HAK WESTFALIA - PROBLEM Z DEMONTAŻEM
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 4 sty 2010, o 18:30
- Lokalizacja: Łuków
.
to niedobrze,, a te kulki po przekreceniu pokrętła chowaja sie tak jakby do połowy. i za nic w swiecie nie moge go włożyć
Re: HAK WESTFALIA - PROBLEM Z DEMONTAŻEM
Witam
W związku z tym że sam namęczyłem się z zainstalowaniem haka do mojego auta, to podzielę się doświadczeniami i może komuś to zaoszczędzi czasu i nerwów
Auto nie dawno kupione, hak oryginalny, nigdy wcześniej nie używany. Znalazłem filmik instruktażowy:
https://www.youtube.com/watch?v=Td3ssLD55PA
Jak to na filmie, wszystko jasno i prosto. Ja jednak utknąłem w miejscu włożenia haka w gniazdo i samoistnego "zaskoczenia" urządzenia. Niby wchodził ale nie do końca i "gałka z kluczykiem" nie obracała się samoistnie oraz nie było możliwości wyciągnąć kluczyka.
Okazało się że winna jest śruba M6 wkręcona w gniazdo haka, która blokowała włożenie do końca. Lokalizacja tego czarciego wymysłu to przednia ścianka gniazda haka, można spokojnie tam się dostać kluczem nasadowym z grzechotką - między zderzakiem a tłumikiem końcowym(kombi).
Pozdrawiam
W związku z tym że sam namęczyłem się z zainstalowaniem haka do mojego auta, to podzielę się doświadczeniami i może komuś to zaoszczędzi czasu i nerwów
Auto nie dawno kupione, hak oryginalny, nigdy wcześniej nie używany. Znalazłem filmik instruktażowy:
https://www.youtube.com/watch?v=Td3ssLD55PA
Jak to na filmie, wszystko jasno i prosto. Ja jednak utknąłem w miejscu włożenia haka w gniazdo i samoistnego "zaskoczenia" urządzenia. Niby wchodził ale nie do końca i "gałka z kluczykiem" nie obracała się samoistnie oraz nie było możliwości wyciągnąć kluczyka.
Okazało się że winna jest śruba M6 wkręcona w gniazdo haka, która blokowała włożenie do końca. Lokalizacja tego czarciego wymysłu to przednia ścianka gniazda haka, można spokojnie tam się dostać kluczem nasadowym z grzechotką - między zderzakiem a tłumikiem końcowym(kombi).
Pozdrawiam
VIN - WDB2102161B469355 E270CDI
EX - WDB2100201A249483 E300D
EX - WDB2100201A249483 E300D
Re: HAK WESTFALIA - PROBLEM Z DEMONTAŻEM
będę montował hak westfalia i mam pytanie czy ja mam coś wiercić ?? nie kojarzę otworów pod lampami za zderzakiem
WDB2102171A393096
1J4PN2GKXAW111280
1J4PN2GKXAW111280
Re: HAK WESTFALIA - PROBLEM Z DEMONTAŻEM
Musisz wywiercić 5cm otwory w tylnym pasie na wlotach w podłużnice. Tam wchodzą elementy mocujące tylną belkę. Zaślepki o ty wymiarze kupisz w VW (oryginały stosowane w mercedesie).
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
WDB2100062B427953
Re: HAK WESTFALIA - PROBLEM Z DEMONTAŻEM
ok dzięki. Mam kulę z rozwalonym zamkiem czy brak zamykania nie wpływa na bezpieczeństwo?
WDB2102171A393096
1J4PN2GKXAW111280
1J4PN2GKXAW111280
Re: HAK WESTFALIA - PROBLEM Z DEMONTAŻEM
Nie, mam tak samo. Zamek służy tylko przed zajumaniem.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
WDB2100062B427953
Re: HAK WESTFALIA - PROBLEM Z DEMONTAŻEM
wg mojego haka to otwory mam wywiercić w podłodze i wyjdą obok tłumika. Czemu mówisz że 5 cm otwory tam śruby 12 idą
WDB2102171A393096
1J4PN2GKXAW111280
1J4PN2GKXAW111280
Re: HAK WESTFALIA - PROBLEM Z DEMONTAŻEM
W podłodze też, po dwa otwory na stronę, aby przykręcić tylną belkę do mocowań włożonych w podłużnice.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
WDB2100062B427953
Re: HAK WESTFALIA - PROBLEM Z DEMONTAŻEM
to u mnie już zamontowany ale w pasie nie wierciłem nic. 4 otwory 13mm w podłodze
WDB2102171A393096
1J4PN2GKXAW111280
1J4PN2GKXAW111280
Re: HAK WESTFALIA - PROBLEM Z DEMONTAŻEM
Czyli mocowania (wzdłużne belki) w podłużnicach masz już zamontowane? Jeżeli tak, to w tylnym pasie musisz mieć otwory, przez które te belki były włożone(widać po zdjęciu zderzaka).
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
WDB2100062B427953
Re: HAK WESTFALIA - PROBLEM Z DEMONTAŻEM
nie wiem ale w kombi mam dostęp do podłużnic od wewnątrz i są także otwory gotowe w podłużnicy
WDB2102171A393096
1J4PN2GKXAW111280
1J4PN2GKXAW111280
Re: HAK WESTFALIA - PROBLEM Z DEMONTAŻEM
Tak jest też w sedanie, a te otwory w podłużnicach z boku są właśnie do zamocowania tych belek włożonych do tych podłużnic. Cała tylna belka na której jest mocowana kula haka jest przykręcana do belek mocowanych w podłużnicach. Te belki mają gwinty wspawane. Te belki da się włożyć tylko od tyłu poprzez pas tylny. Jak fabryka montuje hak, to już te otwory w pasie są. Jeżeli montują poza fabryką, to te przetłoczenia w tylnym pasie (średnica 5cm) i mniejsze w podłodze po obu stronach w części tylnej trzeba wywiercić.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
WDB2100062B427953
Re: HAK WESTFALIA - PROBLEM Z DEMONTAŻEM
Ja miałem problem z założeniem haka.... nie był prawie wcale zakładany. U mnie wszystko chodziło ale nie chciał się zatrzasnąć. Musiałem napsikać WD40, szmatką wytrzeć i sporo było syfu mimo tego że była zaślepka. To tym błachy zabiegu.
Z przodu gwiazda lepsza jazda
WDB2100351B047039
WDB2100351B047039
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 30 gości