Regulator dmuchawy "jeż"
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Oryginalnie masz 4 przewody.Dwa grube stały plus i stały minus.Jeden cienki (biało różowy)
to sterowanie z panela klimy - obroty dmuchawy.Drugi cienki to prąd po włączeniu panela
klimy (czerwono/niebiesko/żółty lub czerwono/czarny).Prąd na tym przewodzie przełączany
jest przez panel do obsługi funkcji Rest i dla systemów dogrzewania wnętrza ZH, ZHZ, STH
czyli potocznie różnych rozwiązań Webasta.
Reasumując przy regulatorze trzy przewodowym zależnie z jakiego modelu go weźmiemy
dodatkowych funkcji nie stracimy, ale możemy mieć rozładowanie akumulatora lub działającą
przez 24 godziny na dobę dmuchawę.Dlatego odpadają regulatory od WDB124, 126, 129.
Dobre będą od późnych wersji 202, 140.Najlepsze 203, 211.A przewód ten zostawiamy
w spokoju.
Dodano. Do wiadomości Adminów.Pisałem już kilka razy bezskutecznie.
Niestety Limit na wszystkie załączniki na tym forum został przekroczony. Proszę skontaktować się z administratorem forum.
I w związku przez związek nie mogę nic wysłać SKANDAL :lol: :lol: :lol:
to sterowanie z panela klimy - obroty dmuchawy.Drugi cienki to prąd po włączeniu panela
klimy (czerwono/niebiesko/żółty lub czerwono/czarny).Prąd na tym przewodzie przełączany
jest przez panel do obsługi funkcji Rest i dla systemów dogrzewania wnętrza ZH, ZHZ, STH
czyli potocznie różnych rozwiązań Webasta.
Reasumując przy regulatorze trzy przewodowym zależnie z jakiego modelu go weźmiemy
dodatkowych funkcji nie stracimy, ale możemy mieć rozładowanie akumulatora lub działającą
przez 24 godziny na dobę dmuchawę.Dlatego odpadają regulatory od WDB124, 126, 129.
Dobre będą od późnych wersji 202, 140.Najlepsze 203, 211.A przewód ten zostawiamy
w spokoju.
Dodano. Do wiadomości Adminów.Pisałem już kilka razy bezskutecznie.
Niestety Limit na wszystkie załączniki na tym forum został przekroczony. Proszę skontaktować się z administratorem forum.
I w związku przez związek nie mogę nic wysłać SKANDAL :lol: :lol: :lol:
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Regulator dmuchawy "jeż"
Witam wszystkich forumowiczów !!
Jestem posiadaczem MB W 210 300D 1996r, to moja 4 gwiazda, 1 był W 201 200 E, potem 123 200D, następnie W 124 300D(niezniszczalny). Kupiłem okulara i zaczęło się :
w zeszłą sobotę wymieniłem rezystor klimy(merc posiada klimatronik) działał wyśmienicie do środy, kiedy to po wyłączeniu silnika i wyjęciu kluczyka ze stacyjki wentylator się nie wyłączył i rozładował akumulator. Dwóch elektryków stwierdziło, że rezystor klimy robi zwarcie i jest padnięty, natomiast gość, który sprzedał mi rezystor(nowy)twierdzi, że nie jest możliwe aby po wyłączeniu silnika i wyjęciu kluczyka ze stacyjki działał jeszcze wentylator i nie jest to wina rezystora no i w tym momencie rodzi się pytanie to czego to może być wina i kto ma rację ?
Jestem posiadaczem MB W 210 300D 1996r, to moja 4 gwiazda, 1 był W 201 200 E, potem 123 200D, następnie W 124 300D(niezniszczalny). Kupiłem okulara i zaczęło się :
w zeszłą sobotę wymieniłem rezystor klimy(merc posiada klimatronik) działał wyśmienicie do środy, kiedy to po wyłączeniu silnika i wyjęciu kluczyka ze stacyjki wentylator się nie wyłączył i rozładował akumulator. Dwóch elektryków stwierdziło, że rezystor klimy robi zwarcie i jest padnięty, natomiast gość, który sprzedał mi rezystor(nowy)twierdzi, że nie jest możliwe aby po wyłączeniu silnika i wyjęciu kluczyka ze stacyjki działał jeszcze wentylator i nie jest to wina rezystora no i w tym momencie rodzi się pytanie to czego to może być wina i kto ma rację ?
Ostatnio zmieniony 27 gru 2009, o 09:42 przez ghost_dog, łącznie zmieniany 1 raz.
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Regulator dmuchawy (rezystor) na 99%. Panel 1%.
Żeby sprawdzić wystarczy wyjąć panel.Jeżeli to klimatronik 1 minuta.
Żeby sprawdzić wystarczy wyjąć panel.Jeżeli to klimatronik 1 minuta.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Panela nie sprawdzisz.Ale jak go wypniesz z układu i włączysz zapłon to wentylator
dmuchawy nie powinien działać.Jeżeli działa to jest uszkodzony jego regulator (rezystor).
Po sprawdzeniu napisz nam o efektach.
dmuchawy nie powinien działać.Jeżeli działa to jest uszkodzony jego regulator (rezystor).
Po sprawdzeniu napisz nam o efektach.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
nie wiem czy temat aktualny jeszcze, ale tu jest opis montazu regulatora od w140. pasuje on do klimatronika w210 z wczesnych rocznikow. jedyna znana mi alternatywa bylo aso, ktore odpowiedzialo w nastepujacy sposob --> wymiana silnika dmuchawy na nowego typu, koszt ok 3000.
regulator to KAE #1408218351 lub Behr #1408218451.
pozdrawiam.
ps. witam na forum
regulator to KAE #1408218351 lub Behr #1408218451.
pozdrawiam.
ps. witam na forum
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Moja rada poszukaj dobrej używki, ale wymień filtry jeżeli są brudne i oczyść komutator
silnika dmuchawy.Przetnij przerwy do miki i wyrównaj drobnym papierem, nasącz panewki
olejem silnikowym.I tak jak tego nie zrobisz, to nawet nowy regulator padnie.
silnika dmuchawy.Przetnij przerwy do miki i wyrównaj drobnym papierem, nasącz panewki
olejem silnikowym.I tak jak tego nie zrobisz, to nawet nowy regulator padnie.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Witam!
W piątek będę miał rezystor(2), jak sprawdzę napiszę
[ Dodano: 2009-06-19, 12:48 ]
Witam ponownie !
Dzisiaj zamontowałem nowy rezystor klimy wszystko działa ok. Jak się okazało poprzedni nie wytrzymał, prawdopodobnie chińczyk. Pozdrawiam
[ Dodano: 2009-06-19, 12:51 ]
Zapomniałem o najważniejszym dziękuje wszystkim kolegom za okazaną pomocl
W piątek będę miał rezystor(2), jak sprawdzę napiszę
[ Dodano: 2009-06-19, 12:48 ]
Witam ponownie !
Dzisiaj zamontowałem nowy rezystor klimy wszystko działa ok. Jak się okazało poprzedni nie wytrzymał, prawdopodobnie chińczyk. Pozdrawiam
[ Dodano: 2009-06-19, 12:51 ]
Zapomniałem o najważniejszym dziękuje wszystkim kolegom za okazaną pomocl
-
- VIP
- Posty: 12
- Rejestracja: 24 sty 2009, o 21:26
- Lokalizacja: Zduńska Wola
- Kontakt:
Witam.
Na poczatek wiadomo trzeba sobie zorganizowac rezystor co podejrzewam juz zrobiles nie wiem czy wszystkie sie nadaja pare postow wyzej Noc napisal ktore najbardziej przypasuja mi wpadl w rece Valeo numery beda na zdjeciach.
Wyciagamy dmuchawe odkrecamy stary rezystor i obcinamy przewody kawalek za kostka(rezystorem) mamy 4przewody:
1-czerwony gruby(plus)
2-czarny gruby(masa)
3-zolty cienki(sterujacy)
4-czerwony cienki(prawdopodobnie tez jakies sterowanie)zaizolowac(nie bedzie nam w ogole potrzebny)
Nastepnie bierzemy nowy regulator z kostka i lutujemy przewody z obcietymi ze starego rezystora w moim przypadku kostka z numerami pinow(numery slabo widoczne na zdjeciu)
1-niebieski(masa)lutujemy z grubym czarnym(nasza masa)
2-czerwono-czarne(2sztuki jeden zaizolowac rowniez nie bedzie potrzebny)drugi lutujemy z zoltym(sterujace)
3-brazowy(plus)lutujemy z grubym czerwonym(nasz plus)
Potrzebne jeszcze beda dwa krotkie przewody i 4 wsuwki zeby doprowadzi prad z rezystora do samego silnika
Nastepnie do auta i robimy probe kostke mamy oryginalna wiec bez problemu podlaczamy(dmuchawy nie montowac przytrzymac na podlodze UWAGA na rece!!!) .Jezeli dmuchawa reaguje na reczna zmiane obrotow sprawdzamy tryb auto i po wylaczeniu zaplonu mozna sprawdzic funkcje rest.U mnie wszystko smiga bez zarzutow.
Jesli wszystko jest ok trzeba przymocowac rezystor do podstawy dmuchawy troche trzeba powalczyc zeby nie stykala do silnika ale po drobnej przerobce pasuje jak oryginal :mrgreen: wiercimy otwory gwintujemy i przykrecamy najlepiej zeby jak najwieksza powierzchnia stykal z podstawa dmuchawy poniewaz ona tez odbiera cieplo(w naszym starym rezystorze sluzyla za radiator)
Pozniej pozostaje tylko wyciac otwor w pokrywie zeby bylo miejsce do kostki i to chyba wszystko.
Mam nadzieje ze u Ciebie tez zadziala i ze wskazowki sie przydadza.
Wrzucam fotki mam nadzieje ze troche tez pomoga:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/360 ... c8f42.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8b8 ... d6b09.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d13 ... 2b7a7.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/368 ... 1e4e6.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/523 ... 624b2.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/361 ... 2e2cf.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5d0 ... f82ae.html
Na poczatek wiadomo trzeba sobie zorganizowac rezystor co podejrzewam juz zrobiles nie wiem czy wszystkie sie nadaja pare postow wyzej Noc napisal ktore najbardziej przypasuja mi wpadl w rece Valeo numery beda na zdjeciach.
Wyciagamy dmuchawe odkrecamy stary rezystor i obcinamy przewody kawalek za kostka(rezystorem) mamy 4przewody:
1-czerwony gruby(plus)
2-czarny gruby(masa)
3-zolty cienki(sterujacy)
4-czerwony cienki(prawdopodobnie tez jakies sterowanie)zaizolowac(nie bedzie nam w ogole potrzebny)
Nastepnie bierzemy nowy regulator z kostka i lutujemy przewody z obcietymi ze starego rezystora w moim przypadku kostka z numerami pinow(numery slabo widoczne na zdjeciu)
1-niebieski(masa)lutujemy z grubym czarnym(nasza masa)
2-czerwono-czarne(2sztuki jeden zaizolowac rowniez nie bedzie potrzebny)drugi lutujemy z zoltym(sterujace)
3-brazowy(plus)lutujemy z grubym czerwonym(nasz plus)
Potrzebne jeszcze beda dwa krotkie przewody i 4 wsuwki zeby doprowadzi prad z rezystora do samego silnika
Nastepnie do auta i robimy probe kostke mamy oryginalna wiec bez problemu podlaczamy(dmuchawy nie montowac przytrzymac na podlodze UWAGA na rece!!!) .Jezeli dmuchawa reaguje na reczna zmiane obrotow sprawdzamy tryb auto i po wylaczeniu zaplonu mozna sprawdzic funkcje rest.U mnie wszystko smiga bez zarzutow.
Jesli wszystko jest ok trzeba przymocowac rezystor do podstawy dmuchawy troche trzeba powalczyc zeby nie stykala do silnika ale po drobnej przerobce pasuje jak oryginal :mrgreen: wiercimy otwory gwintujemy i przykrecamy najlepiej zeby jak najwieksza powierzchnia stykal z podstawa dmuchawy poniewaz ona tez odbiera cieplo(w naszym starym rezystorze sluzyla za radiator)
Pozniej pozostaje tylko wyciac otwor w pokrywie zeby bylo miejsce do kostki i to chyba wszystko.
Mam nadzieje ze u Ciebie tez zadziala i ze wskazowki sie przydadza.
Wrzucam fotki mam nadzieje ze troche tez pomoga:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/360 ... c8f42.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8b8 ... d6b09.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d13 ... 2b7a7.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/368 ... 1e4e6.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/523 ... 624b2.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/361 ... 2e2cf.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5d0 ... f82ae.html
W210 E290 TURBODIESEL 96'
WDB2100171A151071
WDB2100171A151071
Regulator dmuchawy "jeż"
Witam. Wg schematu jaki znalazłem na forum viewtopic.php?t=3965 przerobiłem wiązkę starej instalacji 4 pinowego rezystora na 3 pinowy typu jez.
Po zamontowaniu w aucie wentylator reaguje na dwa sposoby:
:Funkcja reset na wyłaczonym zapłonie działa
:po załączeniu zapłonu i włączeniu klimy jest jeden mały impuls który delikatnie rusza wiatrak i nic wiecej.Wentylator nie reaguje na polecenia zwiększenia prędkości :-? WTF ?
Czyzby 300 zł za nowy rezystor psu na budę
Po zamontowaniu w aucie wentylator reaguje na dwa sposoby:
:Funkcja reset na wyłaczonym zapłonie działa
:po załączeniu zapłonu i włączeniu klimy jest jeden mały impuls który delikatnie rusza wiatrak i nic wiecej.Wentylator nie reaguje na polecenia zwiększenia prędkości :-? WTF ?
Czyzby 300 zł za nowy rezystor psu na budę
Ostatnio zmieniony 2 sty 2010, o 14:10 przez ADAM 12, łącznie zmieniany 1 raz.
WDBJF55F5TJ011439
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Mogłeś kupić złom, a mogli Ci wcisnąć inne rozwiązanie, trudno bez prób podłączenia tą
kwestię rozważać. Mogłeś go sam przyprawić o "niestrawność".
Czy na funkcji "reset" dmucha powietrze? jeżeli tak to raczej panel sterowania poszedł.
kwestię rozważać. Mogłeś go sam przyprawić o "niestrawność".
Czy na funkcji "reset" dmucha powietrze? jeżeli tak to raczej panel sterowania poszedł.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Jeżeli tak jest i wszystko dobrze połączyłeś, a na to wygląda, to na Star Diagnosis sprawdzić
panel.
panel.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości