Klimatyzacja jakie ciśnienie?
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Klimatyzacja jakie ciśnienie?
Witam
Standardowo po zimie warto zbadać układ klimy więc chce to sprawdzić na panelu climatronica i mam do was pytanie jakie jest prawidłowe ciśnienie:
- na parowniku
- czynnika chłodzącego w układzie klimatyzacji
Standardowo po zimie warto zbadać układ klimy więc chce to sprawdzić na panelu climatronica i mam do was pytanie jakie jest prawidłowe ciśnienie:
- na parowniku
- czynnika chłodzącego w układzie klimatyzacji
Re: Klimatyzacja jakie ciśnienie?
z tego co pamietam ok 11 ale niech ktos mnie poprawi :mrgreen: oczywiscie przy zalaczonej
ELE TAXI http://www.eletaxiforum.pl
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 9 kwie 2010, o 06:51
- Lokalizacja: PL
Ja mam tak, że jest 7 i dmucha nie za zimne, rośnie do 8-9 i zaczyna lecieć nareszcie chłodne. W porywach, szczególnie na postoju rośnie nawet do 10-11 i wtedy jest przyjemnie. Niestety moment i spada z powrotem do 7 i jest kicha. Czynnik miałem wymieniany automatem jakiś miesiąc temu, szczelność też przy okazji automat niby sprawdził, błędów żadnych mi nie wyświetla. Sprawdziłem również działanie wszystkich klap, zawory nagrzewnic też zamykają - nagrzewnice mają temperaturę równą lub niższą niż powietrze zasysane. Temperatura czynnika 25-28 st.C. Myślę, że jednak to ciśnienie jest za niskie.
Nic nie jest takim jakim się wydaje...
------------------------------------------------
Mercedes W 210 E 270 CDI Avantgarde manual 2000 lift, climatronik,
WDB2100161B194971,
wcześniej W 124 E 200 TD
------------------------------------------------
Mercedes W 210 E 270 CDI Avantgarde manual 2000 lift, climatronik,
WDB2100161B194971,
wcześniej W 124 E 200 TD
- jjankiello
- Doradca
- Posty: 2114
- Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
- Lokalizacja: Szczecin, PL
Też tak myślę. Podjedz na maszynę do klimy i niech zapodadzą test działania, w którym można zaobserwować niskie i wysokie ciśnienie (to, o czym wyżej piszehasz78).krzysztofCz pisze:Myślę, że jednak to ciśnienie jest za niskie.
Wartość wysokiego, którą podajesz sugeruje, że masz uszkodzony zawór rozprężny... Jeśli maszyna pokaże oba ciśnienia zbliżone wartościami, to tylko potwierdzi tę diagnozę...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
-
- Posty: 86
- Rejestracja: 19 maja 2010, o 21:50
- Lokalizacja: Warszawa
To i ja się dołącze do tematu. . .
Kiedyś już pisałem o tym.
Na postoju klimatyzacja chłodzi środek idealnie - zimno prawie jak w lodówce.
Problemy zaczynają się podczas jazdy - klima się wyłącza - tzn przestaje chłodzić mimo tego, że sprężarka jest załączona.
Taki sam efekt występuje, jeśli na postoju zwiększe obroty - np do 3 tysięcy.
Pisano mi wcześniej, że problem może być ze zbyt dużą ilościa czynnika w ukladzie - mialem 1000g, teraz spuszczono mi do 800g i nadal to samo.
Ciśnienie w układzie na wysokim 6,5 bara, na niskim około 2 barów.
Te 6,5 bara nie zmienia się w ogóle - czy wolne obroty czy wysokie ciśnienie takie samo.
Dziwię się troche bo chłodnica klimy jest dość gorąca mimo takiego ciśnienia.
Co poradzić?Pomoże ktoś zanim pojadę do serwisu i wywale kase?
Kiedyś już pisałem o tym.
Na postoju klimatyzacja chłodzi środek idealnie - zimno prawie jak w lodówce.
Problemy zaczynają się podczas jazdy - klima się wyłącza - tzn przestaje chłodzić mimo tego, że sprężarka jest załączona.
Taki sam efekt występuje, jeśli na postoju zwiększe obroty - np do 3 tysięcy.
Pisano mi wcześniej, że problem może być ze zbyt dużą ilościa czynnika w ukladzie - mialem 1000g, teraz spuszczono mi do 800g i nadal to samo.
Ciśnienie w układzie na wysokim 6,5 bara, na niskim około 2 barów.
Te 6,5 bara nie zmienia się w ogóle - czy wolne obroty czy wysokie ciśnienie takie samo.
Dziwię się troche bo chłodnica klimy jest dość gorąca mimo takiego ciśnienia.
Co poradzić?Pomoże ktoś zanim pojadę do serwisu i wywale kase?
W210 2.0 Benzyna
VIN:
WDB2100351A633075
VIN:
WDB2100351A633075
Te 6,5 bara to odczytywane z panelu czy mierzone manometrem ?? Nie możliwe żeby to się nie zmieniało. Czy na pewno czytałeś to na pozycji 07 ? Jeżeli ilość czynnika jest ok. (800 g może być ) to albo sprężarka ciągnie resztką sił i nie daje ciśnienia, albo jest walnięty czujnik ciśnienia (mało prawdopodobne), albo zawór rozprężny otwarty prawie całkiemdaniel_gsm pisze:Na postoju klimatyzacja chłodzi środek idealnie - zimno prawie jak w lodówce.
Ciśnienie w układzie na wysokim 6,5 bara, na niskim około 2 barów.
Te 6,5 bara nie zmienia się w ogóle - czy wolne obroty czy wysokie ciśnienie takie samo.
S210 300 DT
W124 200 D - skasowany
W115 - oj dawno ......
W124 200 D - skasowany
W115 - oj dawno ......
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 9 kwie 2010, o 06:51
- Lokalizacja: PL
Po niskiej jest ok. 4 bar. Miałem niecały kg (730g) czynnika i uzupełniliśmy do pełnego kg, wymieniłem też pasek bo był jakiś "wymiękły", teraz na wysokim na postoju dochodzi nawet do 16-17 bar a podczas jazdy do10-12 bar. We wtorek mamy się dobrać do zaworu rozprężnego. Po zlokalizowaniu i naprawie podam co było przyczyną.
Przy okazji wymieniłem filtry - teraz to ma dmucha :-D
Przy okazji wymieniłem filtry - teraz to ma dmucha :-D
Ostatnio zmieniony 5 lip 2010, o 19:56 przez krzysztofCz, łącznie zmieniany 1 raz.
Nic nie jest takim jakim się wydaje...
------------------------------------------------
Mercedes W 210 E 270 CDI Avantgarde manual 2000 lift, climatronik,
WDB2100161B194971,
wcześniej W 124 E 200 TD
------------------------------------------------
Mercedes W 210 E 270 CDI Avantgarde manual 2000 lift, climatronik,
WDB2100161B194971,
wcześniej W 124 E 200 TD
jak na moje oko jest OK, tez mam tak samo.krzysztofCz pisze:teraz na wysokim na postoju dochodzi nawet do 16-17 bar a podczas jazdy do10-12 bar
ELE TAXI http://www.eletaxiforum.pl
- jjankiello
- Doradca
- Posty: 2114
- Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
- Lokalizacja: Szczecin, PL
Nie uzależniajcie ciśnienia czynnika od postoju czy jazdy samochodem, tylko do temperatury czynnika, a tę możecie sprawdzić na klimatroniku o jedną pozycje dalej (08)...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 9 kwie 2010, o 06:51
- Lokalizacja: PL
Po uzupełnieniu jest troszkę wyższa. Na postoju roś nie ciśnienie bo wzrasta temperatura - tak sobie to tłumaczę.krzysztofCz pisze:Temperatura czynnika 25-28 st.C.
Za chwilę jadę sprawdzić zawór rozprężny.
[ Dodano: 2010-07-28, 19:39 ]
Wymiana zaworu nic nie dała, Chyba umarła sprężarka, ciśnienia są prawie takie same po obu stronach. Wysokie 6-7, niskie 4-6. Kiedy obracam sprężarką nie czuć praktycznie żadnego oporu sprężania.
Nic nie jest takim jakim się wydaje...
------------------------------------------------
Mercedes W 210 E 270 CDI Avantgarde manual 2000 lift, climatronik,
WDB2100161B194971,
wcześniej W 124 E 200 TD
------------------------------------------------
Mercedes W 210 E 270 CDI Avantgarde manual 2000 lift, climatronik,
WDB2100161B194971,
wcześniej W 124 E 200 TD
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości