Ktoś jeździ na takim rozmiarze i mógłby się podzielić doświadczeniem odnośnie odpowiedniego ciśnienia?fabek pisze:przod 2.2, tyl 2.6 dla 235/45/17 - katalogowo.
ciśnienie w oponach
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
-
- Posty: 320
- Rejestracja: 25 cze 2013, o 22:29
- Lokalizacja: Wrocław
-
- Posty: 320
- Rejestracja: 25 cze 2013, o 22:29
- Lokalizacja: Wrocław
Dokładnie, wystarczyło uważać na lekcjach fizyki. (dla zainteresowanych równanie Clapeyrona) Dlatego piszę, że nieważne jaka opona to ciśnienie takie samo. A przez to, że zaufałem komuś mam teraz nieciekawy bieżnik (może się zrówna )jacekm7 pisze:Rusty_Cherry, gdzieś ostatnio czytałem że nieważne czy opona 195/65/15 lub 235/45/17 to ciśnienie ma być takie jak zaleca producent auta. U mnie na klapie wlewu paliwa wygląda to tak: w zależności od załadunku przód: 2.0-2.2 tył: 2.2-2.6
W210 '95 300D
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
tyle,że producent zaleca takie ciśnienie do fabrycznego rozmiarujacekm7 pisze:Rusty_Cherry, gdzieś ostatnio czytałem że nieważne czy opona 195/65/15 lub 235/45/17 to ciśnienie ma być takie jak zaleca producent auta. U mnie na klapie wlewu paliwa wygląda to tak: w zależności od załadunku przód: 2.0-2.2 tył: 2.2-2.6
Łyczki! Z rozczuleniem poczytałem własne teksty sprzed 6 lat , i nic nie utraciły na aktualności. Bo praw fizyki sie nie zmieni. A więc kilka prawd objawionych :
--na klapce paliwa sa wartości święte dla opon fabrycznych!!!
--kto stosuje inne opony to łyczek i fantasta, sądząc że będzie lepiej. Lepiej to juz było. Może byc lepiej w kuriozalnych przypadkach, np. szersze kapcie lepiej walczą w błocie i na piasku bo sie nie zapadają a wąskie sa lepsze nie wiem gdzie i kiedy. Chyba na Raid o Kropelce.
--węższe kapcie wymagają wyższego ciśnienia
--szersze kapcie wymagają niższego ciśnienia
--opony niskoprofilowe i na dodatek szersze od fabrycznych to czyste szpanerstwo i strzał we własna stopę, a raczej kieszeń. Powodują większe zniszczenia zawieszenia autka, odbicie dupy i pleców i uszkodzenia zębów ponadto gorsze prowadzenie na zakrętach , ciężkie skręty [tarcie brzegowe opon]
Na dokładkę powiem wam iz nigdy nie miałem takich opon dlatego tez moja opinia jest ostateczna.
Ale ..."wolnoć Tomku w swoim domku" -- zakładajcie na koła co chcecie, bo jak się bawić to się bawić, rozsądek na bok! Z pełna świadomością bezsęsu [a musi być sęs??] .
Młodych forumowiczów proszę o cierpliwość, a ze starymi repami mogę się ponaciągać, jak za starych czasów. Hej!
--na klapce paliwa sa wartości święte dla opon fabrycznych!!!
--kto stosuje inne opony to łyczek i fantasta, sądząc że będzie lepiej. Lepiej to juz było. Może byc lepiej w kuriozalnych przypadkach, np. szersze kapcie lepiej walczą w błocie i na piasku bo sie nie zapadają a wąskie sa lepsze nie wiem gdzie i kiedy. Chyba na Raid o Kropelce.
--węższe kapcie wymagają wyższego ciśnienia
--szersze kapcie wymagają niższego ciśnienia
--opony niskoprofilowe i na dodatek szersze od fabrycznych to czyste szpanerstwo i strzał we własna stopę, a raczej kieszeń. Powodują większe zniszczenia zawieszenia autka, odbicie dupy i pleców i uszkodzenia zębów ponadto gorsze prowadzenie na zakrętach , ciężkie skręty [tarcie brzegowe opon]
Na dokładkę powiem wam iz nigdy nie miałem takich opon dlatego tez moja opinia jest ostateczna.
Ale ..."wolnoć Tomku w swoim domku" -- zakładajcie na koła co chcecie, bo jak się bawić to się bawić, rozsądek na bok! Z pełna świadomością bezsęsu [a musi być sęs??] .
Młodych forumowiczów proszę o cierpliwość, a ze starymi repami mogę się ponaciągać, jak za starych czasów. Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
http://www.oponaok.pl/dobor-opon/
nie wiem czy mają dostęp do danych fabrycznych ale warto zajrzeć i sprawdzić.
nie wiem czy mają dostęp do danych fabrycznych ale warto zajrzeć i sprawdzić.
WDB2021211A601521
-
- Posty: 320
- Rejestracja: 25 cze 2013, o 22:29
- Lokalizacja: Wrocław
Jak producent pisze 2.0 przód, 2.2 tył to tak bedzie dla każdej opony. Powietrze przecież musi wypełnić całą jej objętość, a ciśnienie w oponie która ma mniejszą powierzchnię wewnętrzną będzie takie samo jak dla tej, która ma większą powierzchnię wewnętrzną. Zmieni się tylko objętość wpompowanego gazu! Siła, z jaką napiera powietrze, w każdym miejscu opony będzie taka sama dla obudwu przypadków...
W210 '95 300D
Rusty, i inni, madrzył sie nie bede ale: masa autka : 4 koła = nacisk na jedno koło
nacisk w kg : pole kontaktu opony z podłożem = nacisk jednostkowy w kg/cm2 i to jest ciśnienie w gumach.
Nacisk jest stały, zaś kontakt opony z podłożem jest zależny od szerokości i konstrukcji opony i jest przy szerszej oponie z reguły większy więc ciśnienie w dętce ma byc mniejsze. Albo jakoś tak. Hej!
nacisk w kg : pole kontaktu opony z podłożem = nacisk jednostkowy w kg/cm2 i to jest ciśnienie w gumach.
Nacisk jest stały, zaś kontakt opony z podłożem jest zależny od szerokości i konstrukcji opony i jest przy szerszej oponie z reguły większy więc ciśnienie w dętce ma byc mniejsze. Albo jakoś tak. Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości