Klimatyzacja jakie ciśnienie?

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
vax
Posty: 333
Rejestracja: 4 paź 2008, o 23:26
Lokalizacja: wwa

Klimatyzacja jakie ciśnienie?

Post autor: vax »

Witam

Standardowo po zimie warto zbadać układ klimy więc chce to sprawdzić na panelu climatronica i mam do was pytanie jakie jest prawidłowe ciśnienie:
- na parowniku
- czynnika chłodzącego w układzie klimatyzacji
Awatar użytkownika
ZGi
Doradca
Posty: 1842
Rejestracja: 4 mar 2009, o 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Klimatyzacja jakie ciśnienie?

Post autor: ZGi »

z tego co pamietam ok 11 ale niech ktos mnie poprawi :mrgreen: oczywiscie przy zalaczonej
Awatar użytkownika
okular
VIP
Posty: 766
Rejestracja: 24 maja 2008, o 05:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: okular »

Ciśnienie w układzie waha się od 3bar przy wyłączonej klimatyzacji, do nawet 20 w upały. Przy obecnej pogodzie wzrost do 10-11 powinien sugerować sprawność układu.
E320 CDI
2000
AVANTGARDE
KOMBI
krzysztofCz
Posty: 33
Rejestracja: 9 kwie 2010, o 06:51
Lokalizacja: PL

Post autor: krzysztofCz »

Ja mam tak, że jest 7 i dmucha nie za zimne, rośnie do 8-9 i zaczyna lecieć nareszcie chłodne. W porywach, szczególnie na postoju rośnie nawet do 10-11 i wtedy jest przyjemnie. Niestety moment i spada z powrotem do 7 i jest kicha. Czynnik miałem wymieniany automatem jakiś miesiąc temu, szczelność też przy okazji automat niby sprawdził, błędów żadnych mi nie wyświetla. Sprawdziłem również działanie wszystkich klap, zawory nagrzewnic też zamykają - nagrzewnice mają temperaturę równą lub niższą niż powietrze zasysane. Temperatura czynnika 25-28 st.C. Myślę, że jednak to ciśnienie jest za niskie.
Nic nie jest takim jakim się wydaje...
------------------------------------------------
Mercedes W 210 E 270 CDI Avantgarde manual 2000 lift, climatronik,
WDB2100161B194971,
wcześniej W 124 E 200 TD
hasz78
Posty: 56
Rejestracja: 2 paź 2008, o 18:15
Lokalizacja: Stargard Szczeciński

Post autor: hasz78 »

Witam
Przy wyłączonej klimie powinno być około 6 bar zależnie od temp. zewn. im chłodniej tym niższe i na odwrót. Jest to ciśnienie rozprężania gazu r134a. Ciśnienie w trakcie pracy - układ wysokiego ciśnienia powinno być ok. 15bar (skraplacz). natomiast niskiego 2-3 bar (parownik).
Pozdrawiam
E320 T CDI 99' WDB2102261B024770
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

krzysztofCz pisze:Myślę, że jednak to ciśnienie jest za niskie.
Też tak myślę. Podjedz na maszynę do klimy i niech zapodadzą test działania, w którym można zaobserwować niskie i wysokie ciśnienie (to, o czym wyżej piszehasz78).
Wartość wysokiego, którą podajesz sugeruje, że masz uszkodzony zawór rozprężny... Jeśli maszyna pokaże oba ciśnienia zbliżone wartościami, to tylko potwierdzi tę diagnozę... :idea:
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
hasz78
Posty: 56
Rejestracja: 2 paź 2008, o 18:15
Lokalizacja: Stargard Szczeciński

Post autor: hasz78 »

może być walnięty osuszacz, ale należy sprawdzić jakie jest jedno i drugie ciśnienie, na tej podstawie można ustalić problem.
E320 T CDI 99' WDB2102261B024770
Obrazek
Obrazek
daniel_gsm
Posty: 86
Rejestracja: 19 maja 2010, o 21:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: daniel_gsm »

To i ja się dołącze do tematu. . .

Kiedyś już pisałem o tym.

Na postoju klimatyzacja chłodzi środek idealnie - zimno prawie jak w lodówce.
Problemy zaczynają się podczas jazdy - klima się wyłącza - tzn przestaje chłodzić mimo tego, że sprężarka jest załączona.
Taki sam efekt występuje, jeśli na postoju zwiększe obroty - np do 3 tysięcy.

Pisano mi wcześniej, że problem może być ze zbyt dużą ilościa czynnika w ukladzie - mialem 1000g, teraz spuszczono mi do 800g i nadal to samo.

Ciśnienie w układzie na wysokim 6,5 bara, na niskim około 2 barów.
Te 6,5 bara nie zmienia się w ogóle - czy wolne obroty czy wysokie ciśnienie takie samo.

Dziwię się troche bo chłodnica klimy jest dość gorąca mimo takiego ciśnienia.

Co poradzić?Pomoże ktoś zanim pojadę do serwisu i wywale kase?
W210 2.0 Benzyna

VIN:
WDB2100351A633075
JarekW
Posty: 263
Rejestracja: 29 lut 2008, o 14:10
Lokalizacja: Sz-cin

Post autor: JarekW »

daniel_gsm pisze:Na postoju klimatyzacja chłodzi środek idealnie - zimno prawie jak w lodówce.

Ciśnienie w układzie na wysokim 6,5 bara, na niskim około 2 barów.
Te 6,5 bara nie zmienia się w ogóle - czy wolne obroty czy wysokie ciśnienie takie samo.
Te 6,5 bara to odczytywane z panelu czy mierzone manometrem ?? Nie możliwe żeby to się nie zmieniało. Czy na pewno czytałeś to na pozycji 07 ? Jeżeli ilość czynnika jest ok. (800 g może być ) to albo sprężarka ciągnie resztką sił i nie daje ciśnienia, albo jest walnięty czujnik ciśnienia (mało prawdopodobne), albo zawór rozprężny otwarty prawie całkiem
S210 300 DT
W124 200 D - skasowany
W115 - oj dawno ......
krzysztofCz
Posty: 33
Rejestracja: 9 kwie 2010, o 06:51
Lokalizacja: PL

Post autor: krzysztofCz »

Po niskiej jest ok. 4 bar. Miałem niecały kg (730g) czynnika i uzupełniliśmy do pełnego kg, wymieniłem też pasek bo był jakiś "wymiękły", teraz na wysokim na postoju dochodzi nawet do 16-17 bar a podczas jazdy do10-12 bar. We wtorek mamy się dobrać do zaworu rozprężnego. Po zlokalizowaniu i naprawie podam co było przyczyną.
Przy okazji wymieniłem filtry - teraz to ma dmucha :-D
Ostatnio zmieniony 5 lip 2010, o 19:56 przez krzysztofCz, łącznie zmieniany 1 raz.
Nic nie jest takim jakim się wydaje...
------------------------------------------------
Mercedes W 210 E 270 CDI Avantgarde manual 2000 lift, climatronik,
WDB2100161B194971,
wcześniej W 124 E 200 TD
Awatar użytkownika
ZGi
Doradca
Posty: 1842
Rejestracja: 4 mar 2009, o 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ZGi »

krzysztofCz pisze:teraz na wysokim na postoju dochodzi nawet do 16-17 bar a podczas jazdy do10-12 bar
jak na moje oko jest OK, tez mam tak samo.
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

Nie uzależniajcie ciśnienia czynnika od postoju czy jazdy samochodem, tylko do temperatury czynnika, a tę możecie sprawdzić na klimatroniku o jedną pozycje dalej (08)... :!:
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
krzysztofCz
Posty: 33
Rejestracja: 9 kwie 2010, o 06:51
Lokalizacja: PL

Post autor: krzysztofCz »

krzysztofCz pisze:Temperatura czynnika 25-28 st.C.
Po uzupełnieniu jest troszkę wyższa. Na postoju roś nie ciśnienie bo wzrasta temperatura - tak sobie to tłumaczę.
Za chwilę jadę sprawdzić zawór rozprężny.

[ Dodano: 2010-07-28, 19:39 ]
Wymiana zaworu nic nie dała, Chyba umarła sprężarka, ciśnienia są prawie takie same po obu stronach. Wysokie 6-7, niskie 4-6. Kiedy obracam sprężarką nie czuć praktycznie żadnego oporu sprężania.
Nic nie jest takim jakim się wydaje...
------------------------------------------------
Mercedes W 210 E 270 CDI Avantgarde manual 2000 lift, climatronik,
WDB2100161B194971,
wcześniej W 124 E 200 TD
Awatar użytkownika
ViVi
Posty: 33
Rejestracja: 2 lut 2012, o 01:04
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ViVi »

Jaka powinna byc prawidlowa ilosc czynnika w E220D?
Mam oferte ozonowania wnetrza, razem z wymiana czynnika w klimie. Zastanawia mnie jedynie ilosc tego czynnika (200g lub 500g). Teraz czytam o ilosci ok kg..

Wiec ile powinno byc wg MB czynnika w ukladzie?

:niepewny:
WDB2100041A921109

Avantgarde
Awatar użytkownika
ZGi
Doradca
Posty: 1842
Rejestracja: 4 mar 2009, o 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ZGi »

jak dobrze pamiętam 950g
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości