Konserwacja podwozia

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Ronin78
Posty: 238
Rejestracja: 16 cze 2011, o 14:36
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa

Post autor: Ronin78 »

Podwozie podwoziem, a co myślicie o podłodze wewnątrz auta - u mnie mały problem we wnękach bocznych bagażnika.
Leżała tam jakaś gąbka, cała w syfie z drogi, wilgotna no i zaczęło rdzewieć.
Mój plan jest taki:

1. Wiertarka i wyczyszczenie w miarę na zero.
2. Zmywacz silikonowy.
3. 2 razy Brunox (Preparat EPOXY wchodzi w reakcję z rdzą i powoduje jej całkowite zneutralizowanie).
4. Na koniec mam plan 2 x malowanie Hammeritem.

To samo można zastosować na zewnętrznych "czarnych" progach.
Awatar użytkownika
biernas26
Posty: 77
Rejestracja: 20 lis 2011, o 12:10
Lokalizacja: Piła

Post autor: biernas26 »

Ronin78, miałem Brunox i na zamku z tyłu pojazdu znowu się delikatnie pokazują bąble. Chyba żle przygotowałem powierzchnie. Teraz chcę spróbować poniższy środek

http://allegro.pl/fertan-fedox-1l-usuwa ... 84945.html

słyszałem, że jest dobry.
W210 2,9 TD WDB2100171A244811
viewtopic.php?p=232235#232235
Ronin78
Posty: 238
Rejestracja: 16 cze 2011, o 14:36
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa

Post autor: Ronin78 »

biernas26 pisze:Ronin78, miałem Brunox i na zamku z tyłu pojazdu znowu się delikatnie pokazują bąble. Chyba żle przygotowałem powierzchnie. Teraz chcę spróbować poniższy środek

http://allegro.pl/fertan-fedox-1l-usuwa ... 84945.html

słyszałem, że jest dobry.
Ale jak zanurzyć podłogę na 12h w tym środku? :P

Ja zastosowałem rok temu Brunoxa do okolic tylnej lampy w żony W124 (E300D :D) no i na razie rewelacja. Ważne aby oczyścić - nie koniecznie mega dokładnie, potem odtłuścić, potem Brunox raz i jak wyschnie - najlepiej 24h drugi raz Brunox. Tworzy fajną czarną powłokę - reakcja z rdzą. Brunox pochodzi z przemysłu stoczniowego, zabezpieczają tym statki, no ale drogi jast, mała buteleczka 20zł.
Awatar użytkownika
biernas26
Posty: 77
Rejestracja: 20 lis 2011, o 12:10
Lokalizacja: Piła

Post autor: biernas26 »

Ronin78 pisze:Ale jak zanurzyć podłogę na 12h w tym środku? :P
Pamiętam, że dosyć dokładnie i grubo pojechałem z tym środkiem. Wyczyściłem też wydawało by się dobrze. Pamiętam, że u mnie goła blacha przybrała kolor fioletowy, a tam gdzie było przed oczyszczeniem więcej rdzy mocny granatowy. Na pewno w tym roku powtórzę ten zabieg. :)
W210 2,9 TD WDB2100171A244811
viewtopic.php?p=232235#232235
Awatar użytkownika
niedduzy
Posty: 53
Rejestracja: 13 gru 2010, o 23:18
Lokalizacja: lublin

Post autor: niedduzy »

Fachowe info na temat zabezpieczenia antykorozyjnego a także usuwania już istniejącej korozji są w cyklu artykułów w Automobiliście (2 lub 3 ostatnie numery). piszą to co prawda pod patronatem Novola, ale informacja jest fachowa i rzetelna. Warto poczytać, aby nie popełniać błędów przy "działaniach" antykorozyjnych. dotyczy to co prawda aut bardziej zabytkowych ;) od 210 ale z pewnością pomoże rozwiązać wiele problemów i wątpliwości
S211 500 4MATIC/2004 OBSIDIAN BLACK
S210 430 4MATIC/2002 OBSIDIAN BLACK; WDB2102831X076171 był
W123 230C Silbergrun/1978
W123 280CE Silbergrun/1977 (rozebrany)
Land Rover Discovery I 300/1996OBSIDIAN BLACK
Jarosław
Posty: 38
Rejestracja: 29 paź 2010, o 19:58
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Jarosław »

1. dzień umyłem podwozie karcherem
2. dzień demontaż nadkoli i osłon czyszczenie szczotką drucianą i papierem ściernym podwozia nałożenie pędzlem koriny.
3. dzień położenie ropownicą środka do konserwacji podwozia

Koszty : środek 63 zł, korina 23 zł za skorzystanie z podnośnika i kompresora 100 zł. Koszt całkowity 186 zł. :) :) :) :) :) :)

Wiem jak jest zrobione bo zrobiłem to sam :) :) :)
W210 2.9TD 1997r.
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

Jarosław pisze:Wiem jak jest zrobione bo zrobiłem to sam
:padam:
A czy u was podwozia też są wyłożone taką matą bitumiczną ?
Przedział pasażerski od spodu ?
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 »

Tak i właśnie dlatego każde pęknięcia należy usunąć i dobrać się do rdzy która tam występuje a prawie jej nie widać.
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

U mnie akurat jest nietknięta.
Korozję mam standardowo na pasie dolnym pod chłodnicą - ale to pikuś.
Wózek przedni zaczyna lekko - też nie problem
Dalej wszystko ok i dopiero sam koniec samochodu za końcowym tłumikiem się lekko zażółciła podłoga i to trzeba zabezpieczyć. I tak myślę czy nie zdjąć przy okazji tylnego zderzaka żeby zobaczyć dokładnie jak tam wszystko pod bo z tylnych kół wali błotem i wodą wysoko do góry.
Dużo roboty jest z demontażem tylnego zderzaka (i jego ponownym montażem) ?

Potem tylko demontaż nakładek progowych (kontrolnie) i sprawdzenie czy tam nic się nie dzieje niedobrego.
Awatar użytkownika
Aikas
Posty: 1160
Rejestracja: 20 sie 2010, o 15:32
Lokalizacja: W210
Kontakt:

Post autor: Aikas »

Piasek pisze:I tak myślę czy nie zdjąć przy okazji tylnego zderzaka żeby zobaczyć dokładnie jak tam wszystko pod bo z tylnych kół wali błotem i wodą wysoko do góry.
Dużo roboty jest z demontażem tylnego zderzaka (i jego ponownym montażem) ?
Piasek, tylnym zderzak trzymają tylko 3 śruby. Na środku i pod lampami. potrzebujesz nasadwej 13tki i 5 minut czasu. Po bokach zderzak trzyma się na prowadnicach więc po odkręceniu tych 3ech śrub zderzak ciagniesz do siebie i po sprawie.
W210 Lorinser USA E290 Avantgarde`97
W202 C180 Classic '97
S211 E500 AMG `04
Obrazek
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

Pięknie dziękuję. :padam:
Jarosław
Posty: 38
Rejestracja: 29 paź 2010, o 19:58
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Jarosław »

Piasek pisze:
Jarosław pisze:Wiem jak jest zrobione bo zrobiłem to sam
:padam:
A czy u was podwozia też są wyłożone taką matą bitumiczną ?
Przedział pasażerski od spodu ?
Tak jest taka mata !!!
W210 2.9TD 1997r.
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

A jakby na taką oczyszczoną z rdzy powierzchnię i zabezpieczoną Brunoxem nałożył cynk w sprayu? i dopiero na niego jakiś baranek ochronny ?
Jarosław
Posty: 38
Rejestracja: 29 paź 2010, o 19:58
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Jarosław »

:szok:
W210 2.9TD 1997r.
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

No co za zdziwienie. ???
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości