W140 3.5 Diesel 150KM

Problemy dotyczące pozostałych Mercedesów W211, W124, W220, W140, W202 itd.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
rekin175
Posty: 439
Rejestracja: 1 lut 2014, o 16:57
Lokalizacja: DZG

W140 3.5 Diesel 150KM

Post autor: rekin175 »

Witam , w skrócie szukam informacji na temat w/w silnika od W140 3.5 diesel 150 KM . Jeżeli ktoś z kolegów ma jakieś doświadczenia z nim związane proszę podzielić się wiedzą . czy jest awaryjny jeżeli tak co jest jego bolączką .
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: W140 3.5 Diesel 150KM

Post autor: rr6 »

rekin175 pisze:co jest jego bolączką .
Chyba tylko głowica (uszczelka w okolicach pierwszego cylindra). Podobno da się naprawić tradycyjną wymianą uszczelki, tyle że musi to być wcześnie wykryte.
Awatar użytkownika
elspasoo
Posty: 2574
Rejestracja: 6 lip 2008, o 15:53
Lokalizacja: Lubuskie

Re: W140 3.5 Diesel 150KM

Post autor: elspasoo »

W necie wszyscy narzekają na głowice tych silników,a znajomy ma kilka G-klas z tym silnikiem i lata bezawaryjne. Dbać o auto to będzie wszytko ok.
Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Re: W140 3.5 Diesel 150KM

Post autor: fabek »

Tych silników nie wolno pałować ani przegrzać i wtedy jest ok. Ale lepiej brać 3.0td.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
rekin175
Posty: 439
Rejestracja: 1 lut 2014, o 16:57
Lokalizacja: DZG

Re: W140 3.5 Diesel 150KM

Post autor: rekin175 »

Bardzo dziękuję za wasze spostrzeżenia, pomogą mi w podjęciu decyzji.
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: W140 3.5 Diesel 150KM

Post autor: Piasek »

Silnik chleje ropsko jak Jelcz. 300TD jest dynamiczniejszy a przy tym trochę mniej pali.
Awatar użytkownika
Paweł Cz.
Posty: 462
Rejestracja: 30 cze 2013, o 19:19
Lokalizacja: Gdańsk

Re: W140 3.5 Diesel 150KM

Post autor: Paweł Cz. »

Przykro mi Piasek, ale bzdury piszesz.
Mój ojciec od roku ma S350 TD.
Auto w trasie przy normalnej jeździe spokojnie mieści się w 8l/100km.
O wszystkim decyduje stan egzemplarza i kondycja silnika.
Ojciec kupił auto za śmieszne pieniądze bo poprzedni właściciel nie potrafił sobie poradzić z autem bez elektroniki i komputerów.
Trzeba uważać na układ chłodzenia, wisko, wentylatory elektryczne, czujniki.
To nie jest auto na wyścigi bo 150KM wystarcza do przemieszczania się, takie auto na przejażdżki.
Jazda powyżej 130km/h robi się męcząca, ale z wyprzedzeniem ciężarówki nie ma problemu.
MB W210 E320 4matic aquamarineblue '97
Ex: S123 230TE '82, W210 E230 '96
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: W140 3.5 Diesel 150KM

Post autor: Piasek »

Paweł Cz. pisze:Auto w trasie przy normalnej jeździe spokojnie mieści się w 8l/100km.
prawda... choć to ciężkie do uzyskania. Niestety w jeździe w koło komina pali 2x tyle
Kuzyn miał 2 lata: bezawaryjny - fakt, opisywanych problemów z układem chłodzenia nie miał i nie doświadczył. Dynamika taka sobie, auto do żeglowania raczej, wyprzedzanie to wyzwanie. Jedyny problem to spalanie:
- w koło komina przekraczał 15L spokojnie
- w trasie przeważnie 10 i ciut więcej bo wyprzedzanie swoje robiło, co nadrobisz lecąc równo, stracisz jak trzeba - depnąć żeby TIR`a wyprzedzić.
- dynamicznie w trasie to górna granica spalania praktycznie nie istniała, na takich tam przelotach w stylu 40km z dobrym butem pi x oko spalanie 30L na 100 wychodziło czyli tyle co Jelcz
Awatar użytkownika
Paweł Cz.
Posty: 462
Rejestracja: 30 cze 2013, o 19:19
Lokalizacja: Gdańsk

Re: W140 3.5 Diesel 150KM

Post autor: Paweł Cz. »

To świadczy tylko o tym że silnik nie był już w najlepszej kondycji.
W tym roku zrobiona trasa Słupsk -> Ustrzyki -> Słupsk spalanie ok. 9l/100km
Bez pośrednio po zakupie auto wymagało kilku usprawnień, które zmniejszyły spalanie i i bardzo poprawiły dynamikę.
Te auta maja w większości ponad 500tys km.
Warto sprawdzić turbo, uszczelnić układ dolotwy, końcówki wtrysków.
Byłem bardzo sceptycznie nastawiony do tego auta, ale po pierwszym tysiącu kilometrów zmieniłem zdanie.
300TD OM606 wcale nie będzie palił mniej a też ma problemy z głowicami i podobne przebiegi.
MB W210 E320 4matic aquamarineblue '97
Ex: S123 230TE '82, W210 E230 '96
Awatar użytkownika
Damian86 w210
Posty: 2177
Rejestracja: 5 sty 2011, o 18:24
Lokalizacja: Zabrze

Re: W140 3.5 Diesel 150KM

Post autor: Damian86 w210 »

Co do spalania to moje najniższe 9l najwyższe 14l (trasa Zabrze-Wrocław-Zabrze... tempomat 160km/h)... A tak zloty, zakupy, do rodzinki nie wiecej niż 5km wychodzi mi ok 12l...
Awarię to raczej przez amatorów mechaników i wiek auta... Silnik wyklekota i z 1,5mln km...
W140
szukam nowego dupowozu .... z gwiazdą na masce :D
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Re: W140 3.5 Diesel 150KM

Post autor: fabek »

Niestety OM606 to nie jest konstrukcja na współczesne trasy. Jeżeli ma być W140 to tylko 500-tka, jeżeli diesel to 3.0TD. Reszty nie ma sensu szukać.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: W140 3.5 Diesel 150KM

Post autor: Piasek »

Albo zrobić swapa na 3.2CDI :D
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości