Klimatyzacja KLA "klimatronik"
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
- windykatorek
- Doradca VIP
- Posty: 2580
- Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
- Lokalizacja: Gdynia
Klimatyzacja KLA "klimatronik"
A wiec mam taki problem z klima tronikiem ,że nie załączą mi dmuchawy i z nawiewów leci gorące powietrze ....ale problem ten znika gdy silnik za steruje wiatrakiem i włącza go po osiągnięciu odpowiedniej temperatury, po czym wentylator wystudza silnik . Po wystudzeniu silnika wiatrak sie już nie wyłącza jeśli klima jest włączona tylko pracuje na wolnych obrotach i zaczyna wiać upragnione chłodne powietrze jak powinno być. Na diagnozie komputerowej wykazało uszkodzenie panelu klimatyzacji ..Nabyłem wiec nowy n (używany) panel i o tyle jest lepiej ze działa ale tak jak napisałem dopiero po za sterowaniu przez silnik jak go wystudzi to dalej śmiga na wolnych co przy starym panelu nie miało miejsca wiec nie jest źle ....
Kolejnym problemem jest to ,że czasami z nawiewów bocznych i tylnego leci bardzo gorące powietrze a z środkowego zimne ,po zgaszeniu i odpaleniu auta problem znika ...komputer nie wykazał błędów zaworków tych magicznych co je czyścić trzeba...
Teraz tak powodem awarii starego panelu było to ,ze gubił jakieś tam softy pan komputerowiec wgrał je i na 3 dni był spokój wszytko pięknie chodziło i chłodziło......i od nowa to samo:(
I w końcu na końcu mojego posta zadaje pytanie czy wgranie softów i zaprogramowanie nowego panela rozwiąże problem???? Nie wiadomo jakie wyposażenie miał samochód z którego panel pochodzi i może tu jest problem a może przyczyna leży gdzie indziej dodam ,ze komp nie wywala żadnych błędów i wsio powinno być cacy ....a nowe softy mogę wgrać dopiero we wtorek i nie wiem czy ma to sens 8-)
_________________
Kolejnym problemem jest to ,że czasami z nawiewów bocznych i tylnego leci bardzo gorące powietrze a z środkowego zimne ,po zgaszeniu i odpaleniu auta problem znika ...komputer nie wykazał błędów zaworków tych magicznych co je czyścić trzeba...
Teraz tak powodem awarii starego panelu było to ,ze gubił jakieś tam softy pan komputerowiec wgrał je i na 3 dni był spokój wszytko pięknie chodziło i chłodziło......i od nowa to samo:(
I w końcu na końcu mojego posta zadaje pytanie czy wgranie softów i zaprogramowanie nowego panela rozwiąże problem???? Nie wiadomo jakie wyposażenie miał samochód z którego panel pochodzi i może tu jest problem a może przyczyna leży gdzie indziej dodam ,ze komp nie wywala żadnych błędów i wsio powinno być cacy ....a nowe softy mogę wgrać dopiero we wtorek i nie wiem czy ma to sens 8-)
_________________
Ostatnio zmieniony 27 gru 2009, o 09:28 przez PIOTRUŚ, łącznie zmieniany 1 raz.
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Tak oprogramowanie lubi ginąć z tych paneli.Ostatnio 3 razy wbijałem klientowi oprogramowanie po 30 minutach już nie było.Pomógł używany panel za 200zł.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
super czyli muszę wgrać do tego nowego (używanego) panela program:)
[ Dodano: 2009-07-31, 13:41 ]
no i problem rozwiązany komputer wykazał jakiś tam błąd ale nie udało sie go przy jego pomocy skasować ,lekarstwem było odpięcie klemy i po jej podłączeniu wszytko jest tak jak powinno wiatrak się włącza jak tylko klimę włączę:)
[ Dodano: 2009-07-31, 13:41 ]
no i problem rozwiązany komputer wykazał jakiś tam błąd ale nie udało sie go przy jego pomocy skasować ,lekarstwem było odpięcie klemy i po jej podłączeniu wszytko jest tak jak powinno wiatrak się włącza jak tylko klimę włączę:)
witam wszystkich,
przeszukałem forum nt. klimy ale nie znalazłem wzorcowych/porządanych wartości które mozna odczytać z testu automatycznej klimy (przytrzymanie REST). Mam na myśli:
03 Temperatura nagrzewnicy lewej [°C]
04 Temperatura nagrzewnicy prawej [°C]
05 Ciśnienie na parowniku [bar]
07 Ciśnienie czynnika chłodzącego w układzie klimatyzacji [bar]
08 Temperatura czynnika chłodzącego w układzie klimatyzacji [°C]
11 Napięcie na sondzie lambda [V]
12 Napięcie na sensorze nasłonecznienia [V]
20 Pobór prądu na chłodnicy ewentualnie wentylatorze [A]
Inne odczyty typu temp wew/zew, płynu są jak najbardziej jasne :-)
Wzorce chciałbym porównać ze swoimi odczytami, bo klima zaczęła szwankować.....
pozdrawiam
Jefo
przeszukałem forum nt. klimy ale nie znalazłem wzorcowych/porządanych wartości które mozna odczytać z testu automatycznej klimy (przytrzymanie REST). Mam na myśli:
03 Temperatura nagrzewnicy lewej [°C]
04 Temperatura nagrzewnicy prawej [°C]
05 Ciśnienie na parowniku [bar]
07 Ciśnienie czynnika chłodzącego w układzie klimatyzacji [bar]
08 Temperatura czynnika chłodzącego w układzie klimatyzacji [°C]
11 Napięcie na sondzie lambda [V]
12 Napięcie na sensorze nasłonecznienia [V]
20 Pobór prądu na chłodnicy ewentualnie wentylatorze [A]
Inne odczyty typu temp wew/zew, płynu są jak najbardziej jasne :-)
Wzorce chciałbym porównać ze swoimi odczytami, bo klima zaczęła szwankować.....
pozdrawiam
Jefo
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości