Konserwacja podwozia
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Podwozie podwoziem, a co myślicie o podłodze wewnątrz auta - u mnie mały problem we wnękach bocznych bagażnika.
Leżała tam jakaś gąbka, cała w syfie z drogi, wilgotna no i zaczęło rdzewieć.
Mój plan jest taki:
1. Wiertarka i wyczyszczenie w miarę na zero.
2. Zmywacz silikonowy.
3. 2 razy Brunox (Preparat EPOXY wchodzi w reakcję z rdzą i powoduje jej całkowite zneutralizowanie).
4. Na koniec mam plan 2 x malowanie Hammeritem.
To samo można zastosować na zewnętrznych "czarnych" progach.
Leżała tam jakaś gąbka, cała w syfie z drogi, wilgotna no i zaczęło rdzewieć.
Mój plan jest taki:
1. Wiertarka i wyczyszczenie w miarę na zero.
2. Zmywacz silikonowy.
3. 2 razy Brunox (Preparat EPOXY wchodzi w reakcję z rdzą i powoduje jej całkowite zneutralizowanie).
4. Na koniec mam plan 2 x malowanie Hammeritem.
To samo można zastosować na zewnętrznych "czarnych" progach.
Ronin78, miałem Brunox i na zamku z tyłu pojazdu znowu się delikatnie pokazują bąble. Chyba żle przygotowałem powierzchnie. Teraz chcę spróbować poniższy środek
http://allegro.pl/fertan-fedox-1l-usuwa ... 84945.html
słyszałem, że jest dobry.
http://allegro.pl/fertan-fedox-1l-usuwa ... 84945.html
słyszałem, że jest dobry.
W210 2,9 TD WDB2100171A244811
viewtopic.php?p=232235#232235
viewtopic.php?p=232235#232235
Ale jak zanurzyć podłogę na 12h w tym środku?biernas26 pisze:Ronin78, miałem Brunox i na zamku z tyłu pojazdu znowu się delikatnie pokazują bąble. Chyba żle przygotowałem powierzchnie. Teraz chcę spróbować poniższy środek
http://allegro.pl/fertan-fedox-1l-usuwa ... 84945.html
słyszałem, że jest dobry.
Ja zastosowałem rok temu Brunoxa do okolic tylnej lampy w żony W124 (E300D ) no i na razie rewelacja. Ważne aby oczyścić - nie koniecznie mega dokładnie, potem odtłuścić, potem Brunox raz i jak wyschnie - najlepiej 24h drugi raz Brunox. Tworzy fajną czarną powłokę - reakcja z rdzą. Brunox pochodzi z przemysłu stoczniowego, zabezpieczają tym statki, no ale drogi jast, mała buteleczka 20zł.
Pamiętam, że dosyć dokładnie i grubo pojechałem z tym środkiem. Wyczyściłem też wydawało by się dobrze. Pamiętam, że u mnie goła blacha przybrała kolor fioletowy, a tam gdzie było przed oczyszczeniem więcej rdzy mocny granatowy. Na pewno w tym roku powtórzę ten zabieg.Ronin78 pisze:Ale jak zanurzyć podłogę na 12h w tym środku?
W210 2,9 TD WDB2100171A244811
viewtopic.php?p=232235#232235
viewtopic.php?p=232235#232235
Fachowe info na temat zabezpieczenia antykorozyjnego a także usuwania już istniejącej korozji są w cyklu artykułów w Automobiliście (2 lub 3 ostatnie numery). piszą to co prawda pod patronatem Novola, ale informacja jest fachowa i rzetelna. Warto poczytać, aby nie popełniać błędów przy "działaniach" antykorozyjnych. dotyczy to co prawda aut bardziej zabytkowych od 210 ale z pewnością pomoże rozwiązać wiele problemów i wątpliwości
S211 500 4MATIC/2004 OBSIDIAN BLACK
S210 430 4MATIC/2002 OBSIDIAN BLACK; WDB2102831X076171 był
W123 230C Silbergrun/1978
W123 280CE Silbergrun/1977 (rozebrany)
Land Rover Discovery I 300/1996OBSIDIAN BLACK
S210 430 4MATIC/2002 OBSIDIAN BLACK; WDB2102831X076171 był
W123 230C Silbergrun/1978
W123 280CE Silbergrun/1977 (rozebrany)
Land Rover Discovery I 300/1996OBSIDIAN BLACK
1. dzień umyłem podwozie karcherem
2. dzień demontaż nadkoli i osłon czyszczenie szczotką drucianą i papierem ściernym podwozia nałożenie pędzlem koriny.
3. dzień położenie ropownicą środka do konserwacji podwozia
Koszty : środek 63 zł, korina 23 zł za skorzystanie z podnośnika i kompresora 100 zł. Koszt całkowity 186 zł.
Wiem jak jest zrobione bo zrobiłem to sam
2. dzień demontaż nadkoli i osłon czyszczenie szczotką drucianą i papierem ściernym podwozia nałożenie pędzlem koriny.
3. dzień położenie ropownicą środka do konserwacji podwozia
Koszty : środek 63 zł, korina 23 zł za skorzystanie z podnośnika i kompresora 100 zł. Koszt całkowity 186 zł.
Wiem jak jest zrobione bo zrobiłem to sam
W210 2.9TD 1997r.
Jarosław pisze:Wiem jak jest zrobione bo zrobiłem to sam
A czy u was podwozia też są wyłożone taką matą bitumiczną ?
Przedział pasażerski od spodu ?
nasze-auta-f43/v-klass-wakacjowoz-projekt-t40065.html
VIN: VSA63827413183198
VIN: VSA63827413183198
U mnie akurat jest nietknięta.
Korozję mam standardowo na pasie dolnym pod chłodnicą - ale to pikuś.
Wózek przedni zaczyna lekko - też nie problem
Dalej wszystko ok i dopiero sam koniec samochodu za końcowym tłumikiem się lekko zażółciła podłoga i to trzeba zabezpieczyć. I tak myślę czy nie zdjąć przy okazji tylnego zderzaka żeby zobaczyć dokładnie jak tam wszystko pod bo z tylnych kół wali błotem i wodą wysoko do góry.
Dużo roboty jest z demontażem tylnego zderzaka (i jego ponownym montażem) ?
Potem tylko demontaż nakładek progowych (kontrolnie) i sprawdzenie czy tam nic się nie dzieje niedobrego.
Korozję mam standardowo na pasie dolnym pod chłodnicą - ale to pikuś.
Wózek przedni zaczyna lekko - też nie problem
Dalej wszystko ok i dopiero sam koniec samochodu za końcowym tłumikiem się lekko zażółciła podłoga i to trzeba zabezpieczyć. I tak myślę czy nie zdjąć przy okazji tylnego zderzaka żeby zobaczyć dokładnie jak tam wszystko pod bo z tylnych kół wali błotem i wodą wysoko do góry.
Dużo roboty jest z demontażem tylnego zderzaka (i jego ponownym montażem) ?
Potem tylko demontaż nakładek progowych (kontrolnie) i sprawdzenie czy tam nic się nie dzieje niedobrego.
nasze-auta-f43/v-klass-wakacjowoz-projekt-t40065.html
VIN: VSA63827413183198
VIN: VSA63827413183198
Piasek, tylnym zderzak trzymają tylko 3 śruby. Na środku i pod lampami. potrzebujesz nasadwej 13tki i 5 minut czasu. Po bokach zderzak trzyma się na prowadnicach więc po odkręceniu tych 3ech śrub zderzak ciagniesz do siebie i po sprawie.Piasek pisze:I tak myślę czy nie zdjąć przy okazji tylnego zderzaka żeby zobaczyć dokładnie jak tam wszystko pod bo z tylnych kół wali błotem i wodą wysoko do góry.
Dużo roboty jest z demontażem tylnego zderzaka (i jego ponownym montażem) ?
A jakby na taką oczyszczoną z rdzy powierzchnię i zabezpieczoną Brunoxem nałożył cynk w sprayu? i dopiero na niego jakiś baranek ochronny ?
nasze-auta-f43/v-klass-wakacjowoz-projekt-t40065.html
VIN: VSA63827413183198
VIN: VSA63827413183198
No co za zdziwienie. ???
nasze-auta-f43/v-klass-wakacjowoz-projekt-t40065.html
VIN: VSA63827413183198
VIN: VSA63827413183198
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości