Ciśnienie w 18-stkach

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

bartekwolak3
Posty: 38
Rejestracja: 21 mar 2010, o 15:45

Ciśnienie w 18-stkach

Post autor: bartekwolak3 »

Witam panowie jakie powinno byc ciśnienie w oponie 225/40 /18 i to jest przód oraz 245/40/18 na tył ????????











Mercedes benz w210 97 rok classic e200
Awatar użytkownika
allias
Doradca
Posty: 1434
Rejestracja: 4 lis 2010, o 16:51
Lokalizacja: Szczecin/Leeds

Re: Ciśnienie w 18-stkach

Post autor: allias »

Zalezy od opony. Fabryczne cisnienia to zawsze tylko "przewodnik" ale proponuje sprrawdzic opone i jesli MAX jest 51PSI (bo przewaznie tak jest) to zalecalbym okolo 38-42 PSI. Auto utraci na komforcie ale dzieki temu dluzej pozyja i nie zjedziesz krawdzi za szybko. Z reszta jesli zdecydowales sie na 18-tki to komfort nie jest dla ciebei najwazniejszy. Jakiej firmy sa twoje opony? Jaka guma? Na oponie bedziesz mial wskazniki opony TEMPERATURE, TREADWEAR i cos jeszcze. Jeden bedzie opisany liczba np 280 a pozostale A lub AA. Jak mozesz to podaj co jest na twoich.
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
Awatar użytkownika
herni74
Posty: 110
Rejestracja: 21 lis 2009, o 07:16
Lokalizacja: Stalowa Wola/Mielec

Post autor: herni74 »

S210 E270 CDI 2003r WDB2102161X077052
S124 E200 LPG 1995r WDB1240791F322570
HONDA TransAlp 650 XL 2002r
http://project-pamir2014.prv.pl/
http://www.facebook.com/pages/Project-P ... 6340945760
http://www.transalpclub.pl/
Awatar użytkownika
allias
Doradca
Posty: 1434
Rejestracja: 4 lis 2010, o 16:51
Lokalizacja: Szczecin/Leeds

Post autor: allias »

herni74 pisze:tu masz tabele ciśnień

http://michelin.michelin.pl/?_action=op ... _cisnienie
Nie ma modelow CDI a i tak uwazam ze te cisnienia sa za niskie. 2 i 2.2 bara to za malo. Jak dla mnie przy obecnych miekkich gumach na rynku to takie cisnienie to prosba o szybsze scieranie krawedzi opony.
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
Awatar użytkownika
herni74
Posty: 110
Rejestracja: 21 lis 2009, o 07:16
Lokalizacja: Stalowa Wola/Mielec

Post autor: herni74 »

Są modele CDI , skoro fabryka tak zaleca , to nie ma co zmieniać ani kombinować .
S210 E270 CDI 2003r WDB2102161X077052
S124 E200 LPG 1995r WDB1240791F322570
HONDA TransAlp 650 XL 2002r
http://project-pamir2014.prv.pl/
http://www.facebook.com/pages/Project-P ... 6340945760
http://www.transalpclub.pl/
Awatar użytkownika
allias
Doradca
Posty: 1434
Rejestracja: 4 lis 2010, o 16:51
Lokalizacja: Szczecin/Leeds

Post autor: allias »

herni74 pisze:Są modele CDI , skoro fabryka tak zaleca , to nie ma co zmieniać ani kombinować .
Zmien opony na niskoprofilowane i jezdzij na cisnieniu 2.2 (32PSI) i zadzwon do mnie jak bedziesz potrzebowal nowe opny. Sadze ze bedzie to szybciej niz ci sie wydaje.
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
Awatar użytkownika
herni74
Posty: 110
Rejestracja: 21 lis 2009, o 07:16
Lokalizacja: Stalowa Wola/Mielec

Post autor: herni74 »

Własnie mam 235/45/17 i jest ok. A najlepiej zamienić na 16 i mieć po problemie :lol: :lol:
S210 E270 CDI 2003r WDB2102161X077052
S124 E200 LPG 1995r WDB1240791F322570
HONDA TransAlp 650 XL 2002r
http://project-pamir2014.prv.pl/
http://www.facebook.com/pages/Project-P ... 6340945760
http://www.transalpclub.pl/
Awatar użytkownika
allias
Doradca
Posty: 1434
Rejestracja: 4 lis 2010, o 16:51
Lokalizacja: Szczecin/Leeds

Post autor: allias »

herni74 pisze:Własnie mam 235/45/17 i jest ok. A najlepiej zamienić na 16 i mieć po problemie :lol: :lol:
Jakie masz cisnienie? Jakie masz Max opony?
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
Awatar użytkownika
vitia
Posty: 13
Rejestracja: 16 kwie 2010, o 01:15
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: vitia »

U mnie jest podobny rozmiar, więc myślę, że ciśnienie również będzie podobne.

Przód: 235/40/18, tył 265/35/18 (jest to fabryczny rozmiar).

Pod klapką wlewu paliwa jest informacja na temat ciśnienia. Jest duża rozpiętość - od (chyba, nie pamiętam dokładnie) 2,2/2,4 (przód/tył) przy spokojnej jeżdzie z małym obciążeniem do 2,8/3,3 przy jeździe załadowanym samochodem pow. 210 km/h. Dotyczy to tego w/w rozmiaru.

Po kombinowaniu z ciśnieniem uważam podobnie jak kolega Allias, że 2,0/2,2 to za mało. Samochód źle się prowadzi. Ja pompuję około 2,6-2,7 przód/2,7-2,8 tył. Przy mniejszym ciśnieniu naprawdę łatwo można uszkodzić felgi na dziurach. :evil:

Pozdrawiam.
W210 E50 AMG
WDB2100721A233189
Awatar użytkownika
herni74
Posty: 110
Rejestracja: 21 lis 2009, o 07:16
Lokalizacja: Stalowa Wola/Mielec

Post autor: herni74 »

allias pisze:
herni74 pisze:Własnie mam 235/45/17 i jest ok. A najlepiej zamienić na 16 i mieć po problemie :lol: :lol:
Jakie masz cisnienie? Jakie masz Max opony?

moje opony to Continental ContiSportContact 3 SEAL 235/45R17 94 W Przód
Kumho Ecsta KH11 235/45R17 94W tył
cisnienie 2,3 i 2,4
S210 E270 CDI 2003r WDB2102161X077052
S124 E200 LPG 1995r WDB1240791F322570
HONDA TransAlp 650 XL 2002r
http://project-pamir2014.prv.pl/
http://www.facebook.com/pages/Project-P ... 6340945760
http://www.transalpclub.pl/
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

Ciśnienie w oponach zależne jest od:
--konstrukcji opony
--szerokości kapcia
--masy pojazdu
--podłoża i warunków jazdy
[stanu kierowcy ]

Istotna jest powierzchnia przyłożenia oponu do asfaltu. w stos, do masy pojazdu.
Masa podzielona przez powierzchnie daje nam ciśnienie na cm2 i to jest święte.

Jeżeli szerokośc kapcia sie nie zmienia to trzymał bym sie klapki wlewu. Jak kapeć szerszy-- obniżyc ciśnienie proporcjonalnie. Czytac instrukcje kapcia! Hej!

[ ponadto kapcie fabryczne najlepsze sa i nie kombinujcie, szpanerzy! ]
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
Awatar użytkownika
allias
Doradca
Posty: 1434
Rejestracja: 4 lis 2010, o 16:51
Lokalizacja: Szczecin/Leeds

Post autor: allias »

herni74 pisze:
allias pisze:
herni74 pisze:Własnie mam 235/45/17 i jest ok. A najlepiej zamienić na 16 i mieć po problemie :lol: :lol:
Jakie masz cisnienie? Jakie masz Max opony?

moje opony to Continental ContiSportContact 3 SEAL 235/45R17 94 W Przód
Kumho Ecsta KH11 235/45R17 94W tył
cisnienie 2,3 i 2,4
Jak dla mnie to cisnienie bedzie za male. Ja jak mialem inne auto z 215/45-17 to smigalem na Kumho Ecsta ASX i dawalem 40PSI czyli 2.7 i wtedy i przyczepnosc bylo wieksze i zuzycie opon jak nalezy. Przejechalem na nich ponad 30tys mil i wciaz byly dobre jak sprzedawalem auto.

Nie bede sie zakladal ale przy tym cisnieniu w tak ciezkim aucie opona bedzie sie ukladac jak litera W gdzie tylko dwa punkty opony beda sie stykac z powierzchnia zamiast calej powierzchni bieznika. Nie wiem jak dlugo masz opony ale kup ten maly miernik do glebokosci opon i sprawdz. Nowe opny beda mialy 8mm. Zmierz bieznik w jednej linii i jestem pewien ze bedziesz mial roznice przy tym cisnieniu. To jest zdecydowanie za malo. Siedzialem troche przy zbieznosciach i widzialem pare sportowych aut na podobnych rozmiarach i cisnienie trzeba dobierac indywidualnie do auta i opony ale to co fabrycznie podane jest ZDECYDOWANIE za niskie.
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

Alias dobrze nawija!
CZy jest mądry co poda "Złoty wzór"???
Jedynie słuszne to literatura fachowa albo ---- "Szklana podłoga" i szpakować od spodu jak sie bieżnik układa.
Oponiaże z reguły guzik wiedzą.
Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
Awatar użytkownika
EEDVIKING
Posty: 633
Rejestracja: 28 sie 2010, o 20:45
Lokalizacja: z Valhalli ;)

Post autor: EEDVIKING »

Stara szkoła mówi aby wraz z obniżaniem profilu opony zastosować podniesienie ciśnienia o 0,2 bara. :roll:
E290TD/'96 Avantgarde- ręczna skrzynka
Nie płakałem 11 września 2001 i o 21:37 też nie.
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

A starzy górale powiadaja ze nic nie pamiętają.
Czytac instrukcje opony. Jak jest. H.
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości