Elektrozawory
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 24 gru 2010, o 19:21
- Lokalizacja: Lubuskie
Elektrozawory
Elektrozawory były czyszczone, są lekko ciepłe. Od strony kierowcy dmucha zimne powietrze, a od pasażera lekko ciepłe. Jaka może być przyczyna i rozwiązanie. Mechanicy twierdza że to nagrzewnica a co wy o tym sądzicie ?
- stanleym210
- Posty: 1887
- Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
- Lokalizacja: siedlce, mazowieckie
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 24 gru 2010, o 19:21
- Lokalizacja: Lubuskie
- stanleym210
- Posty: 1887
- Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
- Lokalizacja: siedlce, mazowieckie
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 24 gru 2010, o 19:21
- Lokalizacja: Lubuskie
- stanleym210
- Posty: 1887
- Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
- Lokalizacja: siedlce, mazowieckie
O właśnie tak ma być.
Silnik benzynowy bez problemu nagrzewa się do zadanej temperatury im jeżeli tak jest to może być za mało płynu w zbiorniczku wyrównawczym lub zapowietrza się układ.Ponadto może nie pracować pompka elektryczna wymuszająca obieg cieczy chłodzącej.
To sa najprostsze możliwe przyczyny łatwe do sprawdzenia i usunięcia.
Silnik benzynowy bez problemu nagrzewa się do zadanej temperatury im jeżeli tak jest to może być za mało płynu w zbiorniczku wyrównawczym lub zapowietrza się układ.Ponadto może nie pracować pompka elektryczna wymuszająca obieg cieczy chłodzącej.
To sa najprostsze możliwe przyczyny łatwe do sprawdzenia i usunięcia.
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
-
- Posty: 1700
- Rejestracja: 18 sty 2010, o 07:39
- Lokalizacja: poznań
elektrozawory!!!!
stanęły w jakims miejscu i nie chcą sie ruszyc... pompke zostaw bo w czasie jazdy i obrotów silnika pompa obiegu płynu chłodzącego wymusi taki obieg że grzanie powinienes miec (nawet pomimo niesprawnej pompki)
i jesli masz jak piszesz ze z jednego leci zimne a z drugiego lekko ciepłe to zatarły sie elektrozawory i mozna to naprawic i nawet jest tu gdzioes na forum instrukcja albo mozna tez wymienic
zrobisz jak bedziesz chciał...
stanęły w jakims miejscu i nie chcą sie ruszyc... pompke zostaw bo w czasie jazdy i obrotów silnika pompa obiegu płynu chłodzącego wymusi taki obieg że grzanie powinienes miec (nawet pomimo niesprawnej pompki)
i jesli masz jak piszesz ze z jednego leci zimne a z drugiego lekko ciepłe to zatarły sie elektrozawory i mozna to naprawic i nawet jest tu gdzioes na forum instrukcja albo mozna tez wymienic
zrobisz jak bedziesz chciał...
Nissan Primera 1,9 dCi
S210 E290 TurboDiesel Elegance
W124 E250D skradziony
W124 230E LPG ex
W201 200E LPG ex
W123 200D ex
S210 E290 TurboDiesel Elegance
W124 E250D skradziony
W124 230E LPG ex
W201 200E LPG ex
W123 200D ex
-
- Posty: 86
- Rejestracja: 19 maja 2010, o 21:50
- Lokalizacja: Warszawa
Z tymi elektrozaworami to dziwna sprawa...
Bardzo dziwna przynajmniej u mnie...
Bawilem sie z tym wczoraj wieczorem...
Nie ma sily na to i za nic w swiecie nie moge pojac zasady dzialania tych zaworkow...
Otoz.
1. wypieta wtyczka od elektrozaworów - strona kierowcy grzeje jak chce by grzala strona pasazera tez grzeje jak chce byc grzala - wlaczam klime - strona kierowcy nie grzeje, ale tez nie chlodzi - strona pasazera chlodzi jak cholera
2. wpieta wtyczka strona kierowcy grzeje jak chce by grzala, strona pasazera nie grzeje, ale jak chce by chlodzila z klimy to strona pasazera chlodzi, strona kierowcy nadal nie
3. zdemontowane grzybki w tym elektrozaworze - grzeja obie strony na full - wlaczam klime strona kierowcy nie chlodzi - strona pasazera daje ostro zimny - a teoretycznie powinno leciec cieple powietrze bo przeciez przeplyw wody jest - bo grzybkow nie ma wiec nie ma co zamykac
Wiec o co chodzi z tymi elektrozaworami? maja zamykac doplyw goracej wody do nagrzewnicy prawda?
Wiec jak to sie dzieje ze zdemontowany grzybek jest - przeplyw wody na full a jak wlacze klime to chlodzi tak jak powinno przeciez wtedy elektrozawor powinien zamknac doplyw plynu do nagrzewnicy prawda?
Czy one w ogole maja znaczenie sam sie juz nad tym zastanawiam
Bardzo dziwna przynajmniej u mnie...
Bawilem sie z tym wczoraj wieczorem...
Nie ma sily na to i za nic w swiecie nie moge pojac zasady dzialania tych zaworkow...
Otoz.
1. wypieta wtyczka od elektrozaworów - strona kierowcy grzeje jak chce by grzala strona pasazera tez grzeje jak chce byc grzala - wlaczam klime - strona kierowcy nie grzeje, ale tez nie chlodzi - strona pasazera chlodzi jak cholera
2. wpieta wtyczka strona kierowcy grzeje jak chce by grzala, strona pasazera nie grzeje, ale jak chce by chlodzila z klimy to strona pasazera chlodzi, strona kierowcy nadal nie
3. zdemontowane grzybki w tym elektrozaworze - grzeja obie strony na full - wlaczam klime strona kierowcy nie chlodzi - strona pasazera daje ostro zimny - a teoretycznie powinno leciec cieple powietrze bo przeciez przeplyw wody jest - bo grzybkow nie ma wiec nie ma co zamykac
Wiec o co chodzi z tymi elektrozaworami? maja zamykac doplyw goracej wody do nagrzewnicy prawda?
Wiec jak to sie dzieje ze zdemontowany grzybek jest - przeplyw wody na full a jak wlacze klime to chlodzi tak jak powinno przeciez wtedy elektrozawor powinien zamknac doplyw plynu do nagrzewnicy prawda?
Czy one w ogole maja znaczenie sam sie juz nad tym zastanawiam
W210 2.0 Benzyna
VIN:
WDB2100351A633075
VIN:
WDB2100351A633075
Podepnę się pod temat. bo od 3 dni zmagam się z ogrzewaniem. Przed wymianą chłodnicy było wszystko oK. Zalałem płyn, a ogrzewania brak. No więc po instrukcjach na forum jeździłem z otwartym korkiem, z zamkniętym, (ogrzewanie na max) a temp nagrzewnic po 15-30 C i nic więcej. Wyjąłem zawory, wyczyściłem, sprawdziłem na sucho( sprawne) dalej ogrzewania brak, posprawdzałem czy coś nie jest zatkane(wszystko ok) wyjąłem grzybki (ogrzewania brak) Czy klapy mają wpływ na ogrzewanie? bo po teście klap mam wszystkie na LO przed wymiana chłodnicy akumulator był wypięty jakiś czas. Możliwe by się klapy przeprogramowały? Mógł by ktoś podać jak mają być ustawione?
1) S210 E300 Td, 99' Kombi AVATNGARDE WDB2102251A898215
2) W201 200 D 87' Sprzedany!!
2) W201 200 D 87' Sprzedany!!
witam
Zakupiłem niedawno mercedesa W 210 E 250 D elegance i mam mały problem z elektrozaworami. Otóż mam wyrwany jeden z kabelków i jest to minus gdy podłączam go do masy zamykają się i mam w aucie chłodno gdy go odłącze jest ciepło ale nie można regulować temperatury klimatyzacją. jest to klimatronic dwustrefowy. Czy ktos wie może gdzie trzeba podłączyć ten kabelek?
Zakupiłem niedawno mercedesa W 210 E 250 D elegance i mam mały problem z elektrozaworami. Otóż mam wyrwany jeden z kabelków i jest to minus gdy podłączam go do masy zamykają się i mam w aucie chłodno gdy go odłącze jest ciepło ale nie można regulować temperatury klimatyzacją. jest to klimatronic dwustrefowy. Czy ktos wie może gdzie trzeba podłączyć ten kabelek?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości