jakie opony polecacie

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

Piasek pisze: Poza tym nie wierzę że u Was opony Michelina pochodzą z importu bo koszty transportu są duże. Na bank Michelin i u Was ma jakieś swoje fabryki albo firmy kooperujące które produkują dla nich opony z tym logo
Masz czesciowo racje. Poszukalem gdzie sie produkuje Micheliny sprzedawane na rynku USA i niektore pochodza z USA, niektore z Kanady, ale niektore z Wloch czy Danii. Nie znalazlem Francuzkiej, ale typow jest zbyt wiele aby na to tracic duzo czasu.
Tjaaa... Podatki w Europie sa zabojcze i chyba dlatego kazdy woli zarabiac w dolarach.
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

Bardzo dobre opony na jakich jeździłem to były również Milestone Green Sport - włoskie opony. Co ważne - opony posiadają kieszeń na rant alufelgi...
http://www.opony.com/Temp/milestone-gre ... 00-sk3.png
Miałem je raz na aucie zaraz po sprowadzeniu i sprawowały się świetnie. Widzę że u niektórych, co większych hurtowników opon zaczynają się pojawiać w ofercie i cenowo są sporo taniej niż potentaci jak Michelin, Dunlop, GoodYear czy Pirelli lub Conti.
Swoją drogą - obracam się w środowisku laweciarzy i jak się tak ogląda te auta co zwożą... na 10 jeden ma założone opony znanego producenta. Cała reszta ma (dla nas Polaków) założone nieznane marki. Tam na prawdę opony klasy premium montują nieliczni. 75% pojazdów z tamtych rynków śmiga na najtańszych dostępnych oponach spełniających tylko normy dopuszczające do użytku.
W maju kumpel zwiózł A8 D3 z 2007 roku - obuty w opony Achillesa - żadne tam Conti... bo za komplet Conti kupi 3 kpl Achillesa... Conti wytrzyma max 60 tyś km... nie wiem ile ten Achilles... Tam wszyscy liczą tylko u nas piłują używki Michelina i podobnych
(Achilles to jakiś tajwański producent ale grupa Toyo)
Klosiak
VIP
Posty: 1909
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 19:19
Lokalizacja: PL

Post autor: Klosiak »

Ja ostatnio kupowałem do swojego samochodu komplem letnich Uniroyal RainExpert 205/55/R16 V i juz troche na nich pojezdzilem. Dobrze trzymaja na suchym i mokrym. Zeby napisac o scieralnosci za malo przejechalem ale pewnie jak to Uniroyal zuzywaja sie troche szybciej od konkurencji bo sa miekke. Komplet kosztowal tysiaka. W tej cenie sa OK.
irekgaz
VIP
Posty: 244
Rejestracja: 14 lut 2008, o 21:06
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: irekgaz »

Piasek pisze:Bardzo dobre opony na jakich jeździłem to były również Milestone Green Sport - włoskie opony. Co ważne - opony posiadają kieszeń na rant alufelgi...
http://www.opony.com...
znalazłem te oponki - 269zł niezła cena :szok:
jedna wada 99 - nośność, będą twarde,co za tym idzie bardziej śliskie na mokrej nawierzchni, teraz mam właśnie z takim i chcę zmienić bo są za śliskie (w drugim sezonie) chociaż mięsa jest dużo (stunner torneo - made in italy)
www.autocentergaz.pl
W210 E200T kompresor
WDB2102481B366443
Awatar użytkownika
prelezabiusz
Posty: 1473
Rejestracja: 2 lis 2011, o 19:24
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: prelezabiusz »

Nie znalazłem bardziej odpowiedniego wątku więc zapytam tutaj. Szykuje sie do nowych opon na lato i tu pytanie. Czy opony 205/55 wejdą na felge szorką na 8j czy to zbyt wąsko już ? I jaki model wybrać w tym rozmiarze? Dodam że najbardziej zależy mi na jak najlepszej trakcji na suchym i mokrym, a mniej na tempie zużywania się.
Smerfetka
SPRZEDAM
S210 E250TD `97 WDB2102351A338891
Obrazek
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

Powinienies wejsc na strone producenta opon i zobaczyc na jakich felgach on zezwala mocowanie danego wymiaru.
Nawet jesli ktos Ci to powie na forum, to nie jest to sprawa o jaka ja bym pytal pod kosciolem.
Awatar użytkownika
Przemek
Posty: 583
Rejestracja: 16 wrz 2012, o 01:24
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Przemek »

prelezabiusz mogę Ci polecić opony Nokian Line (mam 205/65/15 na 7" feldze). wprowadzili ten model dopiero w tym roku wiec za wiele opinii na necie nie ma (jak ja kupowałem to nie było wcale). kolega jeździł chyba 3 lata na Nokian H i zachwalał. w maju skusiłem się i kupiłem 2szt za 530zł (aktualnie są droższe - żałuję że wtedy nie miałem kasy na cały komplet, teraz poczekam do simy aż będą tańsze), przejechałem na nich ok 2000km. mam je na tyle, a z przodu Michelin Energy Saver (wcześniej wszystkie były Micheliny) i wg mnie lepsze są chyba Nokiany.
na suchym są cichutkie , na mokrym przyczepne - nie czułem żeby "pływały" w głębokich kałużach (trasa Garwolin-Warszawa ostre hamowanie bo ktoś pierszeństwo wymusił). w czasie deszczu zrobiłem test przyczepności, wyłączyłem kontrole trakcji, gaz w podłodze i wszedłem w zakręt i powiem ze dopiero pod koniec zakrętu dopiero wpadł w lekki poślizg.
W210 E200CDI Elegance 1998 Sedan 102KM
WDB2100071A820573


S210 E230T Avantgarde 1996 150KM - sprzedany
WDB2102371A316278


S210 2.7/3.2 CDI - było w planach
jest S210 2.2CDI
Awatar użytkownika
Hubi W210
Posty: 1030
Rejestracja: 29 cze 2013, o 20:40
Lokalizacja: Jessheim - Norwegia

Post autor: Hubi W210 »

A ja bezkarnie sobie na tą zimę sprawię NOKIAN HAKKAPELITTA z kolcami :D 205/55 R16
A na przyszły sezon letni rozważam zakręcenie kółek z oponami 225/45 R18 lub 235/40 R19 - co z tego wyjdzie zobaczymy ;)

A tak przy rozmowach o zimóweczkach to popytajcie o opony produkowane na rynek skandynawski - nie tylko z moich obserwacji wynika, że są one dużo lepsze od tych na rynek Niemiecki czy Polski... :(

Bardzo ważna sprawa - jeżeli już kupujecie używane zimówki (choćby były nie wiem jak ładne) unikajcie tych z których usunięto kolce, bo guma używana do ich produkcji jest znacznie twardsza i zimówka taka, tak na prawdę nie jest już zimówką...
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

Hubi W210 pisze:z kolcami
świetna sprawa ale przy naszych zimach... zwłaszcza u mnie w centralnej Polsce okazji do ich wykorzystania miałbym może ze 2-3dni łącznie. Nie zapominaj że na bez śniegowej powierzchni typu asfalt lub beton opona taka nie ma praktycznie żadnego trzymania.
O tym że są one zakazane prawem w naszym durnym kraju już nie wspominam bo u nas mało co nie jest zakazane...
Ale bywając zimą w górach często widzę ludków pomykających na kolcach - ale przy tamtejszym ukształtowaniu terenu to bardzo często jedyna możliwość korzystania z auta.
Awatar użytkownika
Hubi W210
Posty: 1030
Rejestracja: 29 cze 2013, o 20:40
Lokalizacja: Jessheim - Norwegia

Post autor: Hubi W210 »

Ale na norweskie górki nic lepszego nie ma :D i nawet tył napęd na dobrej gumie z dobrym kolcem nie straszny :D

A co do Naszego pięknego kraju - to masz racje - kraj absurdów, bałaganu, bez najmniejszego ładu i składu, chamstwo na ulicach się aż przelewa, a pędzące na złamanie karku świry w "tatowych furach" powinni być kastrowani... Zero poszanowania dla pieszych, rowerzystów - dużo by mówić... (może spotkam się za taką wypowiedź z ostrą krytyką, ale tak sądzę)...
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

prelezabiusz pisze:Nie znalazłem bardziej odpowiedniego wątku więc zapytam tutaj. Szykuje sie do nowych opon na lato i tu pytanie. Czy opony 205/55 wejdą na felge szorką na 8j czy to zbyt wąsko już ? I jaki model wybrać w tym rozmiarze? Dodam że najbardziej zależy mi na jak najlepszej trakcji na suchym i mokrym, a mniej na tempie zużywania się.
w/g niemieckiegoTUV na fele 8J mozna zalozyc opone 205-245.


http://www.felgi.pl/artykul/szerokosc-f ... -et-offset
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
jacekm7
Posty: 1211
Rejestracja: 5 cze 2012, o 21:02
Lokalizacja: Wrocław/Bolesławiec

Post autor: jacekm7 »

prelezabiusz, szukaj 215/55 i nie bedziesz sie musiał martwić szerokoscia felgi a i wyglad bedzie lepszy na takiej oponie.
W210 '99
WDB2100061A949897
Obrazek 220CDi
Leszek304
Posty: 1226
Rejestracja: 8 wrz 2011, o 15:16
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Post autor: Leszek304 »

jacekm7 pisze:prelezabiusz, szukaj 215/55 i nie bedziesz sie musiał martwić szerokoscia felgi a i wyglad bedzie lepszy na takiej oponie.
215 na feldze 8 bedze ładnie wyglądać bo będzie lekko naciągnięta ale z profilem 50 a nie 55. Zalecenie producenta to 235/45 lub 215/50. Na felgę o szerokości 8 cala zalecana jest wówczas 235/45.
Prelezabiusz, musisz wybrać co bardziej wolisz, im szersza opona tym lepsza przyczepność lecz coraz gorzej w koleinach. Z kolei złotych środków zarówno na suche jak i na mokre jest niewiele. Tutaj przoduje Toyo. Spełniają oba parametry znakomicie ale szybciej się ścierają, tutaj jednak na tym Ci nie zależy. Jedyny problem to cena, górna półka.
Jest: W210 kombi, 2.0 benzyna WDB2102351A959463
Był: S-klasa, W220 S320 CDI 2001.
Był: E-klasa, W210, 2.9TD, Avantgarde, sedan.
reloaded16
Posty: 228
Rejestracja: 5 paź 2012, o 16:25
Lokalizacja: Newcastle/Kalisz

Post autor: reloaded16 »

[quote="Leszek304"]
215 na feldze 8 bedze ładnie wyglądać bo będzie lekko naciągnięta ale z profilem 50 a nie 55.

potwierdzam, z przodu mam felgę 7,5 a z tyłu 8 i opony 215/50/17, przód wygląda normalnie, a z tyłu mam lekki naciąg, jednakże i tak już leżą kupione oponki 225/50 i wrzucę je na tył :)
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

prelezabiusz, nie zapominaj że im szerszy kapeć i niższy profil tym wyższa cena.
W rozmiarach 225/45 i w górę najniższe indeksy prędkości to już tylko V - praktycnzie niedostępne oraz W i wyższe...
235/45 R17 i nie chiny startują od 4 stów sztuka
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości