ciśnienie w oponach

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Rusty_Cherry
Posty: 320
Rejestracja: 25 cze 2013, o 22:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Rusty_Cherry »

baca pisze:Rusty, i inni, madrzył sie nie bede ale: masa autka : 4 koła = nacisk na jedno koło

nacisk w kg : pole kontaktu opony z podłożem = nacisk jednostkowy w kg/cm2 i to jest ciśnienie w gumach.

Nacisk jest stały, zaś kontakt opony z podłożem jest zależny od szerokości i konstrukcji opony i jest przy szerszej oponie z reguły większy więc ciśnienie w dętce ma byc mniejsze. Albo jakoś tak. Hej!
Nie, ciśnienie to ciśnienie. To jak byś miał oponę 245/35 i oponę wyższą np., wyolbrzymiając, 245/80. One mają różne objętości, a ciśnienie w nich będzie stałe. Kurde nie mam pojęcia jak to wytłumaczyć. Nie patrzysz na ciśnienie tylko na objętość gazu, bo o to sie tutaj kłócicie.

Guma jest elastyczna, a gaz przyjmuje w tym zamkniętym układzie kształt tegoż naczynia. Ciśnienie w każdym punkcie w objętości będzie takie samo.
W210 '95 300D
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

Wysokość profilu jest bez znaczenia . Albo zjem własny kapelusz!

Ta sama opona przy różnym obciążeniu wymagała będzie innego ciśnienia, to jasne. A po to by zachować powierzchnie styku z podłożem.

I to producent powinien jasno określić ze ta opona przy obciążeniu np. 500 kg maa mieć np. 2,2 bar przy prędkościach np. do 150 kmh.

Wyobraź sobie oponę szerokości 100cm!! Nadymana na 2 bary stała by na środkowej części bieżnika pod obciążeniem normalnego auta.

Tak samo opona o szerokości 5 cm w tych samych warunkach musiała by mieć może 15 bar ?? Przy 2 barach stało by na feldze. Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

Z mojego doświadczenia wynika,że przy oponie np. 195 lub 205 można po mieście jeździć z ciśnieniem rzędu dwóch atmosfer. Po założeniu do w211 opon o szerokości 235 trzeba było ciśnienie zwiększyć do 2,3 bo tańczył po drodze.
Awatar użytkownika
tatex
Posty: 62
Rejestracja: 15 kwie 2016, o 02:53
Lokalizacja: Górny Śląsk

Re:

Post autor: tatex »

Witam i odświeżam.
Tak jakoś dziwnie mi się zachowywała na zakrętach a przejazd (wolniutki) przez tzw. progi to był koszmar. Zacząłem się zastanawiać czy coś jest nie teges z nią,
bo czytając przed zakupem wiele postów w zasadzie w większości padało stwierdzenie o wyższym komforcie jazdy w w210 (mam classica z nivem) niż w w124 - tymczasem moje odczucia były zgoła odwrotne. Początkowo zawierzyłem sprzedającemu (miało być ciśnienie fabryczne w alumach z Daytonami 215/55 R 16),
lecz dziś rano podjechałem na zimnych kołach (100 m) na stację i szczęka mi opadła : 3,2 - 3,5.
I tu mam pytanie, bo tak jak u Kolegów
jacekm7 pisze:Rusty_Cherry, gdzieś ostatnio czytałem że nieważne czy opona 195/65/15 lub 235/45/17 to ciśnienie ma być takie jak zaleca producent auta. U mnie na klapie wlewu paliwa wygląda to tak: w zależności od załadunku przód: 2.0-2.2 tył: 2.2-2.6
u mnie na klapie wlewu paliwa są dokładnie te same informacje, plus poniżej jest jeszcze trzecia wersja zatytułowana "Komfort" z wartościami 1,8 przód i 2,1 tył.
Zaryzykowałem i obniżyłem ciśnienie do tego poziomu ; jest rewelacja (i teraz już podzielam zdanie większości user'ów o wyższym komforcie w210 w porównaniu do w124) - zastanawiam się jednak czy nie za bardzo zaryzykowałem, obniżając ciśnienie do tego poziomu. Czy Ktoś z Was też ma taką info na klapie wlewu paliwa? Proszę o Wasze opinie i sugestie :padam:
Każde dziecko czeka na Gwiazdkę (na masce...) ;)
"Polarna Gwiazdeczka - S210 E290TD Aut.'98 - świeci już pełnym blaskiem :-)
Ex - "Błękitna Strzała" - W124 300CE Aut.'89
Ex - "Zielona Frytkownica" - W124 300D '88
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6135
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Re: ciśnienie w oponach

Post autor: kakadu »

Na pewno masz oryginalną plakietkę i do niej się zastosujemy z ciśnieniem .
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
Awatar użytkownika
tatex
Posty: 62
Rejestracja: 15 kwie 2016, o 02:53
Lokalizacja: Górny Śląsk

Re: ciśnienie w oponach

Post autor: tatex »

Tak właśnie to jest oryginalna.... z trzema wersjami.... te dwie co u w/wym plus ta "komfort".
Jutro a raczej dzisiaj strzelę fotkę i zamieszczę tutaj ;)
Każde dziecko czeka na Gwiazdkę (na masce...) ;)
"Polarna Gwiazdeczka - S210 E290TD Aut.'98 - świeci już pełnym blaskiem :-)
Ex - "Błękitna Strzała" - W124 300CE Aut.'89
Ex - "Zielona Frytkownica" - W124 300D '88
Piotrossy
Posty: 142
Rejestracja: 14 kwie 2012, o 15:35
Lokalizacja: Warszawa

Re: ciśnienie w oponach

Post autor: Piotrossy »

Ja na oponach 195/65 R15 nie jeżdżę poniżej 2,2-2.3 przód, 2,5 tył. Na dziurawych i krętych wiejskich drogach auto za bardzo się buja.
BYŁ --> Mercedes E290TD Classic
JEST --> Volvo S60 2.4T 2002
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości