Wentylatory chłodnic

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

piotrek
Posty: 23
Rejestracja: 17 maja 2008, o 12:25
Lokalizacja: Głogów

Wentylatory chłodnic

Post autor: piotrek »

witam ponownie.tym razem mam problem z klima,nie chłodziła to mi nabili.teraz chłodzi ale słabo,z nerwów pojechałem do porzadnych fachowców i ustalili ,że jest za duze cisnienie i ze nie chodza wentylatory na postoju i najprawdopodobniej podczas jazdy tez.To chyba sterownik wentylatora,czy ktos ma pojecie czy jest on do naprawy czy nusze kupic nowy słyszałem ze jest dość drogi.klime moge uzywac ale tylko na trasie bo jest podmuch powietrza a w korkach moze mi ja rozsadzic.Nie chadza wentylatory czy ma moze ktos jakis pomysł.
MOD_EDIT: Zmieniłem temat na bardziej precyzyjny.
Ostatnio zmieniony 2 sty 2010, o 00:40 przez piotrek, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

witam , ile masz wentylatorów ja w 210 97 rok mam tylko jeden od klimy i od chłodzenia silnika wyjscia napiec na module dwa cienkie kable na jednym stałe 12v na drugim roznie ale kolo 3,5-4,5 v i wiodomo dwa grube stale 12vmoduł na allegro kolo 200 zł facet w wejherowie na złomowcu ma po 150 i mozna sprawdzic na miejscu , sprawdz przekaznik od went i duzy bezpiecznik w skrzynce na nadkolu u mnie to jest bodajze nr 50 wielki czerwony, nie wiem jak to jest jesli masz 3 wentylatory ale po właczeniu klimy powinny smigac i jesli cisnienie jest za duze to takz epowinny chodzic zeby obnizyc temp i co za tym idzie cisnienie ,moje gg 1267430 pozzdr

MOD_EDIT: Używaj proszę poprawnej interpunkcji, bo twoje posty są wartościowe merytorycznie, ale trudne do rozczytania. Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony 4 cze 2008, o 08:04 przez windykatorek, łącznie zmieniany 1 raz.
piotrek
Posty: 23
Rejestracja: 17 maja 2008, o 12:25
Lokalizacja: Głogów

Post autor: piotrek »

Wyczerpujaca odpowiedz dzieki z góry,mam 2 od klimy i trzeci na silnik.odstawiam auto do magików i zobacze co dokładnie .dzieki jak cos to zapisze sobie twoje gg:)
jurek510
Posty: 2
Rejestracja: 13 cze 2008, o 09:40
Lokalizacja: Kielce

Problem z wentylatorem chłodnicy Klimatyzacj W 210 2.9TD

Post autor: jurek510 »

Witam,

posiadam mesia 210 2.9TD z 96r i poszukuje wentylator chłodnicy klimatyzacji moze być nowy lub używany , klima manual, przeszukałem cały net i obdzwoniłem pół Polski i nigdzie nie mają , pomoże mi ktoś gdzie bym mógł ewentualnie jeszcze zadzwonić lub moze ktos z Was ma taki na sprzedaż piszcie na forum lub dzwońcie tel. 604289511

bede bardzo wdzięczny za odp


pozdr :-D
Awatar użytkownika
Mały v8
Posty: 333
Rejestracja: 14 lut 2008, o 21:53
Lokalizacja: Siedlce (WS)
Kontakt:

Post autor: Mały v8 »

Zadzwoń do tego gościa :arrow: http://www.allegro.pl/show_user_auction ... id=9532136 , jest z Radzynia podlaskiego ma ze trzy sztuki takich wiatraków w kompletach z osłonami, po 350 pln, sam jakieś dwa tygodnie temu nabyłem u niego tą część.
"Jako że nie mam o tym zielonego pojęcia , tym chętniej się wypowiem" S Tym.
papiez4
Posty: 3
Rejestracja: 4 lip 2008, o 22:47
Lokalizacja: Kurowo

Wentylatory chłodnic

Post autor: papiez4 »

Witam!
Mam problem z klimatyzacją. Od pewnego czasu podczas jazdy klimatyzacja przestała działać.
Wszystko jest ok jest włączona powietrze leci z nawiewów lecz jest ciepłe mimo, że ustawiam, żeby było zimno, tak jak gdyby wogóle nie chłodziła EC jest wyłaczone i nie wiem co się dzieje. Proszę o pomoc.
Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony 2 sty 2010, o 00:35 przez papiez4, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

co to z a klimatyzacja klimatronik czy manual ?? przyczym może być duzo , sprawdzić cienienie w układzie , może spaliła sie cewka w kompresorze sprawdzić , a jak klimatronik szukać na forum jest wszystko opisnane na ten temat
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
Puppet_Master
Posty: 151
Rejestracja: 21 maja 2008, o 22:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Puppet_Master »

windykatorek mam dziwne przeczucie, ze w tym wypadku problem bedzie bardziej blachy;]

papiez4 dobij freon, chocby na pierwszej lepszej stacji szybkich napraw jak jakies Norauto czy inny wjedz-wyjedz. Ocen czy problem ustapil. Jezeli to jest przyczyna i masz takie problemy, to mozna sie domyslec, ze mozesz tez od razu tez wymienic sobie filtr pylowy. W wersji po lifcie masz go nad nogami pasazera.

Ja pojechalem do punktu serwisu klimy i w pare minut mialem "nabita" klime i nowy filtr za +/- 150zl. Filtr musialem wymienic bo zaczely parowac szyby.

Gl;]
MB CDI270 S210 01'
JarekW
Posty: 263
Rejestracja: 29 lut 2008, o 14:10
Lokalizacja: Sz-cin

Post autor: JarekW »

Puppet_Master pisze: dobij freon, chocby na pierwszej lepszej stacji szybkich napraw
"Dobicie" to leczenie wrzoda pudrem. Jeżeli są ubytki czynnika to należy zlikwidować nieszczelność. Wypadałoby dodać do czynnika kontrastu. Pozwoli to zlokalizować miejce wycieku. W przeciwnym wypadku można co dwa tygodnie jeździć na "dobicie" i tylko niepotrzenie zostawiać kasę.
S210 300 DT
W124 200 D - skasowany
W115 - oj dawno ......
Puppet_Master
Posty: 151
Rejestracja: 21 maja 2008, o 22:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Puppet_Master »

Z pewnoscia masz racje, jednak dopoki zalozyciel tematu nie napisze o szczegolach tego co sie wlasciwie dzieje, lacznie ze specyfikacja swojego samochodu, to nawet nie bedzie to leczenie wrzoda, tylko diagnoza na podstawie objawu, ze "cos go swedzi".
MB CDI270 S210 01'
kiziek29
Posty: 73
Rejestracja: 9 lip 2008, o 23:00
Lokalizacja: szczecin

Post autor: kiziek29 »

mialem podobny problem lecialo cieple powietrze ale dopiero po nagrzaniu silnika wiec znajomy sprawdzil mi klime na komputerze i wykazalo ze uszkodzony byl wiatrak z przodu atrapy koszt w serwisie 600zl z uzywka ciezko bo to chodliwy towar czesto sie psuje jezeli wiatrak ci dziala to po stronie pasazera pod maska sa dwa elektrozawory widac je odrazu odkrec je i postukaj nimi zeby je zruszyc tylko uwazaj zeby nic nie wypadlo jezeli beda uszkodzone to nie jest zle uzywka kosztuje 120zl tylko sprawdz ja na aku w przy sprzedawcy zeby lipy nie wcisal powinny stukac
mariomd
Posty: 4
Rejestracja: 22 sie 2008, o 23:17
Lokalizacja: Lubelskie

klimatronic w210 po nabiciu wentylator ciagle sie włacza

Post autor: mariomd »

Witam

Mam pytanko do specjalistów w temacie klimy.
Merc w210 2002r. Klimatronic, dziś po nabiciu klimy gaz + chłodziwo u tzw. "specjalisty" zaczął sie włączać wiatrak od chłodnicy. co zaobserwowałem w trybie podgladu (rest) czujników to temp. parownika bliska 0 czujnik nr 5 a cisnienie chłodziwa czujnik nr 7 waha sie od 07 do 21bar gdy cisnienie zaczyna przekraczac 14-15 włacza się wentylator chlodnicy jesli klima nie chidzi zbyt dlugo to uda sie mu schlodzic i wiatrak sie wylacza ale po 5-10 min pracy wiatrak niemal nie gasnie i kreci na pelnych obrotach a to nie jest normalne zachowanie. Sprawdzilem błedy na klimatronicu i pokazał B1416 Coollant circulation pump(M13) ale po resecie nie pokazuje tego ponownie wiec raczej ok. I kwestia zaworków przy komputerze sterujacym, czy powinny być gorące?
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

1. Ten blad to prawie u kazdego jest :mrgreen: Pojezdzij kilka dni i pewnie znowu bedzie.

2. Tak, elektrozawory powinny byc gorace bo przeciez tamtedy przeplywa plyn chlodzacy.
E 220 CDI '01 Elegance
mariomd
Posty: 4
Rejestracja: 22 sie 2008, o 23:17
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: mariomd »

co do tego błedu to sie domysliłem bo nawet na filmikach z youtube ten sam bład wiec raczej sie nie przejmowałem bardziej mnie niepokoi ta kwestia cisnienia chlodziwa co może być przyczyną takiego wahania no i ciągłego właczania się wentylatora, tzn wentylator zawsze chdził ale raczej powoli sie kręcił ateraz na full daje malo z ramek nie wyleci.

[ Dodano: 2008-08-23, 11:06 ]
No i nie mogłem sie doczekać opinii wiec pojechałem do pana "Tadzia specjalisty od napełniania klimy" i kazałem mu spuszczać to co wczoraj wpuścił ale powoli (a ja czujniki obserwowałem) no i spuścił 2bary i wszystko wróciło do normy ciśnienie w układzie nie dochodzi do max 16-17 i to sporadycznie wiatrak wtedy sie delikatnie włącza już nie wypada z ramek ;) wniosek: za dużo czynnika chłodzącego! pan Tadzio uznał ze lepiej za dużo niż za mało ehhh...
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

Ale czy klima bedzie teraz maks. wydajna?
E 220 CDI '01 Elegance
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości