konserwacja krok po kroku

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

paputek11
Posty: 670
Rejestracja: 6 maja 2008, o 10:33
Lokalizacja: jaworzno

konserwacja krok po kroku

Post autor: paputek11 »

Witam.Robił ktoś z was samodzielnie konserwacje podwozia ?Chciałbym sam ja zrobić i prosiłbym o poradę a najlepiej jakas foto relacja lub rysunek:P
w210 2,5 d 1996 r. avangarde
VIN WDB2100101A097747
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Posty: 593
Rejestracja: 20 lis 2016, o 02:22
Lokalizacja: Gdańsk

Re: konserwacja krok po kroku

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Wszystko zależy od tego, w jakim stanie jest podłoga. To ze sposobem, jak i użytymi środkami.
WDB2100171A513939 e290td - classic - sedan - manual -1997r. 160km/400NM
wloczykij
VIP
Posty: 65
Rejestracja: 5 lut 2019, o 19:09
Lokalizacja: Kraków

Re: konserwacja krok po kroku

Post autor: wloczykij »

Też się nad tym zastanawiałem.... ceny konserwacji nie należą do niskich bo ok 1000 zł lub więcej, a samemu można by to pewnie nie najgorzej zrobić. Tylko jednak potrzebny jest dostęp do kanału...
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Posty: 593
Rejestracja: 20 lis 2016, o 02:22
Lokalizacja: Gdańsk

Re: konserwacja krok po kroku

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Ja napisze o krok więcej, że samemu można zrobić dużo lepiej i wyjdzie taniej. Tylko robota żmudna i ciężka, bo trzeba zetrzeć fabryczną konserwacje w miejscach gdzie jest uszkodzona. Dostęp trudny i pozycja pracy bardzo nie wygodna. Ale jak zrobisz sam to wiesz że dokładnie.
WDB2100171A513939 e290td - classic - sedan - manual -1997r. 160km/400NM
wloczykij
VIP
Posty: 65
Rejestracja: 5 lut 2019, o 19:09
Lokalizacja: Kraków

Re: konserwacja krok po kroku

Post autor: wloczykij »

Dobrodziej_1983 pisze: 7 kwie 2019, o 16:01 Ja napisze o krok więcej, że samemu można zrobić dużo lepiej i wyjdzie taniej. Tylko robota żmudna i ciężka, bo trzeba zetrzeć fabryczną konserwacje w miejscach gdzie jest uszkodzona. Dostęp trudny i pozycja pracy bardzo nie wygodna. Ale jak zrobisz sam to wiesz że dokładnie.
Też jestem zdania, że się przynajmniej można czegoś nauczyć i mieć pojęcie co, gdzie i jak jest zrobione. A miałeś może dostęp do kanału?
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Posty: 593
Rejestracja: 20 lis 2016, o 02:22
Lokalizacja: Gdańsk

Re: konserwacja krok po kroku

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Ogólnie dostęp mam, ale podwozie robiłem akurat bez kanału, na ,,najazdach".
WDB2100171A513939 e290td - classic - sedan - manual -1997r. 160km/400NM
wloczykij
VIP
Posty: 65
Rejestracja: 5 lut 2019, o 19:09
Lokalizacja: Kraków

Re: konserwacja krok po kroku

Post autor: wloczykij »

Dobrodziej_1983 pisze: 9 kwie 2019, o 12:31 Ogólnie dostęp mam, ale podwozie robiłem akurat bez kanału, na ,,najazdach".
Też się zastanawiam nad kupnem najazdów. Tylko nie wiem jaka wysokość ma sens. Czy najazdy 30cm wysokości nie są za niskie, żeby korzystanie z nich było jako tako praktyczne?
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Posty: 593
Rejestracja: 20 lis 2016, o 02:22
Lokalizacja: Gdańsk

Re: konserwacja krok po kroku

Post autor: Dobrodziej_1983 »

wloczykij pisze: 13 kwie 2019, o 11:28
Dobrodziej_1983 pisze: 9 kwie 2019, o 12:31 Ogólnie dostęp mam, ale podwozie robiłem akurat bez kanału, na ,,najazdach".
Też się zastanawiam nad kupnem najazdów. Tylko nie wiem jaka wysokość ma sens. Czy najazdy 30cm wysokości nie są za niskie, żeby korzystanie z nich było jako tako praktyczne?
30cm myślę że w zupełności wystarczy :)
WDB2100171A513939 e290td - classic - sedan - manual -1997r. 160km/400NM
wloczykij
VIP
Posty: 65
Rejestracja: 5 lut 2019, o 19:09
Lokalizacja: Kraków

Re: konserwacja krok po kroku

Post autor: wloczykij »

Dobrodziej_1983 pisze: 15 kwie 2019, o 11:42
wloczykij pisze: 13 kwie 2019, o 11:28
Dobrodziej_1983 pisze: 9 kwie 2019, o 12:31 Ogólnie dostęp mam, ale podwozie robiłem akurat bez kanału, na ,,najazdach".
Też się zastanawiam nad kupnem najazdów. Tylko nie wiem jaka wysokość ma sens. Czy najazdy 30cm wysokości nie są za niskie, żeby korzystanie z nich było jako tako praktyczne?
30cm myślę że w zupełności wystarczy :)

To pewnie będę musiał zakupić takie najazdy. Zawsze się przydadzą. Na olx gość sprzedaje 60 cm najazdy... to już jest coś, ale 700 zł no i jeszcze jakoś to przewieźć trzeba:-)
paputek11
Posty: 670
Rejestracja: 6 maja 2008, o 10:33
Lokalizacja: jaworzno

Re: konserwacja krok po kroku

Post autor: paputek11 »

po co kupować wystarczy kupić materiał i jak ktoś ma spawarkę to żadna filozofia:)
w210 2,5 d 1996 r. avangarde
VIN WDB2100101A097747
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Posty: 593
Rejestracja: 20 lis 2016, o 02:22
Lokalizacja: Gdańsk

Re: konserwacja krok po kroku

Post autor: Dobrodziej_1983 »

paputek11 pisze: 16 kwie 2019, o 09:31 po co kupować wystarczy kupić materiał i jak ktoś ma spawarkę to żadna filozofia:)
Materiał też musisz kupić, później dociąć i pospawać. Jeśli oczywiście masz spawarke i potrafisz to robić. Oszczędność czasu i roboty, koszta pewnie podobne A o ile wygodniej. No i pewniak że wytrzymają :P
WDB2100171A513939 e290td - classic - sedan - manual -1997r. 160km/400NM
wloczykij
VIP
Posty: 65
Rejestracja: 5 lut 2019, o 19:09
Lokalizacja: Kraków

Re: konserwacja krok po kroku

Post autor: wloczykij »

Jakbym miał możliwości czasowe, umiejętności spawania i miejsce na taką robotę to od razu bym sobie kanał na ogrodzie zrobił, zamiast podjazdów:-)
paputek11
Posty: 670
Rejestracja: 6 maja 2008, o 10:33
Lokalizacja: jaworzno

Re: konserwacja krok po kroku

Post autor: paputek11 »

jest gdzieś foto gdzie należy wpuszczać w profile zamknięte?
w210 2,5 d 1996 r. avangarde
VIN WDB2100101A097747
Kozioll87
Posty: 10
Rejestracja: 8 cze 2022, o 22:38
Lokalizacja: Gdańsk

Re: konserwacja krok po kroku

Post autor: Kozioll87 »

Przykro mi, ale wszyscy jesteście w błędzie.
Zacznijmy od początku. Jak przeprowadzić samemu konserwację podwozia żeby miała sens .
Po pierwsze gruntowne mysie podwozia!!!!!!!
Po drugie auto stoi dzień w garażu i schnie!!!
Po trzecie podnosimy auto na kobyłach i demontujemy wszystko co do podłogi dolega czyli: wózek przedni, wózek tylny, osłony termiczne, wydech, wał napędowy, przewody hamulcowe itp
Po czwarte kupujemy nie gówniane środki 30zł za puszkę baranka Bolla, bo gdybyście doczytali to ten środek należy zamknąć lakierem! w przeciwnym wypadku te środki nie izolują a chłoną wodę!!!!!! tylko kupujemy wosk konserwujący powierzchnie zamknięte oraz otwarte. Powinno starczyć 1 do zamkniętych 2 do otwartych. Będą kosztować około 100 za sztukę. nakładamy wedle instrukcji.
Po piąte czekamy 24h aż rozpuszczalnik wosku odparuje i montujemy całe zawieszenie i ustawiamy zbieżność oraz montujemy wszelakie przewody
Po szóste nie dziwimy się, że w zakładzie kosztuje to od 4000 wzwyż i nie dziwimy się, że jeśli zapłaciliśmy 800zł to po roku mamy zardzewiałe całe podwozie.

Dziękuję i do usłyszenia
Mercedes S211 320CDI, 263KM, 590NM
Mercedes S210 E300 TD, OM606 190KM, 400NM
Mercedes S124 2.2 M111, 150KM
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości