Zmiana alu na stal

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

rudi1125
Posty: 86
Rejestracja: 25 gru 2015, o 12:25
Lokalizacja: Rendsburg/Niemcy

Zmiana alu na stal

Post autor: rudi1125 »

Witam .
W mojej Srebnej Strzale mam obecnie alu na letnich 205/65/15.Zakladam ,ze sa fabryczne felgi czyli 6,5Jx15 H2 ET37 lub 7Jx15 H2 ET37. Mam okazje kupic stalowki z oponami za dobre pieniadze.Stalowki maja takie oznaczenie 6J15H2 ET31.Podobniez byly zalozone do w210.Znalazlem wzor na wyliczenie ile beda felgi wezsza szersze od aktualnych.
Oto wzor (szerokosc nowej felgi *25/2-ET)-(szerokosc fabrycznej felgi *25/2-ET)

Wiec z moch obliczen wynika ze (6*25/2-ET31)-6,5*25/2-ET37)=44-44,25=-0,25 czyli cwiartka.
Wyliczenie dla felgi 7J (6*25/2 -ET31)-(7x25/2-ET37)=44-50.5=-6.5.
Wiec zadaje szacownym fachowcom i znawcom pytanie czy przy takiej zmianie nic nie bedzie tarlo?
Zimny75
Posty: 16
Rejestracja: 2 lut 2015, o 15:10
Lokalizacja: Poznań

Re: Zmiana alu na stal

Post autor: Zimny75 »

rudi1125 pisze:Witam .
W mojej Srebnej Strzale mam obecnie alu na letnich 205/65/15.Zakladam ,ze sa fabryczne felgi czyli 6,5Jx15 H2 ET37 lub 7Jx15 H2 ET37. Mam okazje kupic stalowki z oponami za dobre pieniadze.Stalowki maja takie oznaczenie 6J15H2 ET31.Podobniez byly zalozone do w210.Znalazlem wzor na wyliczenie ile beda felgi wezsza szersze od aktualnych.
Oto wzor (szerokosc nowej felgi *25/2-ET)-(szerokosc fabrycznej felgi *25/2-ET)

Wiec z moch obliczen wynika ze (6*25/2-ET31)-6,5*25/2-ET37)=44-44,25=-0,25 czyli cwiartka.
Wyliczenie dla felgi 7J (6*25/2 -ET31)-(7x25/2-ET37)=44-50.5=-6.5.
Wiec zadaje szacownym fachowcom i znawcom pytanie czy przy takiej zmianie nic nie bedzie tarlo?
Na moje to w porównaniu do felgi 6,5x15et37 proponowana przez Ciebie wyjdzie na zewnątrz o 6,7mm, czyli raczej opona nie powinna dotykac rantu błotnika ( na dziurach przy pełnym obciążeniu).
Awatar użytkownika
Przemek
Posty: 583
Rejestracja: 16 wrz 2012, o 01:24
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Przemek »

nic nie powinno trzeć.
tu masz "kalkulator" do kół - wszystko pięknie na obrazku będzie widać jak wprowadzisz parametry ;)
W210 E200CDI Elegance 1998 Sedan 102KM
WDB2100071A820573


S210 E230T Avantgarde 1996 150KM - sprzedany
WDB2102371A316278


S210 2.7/3.2 CDI - było w planach
jest S210 2.2CDI
rudi1125
Posty: 86
Rejestracja: 25 gru 2015, o 12:25
Lokalizacja: Rendsburg/Niemcy

Post autor: rudi1125 »

dzieki ale mi chodzi tez czy w druga strone nie bedzie trzec.jednak 6j jest wezsza sama z siebie i czy felga nie bedzie kolidowac z zaciskiem.
Zimny75
Posty: 16
Rejestracja: 2 lut 2015, o 15:10
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Zimny75 »

rudi1125 pisze:dzieki ale mi chodzi tez czy w druga strone nie bedzie trzec.jednak 6j jest wezsza sama z siebie i czy felga nie bedzie kolidowac z zaciskiem.
Chyba musisz przymierzyć, tył powinien podejść bez problemu ale nie wiem jakie duże masz tarcze na przodzie...
Awatar użytkownika
Przemek
Posty: 583
Rejestracja: 16 wrz 2012, o 01:24
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Przemek »

według mnie nie będzie obcierać.
6" jest węższa, ale ET 31 oddala rotor felgi od zacisku o 6mm - względem oryginalnego ET37.
W210 E200CDI Elegance 1998 Sedan 102KM
WDB2100071A820573


S210 E230T Avantgarde 1996 150KM - sprzedany
WDB2102371A316278


S210 2.7/3.2 CDI - było w planach
jest S210 2.2CDI
rudi1125
Posty: 86
Rejestracja: 25 gru 2015, o 12:25
Lokalizacja: Rendsburg/Niemcy

Post autor: rudi1125 »

ok dzieki

[ Dodano: 2016-01-08, 10:00 ]
Felgi zalozone i wszystko gra:)
WDB210035A255500
Dyskusja z idiotą jest jak gra w szachy z gołębiem.Nie dość, że nasra na szachownice to wywali pionki i odleci z poczuciem wygranej.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości