ciśnienie w oponach

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

jacekm7
Posty: 1211
Rejestracja: 5 cze 2012, o 21:02
Lokalizacja: Wrocław/Bolesławiec

Post autor: jacekm7 »

fabek pisze:przod 2.2, tyl 2.6 dla 235/45/17 - katalogowo.
Ktoś jeździ na takim rozmiarze i mógłby się podzielić doświadczeniem odnośnie odpowiedniego ciśnienia?
W210 '99
WDB2100061A949897
Obrazek 220CDi
Rusty_Cherry
Posty: 320
Rejestracja: 25 cze 2013, o 22:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Rusty_Cherry »

Zdaje się, że takie jak zwykle ;) Przez błędne przekonanie niektórych wulkanizatorów mam zjedzony środkiem bieżnik w zimówkach, bo prędkości autostradowe-przelotowe + nadciśnienie daje taki efekt. Co prawda mam 225/55/R16, ale tyczy się to wszystkich opon.
W210 '95 300D
jacekm7
Posty: 1211
Rejestracja: 5 cze 2012, o 21:02
Lokalizacja: Wrocław/Bolesławiec

Post autor: jacekm7 »

Rusty_Cherry, gdzieś ostatnio czytałem że nieważne czy opona 195/65/15 lub 235/45/17 to ciśnienie ma być takie jak zaleca producent auta. U mnie na klapie wlewu paliwa wygląda to tak: w zależności od załadunku przód: 2.0-2.2 tył: 2.2-2.6
W210 '99
WDB2100061A949897
Obrazek 220CDi
Rusty_Cherry
Posty: 320
Rejestracja: 25 cze 2013, o 22:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Rusty_Cherry »

jacekm7 pisze:Rusty_Cherry, gdzieś ostatnio czytałem że nieważne czy opona 195/65/15 lub 235/45/17 to ciśnienie ma być takie jak zaleca producent auta. U mnie na klapie wlewu paliwa wygląda to tak: w zależności od załadunku przód: 2.0-2.2 tył: 2.2-2.6
Dokładnie, wystarczyło uważać na lekcjach fizyki. (dla zainteresowanych równanie Clapeyrona) Dlatego piszę, że nieważne jaka opona to ciśnienie takie samo. A przez to, że zaufałem komuś mam teraz nieciekawy bieżnik (może się zrówna ;) )
W210 '95 300D
jacekm7
Posty: 1211
Rejestracja: 5 cze 2012, o 21:02
Lokalizacja: Wrocław/Bolesławiec

Post autor: jacekm7 »

Rusty_Cherry, dzięki za utwierdzenie, szkoda byłoby nowych opon :)
W210 '99
WDB2100061A949897
Obrazek 220CDi
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

jacekm7 pisze:Rusty_Cherry, gdzieś ostatnio czytałem że nieważne czy opona 195/65/15 lub 235/45/17 to ciśnienie ma być takie jak zaleca producent auta. U mnie na klapie wlewu paliwa wygląda to tak: w zależności od załadunku przód: 2.0-2.2 tył: 2.2-2.6
tyle,że producent zaleca takie ciśnienie do fabrycznego rozmiaru :)
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

Łyczki! Z rozczuleniem poczytałem własne teksty sprzed 6 lat , i nic nie utraciły na aktualności. Bo praw fizyki sie nie zmieni. A więc kilka prawd objawionych :

--na klapce paliwa sa wartości święte dla opon fabrycznych!!!
--kto stosuje inne opony to łyczek i fantasta, sądząc że będzie lepiej. Lepiej to juz było. Może byc lepiej w kuriozalnych przypadkach, np. szersze kapcie lepiej walczą w błocie i na piasku bo sie nie zapadają a wąskie sa lepsze nie wiem gdzie i kiedy. Chyba na Raid o Kropelce.
--węższe kapcie wymagają wyższego ciśnienia
--szersze kapcie wymagają niższego ciśnienia
--opony niskoprofilowe i na dodatek szersze od fabrycznych to czyste szpanerstwo i strzał we własna stopę, a raczej kieszeń. Powodują większe zniszczenia zawieszenia autka, odbicie dupy i pleców i uszkodzenia zębów ponadto gorsze prowadzenie na zakrętach , ciężkie skręty [tarcie brzegowe opon]

Na dokładkę powiem wam iz nigdy nie miałem takich opon dlatego tez moja opinia jest ostateczna.
Ale ..."wolnoć Tomku w swoim domku" -- zakładajcie na koła co chcecie, bo jak się bawić to się bawić, rozsądek na bok! Z pełna świadomością bezsęsu [a musi być sęs??] .
Młodych forumowiczów proszę o cierpliwość, a ze starymi repami mogę się ponaciągać, jak za starych czasów. Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
Januszek
Posty: 487
Rejestracja: 24 maja 2014, o 22:38
Lokalizacja: Sopot

Post autor: Januszek »

baca pisze: --opony niskoprofilowe Powodują gorsze prowadzenie na zakrętach
Na dokładkę powiem wam iz nigdy nie miałem takich opon dlatego tez moja opinia jest ostateczna.
Czas przejechać się po ostrych winklach porządnym wozem na szerokim kapciu zatem...
Delta-P dla B200 !
ralfi89
Posty: 1882
Rejestracja: 5 cze 2010, o 22:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: ralfi89 »

problem który ja zauważyłem to taki, że każdy manometr na stacji pokazuje co innego. Jak by człowiek chciał dokładnie sobie ustawić ciśnienie.
jacekm7
Posty: 1211
Rejestracja: 5 cze 2012, o 21:02
Lokalizacja: Wrocław/Bolesławiec

Post autor: jacekm7 »

tonidriver pisze:tyle,że producent zaleca takie ciśnienie do fabrycznego rozmiaru :)
Jesteś pewien? Może wypowie się ktoś, którego auto wyjechało fabrycznie na 17stkach albo 18stakach co ma naklejone na klapce wlewu.
W210 '99
WDB2100061A949897
Obrazek 220CDi
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

jacekm7ciśnienie na klapce wlewu odnosi się do rozmiarów,które fabryka zaleca w instrukcji. Czyli tak jak podał merlin.
jacekm7
Posty: 1211
Rejestracja: 5 cze 2012, o 21:02
Lokalizacja: Wrocław/Bolesławiec

Post autor: jacekm7 »

tonidriver, ok, już doczytałem :)
W210 '99
WDB2100061A949897
Obrazek 220CDi
tomi382
Posty: 326
Rejestracja: 14 paź 2011, o 03:43
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie

Post autor: tomi382 »

http://www.oponaok.pl/dobor-opon/
nie wiem czy mają dostęp do danych fabrycznych ale warto zajrzeć i sprawdzić.
WDB2021211A601521
Rusty_Cherry
Posty: 320
Rejestracja: 25 cze 2013, o 22:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Rusty_Cherry »

Jak producent pisze 2.0 przód, 2.2 tył to tak bedzie dla każdej opony. Powietrze przecież musi wypełnić całą jej objętość, a ciśnienie w oponie która ma mniejszą powierzchnię wewnętrzną będzie takie samo jak dla tej, która ma większą powierzchnię wewnętrzną. Zmieni się tylko objętość wpompowanego gazu! Siła, z jaką napiera powietrze, w każdym miejscu opony będzie taka sama dla obudwu przypadków...
W210 '95 300D
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

Rusty, i inni, madrzył sie nie bede ale: masa autka : 4 koła = nacisk na jedno koło

nacisk w kg : pole kontaktu opony z podłożem = nacisk jednostkowy w kg/cm2 i to jest ciśnienie w gumach.

Nacisk jest stały, zaś kontakt opony z podłożem jest zależny od szerokości i konstrukcji opony i jest przy szerszej oponie z reguły większy więc ciśnienie w dętce ma byc mniejsze. Albo jakoś tak. Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości