Regulator dmuchawy "jeż"

Moderatorzy: fabek, avandgarde, kichcio, elspasoo

criswrock
Posty: 33
Rejestracja: 29 cze 2008, o 21:33
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Regulator dmuchawy "jeż"

Post autor: criswrock » 30 cze 2008, o 21:57

Witam na szacownym forum.Jestem dopiero na początku przygody z "mietkiem".Kupiłem 2 tyg.temu E-200 137kw kompressor kombi elegance 1998r.mam problem z klimatronikiem,nabilem klime,skasowałem błąd klima chłodzi ale tylko na 1 biegu!?Ustawiam całą moc a tylko 1 bieg i słaby nawiew tylko z konsoli środkowej.Może ktoś miał podobny problem lub kuma co jes grane? pozdrawiam wszystkich miłośników "mietków" .;criswrock
Ostatnio zmieniony 2 sty 2010, o 16:01 przez criswrock, łącznie zmieniany 2 razy.
S 210 E-200T KOMPRESSOR
Awatar użytkownika
okular
VIP
Posty: 782
Rejestracja: 24 maja 2008, o 05:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: okular » 1 lip 2008, o 08:09

A przy wyłączonej klimie też dmucha tylko na 1. biegu? Jeśli tak, to prawdopodobnie do wymiany jest "jeż" - regulator obrotów dmuchawy. Koszt niecałe 400 złotych.
E320 CDI
2000
AVANTGARDE
KOMBI
kebor0
Posty: 59
Rejestracja: 22 maja 2008, o 18:48
Lokalizacja: Ełk

Regulator dmuchawy "jeż"

Post autor: kebor0 » 31 lip 2008, o 17:51

Witam
Odkad kupilem okulara(ponad 2 miesiace temu) borykam sie z problemem z klimatyzacja. Gdy odpale samochod przez okolo 5 minut czasem trochę wiecej czasem mniej klima chodzi elegancko lecz po tym czasie klima zrzuca sie na mniejsza predkosc i chodz na klimatroniku ustawiam ze ma wiac pelna sila to dalej tylko lekko dmucha. Czasami zdarza sie ze na 5 sekund zaczyna wiac mocno ale znow zwalnia. Czy ktos wie o co moze w tym chodzic? Czekam na odpowiedz
Ostatnio zmieniony 2 sty 2010, o 00:18 przez kebor0, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2623
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek » 31 lip 2008, o 18:17

czujnik temperatury w lampce na podsufitówce wyczyścić i zobaczyć czy ma odpowiednie wartosci miernikiem ,ewentualnie moduł obrotów dmuchawy

zrobić test klimatronika , sprawdzić błedy usunąć je , zrobić reset klimatronika i jeszcze raz sprawdzić błedy jesli pojawia sie nowe podac nam na forum , jesli nie pojawia sie rzadne pospisywać wszystkie wartości od 1 do 51 z klimatronika i podac nam na fotum , na temat resetu kasowania wszystko jest forum łopatologicznie wyjaśnione
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
Awatar użytkownika
kichcio
Junior Admin
Posty: 4117
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio » 1 sie 2008, o 00:36

jak wyjąc lampke zeby ten czujnik wyczyscic? bo u mnie tez czasem wariuje.
E 220 CDI '01 Elegance
Awatar użytkownika
okular
VIP
Posty: 782
Rejestracja: 24 maja 2008, o 05:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: okular » 1 sie 2008, o 11:07

Najpierw zdejmij klosze, a potem z wyczuciem i przy pomocy płaskiego wkrętaka "wydłub" całą lampkę z metalowej ramki w podsufitce.
E320 CDI
2000
AVANTGARDE
KOMBI
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2623
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek » 1 sie 2008, o 12:51

nieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee nic nie wydłubuj dzis to sprawdziłem sobie z ciekawosci czy mam to brudne czy jest czyste wsamraz było czysciutkie , a robisz to tak zdejmujesz kloesz pod kloszami zobaczysz dwie blaszki o grubosci 5 mm mniejwiecej na srodku kazdego klosza , lekko podwazasz te blaszki cała lampa wyjdzie a metalowa oprawa zostaje w podsufitówce:)) uwazaj przy wyjeciu czujnika bo jest na jednym zatrzasku , najpierw wyjmij wtyczke z czujnika pozniej czujnik i masz w szystko na stole:)) licze na pomógl:)) ale jestem madry co nieee czlowieki , az sam sie nie poznaje:)) chyba za ciepło w robocie:)
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
kebor0
Posty: 59
Rejestracja: 22 maja 2008, o 18:48
Lokalizacja: Ełk

Regulator dmuchawy "jeż"

Post autor: kebor0 » 12 sie 2008, o 18:37

Witam serdecznie wszystkich :-)

Posiadam Mercedesa E 270 CDI kombi z 2000 r. Mam problem ze sterownikiem dmuchawy tzw. "jeżem"... wiem już na pewno, że muszę go w najbliższym czasie wymienić bowiem zaczyna mi powoli już padać. Objawia to się tym, iż podczas pracy dmuchawa nie trzyma obrotów...raz chodzi szybciej a raz wolniej. W związku z faktem, iż mam możliwość wymiany tego "jeża" we własnym zakresie proszę o pomoc tzn. o możliwie dokładne podanie jakiego typu sterownika dmuchawy potrzebuję...jakiś symbol lub numer katalogowy itp...proszę o pomoc bowiem istnieje możliwość zakupu takiego "jeżyka" choćby i na "allegro" ale bywają różne typy i rodzaje. Serdecznie dziękuję za ewentualną pomoc i pozdrawiam. ;-)
Ostatnio zmieniony 2 sty 2010, o 00:23 przez kebor0, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
okular
VIP
Posty: 782
Rejestracja: 24 maja 2008, o 05:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: okular » 12 sie 2008, o 21:51

Jak go wyjmiesz, to będziesz mógł przeczytać numer...
E320 CDI
2000
AVANTGARDE
KOMBI
Awatar użytkownika
kichcio
Junior Admin
Posty: 4117
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio » 12 sie 2008, o 22:55

Fajnie, ze powiedziales jaka masz klime, ze numer nadwozia podales...
E 220 CDI '01 Elegance
kebor0
Posty: 59
Rejestracja: 22 maja 2008, o 18:48
Lokalizacja: Ełk

Post autor: kebor0 » 13 sie 2008, o 08:06

Posiadam Climatronic
luki79
VIP
Posty: 252
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:45
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: luki79 » 17 sie 2008, o 21:44

kichcio pisze:Fajnie, ze powiedziales jaka masz klime, ze numer nadwozia podales...
Wydaje mi się że tylko klimatyzacja automatyczna ma "jeża". Manualna chyba go nie ma.
Przy okazji, żeby nie zakładać nowego wątku - co może powodować w klimie manualnej zanik obrotów silniczka nawiewu (nawiew jest, za chwilę go nie ma, potem znowu sie załącza - oczywiście na którymś z załączonych stopni nawiewu)? Z reguły jest za to odpowiedzialna opornica - jest takie coś w okularze i gdzie ewentualnie się mieści?
MIAŁEM:
W124 300E
W124 E320
Awatar użytkownika
mark
VIP
Posty: 279
Rejestracja: 16 lut 2008, o 04:53
Lokalizacja: Kluczbork

Post autor: mark » 18 sie 2008, o 00:54

luki79 pisze:Wydaje mi się że tylko klimatyzacja automatyczna ma "jeża". Manualna chyba go nie ma.
Przy okazji, żeby nie zakładać nowego wątku - co może powodować w klimie manualnej zanik obrotów silniczka nawiewu (nawiew jest, za chwilę go nie ma, potem znowu sie załącza - oczywiście na którymś z załączonych stopni nawiewu)? Z reguły jest za to odpowiedzialna opornica - jest takie coś w okularze i gdzie ewentualnie się mieści?
W TYM TEMACIE znajdziesz fotki z widocznym regulatorem obrotów ( tzw . ,, jeżem ,, ) silniczka nawiewu z mojego okulara wersja przed liftem z klimą półautomatyczną (lub jak popularnie się mówi manualną ) . W wersjach z klimą automatyczną (klimatronikiem ) występują też inne rodzaje tych regulatorów - w temacie jest też link do innych fotek tych regulatorów . Co do objawów zanikania obrotów silniczka nawiewu , to może winne są styki na pokrętle obrotowym pozycji obrotów nawiewu , lub styki na wsuwkach przewodów przy ,,jeżu,, .Sprawdż po wyjęciu wtyczki doprowadzającej napięcie do regulatora obrotów ,,jeża,, są 3 przewody : czerwony plus , brązowy minus , oraz trzeci cienki biały sterujący ( powinno się na nim pojawiać napięcie w zależności od pozycji pokrętła obrotowego na panelu od 2V - 7,5V ) , lub pada powoli sam regulator ,,jeż,, jest akurat dość drogi , inne wersje regulatorów na Alledrogo można spotkać taniej 8-) .

Pzdr.
obecnie W210- E280 R6 Elegance 1996r. automat
+ W168 1,6 2001r. automat
i kilka sztuk MB poprzednio
Awatar użytkownika
pawelj1
Posty: 29
Rejestracja: 15 maja 2008, o 00:07
Lokalizacja: Wyszków

Post autor: pawelj1 » 4 wrz 2008, o 01:05

Tu czujnik nie ma nic do tego. Jest to bardzo popularna usterka - regulator obrotów silnika dmuchawy.
Jakiś czas temu przerabiałem ten temat.
Dla pewności regulator można sprawdzić przy pomocy woltomierza

Pozdrawiam
Paweł
zulu
Posty: 20
Rejestracja: 11 wrz 2008, o 18:51
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: zulu » 15 wrz 2008, o 12:54

Witam.
Właśnie dowiedziałem się że naprawdopodobniej 98 % padnięty jest regulator obrotów wentylatora koszt 1000 PLN. Dość sporo.
Jeśli ktoś ma alternatywe albo propozycję wymiany w tańszej cenie to będę wdzięczny.
Zulu
Królewna Śnieżka i 143 konie - E220 CDI, 2001
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości