ciśnienie w oponach
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
ciśnienie w oponach
Panowie jakie powinno być prawidłowe ciśnienie w oponach 235/45 r17?
w210*2000r*Avantgarde*2.7CDI - SPRZEDANY
przód tył auta
min max min max
195/65R15 2.0 2.2 2.1 2.8
205/65R15 2.0 2.2 2.1 2.8
215/55R16 2.0 2.2 2.1 2.8
235/45R17 2.0 2.2 2.1 2.8
Zależy z iloma osobami jeździsz i z jakim obciążeniem. Wiadomo że jak głównie bez obciążenia to może byc mniejsze (zalecane minimalne), nie bedzie biło na nierównosciach, a jak szybciej jeździsz po trasie i z obciązeniem to nabic troche wiecej
2,1 przód
2,6 tył
Z tego co wyczytałem zmiana rozmiaru opon, od tych zalecanych przez producenta, nie oznacza zmiany wysokości ciśnienia. Dla przykładu: w przypadku zmiany z opon 205/55R 16, na koła 18 calowe z niskoprofilowymi oponami 225/40R18, ciśnienie zachowujemy takie same, jedyna różnica jaką odczujemy to pogorszenie komfortu jazdy (niższy profil to mniejsza amortyzacja) <ciśnienie w oponach>
min max min max
195/65R15 2.0 2.2 2.1 2.8
205/65R15 2.0 2.2 2.1 2.8
215/55R16 2.0 2.2 2.1 2.8
235/45R17 2.0 2.2 2.1 2.8
Zależy z iloma osobami jeździsz i z jakim obciążeniem. Wiadomo że jak głównie bez obciążenia to może byc mniejsze (zalecane minimalne), nie bedzie biło na nierównosciach, a jak szybciej jeździsz po trasie i z obciązeniem to nabic troche wiecej
2,1 przód
2,6 tył
Z tego co wyczytałem zmiana rozmiaru opon, od tych zalecanych przez producenta, nie oznacza zmiany wysokości ciśnienia. Dla przykładu: w przypadku zmiany z opon 205/55R 16, na koła 18 calowe z niskoprofilowymi oponami 225/40R18, ciśnienie zachowujemy takie same, jedyna różnica jaką odczujemy to pogorszenie komfortu jazdy (niższy profil to mniejsza amortyzacja) <ciśnienie w oponach>
Ex: W124 200E '88 , w210 220D'96
Kto to w ogole pisal...merlin pisze:
Z tego co wyczytałem zmiana rozmiaru opon, od tych zalecanych przez producenta, nie oznacza zmiany wysokości ciśnienia. Dla przykładu: w przypadku zmiany z opon 205/55R 16, na koła 18 calowe z niskoprofilowymi oponami 225/40R18, ciśnienie zachowujemy takie same, jedyna różnica jaką odczujemy to pogorszenie komfortu jazdy (niższy profil to mniejsza amortyzacja) <ciśnienie w oponach>
Nie wyobrazam sobie cisnienia 2.0 dla opony 225/45R18, windy Wam powie dlaczego
E 220 CDI '01 Elegance
Kichcio, chodzi Ci zapewne o ochronę felg. Tu się zgadzam, że im wyższe ciśnienie, tym lepiej. Ale podane wartości ciśnienia nie były wymyślane pod kątem ochrony felg, tylko warunków prowadzenia. Samochód z za wysokim ciśnieniem będzie się prowadził inaczej niż zakładali konstruktorzy.
E320 CDI
2000
AVANTGARDE
KOMBI
2000
AVANTGARDE
KOMBI
Nacisk jednostkowy w kg/cm2 podłoża to rzecz tutaj święta. oraz powierzchnia przyłożenia .
Ciśnienie w dętkacj zależy od konstrukcji opony i masy pojazdu.
Ta sama guma zależnie od pojazdu powinna bys nadymana nieco innaczej.
Ale to juz dywagacje na poziomie zorzy polarnej i pingwinów. Hej!
Ciśnienie w dętkacj zależy od konstrukcji opony i masy pojazdu.
Ta sama guma zależnie od pojazdu powinna bys nadymana nieco innaczej.
Ale to juz dywagacje na poziomie zorzy polarnej i pingwinów. Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
Nie no baca, dobrze zacząłeś, teraz wzorek wyprowadź :lol:
Tylko do tego:
I nie wierzę, że zastosowanie wody jako paliwa (w skodzie na wodę) sprawdziłeś doświadczalnie, nie popierając tego szczegółową analizą-więc talent masz ogromny, ale go przed nami ukrywasz :mrgreen:
Tylko do tego:
wprowadź więcej zmiennych :-PCiśnienie w dętkacj zależy od konstrukcji opony i masy pojazdu.
I nie wierzę, że zastosowanie wody jako paliwa (w skodzie na wodę) sprawdziłeś doświadczalnie, nie popierając tego szczegółową analizą-więc talent masz ogromny, ale go przed nami ukrywasz :mrgreen:
Pussey, wzorku nie zapodam albowiem nie znam a szperać mi sie nie chce. Ale tak ppowinno byc na chłopski rozum jak napisałem.
A Skoda na wode chodziła do 30% wody w baku, potem dechła.i nie chciała palić. Za duże kłopotów z tą wodą było tom diesla posiadł drogą nabycia.
Jedno jest pewne: czytac instrukcje ze zrozumieniem!!! Tam wszystko jest. Hej!
A Skoda na wode chodziła do 30% wody w baku, potem dechła.i nie chciała palić. Za duże kłopotów z tą wodą było tom diesla posiadł drogą nabycia.
Jedno jest pewne: czytac instrukcje ze zrozumieniem!!! Tam wszystko jest. Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
Niestety u nas ciśnienie należy dostosować do warunków panujących na jezdni.okular pisze:Nie pisałem o jeździe bez powietrza, tylko o innym ciśnieniu niż zaleca producent samochodu.Pussey pisze:Samochód bez powietrza będzie się jeszcze gorzej prowadził
Po drogach równych jak tafla lodu i krawężnikami 70[mm] też mogę sobie śmigać z 2,2Bar z przodu.
Zbyt niskie ciśnienie niestety skończy się kapciem.
Edit: Kemor przy Twoim profilu może zostać takie(2.0/2.2), balonik masz konkretny.
Ostatnio zmieniony 13 lip 2009, o 14:34 przez Pussey, łącznie zmieniany 4 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości