Zawory wodne "Duoventil"

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

bart82S
VIP
Posty: 20
Rejestracja: 26 lip 2008, o 20:02
Lokalizacja: zielona góra

Elektrozawory

Post autor: bart82S »

Witam ponownie. Podpowiedzcie mi proszę koledzy gdzie mogę kupić tzw. grzybki do elektrozaworów. Ile to może kosztować.
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
bart82S
VIP
Posty: 20
Rejestracja: 26 lip 2008, o 20:02
Lokalizacja: zielona góra

Post autor: bart82S »

Dziękuje za podpowiedz.
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

pewnie ze mozesz tylko bedzie ci bardzo ciepło :) lepiej poszukaj bo po drodze zgubisz i wogole bedzie amba
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
Dionizy456
Posty: 3
Rejestracja: 26 mar 2009, o 17:36
Lokalizacja: Wrocław

Zawory wodne "Duoventil"

Post autor: Dionizy456 »

Witam. Rozmontowałem elektrozawór ponieważ cały czas w aucie grzało. I okazało się, że obydwa grzybki mają ułamane "nóżki" mniej więcej w połowie. Ułamane części leżały płasko na grzybkach. Jaka mogła być przyczyna tego? Czy można kupić same grzybki?
Ostatnio zmieniony 2 sty 2010, o 00:47 przez Dionizy456, łącznie zmieniany 1 raz.
W210 300TD 1997r. Kombi. ELEGANCE
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

skrecone na chama po czyszczeniu , zmeczenie materiału, sadze ze grzybków nawet nie kupisz w aso , kup urzywany zawor
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
Dionizy456
Posty: 3
Rejestracja: 26 mar 2009, o 17:36
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Dionizy456 »

Dzięki. Poszukam na allegro.

[ Dodano: 2009-04-09, 14:35 ]
Czy można zablokować oba grzybki w pozycji "zamknięte"? Zanim dostanę elektrozawór to ugotuję się w tym aucie. Technicznie poradzę sobie z tym. Chodzi o to czym coś się nie stanie. np. czy nie będzie się przegrzewał albo jakaś inna cholera nie wyjdzie?

[ Dodano: 2009-04-09, 14:55 ]
Czy przy różnych silnikach są różne elektrozawory?

[ Dodano: 2009-04-09, 14:57 ]
Znalazłem od 2,3 benzyna (okular) rok 1997. Na zdjęciu wygląda tak samo.
W210 300TD 1997r. Kombi. ELEGANCE
fikogo
Posty: 29
Rejestracja: 26 paź 2008, o 09:55
Lokalizacja: Bieruń/Niestkowo

Zimne powietrze leci kiedy chce

Post autor: fikogo »

Witam
Jak w temacie klima działała przez kilka miesięcy bez zarzutu. Jednak kilka dni temu pojawił się problem zamiast chłodzić - grzeje jak cholera (od strony kierowcy). Po wyłączeniu klimatyzacji z nawiewu również leci gorące powietrze. Przeczyściłem mniej więcej 2 elektrozaworki i wydają być się OK. Co dziwne klima działa bez problemu - wszystko fajnie elegancko, zgaszę samochód, lub też w czasie jazdy z zimnego chłodu zaczyna lecieć wrzątek. Przeważnie od strony pasażera leci zimne powietrze lub też nie leci wcale - ale regułą za to jest fakt, że od strony kierowcy wali niesamowity wrzątek.
Klima manual, auto przed liftem, filtr "kabiny" jest przebrudzony ale OK.
Czy mam jeszcze raz dokładnie przekonserwować zaworki czy szukać jeszcze gdzie indziej przyczyny?
Aha po wyłączeniu EC wiatrak się załącza.
W210 E200 CDI 1999r Classic
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Walcz z zaworami wodnymi.Sprawdź przy okazji oporność cewek.Powinno być powyżej 16 Ohm na każdej.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
romeo
Posty: 14
Rejestracja: 1 mar 2009, o 14:11
Lokalizacja: Łosiów

Post autor: romeo »

witam, mam podobny problem u mnie jest tak ze przy
wlaczonej klimie z kratki przy kierownicy leci gorace powietrze,natomiast ze srodkowej i od strony pasazera jest ok. dodam ze gdy rano odpale to jest ok, przy nastepnym odpaleniu gdy silnik jest cieply leci juz gorace!prosze o pomoc. pozdrawiam :!:
MB W-210 2,7 CDI 2001 sedan
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

Byyylo tysiac razy...
E 220 CDI '01 Elegance
fikogo
Posty: 29
Rejestracja: 26 paź 2008, o 09:55
Lokalizacja: Bieruń/Niestkowo

Zawory wodne "Duoventil"

Post autor: fikogo »

Problem zaczął się kilka dni temu, kiedy to nagle z kratki od strony kierowcy buchnęło mi gorące powietrze przy włączonej klimie. Więc jako, że systematycznie zaglądam na forum zabrałem się za czyszczenie elektrozaworów. Jednak kilkakrotne ich czyszczenie nie dawało porządanego efektu. Od strony pasażera można ustawiać temperaturę jaką się chce, natomiast od kierowcy bucha tylko i wyłącznie gorące powietrze. Tak jak mi poradził użytkownik 'noc' zrobiłem test żarówką. Tzn. rozpiąłem kostkę od elektrozaworów i wpiąłem w to miejsce żarówkę. I co się okazało - od strony pasażera przy max gorącym powietrzu żarówka nie świeci [OK], przy max zimnym żarówka mocno świeci [OK], przy średnim zapala i gaśnie [OK]. Jednak od strony kierowcy żarówka przy max zimnym praktycznie nie świeci - ledwo co się żarzy wręcz czasem gaśnie- wnioskując - brak prądu tym samym brak sterowania ze strony kierowcy czyli zaworek nie dostaje prądu i się nie zamyka.
W tej chwili zmostkowałem dwa zaworki i reguluję temperaturę powietrza od strony pasażera dla obydwu stron. Jak chcę zimno jest zimno jak gorąco to gorąco.
Jak się za to zabrać? Od czego zacząć poszukiwania?
Za wszelkie porady jak się zabrać za to sterowanie z góry dziękuję.
Ostatnio zmieniony 27 gru 2009, o 09:36 przez fikogo, łącznie zmieniany 1 raz.
W210 E200 CDI 1999r Classic
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

Praktyka rodem z fiata 126p... rozepnij mostek bo narobisz wiekszych szkód.
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

a moze pokretlo sie zrabalo od nawiewu?
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
fikogo
Posty: 29
Rejestracja: 26 paź 2008, o 09:55
Lokalizacja: Bieruń/Niestkowo

Post autor: fikogo »

tonidriver pisze:Praktyka rodem z fiata 126p... rozepnij mostek bo narobisz wiekszych szkód.
A masz jakiś pomysł na naprawę i wyeliminowanie mostka?
W210 E200 CDI 1999r Classic
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości