Wymiana kół na większe a przekłamanie licznika
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
-
- Posty: 139
- Rejestracja: 6 cze 2011, o 01:59
- Lokalizacja: Warszawa
Wymiana kół na większe a przekłamanie licznika
Witam,
Kupiłem dziś felgi amg 17 cali do mojego autka Mam do nich oponki 235/45.
Do tej pory auto jeździło na 16 calowych oponach 215/55. Czy w związku z wymianą będą jakieś przekłamania na liczniku? Czy trzeba coś przestawiać, bo podobno w Comand są jakieś ustawienia? Czy ESP nie będzie wariować?
Kupiłem dziś felgi amg 17 cali do mojego autka Mam do nich oponki 235/45.
Do tej pory auto jeździło na 16 calowych oponach 215/55. Czy w związku z wymianą będą jakieś przekłamania na liczniku? Czy trzeba coś przestawiać, bo podobno w Comand są jakieś ustawienia? Czy ESP nie będzie wariować?
Rocznik 2000
2.7 CDI
VIN: WDB2100161B237574
2.7 CDI
VIN: WDB2100161B237574
Jezeli te 4 fele(17*) sa tozsame i te 4 oponki tez, to wszystko bedzie OK!
* mam na mysli szerokosc i ET
* mam na mysli szerokosc i ET
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
- Mateklobez
- Posty: 397
- Rejestracja: 18 lip 2012, o 22:15
- Lokalizacja: Łobez / Rees
- Kontakt:
PrinceVitold, koła 215/55R16 i 235/45R17 mają identyczną średnicę (nie wliczając oczywiście poziomu zużycia), więc nie będziesz miał żadnych przekłamań.
Do sprawdzania polecam kalkulator opon: http://www.v10.pl/narzedzia/Kalkulator, ... n,204.html
Do sprawdzania polecam kalkulator opon: http://www.v10.pl/narzedzia/Kalkulator, ... n,204.html
http://motospamerzy.pl - ZAPRASZAM!
WDB2100041A123338
Moja Avantgarda
[*] Spoczywaj w pokoju w motoryzacyjnym raju [*]
WDB2100041A123338
Moja Avantgarda
[*] Spoczywaj w pokoju w motoryzacyjnym raju [*]
ESP zadziala jak bedziesz mial inne opony na roznych rogach a nie jak 4 identyczne nawet jak duzo innego rozmiaru.
Co do porownywania srednic opon, to generyczny kalkulator da Ci pewna orientacje a po dokladne sprawdzenie idz na strone poducenta opon i porownaj obroty na kilometr.
Opony sa produkowane z dosc luznymi tolerancjami i widzialem przypadki ze ten sam producent mial 2 modele opon o tych samych nominalnych rozmiarach a obroty roznily sie ponad 5%
Co do porownywania srednic opon, to generyczny kalkulator da Ci pewna orientacje a po dokladne sprawdzenie idz na strone poducenta opon i porownaj obroty na kilometr.
Opony sa produkowane z dosc luznymi tolerancjami i widzialem przypadki ze ten sam producent mial 2 modele opon o tych samych nominalnych rozmiarach a obroty roznily sie ponad 5%
-
- Posty: 139
- Rejestracja: 6 cze 2011, o 01:59
- Lokalizacja: Warszawa
żeby za dużo się nie rozpisywać...PrinceVitold pisze:Dzięki A orientujecie się jak się wchodzi w ustawienia comand do zmiany rozmiaru kół?
https://www.dropbox.com/s/brbey8vcu7z5n ... X%20PL.pdf
strona 188, ustawiasz rozmiar opon i głębokość bieżnika
-
- Posty: 139
- Rejestracja: 6 cze 2011, o 01:59
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wymiana kół na większe a przekłamanie licznika
Witam,
trochę czasu minęło od tego posta i niestety plik już nie jest dostępny (jak we wszystkich chyba tego tupu „udostępniarkach” poza Google).
Udałoby się ponowić udostępnienie lub w kilku słowach opisać jak wejść w ustawienia rozmiaru kół?
(posiadam oryginalne książki do auta i comanda, ale tam nic takiego nie znalazłem)
trochę czasu minęło od tego posta i niestety plik już nie jest dostępny (jak we wszystkich chyba tego tupu „udostępniarkach” poza Google).
Udałoby się ponowić udostępnienie lub w kilku słowach opisać jak wejść w ustawienia rozmiaru kół?
(posiadam oryginalne książki do auta i comanda, ale tam nic takiego nie znalazłem)
Teraz: Okular kombi 270 CDI aut, zgniło-zielony, 280 kkm, VIN: WDB2102161B462449
ML270CDI aut. '03
od 2004: 190-ka, 2.0D aut, '84, 225 kkm
Kiedyś: Beczka (W123) 230 aut, złote cacko - czasy szkolne
i z 50 innych, starych fajnych bryk po drodze
ML270CDI aut. '03
od 2004: 190-ka, 2.0D aut, '84, 225 kkm
Kiedyś: Beczka (W123) 230 aut, złote cacko - czasy szkolne
i z 50 innych, starych fajnych bryk po drodze
Re: Wymiana kół na większe a przekłamanie licznika
https://docer.pl/doc/x0sxnxsNolimit pisze: ↑14 sie 2021, o 15:30 Witam,
trochę czasu minęło od tego posta i niestety plik już nie jest dostępny (jak we wszystkich chyba tego tupu „udostępniarkach” poza Google).
Udałoby się ponowić udostępnienie lub w kilku słowach opisać jak wejść w ustawienia rozmiaru kół?
(posiadam oryginalne książki do auta i comanda, ale tam nic takiego nie znalazłem)
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Re: Wymiana kół na większe a przekłamanie licznika
Wielkie dzięki za instrukcję, wszytko ładnie po polsku opisane. Mam taką oryginalną książeczkę, ale w języku sąsiada, którego bez tłumacza niezbyt kumam i nie doszedłem do tego miejsca.
Odnoszę natomiast wrażenie, że niezbędna jest do tego czynna nawigacja - a u mnie komunikat o braku płyty CD, bo w menu ogólnym nie ma takich opcji.
Odnoszę natomiast wrażenie, że niezbędna jest do tego czynna nawigacja - a u mnie komunikat o braku płyty CD, bo w menu ogólnym nie ma takich opcji.
Teraz: Okular kombi 270 CDI aut, zgniło-zielony, 280 kkm, VIN: WDB2102161B462449
ML270CDI aut. '03
od 2004: 190-ka, 2.0D aut, '84, 225 kkm
Kiedyś: Beczka (W123) 230 aut, złote cacko - czasy szkolne
i z 50 innych, starych fajnych bryk po drodze
ML270CDI aut. '03
od 2004: 190-ka, 2.0D aut, '84, 225 kkm
Kiedyś: Beczka (W123) 230 aut, złote cacko - czasy szkolne
i z 50 innych, starych fajnych bryk po drodze
Re: Wymiana kół na większe a przekłamanie licznika
Ja mam zimowe 16" a letnie 17" i nie zmieniam ustawien w Command a tempomat dziala. Jakie masz rozmiary tych opon?
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Re: Wymiana kół na większe a przekłamanie licznika
215/55R16, przed wymianą też takie były, tyle że różnych firm parami, no i starte trochę. Tempomat ani na jednych, ani na drugich nie działa dobrze: wybija powyżej 100, im szybciej tym szybciej…
Teraz: Okular kombi 270 CDI aut, zgniło-zielony, 280 kkm, VIN: WDB2102161B462449
ML270CDI aut. '03
od 2004: 190-ka, 2.0D aut, '84, 225 kkm
Kiedyś: Beczka (W123) 230 aut, złote cacko - czasy szkolne
i z 50 innych, starych fajnych bryk po drodze
ML270CDI aut. '03
od 2004: 190-ka, 2.0D aut, '84, 225 kkm
Kiedyś: Beczka (W123) 230 aut, złote cacko - czasy szkolne
i z 50 innych, starych fajnych bryk po drodze
- SuperBuster11
- Moderator
- Posty: 1029
- Rejestracja: 21 maja 2015, o 17:59
- Lokalizacja: Brzeg
Re: Wymiana kół na większe a przekłamanie licznika
Problem może leżeć gdzieś indziej. Problemów z mocą nie zauważyłeś? Przy nieszczelnym dolocie silnik może wpadać w tryb awaryjny i rozłącza tempomat. Podobnie może być w przypadku błędów w skrzyni biegów, uszkodzonego czujnika prędkości w piaście (ten sam co czujnik ABS) lub innych błędów. Równie dobrze sam tempomat może wariować z jakiegoś powodu. Szukaj Star Diagnosis w okolicach i sprawdź dokładnie co się dzieje w czasie jazdy.
VIN: WDB2100201A265083 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
Re: Wymiana kół na większe a przekłamanie licznika
Mesio jeździ jak marzenie (przyspieszenie, prędkość, spalanie, praca silnika), ale oczywiście nie jest idealnie: mocno kopci podczas gwałtownego przyspieszania. Z tego powodu rok temu został przebadany kompleksowo od komputera przez turbinę egr klapki szczelności ciśnienia przepływki itd do wtrysków - one zostały wskazane na jedynego winowajcę. O tempomacie wówczas nie myślałem, a nic w związku z nim nie wyszło.
Auto ma feler z czujnikiem obrotów w skrzyni: w ciągu pierwszych 2 lat mojej eksploatacji z 5 razy (w skrajnie różnych warunkach) skrzynia weszła w tryb awaryjny (2-ka na stałe, brak zmiany D na "manual"), od roku spokój. Początkowo z tym wiązałem problem tempomatu, dlatego kilka dni temu byłem znów na "komputerze" konkretnie w tej sprawie. Kilka czujników silnikowych zapisało parametry poza tolerancjami, ten czujnik ze skrzyni też się zapisał, niestety jechać z kompem się nie udało (meches miał za krótki kabel - mój zgnilec ma gniazdo tylko okrągłe pod maską) - więc nie złapaliśmy tempomatu na gorącym uczynku. Ale: meches stwierdził, że to co komputer pokazał raczej nie będzie odpowiedzialne za takie zachowanie tempomatu i zaproponował przebadanie oscyloskopem potencjometru od pedału gazu - kiedyś, bo to dłuższy zabieg.
Oczywiście też jestem zdania, że w układzie sterowania samochodu wszystko powinno być sprawne i prawidłowo ustawione, ale nie uwierzę, że okulary, zwłaszcza po przebiegu do dziury w oparciu fotela = 600kkm+ (mój fotel jest jak nowy - 270kkm) mają wszystkie parametry tip-top, a ponoć (!!) tempomaty działają w nich bez zastrzeżeń.
Przeglądając forum zauważyłem kilka rozpoczętych wątków z takimi objawami tempomatu, ze 2 rozwiązane wymianą opon i właśnie tym wpisaniem w "comanda" (czyli dokładnie w nawigację ?!?), ale reszta bez echa. Liczę na informacje o rozwiązaniu problemów - znalezieniu przyczyny, chętnie spróbuję każdego z tych sposobów, które pomogły.
Auto ma feler z czujnikiem obrotów w skrzyni: w ciągu pierwszych 2 lat mojej eksploatacji z 5 razy (w skrajnie różnych warunkach) skrzynia weszła w tryb awaryjny (2-ka na stałe, brak zmiany D na "manual"), od roku spokój. Początkowo z tym wiązałem problem tempomatu, dlatego kilka dni temu byłem znów na "komputerze" konkretnie w tej sprawie. Kilka czujników silnikowych zapisało parametry poza tolerancjami, ten czujnik ze skrzyni też się zapisał, niestety jechać z kompem się nie udało (meches miał za krótki kabel - mój zgnilec ma gniazdo tylko okrągłe pod maską) - więc nie złapaliśmy tempomatu na gorącym uczynku. Ale: meches stwierdził, że to co komputer pokazał raczej nie będzie odpowiedzialne za takie zachowanie tempomatu i zaproponował przebadanie oscyloskopem potencjometru od pedału gazu - kiedyś, bo to dłuższy zabieg.
Oczywiście też jestem zdania, że w układzie sterowania samochodu wszystko powinno być sprawne i prawidłowo ustawione, ale nie uwierzę, że okulary, zwłaszcza po przebiegu do dziury w oparciu fotela = 600kkm+ (mój fotel jest jak nowy - 270kkm) mają wszystkie parametry tip-top, a ponoć (!!) tempomaty działają w nich bez zastrzeżeń.
Przeglądając forum zauważyłem kilka rozpoczętych wątków z takimi objawami tempomatu, ze 2 rozwiązane wymianą opon i właśnie tym wpisaniem w "comanda" (czyli dokładnie w nawigację ?!?), ale reszta bez echa. Liczę na informacje o rozwiązaniu problemów - znalezieniu przyczyny, chętnie spróbuję każdego z tych sposobów, które pomogły.
Teraz: Okular kombi 270 CDI aut, zgniło-zielony, 280 kkm, VIN: WDB2102161B462449
ML270CDI aut. '03
od 2004: 190-ka, 2.0D aut, '84, 225 kkm
Kiedyś: Beczka (W123) 230 aut, złote cacko - czasy szkolne
i z 50 innych, starych fajnych bryk po drodze
ML270CDI aut. '03
od 2004: 190-ka, 2.0D aut, '84, 225 kkm
Kiedyś: Beczka (W123) 230 aut, złote cacko - czasy szkolne
i z 50 innych, starych fajnych bryk po drodze
Re: Wymiana kół na większe a przekłamanie licznika
Odnośnie potencjometru gazu - nie wiem co ma piernik do wiatraka, gdyż pedał gazu w momencie używania tempomatu jest w pozycji zero podobie jak potencjometr gazu. Ale - dowolny komputer diagnostyczny pokazuje aktualną wartość na potencjometrze gazu w wykresie czasu także oscyloskop niepotrzebny. Nie wiem czemu to miałoby być dłuższe badanie.
Tak się składa, że miałem uszkodzony ten potencjometr i przy pedale wciśniętym w opór wartości wychodziły poza skalę. Stosowny błąd został zapisany w sterowniku i po wymianie potencjometru (samodzielnej) na używany auto dalej jeździło bez problemów. Koszt czegoś takiego to ok. 30zł. Możesz spróbować; taniej wyjdzie wymiana niż niecelna usługa diagnozy.
Tak się składa, że miałem uszkodzony ten potencjometr i przy pedale wciśniętym w opór wartości wychodziły poza skalę. Stosowny błąd został zapisany w sterowniku i po wymianie potencjometru (samodzielnej) na używany auto dalej jeździło bez problemów. Koszt czegoś takiego to ok. 30zł. Możesz spróbować; taniej wyjdzie wymiana niż niecelna usługa diagnozy.
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości