Zawory wodne "Duoventil"
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Elektrozawory
Witam ponownie. Podpowiedzcie mi proszę koledzy gdzie mogę kupić tzw. grzybki do elektrozaworów. Ile to może kosztować.
- windykatorek
- Doradca VIP
- Posty: 2580
- Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
- Lokalizacja: Gdynia
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 26 mar 2009, o 17:36
- Lokalizacja: Wrocław
Zawory wodne "Duoventil"
Witam. Rozmontowałem elektrozawór ponieważ cały czas w aucie grzało. I okazało się, że obydwa grzybki mają ułamane "nóżki" mniej więcej w połowie. Ułamane części leżały płasko na grzybkach. Jaka mogła być przyczyna tego? Czy można kupić same grzybki?
Ostatnio zmieniony 2 sty 2010, o 00:47 przez Dionizy456, łącznie zmieniany 1 raz.
W210 300TD 1997r. Kombi. ELEGANCE
- windykatorek
- Doradca VIP
- Posty: 2580
- Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
- Lokalizacja: Gdynia
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 26 mar 2009, o 17:36
- Lokalizacja: Wrocław
Dzięki. Poszukam na allegro.
[ Dodano: 2009-04-09, 14:35 ]
Czy można zablokować oba grzybki w pozycji "zamknięte"? Zanim dostanę elektrozawór to ugotuję się w tym aucie. Technicznie poradzę sobie z tym. Chodzi o to czym coś się nie stanie. np. czy nie będzie się przegrzewał albo jakaś inna cholera nie wyjdzie?
[ Dodano: 2009-04-09, 14:55 ]
Czy przy różnych silnikach są różne elektrozawory?
[ Dodano: 2009-04-09, 14:57 ]
Znalazłem od 2,3 benzyna (okular) rok 1997. Na zdjęciu wygląda tak samo.
[ Dodano: 2009-04-09, 14:35 ]
Czy można zablokować oba grzybki w pozycji "zamknięte"? Zanim dostanę elektrozawór to ugotuję się w tym aucie. Technicznie poradzę sobie z tym. Chodzi o to czym coś się nie stanie. np. czy nie będzie się przegrzewał albo jakaś inna cholera nie wyjdzie?
[ Dodano: 2009-04-09, 14:55 ]
Czy przy różnych silnikach są różne elektrozawory?
[ Dodano: 2009-04-09, 14:57 ]
Znalazłem od 2,3 benzyna (okular) rok 1997. Na zdjęciu wygląda tak samo.
W210 300TD 1997r. Kombi. ELEGANCE
Zimne powietrze leci kiedy chce
Witam
Jak w temacie klima działała przez kilka miesięcy bez zarzutu. Jednak kilka dni temu pojawił się problem zamiast chłodzić - grzeje jak cholera (od strony kierowcy). Po wyłączeniu klimatyzacji z nawiewu również leci gorące powietrze. Przeczyściłem mniej więcej 2 elektrozaworki i wydają być się OK. Co dziwne klima działa bez problemu - wszystko fajnie elegancko, zgaszę samochód, lub też w czasie jazdy z zimnego chłodu zaczyna lecieć wrzątek. Przeważnie od strony pasażera leci zimne powietrze lub też nie leci wcale - ale regułą za to jest fakt, że od strony kierowcy wali niesamowity wrzątek.
Klima manual, auto przed liftem, filtr "kabiny" jest przebrudzony ale OK.
Czy mam jeszcze raz dokładnie przekonserwować zaworki czy szukać jeszcze gdzie indziej przyczyny?
Aha po wyłączeniu EC wiatrak się załącza.
Jak w temacie klima działała przez kilka miesięcy bez zarzutu. Jednak kilka dni temu pojawił się problem zamiast chłodzić - grzeje jak cholera (od strony kierowcy). Po wyłączeniu klimatyzacji z nawiewu również leci gorące powietrze. Przeczyściłem mniej więcej 2 elektrozaworki i wydają być się OK. Co dziwne klima działa bez problemu - wszystko fajnie elegancko, zgaszę samochód, lub też w czasie jazdy z zimnego chłodu zaczyna lecieć wrzątek. Przeważnie od strony pasażera leci zimne powietrze lub też nie leci wcale - ale regułą za to jest fakt, że od strony kierowcy wali niesamowity wrzątek.
Klima manual, auto przed liftem, filtr "kabiny" jest przebrudzony ale OK.
Czy mam jeszcze raz dokładnie przekonserwować zaworki czy szukać jeszcze gdzie indziej przyczyny?
Aha po wyłączeniu EC wiatrak się załącza.
W210 E200 CDI 1999r Classic
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Walcz z zaworami wodnymi.Sprawdź przy okazji oporność cewek.Powinno być powyżej 16 Ohm na każdej.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
witam, mam podobny problem u mnie jest tak ze przy
wlaczonej klimie z kratki przy kierownicy leci gorace powietrze,natomiast ze srodkowej i od strony pasazera jest ok. dodam ze gdy rano odpale to jest ok, przy nastepnym odpaleniu gdy silnik jest cieply leci juz gorace!prosze o pomoc. pozdrawiam
wlaczonej klimie z kratki przy kierownicy leci gorace powietrze,natomiast ze srodkowej i od strony pasazera jest ok. dodam ze gdy rano odpale to jest ok, przy nastepnym odpaleniu gdy silnik jest cieply leci juz gorace!prosze o pomoc. pozdrawiam
MB W-210 2,7 CDI 2001 sedan
Zawory wodne "Duoventil"
Problem zaczął się kilka dni temu, kiedy to nagle z kratki od strony kierowcy buchnęło mi gorące powietrze przy włączonej klimie. Więc jako, że systematycznie zaglądam na forum zabrałem się za czyszczenie elektrozaworów. Jednak kilkakrotne ich czyszczenie nie dawało porządanego efektu. Od strony pasażera można ustawiać temperaturę jaką się chce, natomiast od kierowcy bucha tylko i wyłącznie gorące powietrze. Tak jak mi poradził użytkownik 'noc' zrobiłem test żarówką. Tzn. rozpiąłem kostkę od elektrozaworów i wpiąłem w to miejsce żarówkę. I co się okazało - od strony pasażera przy max gorącym powietrzu żarówka nie świeci [OK], przy max zimnym żarówka mocno świeci [OK], przy średnim zapala i gaśnie [OK]. Jednak od strony kierowcy żarówka przy max zimnym praktycznie nie świeci - ledwo co się żarzy wręcz czasem gaśnie- wnioskując - brak prądu tym samym brak sterowania ze strony kierowcy czyli zaworek nie dostaje prądu i się nie zamyka.
W tej chwili zmostkowałem dwa zaworki i reguluję temperaturę powietrza od strony pasażera dla obydwu stron. Jak chcę zimno jest zimno jak gorąco to gorąco.
Jak się za to zabrać? Od czego zacząć poszukiwania?
Za wszelkie porady jak się zabrać za to sterowanie z góry dziękuję.
W tej chwili zmostkowałem dwa zaworki i reguluję temperaturę powietrza od strony pasażera dla obydwu stron. Jak chcę zimno jest zimno jak gorąco to gorąco.
Jak się za to zabrać? Od czego zacząć poszukiwania?
Za wszelkie porady jak się zabrać za to sterowanie z góry dziękuję.
Ostatnio zmieniony 27 gru 2009, o 09:36 przez fikogo, łącznie zmieniany 1 raz.
W210 E200 CDI 1999r Classic
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości