S210 problem z klimatronikiem
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
S210 problem z klimatronikiem
Witam
Pacjent to S210 97 rok. 2,9TD
Klima włącza się na 5-10 min max po odpaleniu potem sprężarka staje .
Zrobione:
Sprawdzony i uzupełniony czynnik 1000gr
Sprawdzono błędy klimatronika - brak
Zrobiono odczyty w czasie postoju: (StarDiagnoza)
1-35C
2-30C
3 i 4 35C
5-66C
6-66C
7-8 bar (jak klima pracuje dochodzi do 16)
8-35C
9-4,3V
10-3,8V
11,12-0 (postój silnik zgaszony)
13 2V (zakres 06-6v)
14 Tmi 58d 0%
15 OFF
16 On
Jakieś pomysły ?
Jakiś spec w okolicy Warszawy który by się nad tym pochylił ?
Dodam że na panelu odłamany lewy dolny róg - jakby ktoś wyjmował sterownik.
Ale pewności nie mam a poprzedni właściciel odszedł
Edit: Wszelkie możliwe testy zrobione - brak innych błędów, wszystkie systemy sprawne.
Pacjent to S210 97 rok. 2,9TD
Klima włącza się na 5-10 min max po odpaleniu potem sprężarka staje .
Zrobione:
Sprawdzony i uzupełniony czynnik 1000gr
Sprawdzono błędy klimatronika - brak
Zrobiono odczyty w czasie postoju: (StarDiagnoza)
1-35C
2-30C
3 i 4 35C
5-66C
6-66C
7-8 bar (jak klima pracuje dochodzi do 16)
8-35C
9-4,3V
10-3,8V
11,12-0 (postój silnik zgaszony)
13 2V (zakres 06-6v)
14 Tmi 58d 0%
15 OFF
16 On
Jakieś pomysły ?
Jakiś spec w okolicy Warszawy który by się nad tym pochylił ?
Dodam że na panelu odłamany lewy dolny róg - jakby ktoś wyjmował sterownik.
Ale pewności nie mam a poprzedni właściciel odszedł
Edit: Wszelkie możliwe testy zrobione - brak innych błędów, wszystkie systemy sprawne.
Re: S210 problem z klimatronikiem
Jedź na Regulską - oni poza tym, że specjalizują się w Mercedesach to także w klimatyzacji. Ewentualnie możesz spróbować podmienić panel i zobaczyć czy coś to zmieni (panele są dość tanie).Tytus pisze: ↑21 cze 2021, o 14:43 Witam
Pacjent to S210 97 rok. 2,9TD
Klima włącza się na 5-10 min max po odpaleniu potem sprężarka staje .
Zrobione:
Sprawdzony i uzupełniony czynnik 1000gr
Sprawdzono błędy klimatronika - brak
Zrobiono odczyty w czasie postoju: (StarDiagnoza)
1-35C
2-30C
3 i 4 35C
5-66C
6-66C
7-8 bar (jak klima pracuje dochodzi do 16)
8-35C
9-4,3V
10-3,8V
11,12-0 (postój silnik zgaszony)
13 2V (zakres 06-6v)
14 Tmi 58d 0%
15 OFF
16 On
Jakieś pomysły ?
Jakiś spec w okolicy Warszawy który by się nad tym pochylił ?
Dodam że na panelu odłamany lewy dolny róg - jakby ktoś wyjmował sterownik.
Ale pewności nie mam a poprzedni właściciel odszedł
Edit: Wszelkie możliwe testy zrobione - brak innych błędów, wszystkie systemy sprawne.
Re: S210 problem z klimatronikiem
Umówiony na Regulskiej.
Tez stawiam na sterownik. Zobaczymy co na to
spece
Tez stawiam na sterownik. Zobaczymy co na to
spece
Re: S210 problem z klimatronikiem
Toż to kilogram !! Tam połowy czynnika nie było albo ktoś coś źle obliczył przy serwisie klimy i za dużo podał.
nasze-auta-f43/v-klass-wakacjowoz-projekt-t40065.html
VIN: VSA63827413183198
VIN: VSA63827413183198
Re: S210 problem z klimatronikiem
Kilo czyli nic nie było. Tez mam takie objawy i tez tyle dobilem żeby za 2-3 msc znów było to samo.
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Re: S210 problem z klimatronikiem
Ja pamiętam w moim widniała nalepka że tam 2300g czynnika wymagał układ.
nasze-auta-f43/v-klass-wakacjowoz-projekt-t40065.html
VIN: VSA63827413183198
VIN: VSA63827413183198
- SuperBuster11
- Moderator
- Posty: 1029
- Rejestracja: 21 maja 2015, o 17:59
- Lokalizacja: Brzeg
Re: S210 problem z klimatronikiem
W210 ma układ na 1000 g czynnika.
VIN: WDB2100201A265083 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
Re: S210 problem z klimatronikiem
Standardowy problem z czujnikiem temperatury klimy.
A 210 830 05 72
Pozycja nr 5 w autodiagnozie na klimatroniku.
Tam ma być 2-6 a nie ponad 60.
W najszybszy sposób można to zdiagnozować na całkowicie zimnym silniku najlepiej "po nocy" bez odpalania pozycje 3,4,5 powinny mieć zbliżone wskazania. Powinna to mniej więcej być temperatura otoczenia.
Pan Jacek na Regulskiej mnie zawstydził, zestarzałem się i już nie chce mi się samemu grzebać
A 210 830 05 72
Pozycja nr 5 w autodiagnozie na klimatroniku.
Tam ma być 2-6 a nie ponad 60.
W najszybszy sposób można to zdiagnozować na całkowicie zimnym silniku najlepiej "po nocy" bez odpalania pozycje 3,4,5 powinny mieć zbliżone wskazania. Powinna to mniej więcej być temperatura otoczenia.
Pan Jacek na Regulskiej mnie zawstydził, zestarzałem się i już nie chce mi się samemu grzebać
Ostatnio zmieniony 2 lip 2021, o 13:06 przez Tytus, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: S210 problem z klimatronikiem
A dla potomności w tym czujniku siedzi zwykły termistor za 10 zł
NTCLE203E3272FB0
Termistor, NTC, 2,7 kOhm, seria NTCLE, 3977 K, przewlekany, wyprowadzenia promieniowe
Zakres pracy -50 plus 120C
przy minus 40C opór ok 90kOhm
przy plus 50C opór ok 1kOhm
Przy 20C powinien mieć ok 3,3 kOhm
a mój uszkodzony ma ok 500ohm co odpowiada ok 65C.
NTCLE203E3272FB0
Termistor, NTC, 2,7 kOhm, seria NTCLE, 3977 K, przewlekany, wyprowadzenia promieniowe
Zakres pracy -50 plus 120C
przy minus 40C opór ok 90kOhm
przy plus 50C opór ok 1kOhm
Przy 20C powinien mieć ok 3,3 kOhm
a mój uszkodzony ma ok 500ohm co odpowiada ok 65C.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości