Elektrozawory

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

mielcar111
Posty: 3
Rejestracja: 24 gru 2010, o 19:21
Lokalizacja: Lubuskie

Elektrozawory

Post autor: mielcar111 »

Elektrozawory były czyszczone, są lekko ciepłe. Od strony kierowcy dmucha zimne powietrze, a od pasażera lekko ciepłe. Jaka może być przyczyna i rozwiązanie. Mechanicy twierdza że to nagrzewnica a co wy o tym sądzicie ?
Oliva

Post autor: Oliva »

mielcar111, a my na to, że jak nawet przywitać się nie potrafisz to wracaj do mechaników :evil:
Awatar użytkownika
stanleym210
Posty: 1887
Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
Lokalizacja: siedlce, mazowieckie

Post autor: stanleym210 »

Zdejmij wtyczki z elektrozaworów bo wówczas są otwarte na full i zobaczysz.Jak będzie grzać jak w piekle to nie nagrzewnica na pewno.
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
mielcar111
Posty: 3
Rejestracja: 24 gru 2010, o 19:21
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: mielcar111 »

Przepraszam za brak kultury :oops:
Tak wiec Witam.
stanleym210
Sprawdziłem twoją sugestie, ale niestety nic to nie dało, na stronę kierowcy dalej dmucha zimne powietrze.
Interesuje mnie wasza temperatura elektrozaworow. Czy jest ona tak jak u mnie stosunkowo niska (są letnie) czy gorące.
Awatar użytkownika
stanleym210
Posty: 1887
Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
Lokalizacja: siedlce, mazowieckie

Post autor: stanleym210 »

Wazne jest o jakim silniku mówimy,a o tym nigdzie nie jest napisane.Obowiązkowy jest podpis w stopce z podst. danymi auta (patrz jak jest u mnie).
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
mielcar111
Posty: 3
Rejestracja: 24 gru 2010, o 19:21
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: mielcar111 »

Jest to, tak jak w twoim przypadku elegant silnik 2.0 benzyna z lpg :)
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 2.0 benz + lpg,
Awatar użytkownika
stanleym210
Posty: 1887
Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
Lokalizacja: siedlce, mazowieckie

Post autor: stanleym210 »

O właśnie tak ma być.
Silnik benzynowy bez problemu nagrzewa się do zadanej temperatury im jeżeli tak jest to może być za mało płynu w zbiorniczku wyrównawczym lub zapowietrza się układ.Ponadto może nie pracować pompka elektryczna wymuszająca obieg cieczy chłodzącej.
To sa najprostsze możliwe przyczyny łatwe do sprawdzenia i usunięcia.
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
jarecki500
Posty: 1700
Rejestracja: 18 sty 2010, o 07:39
Lokalizacja: poznań

Post autor: jarecki500 »

elektrozawory!!!!
stanęły w jakims miejscu i nie chcą sie ruszyc... pompke zostaw bo w czasie jazdy i obrotów silnika pompa obiegu płynu chłodzącego wymusi taki obieg że grzanie powinienes miec (nawet pomimo niesprawnej pompki)
i jesli masz jak piszesz ze z jednego leci zimne a z drugiego lekko ciepłe to zatarły sie elektrozawory i mozna to naprawic i nawet jest tu gdzioes na forum instrukcja albo mozna tez wymienic
zrobisz jak bedziesz chciał...
Nissan Primera 1,9 dCi
S210 E290 TurboDiesel Elegance
W124 E250D skradziony
W124 230E LPG ex
W201 200E LPG ex
W123 200D ex
roberts150

Post autor: roberts150 »

mielcar111 pisze:Elektrozawory były czyszczone
Co nie oznacza że są sprawne ! Zwłaszcza że skoro po odłączeniu przewodów nadal jest to samo . Nagrzewnice bym raczej wykluczył , no chyba że używałeś ostatnio jakiegoś cudownego środka do uszczelniania chłodnic :mrgreen: .
niajnia
Posty: 77
Rejestracja: 14 mar 2010, o 21:56
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: niajnia »

Ja dzisiaj chciałem sprawdzić elektrozawory i jak się do nich dobrałem to okazało się że końcówki tych grzybków są połamane, jeżeli jest to urwane to jakie powietrze będzie leciało cały czas?
MB E220 CDI 2001 Classic Automat
WDB2102061B430003
daniel_gsm
Posty: 86
Rejestracja: 19 maja 2010, o 21:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: daniel_gsm »

Z tymi elektrozaworami to dziwna sprawa...
Bardzo dziwna przynajmniej u mnie...
Bawilem sie z tym wczoraj wieczorem...
Nie ma sily na to i za nic w swiecie nie moge pojac zasady dzialania tych zaworkow...

Otoz.
1. wypieta wtyczka od elektrozaworów - strona kierowcy grzeje jak chce by grzala strona pasazera tez grzeje jak chce byc grzala - wlaczam klime - strona kierowcy nie grzeje, ale tez nie chlodzi - strona pasazera chlodzi jak cholera
2. wpieta wtyczka strona kierowcy grzeje jak chce by grzala, strona pasazera nie grzeje, ale jak chce by chlodzila z klimy to strona pasazera chlodzi, strona kierowcy nadal nie
3. zdemontowane grzybki w tym elektrozaworze - grzeja obie strony na full - wlaczam klime strona kierowcy nie chlodzi - strona pasazera daje ostro zimny - a teoretycznie powinno leciec cieple powietrze bo przeciez przeplyw wody jest - bo grzybkow nie ma wiec nie ma co zamykac :)

Wiec o co chodzi z tymi elektrozaworami? maja zamykac doplyw goracej wody do nagrzewnicy prawda?
Wiec jak to sie dzieje ze zdemontowany grzybek jest - przeplyw wody na full a jak wlacze klime to chlodzi tak jak powinno :) przeciez wtedy elektrozawor powinien zamknac doplyw plynu do nagrzewnicy prawda?

Czy one w ogole maja znaczenie :) sam sie juz nad tym zastanawiam :)
W210 2.0 Benzyna

VIN:
WDB2100351A633075
19dave88
Posty: 617
Rejestracja: 20 gru 2010, o 20:52
Lokalizacja: Katowice

Post autor: 19dave88 »

Podepnę się pod temat. bo od 3 dni zmagam się z ogrzewaniem. Przed wymianą chłodnicy było wszystko oK. Zalałem płyn, a ogrzewania brak. No więc po instrukcjach na forum jeździłem z otwartym korkiem, z zamkniętym, (ogrzewanie na max) a temp nagrzewnic po 15-30 C i nic więcej. Wyjąłem zawory, wyczyściłem, sprawdziłem na sucho( sprawne) dalej ogrzewania brak, posprawdzałem czy coś nie jest zatkane(wszystko ok) wyjąłem grzybki (ogrzewania brak) Czy klapy mają wpływ na ogrzewanie? bo po teście klap mam wszystkie na LO przed wymiana chłodnicy akumulator był wypięty jakiś czas. Możliwe by się klapy przeprogramowały? Mógł by ktoś podać jak mają być ustawione?
1) S210 E300 Td, 99' Kombi AVATNGARDE WDB2102251A898215
2) W201 200 D 87' Sprzedany!!
irkus2
Posty: 1
Rejestracja: 17 mar 2012, o 11:32
Lokalizacja: ostrów wlkp

Post autor: irkus2 »

witam
Zakupiłem niedawno mercedesa W 210 E 250 D elegance i mam mały problem z elektrozaworami. Otóż mam wyrwany jeden z kabelków i jest to minus gdy podłączam go do masy zamykają się i mam w aucie chłodno gdy go odłącze jest ciepło ale nie można regulować temperatury klimatyzacją. jest to klimatronic dwustrefowy. Czy ktos wie może gdzie trzeba podłączyć ten kabelek?
Awatar użytkownika
Starter05
Posty: 13
Rejestracja: 25 maja 2010, o 15:56
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Starter05 »

Witam,

Mam problem z kostką od elektrozaworów.
Mianowicie poszukuję zestawu uszczelek do owej kostki.
Czy wiecie może gdzie taki komplet uszczelnień można kupić?
ASO mówi kup całą kostkę.
Starter05

'00 w210 320 CDI

WDB2100261B056126
qoompel
Doradca
Posty: 3888
Rejestracja: 7 mar 2009, o 07:46
Lokalizacja: Chrząszczyrzewoszyce

Post autor: qoompel »

Starter05 pisze:Mam problem z kostką od elektrozaworów.
Mianowicie poszukuję zestawu uszczelek do owej kostki.
Tak z ciekawości - o jakie uszczelki Ci chodzi? :wstyd:
Szukasz pomocy? Pisz poprawnie!

Obrazek
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości