[W140] Trzepanie kierownica drgania
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
[W140] Trzepanie kierownica drgania
Witam,
od jakiegos czasu borykam sie z problemem drgan kierownica ( w lweo i prawo).
Wymianilem juz dosyc sporow w zawieszeniu ale problem nie zniknal.
Drgania powstaja od predkosci ok 80-90 do 130 i ustaja...
Wymienione:
tarcze i klocki przod.
podpora walu z lozyskiem
Tuleje wahaczy tylnych
tuleje wahaczy przednich,
sworznen z wahaczem gornym
amortyzator ukladu kierowniczego
poduszki pod silnikiem
amotyzatory tyl
kola 18" wywarzane w 4 wulkanizacjach ( na zmiowych 16" jest tak samo, oryginalnych MB)
Bylem na diagnostyce i nic nie mogli juz znalezc
Wg porzadnego stacji diagnostycznej wszystko jest ok, zbierznosc ustawiona bardzo dobrze.
Ma ktos jeszce jakis pomysl co to moze byc?
od jakiegos czasu borykam sie z problemem drgan kierownica ( w lweo i prawo).
Wymianilem juz dosyc sporow w zawieszeniu ale problem nie zniknal.
Drgania powstaja od predkosci ok 80-90 do 130 i ustaja...
Wymienione:
tarcze i klocki przod.
podpora walu z lozyskiem
Tuleje wahaczy tylnych
tuleje wahaczy przednich,
sworznen z wahaczem gornym
amortyzator ukladu kierowniczego
poduszki pod silnikiem
amotyzatory tyl
kola 18" wywarzane w 4 wulkanizacjach ( na zmiowych 16" jest tak samo, oryginalnych MB)
Bylem na diagnostyce i nic nie mogli juz znalezc
Wg porzadnego stacji diagnostycznej wszystko jest ok, zbierznosc ustawiona bardzo dobrze.
Ma ktos jeszce jakis pomysl co to moze byc?
Ze wzgledu na to ze mowisz iz problem pojawia sie miedzy predkoscia 80-130km/h to ewidendnie wskazuje mi na problem z wywazeniem. Wiem ze piszesz ze mialem to robione w 4 wulkanizacjach ale w zaleznosci jakie masz te swoje 18tki i jak je waza ale skoro czujesz to na kierownicy to wskazuje mi ze problem nie zostal naprawiony - nawet u tych 4ech wulkanizatorow. Bardzo latwo na tym sie walnac.
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
Wszytskie czesci na jakie wymianiam to Lemforeder tuleje maja przejechane jednynie 25 tys. przez 1,5 roku... na diagnostycie sprawdzali je i stwierdzili ze niemaja do nich zastrzezen. Wymianialem przednie i tlne w wahaczu przednim.TAXIW210 pisze:Kumpel miał dokładnie to samo i wczoraj wymienil tylne tulejki przedniego wahacza takie dosc duze olejowe. wyważył pożądnie koła i problem znikł tylko na tych tulejkach sa takie przetloczenia z gumy i trzeba to w odpoiednia strone wprasować. i przyglądnij sie dobrze oponą. może któraś jest krzywa
[ Dodano: 2011-07-09, 13:37 ]
Czy problem z zwywazenime pojawial by sie rowniez na oryginalnych 16" felgach mercedesa, gdzie nie ma pierscieni centrujacych i wywazone sa do 0. Na tych felgach 16" byly 2 rodzaje opon i na kazdej parze bylo tak samo.allias pisze:Ze wzgledu na to ze mowisz iz problem pojawia sie miedzy predkoscia 80-130km/h to ewidendnie wskazuje mi na problem z wywazeniem. Wiem ze piszesz ze mialem to robione w 4 wulkanizacjach ale w zaleznosci jakie masz te swoje 18tki i jak je waza ale skoro czujesz to na kierownicy to wskazuje mi ze problem nie zostal naprawiony - nawet u tych 4ech wulkanizatorow. Bardzo latwo na tym sie walnac.
Wywarzalem je od porzednych wulkanizacji do maszyn ktore mialy 3 miesiace, takze watpie aby problem byl z tej strony.
[ Dodano: 2011-07-09, 13:40 ]
Jedno co dzisiaj jeszcze sprawdzilem to lozysko piasty w kolach przednich, dociaglem je delikatnie, luzow nie ma, ale problem nie znikl.
Dzisiaj rowniez spostrzeglem iz problem jest odczuwalny przy obrotach silnika 1800 - 2500, przy nizszych predkosciach mniej przy wiekszych juz bardziej. Poduszki pod silnikiem swierze, przychodzi mi jeszcze na mysl lozysko miedzy silnikiem a skrzynia. Czy to moze miec cos wspolnego?
Z wywazenie m 18tek czasem jest klopot nawet na nowej maszynie. Czasem zdarzaje sie felgi ktore stwarzaja wiecej problemow.
Ale skoro masz problem przy poszczegolnych obrotach to raczej ma to zwiazek z silnikiem ale niestety nie jestem kumaty w tej materi zeby ci powiedziec gdzie szukac. W mitsu ktorym kiedys jezdzilem to byl problem z walkiem balanasowym ale tu tego nie ma. Niestety nie za bardzo wiem co moze powodowac rezonans przy tej predkosci silnika. :oops: :-?
Ale skoro masz problem przy poszczegolnych obrotach to raczej ma to zwiazek z silnikiem ale niestety nie jestem kumaty w tej materi zeby ci powiedziec gdzie szukac. W mitsu ktorym kiedys jezdzilem to byl problem z walkiem balanasowym ale tu tego nie ma. Niestety nie za bardzo wiem co moze powodowac rezonans przy tej predkosci silnika. :oops: :-?
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
- stanleym210
- Posty: 1887
- Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
- Lokalizacja: siedlce, mazowieckie
Jeżeli w czasie jazdy "trzepie" kierownicą to nie wińmy za to silnika.
Jak felgi są aluminiowe to trzeba je sprawdzić na maszynie czy nie są zwichrowane czego gołym okiem jako tako nie widać, a poza tym często winne sa same opony które z biegiem czasu potrafią zmienić geometrię toczenia i na ich bieżni mogą pojawiać sie niewidoczne bez szczegółowego obejrzenia guzki i wtedy są takie właśnie objawy jak pisze kolega,który założył ten temat.
Aby wyeliminować same koła proponuje na początek pożyczyć od kogoś komplet kół i sprawdzić w trakcie jazdy co będzie się działo.
To doświadczenie albo wyeliminuje same koła, albo dokładnie wskaże na zawiechę pojazdu.
Jak felgi są aluminiowe to trzeba je sprawdzić na maszynie czy nie są zwichrowane czego gołym okiem jako tako nie widać, a poza tym często winne sa same opony które z biegiem czasu potrafią zmienić geometrię toczenia i na ich bieżni mogą pojawiać sie niewidoczne bez szczegółowego obejrzenia guzki i wtedy są takie właśnie objawy jak pisze kolega,który założył ten temat.
Aby wyeliminować same koła proponuje na początek pożyczyć od kogoś komplet kół i sprawdzić w trakcie jazdy co będzie się działo.
To doświadczenie albo wyeliminuje same koła, albo dokładnie wskaże na zawiechę pojazdu.
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
-
- Posty: 1700
- Rejestracja: 18 sty 2010, o 07:39
- Lokalizacja: poznań
dokładnie myśle co kolega...
zostaw silnik i skrzynie...
koła wyważone nie znaczy równe... wyważyć można nawet jaja... i też będą wyważone... koła koła koła!!! później tarcze, później reszta!!
zostaw silnik i skrzynie...
koła wyważone nie znaczy równe... wyważyć można nawet jaja... i też będą wyważone... koła koła koła!!! później tarcze, później reszta!!
Nissan Primera 1,9 dCi
S210 E290 TurboDiesel Elegance
W124 E250D skradziony
W124 230E LPG ex
W201 200E LPG ex
W123 200D ex
S210 E290 TurboDiesel Elegance
W124 E250D skradziony
W124 230E LPG ex
W201 200E LPG ex
W123 200D ex
Kola, kola no poczatkowo tez tak myslalem, na 18" mam juz drugi komplet 235/50 i dzije sie tak samo jak przy poprzednich ktore mialem, niby Dunlopy, ale roznie bywa. Na 16" wczeniej mialem Nokiany, obecnie cos innego nie pamietam dokladnie i na kazdej z tych opon drga tak samo kierownica. Tarcze nowe maja z 2 tys. max przejechane.... na 18" od nowosci jak tylko przyjechaly w pudelkach jest ta sytuacja.jarecki500 pisze:dokładnie myśle co kolega...
zostaw silnik i skrzynie...
koła wyważone nie znaczy równe... wyważyć można nawet jaja... i też będą wyważone... koła koła koła!!! później tarcze, później reszta!!
A moze sprobowac wywarzyc kola na samochodzie?
dokladnie tak zrób... jedz tam, gdzie doważają dynamicznie (na osi)massa pisze: A moze sprobowac wywarzyc kola na samochodzie?
u mnie kosztuje to 15 PLN/koło
nie jestem (nie bylem) zwolennikiem tej metody, ale u mnie pomoglo :roll:
a mialem podobnie - niby wywazone na maszynie, w zawieszeniu zadnych luzow, luzy na łozyskach piast skasowane - a dalej lekko bilo... po wywazeniu dynamicznym jest ok, a poszlo ok 20 g na koło (!) - a statycznie bylo niby ok
W210 `98 ze sprinterem pod maską, automat
toyota land cruiser KZJ 95
nissan patrol 4.2
nissan QQ
toyota land cruiser KZJ 95
nissan patrol 4.2
nissan QQ
A co z faktem ze jest to odczuwalne przy okreslonych obrotach? Jesli nie to to zgodzilbym sie ze wszystkim o czym mowicie.
Ostatnio zmieniony 11 lip 2011, o 09:19 przez allias, łącznie zmieniany 1 raz.
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
-
- Posty: 61
- Rejestracja: 10 lip 2011, o 12:40
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
-
- Posty: 61
- Rejestracja: 10 lip 2011, o 12:40
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Bo podaczas jazdy nie jest zalecane przelaczanie na "N", a dlaczego? Poszukaj...dariusz1973 pisze:dlaczego ryzykowna ?
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości