DMUCHAWA CHODZI TYLKO NA MAXA w W210
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
DMUCHAWA CHODZI TYLKO NA MAXA w W210
Mój problem przedstawia się następująco:
Po wymianie regulatora obrotów dmuchawy przez około 2 godziny cała klima działała prawidłowo, a po tym czasie nagle dmuchawa weszła na maksymalne obroty i przestała reagować na jakiekolwiek ustawienia obrotów czy to automatyczne czy ręczne.
Co się stało, czy ktoś wie?
W210 E290 TD ROK 1997
Po wymianie regulatora obrotów dmuchawy przez około 2 godziny cała klima działała prawidłowo, a po tym czasie nagle dmuchawa weszła na maksymalne obroty i przestała reagować na jakiekolwiek ustawienia obrotów czy to automatyczne czy ręczne.
Co się stało, czy ktoś wie?
W210 E290 TD ROK 1997
- stanleym210
- Posty: 1887
- Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
- Lokalizacja: siedlce, mazowieckie
Re: DMUCHAWA CHODZI TYLKO NA MAXA w W210
My Ciebie również serdecznie witamy na forum!LESZEK123 pisze:Mój problem przedstawia się następująco:
Mógłbyś jeszcze napisać, czy po wyłączeniu zapłonu dmuchawa się wyłącza - czy nie. Jeżeli nie, to faktycznie uszkodzeniu najprawdopodobniej uległ regulator. Dodatkowo do sprawdzenia silniczek dmuchawy, gdyż może mieć zwarcie na wirniku i pobiera zwiększony prąd, co może doprowadzić do zniszczenia następnego regulatora.
- Marcin13736
- Posty: 275
- Rejestracja: 17 lis 2009, o 00:12
- Lokalizacja: łódzkie
można by podejrzewać, że pracuje jak w trybie "REST". Ale nie ma pewności. Pewne jest, że sterownik coś leci w bambuko.LESZEK123 pisze:Po wyłączeniu zapłonu dmuchawa wyłącza się, ale dopiero po pewnej chwili.
W202 '97 250TD 150KM- ex
W210 '00 320 PB automacik
kliknij "pomógł"- jeśli byłem Ci pomocny
W210 '00 320 PB automacik
kliknij "pomógł"- jeśli byłem Ci pomocny
Witam! Mam dokładnie podobny przypadek. Podczas krótkiej jazdy po mieście dmuchawa sama przestawiła się na maksymalne obroty. Wygasiłem silnik na próbę i nic! Pojechałem na parking wyłączyłem wszystko i ponownie wygasiłem silnik. Po zamknięciu auta dmuchawa chodziła jakby nigdy nic. Podczas jazdy wyłączenie jej przyciskiem powoduje zimny ciąg powietrza, a po ustawieniu na najniższą "kreskę" leci ciepłe/letnie/zimne powietrze w zależności od ustawionej temperatury. Słowem dmuchawa chodzi tylko non stop na maxa Pół roku temu wymieniłem filtry kabinowe i węglowe na nowe bo tamte były zapchane + odgrzybiłem u speca od klimatyzacji ozonatorem układ nawiewów i kabinę. Stwierdził wtedy że od zapchanych filtrów ulegają uszkodzeniu regulatory zdaje się. Mam do Was pytanie: czy to właśnie i mnie spotkało czy może od mrozu "zgłupiała" dmuchawa? Jak to sprawdzić samemu / naprawić?
S210 E290 TD KOMBI MANUAL AVANTGARDE 1997
- stanleym210
- Posty: 1887
- Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
- Lokalizacja: siedlce, mazowieckie
Jak masz climatronic,a z opisu wnioskuję,że masz, to możesz odczytać zapisane w nim błędy.Procedura jest na forum w dziale FAQ.
Raczej przypchany filtr nie uszkodzi sterownika dmuchawy, jak on się uszkodzi to nie ma obrotów.Spróbuj zresetować to poprzez odłączenie klem na kilkanaście minut, może pomoże.
Raczej przypchany filtr nie uszkodzi sterownika dmuchawy, jak on się uszkodzi to nie ma obrotów.Spróbuj zresetować to poprzez odłączenie klem na kilkanaście minut, może pomoże.
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
więc na noc odłączyłem aku żeby wyłączyć dmuchawę i ręcznie zamykałem drzwi. zanim zostałem do tego zmuszony wyjąłem bezpieczniki nr 4 i 7 na lewym nadkolu które zgodnie ze schematem zmieszczonym na forum odpowiadają za klimę i dmuchawę i jeszcze kilka innych funkcji i to nie pomogło w wyłączeniu dmuchawy. w ogóle chyba żaden bezpiecznik na nadkolu za to nie odpowiada bo wyjąłem wszystkie. błąd na panelu nawigacji zawsze mam ten sam eb 1231 czyli B1231 ECT sensor (B11/4) - był już podczas zakupu auta. wcześniej szukałem na forum ale nie znalazłem co to znaczy. w każdym razie klemę minus od aku zdjąłem na całą noc - dzisiaj rano podłączam i dmuchowa rusza na nowo na maks obrotach 1. co to może być że dmuchawa chodzi sobie sama? wymieniać ten regulator? akurat mam już gotowy używany do wymiany.
2. może jest jakieś zwarcie gdzieś?
3. czy jakiś bezpiecznik jest odpowiedzialny za dmuchawę?
2. może jest jakieś zwarcie gdzieś?
3. czy jakiś bezpiecznik jest odpowiedzialny za dmuchawę?
S210 E290 TD KOMBI MANUAL AVANTGARDE 1997
- stanleym210
- Posty: 1887
- Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
- Lokalizacja: siedlce, mazowieckie
- stanleym210
- Posty: 1887
- Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
- Lokalizacja: siedlce, mazowieckie
W oku były 3 rodzaje skrzynek bezpiecznikowych w zależności od roku produkcji i kilka wersji okablowania.W dziale FAQ kolega noc je umieścił jako część 1, 2 i 3. Tam znajdziesz właściwy bezpiecznik.
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
ok! dzięki! już szukam. tak czy inaczej coś z tą dmuchająca dmuchawą będę musiał zrobić. tak przy okazji znalazłem wskazanie jjankiello w viewtopic.php?t=8929&highlight=b1231 że błąd B1231 ECT sensor (B11/4) wskazuje na Czujnik temperatury płynu chłodzącego (silnika). prawda to? czyli do wymiany ten czujnik?
S210 E290 TD KOMBI MANUAL AVANTGARDE 1997
- stanleym210
- Posty: 1887
- Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
- Lokalizacja: siedlce, mazowieckie
Tak jest.Wystarczy może tylko połączenia styków wtyczki czujnika spryskać dobrym środkiem kontaktowym, bowiem w okularach podobno lubi wszystko śniedzieć na stykach pzez co jest slaby kontakt.CMOS pisze: że błąd B1231 ECT sensor (B11/4) wskazuje na Czujnik temperatury płynu chłodzącego (silnika). prawda to? czyli do wymiany ten czujnik?
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
Witam,
Błąd B1231 na panelu klimatronika - z tego co wyczytałem - błąd czujnika temperatury.
Czy ktoś mógł by mi wskazać gdzie w moim aucie znajduje się czujnik temperatury cieczy chłodzącej - i ew. o który czujnik chodzi? Byłem w sklepie mercedesa ale panowie powiedzieli że w tym silniku są trzy czujniki - i zgłupiałem bo nie wiem który padł
Dzięki
Błąd B1231 na panelu klimatronika - z tego co wyczytałem - błąd czujnika temperatury.
Czy ktoś mógł by mi wskazać gdzie w moim aucie znajduje się czujnik temperatury cieczy chłodzącej - i ew. o który czujnik chodzi? Byłem w sklepie mercedesa ale panowie powiedzieli że w tym silniku są trzy czujniki - i zgłupiałem bo nie wiem który padł
Dzięki
W210 Classic 300 Turbodiesel. WDB2100251A845056
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Panów zmień bo "głąby".
Ten błąd to brak przekazu danych z czujnika temperatury silnika do sterownika KLA za pomocą szyny CAN.
Może to być złe kodowanie licznika, silnika, panela klimatyzacji. Bez diagnozy na Star Diagnosis nic nie kombinuj.Czasem 5- minut na SD i wszystko hula.
Ten błąd to brak przekazu danych z czujnika temperatury silnika do sterownika KLA za pomocą szyny CAN.
Może to być złe kodowanie licznika, silnika, panela klimatyzacji. Bez diagnozy na Star Diagnosis nic nie kombinuj.Czasem 5- minut na SD i wszystko hula.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości