Regulator dmuchawy "jeż"

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Na kości wtykowej są numery nr.1-brązowy gruby 4mm2 masa
nr.2-biało/różowy cienki 0.5mm2 sterowanie
nr.3-czerwony gruby 4mm2 plus akumulatora
dwa styki boczne płaskie to silnik, niestety każda firma daje inne kolory,ale to nie problem
silnik ma dmuchać nie ssać więc najwyżej zamienisz miejscami.
Powodzenia.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
jacek22jacek
Posty: 2
Rejestracja: 3 lut 2009, o 19:37
Lokalizacja: stalowa wola

Klimatronik - padł regulator 96' E 200

Post autor: jacek22jacek »

Padł mi regulator nawiewu mam w związzku z tym pytanie czy można go zastąpic jakimś innym tzn. z innego modelu tez w wersji z climatronikiem nowy drogi jak diabli a używki nie dostanie . Jest to taka czarna kostka z czteroma przewodami. Prosze o pomoc.

MB E 200 1996 r. Avantgarde wersja climatronic.
Ostatnio zmieniony 5 mar 2009, o 20:09 przez jacek22jacek, łącznie zmieniany 1 raz.
tomtoja
VIP
Posty: 40
Rejestracja: 15 lis 2008, o 19:17
Lokalizacja: Mława

Post autor: tomtoja »

Witam

Ja miałem też ten problem.Dopasowałem od 124 .Kosztował mnie 220 zł i wszystko działa.Mamy ten problem że nasze rezystory produkowano tylko w pierwszych rocznikach i dlatego są takie drogie.
Tomek E250 96`Kombi.
rafik883
Posty: 37
Rejestracja: 30 wrz 2008, o 19:16
Lokalizacja: Grajewo

Regulator dmuchawy "jeż"

Post autor: rafik883 »

witam wszystkich uzytkowników MERCEDESA:)
od niedawna mam w swoim MB 210 1998 roku E220 problem z nawiewem który raz działa a raz nie nie jest to uzaleznione od ruchu pojazdu nawiew nawet na postoju dziwnie sie zachowuje włacza sie i wyłacza chciałbym dostac sie do silnika dmuchawy aby zobaczyc czy moze cos tam nie łaczy ale nie wiem jak tam sie dostac...moze ktos pomoze>?? prosze o pomoc
Z góry dziekuje i pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2 sty 2010, o 16:01 przez rafik883, łącznie zmieniany 2 razy.
Rafał
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

pod nogami pasazera zdejmij osłone , nastepnie odkrec wentylator jest na kilku srubkach wszystko intuicyjne i łątwe do wykonania
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
rafik883
Posty: 37
Rejestracja: 30 wrz 2008, o 19:16
Lokalizacja: Grajewo

napiecie na stykach dmuchawy nawiewu JEZ BEHR

Post autor: rafik883 »

witam od niedawna borykam sie z problemem szwankujacej dmuchawy nawiewu w E220 z 1998 roku z klimatyzacja manualna
szukałem na forum ale nigdziej nie znalazłem jakie napiecie powinno byc na kostce dochodzacej do tak zawnego jeza dmuchawy (Behr 53183 210 820 62 10 9140010348 )
prosze o podnie jezeli ktos zna naoiecia na tej 3-pinowej kostce dochodzacej do jeza i na 2 zaciskach wychodzacych z niego na kazdym przełozeniu dmuchawy bo chyba tylko tak sprawdze czy to wina jeza czy moze czegos innego .Dodam ze jak podepne dmuchawe na krótko to działa bez problemu
z góry dziekuje za pomoc
Rafał
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

jest na forum opisane , uzyj szukaj
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
rafik883
Posty: 37
Rejestracja: 30 wrz 2008, o 19:16
Lokalizacja: Grajewo

Post autor: rafik883 »

czy ktos z uzytkowników jest w stanie powiedzic jakie napiecie powinno byc na 3 pinowej kostce dochodzacej do jeża behr?? i ewentualnie na wychodzacych zaciskach do wentylatora?? bo chyba tylko tak sprawdze czy uszkodzony jest jez...z góry dziekuje za odpowiedz
Rafał
gwiazda
Posty: 4
Rejestracja: 3 mar 2009, o 16:02
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gwiazda »

Oczywiście kciuczek dla kolegi.
Udało się i wszystko chula jak powinno.
Serdeczne dzieki i gorące pozdro.
miro1210
Posty: 12
Rejestracja: 22 lut 2009, o 13:35
Lokalizacja: Wodzisław śl

Post autor: miro1210 »

Przykro mi,ale to jeszcze nie jest to.mam jeszcze inny,przy którym serwis mercedesa rozkłada ręce.
Tak prosto tłumacząc to mój ma kostkę w miejscu w którym ten ma końcówki i odwrotnie.Z wyglądu jest też nieco inny choć to też taka kostka.Numery się nie zgadzają .Może jednak ktoś to już zamieniał?
pozdrawiam
miro1210
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

tomtoja pisze:Ja bym Ci jeszcze poradził tak.Kup ten który Ci podesłałem a z pewnością mimo że kostki nie pasują każdy elektryk poradzi sobie z tym problemem albo zrobi na wsówki albo przerobi kostki.
Lub juz ktoś przerobił i dlatego ma teraz problem. :-D
Ostatnio zmieniony 12 maja 2009, o 13:32 przez avandgarde, łącznie zmieniany 1 raz.
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
miro1210
Posty: 12
Rejestracja: 22 lut 2009, o 13:35
Lokalizacja: Wodzisław śl

Post autor: miro1210 »

Nikt nie przerabiał!Ten problem znają wszystkie serwisy mercedesa.Nawet nie trzeba za dużo tłumaczyć przez telefon aby usłyszeć "nie do zdobycia"
miro1210
Bazyl110888
Posty: 1
Rejestracja: 24 maja 2009, o 12:12
Lokalizacja: koszalin

Post autor: Bazyl110888 »

witam wszystkich serdecznie

tomtoja pisze:Witam

Ja miałem też ten problem.Dopasowałem od 124 .Kosztował mnie 220 zł i wszystko działa.Mamy ten problem że nasze rezystory produkowano tylko w pierwszych rocznikach i dlatego są takie drogie.
czy to co kolega mówił jest możliwe?? kolego mógłbyś trochę wypowiedzieć się jak zastąpiłeś regulator starego typu w W210 (nie jez) regulatorem z W124??
Awatar użytkownika
Krzych801
VIP
Posty: 84
Rejestracja: 18 maja 2008, o 23:13
Lokalizacja: Poznan

Regulator dmuchawy "jeż"

Post autor: Krzych801 »

Witam.
Padl mi wlasnie rezystor dmuchawy jak w temacie 4 pinowy,dosc ciezko go dostac i jest dosc drogi z tego co sie orientuje.Moje pytanie dotyczy przewodow w tym rezystorze a konkretnie jednego? sa tam cztery przewody 2grube (pominmy) i 2cienkie jeden jak sie domyslam jest sterujacy a drugi???
Zastanawiam sie czy moge podlaczyc rezystor 3pinowy i nie wiem od czego jest ten przewod?
Ewentualnie moze jest jakis sposob w jaki mozna zastapic ten rezystor?(auto z klimatronikiem)
Dziekuje za wszelkie informacje.
Ostatnio zmieniony 27 gru 2009, o 10:06 przez Krzych801, łącznie zmieniany 1 raz.
W210 E290 TURBODIESEL 96'
WDB2100171A151071
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

O tych przewodach. Czwarty jest zależny od wyposażenia, a niechciałbym wprowadzić w błąd.
Poproszę o nr. Vin wtedy dopasuję schemat i precyzyjnie opiszę podłączenie.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości