Zawory wodne "Duoventil"
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Ogrzewanie się zawiesza
Witam
Od pewnego czasu zauważyłem że czasami jeżeli pkrętło temperatury ustawione jest na połowe (średnie grzanie) coś się dzieje i zaczyna grzać do oporu. Wtedy trzeba zgasić silnik i następnie go odpalić i jest OK. Może ktoś coś wie na ten temat. Za informacje z góry dziękuję.
Od pewnego czasu zauważyłem że czasami jeżeli pkrętło temperatury ustawione jest na połowe (średnie grzanie) coś się dzieje i zaczyna grzać do oporu. Wtedy trzeba zgasić silnik i następnie go odpalić i jest OK. Może ktoś coś wie na ten temat. Za informacje z góry dziękuję.
Częstą przyczyną są zawieszające się zaworki ogrzewania , znajdują się one obok skrzynki komputerów w komorze silnika poniżej załączam fotkę . Działają one w ten sposób , że gdy nie są zasilane ze sterownika temperatury to otwierają się i gorący płyn przepływa przez nagrzewnicę . W momencie gdy sterownik temperatury ( jeśli działa prawidłowo ) podaje napięcie +12v na cewkę zaworu ogrzewania , zawór się zamyka i odcina przepływ płynu do nagrzewnicy ,tym samym utrzymując ustawioną temperaturę . Sprawdż czy przyczyną są zaworki w ten sposób , że w chwili gdy jak piszesz ,,zaczyna grzać do oporu ,, postukaj po tych zaworkach (jeden zamyka obieg po stronie kierowcy , drugi pasażera ) jeśli regulacja temp. powróci to trzeba je rozebrać i wyczyścić . Drugim powodem może być brak zasilania napięciem ze sterownika , gdy grzanie działa na max ( oczywiście pokrętła są w położeniu pośrednim a nie na maksimum ) zdejmij wtyczkę przy zaworkach i sprawdż miernikiem czy jest napięcie
Pzdr.
Pzdr.
obecnie -W220 S500
+W210- E280 R6 Elegance 1996r. automat
+ W168 1,6 2001r. automat
i kilka sztuk MB poprzednio
+W210- E280 R6 Elegance 1996r. automat
+ W168 1,6 2001r. automat
i kilka sztuk MB poprzednio
Ogrzewanie się zawiesza
Ale bardzo WAS proszę napiszcie dokładnie jak to zrobić, co rozkręcić i na co zwrócić uwagę? Proszę...
Widzisz te 2 "okragle rzeczy" na fotce? Znajduja przy skrzynce od klimatyzacji i tych wszystkich komputerach samochodu, tzn. blisko szyby, po stronie pasazera.
Mocowane sa na 4 sruby, ktore oczywiscie musisz odkrecic, nastepnie zdejmujesz ta gorna czesc powoli, zobaczysz takie grzybki, ktore sa zanurzone w plynie chlodniczym.
Beda tam tez zwoje miedziane? Nie wiem jak to nazwac, elektrykiem nie jestem:P musisz to w kazdym razie wszystko osuszyc, wyczyscic jakims WD-40 czy czyms podobnym i zmontowac.
One sie po prostu czasem przycinaja, zawieszaja w zlej pozycji i dlatego czasem leci gorace powietrze. W piatek zamierzam to rozebrac, wiec moge zmontowac jakas fotorelacje.
Mocowane sa na 4 sruby, ktore oczywiscie musisz odkrecic, nastepnie zdejmujesz ta gorna czesc powoli, zobaczysz takie grzybki, ktore sa zanurzone w plynie chlodniczym.
Beda tam tez zwoje miedziane? Nie wiem jak to nazwac, elektrykiem nie jestem:P musisz to w kazdym razie wszystko osuszyc, wyczyscic jakims WD-40 czy czyms podobnym i zmontowac.
One sie po prostu czasem przycinaja, zawieszaja w zlej pozycji i dlatego czasem leci gorace powietrze. W piatek zamierzam to rozebrac, wiec moge zmontowac jakas fotorelacje.
E 220 CDI '01 Elegance
Witam,
uzupełniając temat - problem często może się powtarzać - proponuję:
- wypiąć wąż gumowy z obudowy zaworów
- pod stopką metalowych cylindrów cewek są sprężyste zatrzaski, które trzeba wysunąć aż będzie można wyjąć obudowę (uwaga na okrągłe uszczelki pod zaworami)
- jak mamy zawory w ręku - możemy spokojnie odkręcić metalowe obudowy
- w środku znajdziemy cewki wewnątrz których poruszają się zawory
- można sprawdzić powierzchnię współpracy zaworów i cewek - jeśli jest szlam to wystarczy wyczyścić (nie używać środków rysujących powierzchnię), jeśli powierzchnia jest zardzewiała to lepiej kupić nowe, bo regeneracja na długo nie wystarczy
- sprawdźcie także czy druciki od cewek są połączone z kostką elektryczną
- następnie wszystko poskładać zwracając uwagę na połączenie zespołu zaworów
Jeśli przyjdzie Wam jednak je zmienić to kupcie nowe, lub w przypadku używanych z opcją możliwości zwrotu (trudna weryfikacja na sucho).
uzupełniając temat - problem często może się powtarzać - proponuję:
- wypiąć wąż gumowy z obudowy zaworów
- pod stopką metalowych cylindrów cewek są sprężyste zatrzaski, które trzeba wysunąć aż będzie można wyjąć obudowę (uwaga na okrągłe uszczelki pod zaworami)
- jak mamy zawory w ręku - możemy spokojnie odkręcić metalowe obudowy
- w środku znajdziemy cewki wewnątrz których poruszają się zawory
- można sprawdzić powierzchnię współpracy zaworów i cewek - jeśli jest szlam to wystarczy wyczyścić (nie używać środków rysujących powierzchnię), jeśli powierzchnia jest zardzewiała to lepiej kupić nowe, bo regeneracja na długo nie wystarczy
- sprawdźcie także czy druciki od cewek są połączone z kostką elektryczną
- następnie wszystko poskładać zwracając uwagę na połączenie zespołu zaworów
Jeśli przyjdzie Wam jednak je zmienić to kupcie nowe, lub w przypadku używanych z opcją możliwości zwrotu (trudna weryfikacja na sucho).
Zawory wodne "Duoventil"
Witam
Mam problem z manualna klimą w E300TD. Po włączeniu silnika po 2-3 min z nawiewów bucha gorące powietrze, zamiast chłodnego. Później w czasie jazdy to ustępuje. Najgorzej jest po krótkim postoju z wyłączonym silnikiem.
POMOCY !
Mam problem z manualna klimą w E300TD. Po włączeniu silnika po 2-3 min z nawiewów bucha gorące powietrze, zamiast chłodnego. Później w czasie jazdy to ustępuje. Najgorzej jest po krótkim postoju z wyłączonym silnikiem.
POMOCY !
Ostatnio zmieniony 2 sty 2010, o 00:29 przez tomkof, łącznie zmieniany 2 razy.
- windykatorek
- Doradca VIP
- Posty: 2580
- Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
- Lokalizacja: Gdynia
Zawory wodne "Duoventil"
Witam!
Kupiłem W210k 220 CDi 2000r. i mam problem z Klimatronickiem.Po nagrzaniu silnika dmucha ciepłym powietrzem.Sprawdziłem kody błędów na wyświetlaczu zgodnie z instr. forum i wyświetliło mi się " b1234 ".Czy ktoś mógłby mi napisać co ten kod oznacza? Z góry dzięki i pozdro :-)
Kupiłem W210k 220 CDi 2000r. i mam problem z Klimatronickiem.Po nagrzaniu silnika dmucha ciepłym powietrzem.Sprawdziłem kody błędów na wyświetlaczu zgodnie z instr. forum i wyświetliło mi się " b1234 ".Czy ktoś mógłby mi napisać co ten kod oznacza? Z góry dzięki i pozdro :-)
Ostatnio zmieniony 2 sty 2010, o 00:26 przez magg, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości