Regulator dmuchawy "jeż"

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

bartosh pisze:wentylator czasami piszczy
Świadczy to o blokowaniu się silnika wentylatora (oś silnika, lub szczotki na komutatorze).
Nie ma co gdybać tylko wymienić sam silnik wentylatora. Powinno wystarczyć.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
bartosh
Posty: 49
Rejestracja: 13 maja 2011, o 13:09
Lokalizacja: Białystok

Post autor: bartosh »

rozumiem, że wystarczy sprawdzic czy jest Bosch czy Valeo i zmienic silnik. Czy może byc zamiennik lub używka?

[ Dodano: 2013-02-21, 16:41 ]
kmtaxi pisze:
bartosh pisze:wentylator czasami piszczy
Świadczy to o blokowaniu się silnika wentylatora (oś silnika, lub szczotki na komutatorze).
Nie ma co gdybać tylko wymienić sam silnik wentylatora. Powinno wystarczyć.
Hmmm i cóż powiem - otóż szczotki wymienione - stare już wycierały kumutator - poczyszczone nasmarowane i jaki efekt....???? ano wydaje mi sie że jeszcze gorszy posłuchajcie sami...
http://www.youtube.com/watch?v=ToUWGAriLBU
http://www.youtube.com/watch?v=8oekDCrpCM4

co więcej teraz praktycznie dmuchawa nie reaguje na ustawienia ze sterownika klimatronic.
Co prawda pan elektryk za wymianę szczotek etc. policzył sobie jedyne 30zł :) ale zdiagnozował, że musi to byc regulator JEŻ gdyz wiatrak podłączony do zasilania śmiga aż miło. Dodał tez żeby przyjechał jeszcze jutro gdyz moja dmuchawa jest podpięta do 3 czujników temp. - na zewnątrz, wewnątrz i jeszcze gdzieś? i może to któryś z czujników padł i w związku z tym wiatrak wariuje. Mnie zaś niepokoi ten szmer z wiatraka bo zastanawiam się czy do wymiany szczotek nie trzeba było zdjąć wiatraka z osi a to po ponownym nałożeniu nie musi juz byc dobrze wyważone i może stąd te skrzypienie. Już sam nie wiem. Ręce opadają. na jutro jadę do gościa podmienić JEŻA końcówka nr 15 51 (używka za 200-250 zł)i zobaczymy. mam nadzieję że będzie ok. Jak myślicie?

[ Dodano: 2013-02-21, 16:44 ]
noc, byłbym zapomniał - kostki elektryk orzekł że najprawdopodobniej od alarmu. Auto kupione w salonie w Białymstoku w 2001 roku i nie wiem czy była wogóle taka opcja z fabrycznym alarmem? Wszystkie które widziałem z zachodu nie miały fabrycznego alarmu zatem i ten pewnie był domontowany. W każdym razie działa z kluczyka rybki po zamknięciu bez innego pilota. Szczotki tez wymienione wiec nie wiem spale się czy nie :zalamany: ?

[ Dodano: 2013-02-23, 13:21 ]
noc, Ciebie trzeba naprawdę uważnie słuchac :przestraszony: omal nie spłonąłem. Otóż pojechałem do sklepu z częściami i włożyłem jeża używkę tak dla sprawdzenia. Co prawda miał końcówkę nr 1651 i był Valeo a nie BEHR. Różnił sie wyglądem i mocowaniem ale wtyczki wszystkie miał tak samo. Okazało sie że wszystko śmiga jak należy. Lekkie szmerki w wentylatorze ale wg. elektryka nowe szczotki musza "dojśc" do wyrobionego z lekka kumutatora. Po sprawdzeniu wlożyłem swojego jeżyka - tzn. wpiąłem wtyczki i puściłem go luzem na gumowa wycieraczkę. Pomyślałem przeciez kupuje nowego więc po co będe dwa razy wkręcał. Zajechałem po drodza zatankować i po wyłączenia silnika i wyjęciu kluczyka dmuchawa działa nadal pomimo wyłączenia OFF na panelu klimy. Nic to myśle sobie regulator zepsuł się na maxa. Wyjeżdżam ze stacji i w trakcie jazdy na krzyżowce patrze sobie a z regulatora dym popierdziela na maxa :orany:. Zatrzymałem sie na środku zgasiłem silnik i poparzyłem sobie dłonie - masakra. Odpiąłem jeża i dojechałem do domu. Po przyjechaniu pod domem pomyślałem sobie, że popełniłem dzicinnie prosty bład który mógł kosztować co najmniej moje zdrowie. Otóż jeżyk jest niczym innym tylko radiatorem z aluminium i przy ograniczeniu obrotów dmuchawy nagrzewa się. Zamontowany pod wentylatorem jest chłodzony!!! a kiedy puścilem go luzem na wycieraczkę nagrzał sie do tego stopnia że zaczęła sie topic masa żywiczna pod nim. Cholera człowiek cały czas uczy sie na błędach. Ciekawe tylko czy teraz kiedy kupie nowego jeża nie okaże sie że cos innego zepsułem przez to swoje grzebanie. Dzieki wielkie wszytskim i pozdrawiam
W 210 320 CDI 2001 kombi Elegance automat
kamilsp
Posty: 46
Rejestracja: 18 gru 2011, o 21:58
Lokalizacja: Kielce\Piaseczno

Post autor: kamilsp »

Dla wszystkich którzy mają W210 wyprodukowane przed wprowadzeniem nowej instalacji elektrycznej (koniec lutego 1997) i prawdopodobnie posiadających regulator obrotów dmuchawy jak na rys. 1. Jeśli nawali jest i trudny do zdobycia i absurdalnie drogi (500 - 600 zł). Ze względu na awarie owego (brak obrotów wyższych niż połowa zakresu regulacji KLA) zaryzykowałem i kupiłem regulator nieco inny jak na rys. 2 (220 zł)
Co się okazało:
- mechanicznie daję się zamontować bez konieczności jakichkolwiek przeróbek
- współpracuje prawidłowo z KLA, kable połączone 1-1 zgodnie z kolorami
- ilość ciepła oddawana jest rozsądna (wskazane jest zadać pastę termo przewodzącą przy montażu)
minusy są takie:
- trzeba uciąć przewody i połączyć z oryginalną wiązką w obrębie obudowy dmuchawy
- jakość wykonania regulatora jest niepokojąco niska (obudowa nie jest zalewana, da się otworzyć, w środku są dwa tranzystory polowe i trochę elementów SMD na płytce)


Rysunek 1 "zbiory własne", rys. 2 allegro
Załączniki
rys 2
rys 2
rys 1
rys 1
S210 E290 97' WDB2102171A348852
W124 E250D 94' WDB1241261J047184

http://youtu.be/xVkM84mElWg
piradek
Posty: 2
Rejestracja: 4 maja 2014, o 20:51
Lokalizacja: Berlin

Post autor: piradek »

E200, Elegance 1996, 136CV, Klimatronik
Tzw. Jeż to u mnie:
Rezystor opornik dmuchawy (regulator obrotow wentylatora klimy) Blower Motor Resistor
Numer OE:
-2108218351
-9094302385
Bosch: 9.140.010.179
Cena zamiennika: 84,00pln
Awatar użytkownika
macies
Posty: 209
Rejestracja: 12 gru 2009, o 12:24
Lokalizacja: Kraków

Post autor: macies »

U mnie Padł prawdopodobnie też regulator nawieu "made in france"
nr 9 140 010 179. Czy ma ktos pomysł gdzie można to kupić bo przeglądnąłem wszystko na allegro i wszystkie są z tzw "jeżem" a u mnie jest KLA i nie ma jeża :(
Mercedes W210 E290 TD, '96 automat
Opel Astra H 1,7CDTI, '10
BMW E36 325TD '95 -----> 2010
Audi 80 b4 avant '93 -----> 2007
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6135
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Post autor: kakadu »

macies pisze:U mnie Padł prawdopodobnie też regulator nawieu "made in france"
nr 9 140 010 179. Czy ma ktos pomysł gdzie można to kupić bo przeglądnąłem wszystko na allegro i wszystkie są z tzw "jeżem" a u mnie jest KLA i nie ma jeża :(
Mam gościa z Lublina co sprzedaje to na Niemieckim Ebay.
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
Awatar użytkownika
macies
Posty: 209
Rejestracja: 12 gru 2009, o 12:24
Lokalizacja: Kraków

Post autor: macies »

kakadu pisze:
macies pisze:U mnie Padł prawdopodobnie też regulator nawieu "made in france"
nr 9 140 010 179. Czy ma ktos pomysł gdzie można to kupić bo przeglądnąłem wszystko na allegro i wszystkie są z tzw "jeżem" a u mnie jest KLA i nie ma jeża :(
Mam gościa z Lublina co sprzedaje to na Niemieckim Ebay.
no to poprosze :)
Mercedes W210 E290 TD, '96 automat
Opel Astra H 1,7CDTI, '10
BMW E36 325TD '95 -----> 2010
Audi 80 b4 avant '93 -----> 2007
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6135
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Post autor: kakadu »

E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
Awatar użytkownika
macies
Posty: 209
Rejestracja: 12 gru 2009, o 12:24
Lokalizacja: Kraków

Post autor: macies »

kakadu pisze:
macies pisze:no to poprosze
http://www.ebay.de/itm/MERCEDES-W210-E- ... 41861a1adc

:)
Dzieki ale chyba to samo znalazlem na allegdrogo
http://allegro.pl/show_item.php?item=5126883449
Mercedes W210 E290 TD, '96 automat
Opel Astra H 1,7CDTI, '10
BMW E36 325TD '95 -----> 2010
Audi 80 b4 avant '93 -----> 2007
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6135
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Post autor: kakadu »

Dokładnie to samo. :)
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
Awatar użytkownika
macies
Posty: 209
Rejestracja: 12 gru 2009, o 12:24
Lokalizacja: Kraków

Post autor: macies »

Mam nadzieje że to będzie to. Objawy są takie że wentylator kręci się tak jakby na najniższym biegu cały czas, niezależnie od ustawień na KLA.
Mercedes W210 E290 TD, '96 automat
Opel Astra H 1,7CDTI, '10
BMW E36 325TD '95 -----> 2010
Audi 80 b4 avant '93 -----> 2007
tomi33
Posty: 85
Rejestracja: 19 maja 2014, o 12:25
Lokalizacja: 16-070

Post autor: tomi33 »

kupiłem taki z miesiąc temu u tego gościa , działa wyśmienicie . Objawy były że na włączonym zapłonie działał nadmuch a na włączonym silniku już nie tz ledwo kręcił . po wymianie oki .pasta termiczna w zestawie
Wcześniej dużo różnych był też E230 aut. VIN WDB2100371A004213
Awatar użytkownika
macies
Posty: 209
Rejestracja: 12 gru 2009, o 12:24
Lokalizacja: Kraków

Post autor: macies »

Po wymianie regulatora wszystko wróciło do normy. Dziękujemy ci żabojady (made in france) za regulator do nawiewu :)
Mercedes W210 E290 TD, '96 automat
Opel Astra H 1,7CDTI, '10
BMW E36 325TD '95 -----> 2010
Audi 80 b4 avant '93 -----> 2007
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

macies, dziekujemy,że regulator działał 19 lat :)
Odyn
Posty: 1
Rejestracja: 8 sty 2017, o 13:39

Re: Regulator dmuchawy "jeż"

Post autor: Odyn »

Witam!
Mam regulator 4 pinowy (Bosch 9 140 010 179, BEHR 90.943.02.385). Pytanie: Jakie powinno być napięcie na żółtym przewodzie (sterowanie z klimatronika?). Jak jest ono zależne od obrotów dmuchawy?
Z góry dziękuję za pomoc!
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości