jeździliście?
A) Porównywalnie,
B) Lepiej, czy
C) Gorzej???
A może warto by zrobić małą ankietę na ten temat (a może już była)? :-?
NB Czy ktoś posiada może jakąś ocenę/opis W210 (np. Motor czy Auto Świat robią testy używanych) lub ciekawe linki w temacie? Z góry dzięki.... 8-)
Ostatnio zmieniony 16 gru 2009, o 22:30 przez Jardinero, łącznie zmieniany 1 raz.
Teraźniejszość:
2004 Mitsubishi Space Star 1.6L auto
Historia:
1999 Daewoo Lanos 1.6L LPG
1996 Volvo 850 2.3L
1989 GMC Safari 4.3L auto
1992 Nissan Sentra 2.0L
2004 Mitsubishi Space Star 1.6L auto
Historia:
1999 Daewoo Lanos 1.6L LPG
1996 Volvo 850 2.3L
1989 GMC Safari 4.3L auto
1992 Nissan Sentra 2.0L
Auto świat z 16 listopada 2009 viewtopic.php?t=5970Jardinero pisze:NB Czy ktoś posiada może jakąś ocenę/opis W210 (np. Motor czy Auto Świat robią testy używanych) lub ciekawe linki w temacie? Z góry dzięki.... 8-)
Co prawda nie do końca zgadzam sie z tym co napisali (np:małe przekłamania w spalaniu), ale jest to dośc rzetelna ocena w210 ;-)
Ex: W124 200E '88 , w210 220D'96
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości