[W124] M111 2,2 falujące obroty

Problemy dotyczące pozostałych Mercedesów W211, W124, W220, W140, W202 itd.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Re: [W124] M111 2,2 falujące obroty

Post autor: noc »

Sprawdziłem schemat do nr.VIN zgadza się.Podaj nr. sterownika upewnię się jeszcze w ten sposób.
Na razie to wygląda na uszkodzoną wiązkę silnika.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
elspasoo
Posty: 2574
Rejestracja: 6 lip 2008, o 15:53
Lokalizacja: Lubuskie

Re: [W124] M111 2,2 falujące obroty

Post autor: elspasoo »

013 545 08 32 (09).
Wiązka od silnika wchodzi do sterownika od lewej strony (patrząc od przodu auta) , piny o których wcześniej była mowa są po stronie prawej i biegną pod przegrode i dalej do skrzynki z bezpieczikami i wnetrza . Popraw mnie proszę jeśli się mylę.
Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Re: [W124] M111 2,2 falujące obroty

Post autor: noc »

Nie mam w szpitalu dostępu do ksiąg MB, a na WIS tego roku jeszcze nie ma.Sprawdzę resztę dopiero w środę w pracy.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
elspasoo
Posty: 2574
Rejestracja: 6 lip 2008, o 15:53
Lokalizacja: Lubuskie

Re: [W124] M111 2,2 falujące obroty

Post autor: elspasoo »

Dzięki, mam nadzieję, że ten szpital to nic poważnego. Pozdrawiam
Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Re: [W124] M111 2,2 falujące obroty

Post autor: noc »

Przejrzałem wszystkie schematy i wynika, że podałem właściwy.
Ten brak przejścia trzeba sprawdzić jeszcze raz i także sprawdzić po kolorach przewodów.
Niestety chyba wiązka do roboty.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
elspasoo
Posty: 2574
Rejestracja: 6 lip 2008, o 15:53
Lokalizacja: Lubuskie

Re: [W124] M111 2,2 falujące obroty

Post autor: elspasoo »

Ok, wiem gdzie popełniłem błąd. Wszystkie połączenia , masy ze schematu są w porządku . Dolot sprawdziłem plakiem, wygląda ,że jest szczelny. Regulator paliwa trzyma ciśnienie, sprawdzone ustnie :) . Zostaje przepływka. Zanim się rozgrzeje, cały czas mocno faluje. Rozgrzany silnik na wolnych obrotach air mas wskazuje 12kg/h i wtedy chodzi pięknie, wystarczy jednak przygazowac, wówczas wchodzi na 30 i powoli spada do 12. Podobnie jak lambda, kilkanaście % i spada powoli do ok -6 %. Zapala i wkręca się na obroty BDB. Cały czas jest błąd 009 i tyłko ten sie zapisuje. W aktualnych błędach w HHT zanim się rozgrzeje, czasem na chwilę znika. Przeplywomierz czy sterownik?
Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Re: [W124] M111 2,2 falujące obroty

Post autor: noc »

Kup przepływomierz.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Re: [W124] M111 2,2 falujące obroty

Post autor: fabek »

Odepnij przepływkę i pojeździj.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
elspasoo
Posty: 2574
Rejestracja: 6 lip 2008, o 15:53
Lokalizacja: Lubuskie

Re: [W124] M111 2,2 falujące obroty

Post autor: elspasoo »

Hej Fabek, nie posmigam bo auto jeszcze czeka na rejestrację. Sporo masz w tym racji ,aby trochę pojeździć, wtedy człowiek najwięcej sie dowie. Przedtem musi zaliczyć jeszcze lakiernika. Tyle że to trochę potrwa, bo muszę rozebrać w wdrobny mak. Dlatego próbuje ogarnąć na razie stacjonarnie i dokupuję różne fanty. Najbardziej przydało by się wsparcie w ocenie live data.
Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Re: [W124] M111 2,2 falujące obroty

Post autor: fabek »

Tzn bez przepływki to najlepszy test, bo komputer podstawi wartości domyślne i szybko dowiesz się czy przepływka zakłoca pracę. Live data to też dupa, najlepszy jest oscyloskop do sprawdzenia przepływki.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
elspasoo
Posty: 2574
Rejestracja: 6 lip 2008, o 15:53
Lokalizacja: Lubuskie

Re: [W124] M111 2,2 falujące obroty

Post autor: elspasoo »

Mam jeszcze trzy pytania:
- Czyszczenie przepustnicy - tylko od środka gardzieli np środkiem do hamulców/przepustnic czy jednak ma ktoś inny skuteczny patent?
- Czy po wymianie przepływomierza konieczny jest jakiś dodatkowy proces ze strony SD.
- Ja wiem ,ze to prymitywne silniki, ale wiele dziwnych rzeczy można na temat M111 wyczytać, a wiedza mimo tylu lat na rynku, nie jest kompletna. Czy dysponujecie danymi, jakie powinny być optymalne wskazania poszczególnych parametrów live data. Np Silnik rozgrzany , MAF przy 750rpm ,czy 3000rpm tyle a tyle, wskazania lambdy, kąt otarcia przepustnicy itd?
Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
Awatar użytkownika
elspasoo
Posty: 2574
Rejestracja: 6 lip 2008, o 15:53
Lokalizacja: Lubuskie

Re: [W124] M111 2,2 falujące obroty

Post autor: elspasoo »

No nic ,działam dalej. Zanim wydam prawie patyk na przepływkę, chcę mieć pewność. Przepustnica wyczyszczona, chociaż tragedii nie było. Niewiele się po tym zmieniło , poza parametrami przepustnicy. Na rozgrzanym silniku: - Temp. 84, - 810 rpm; -Air mass 13kg/h
- Lambda -9% , i przy 3000rpm Air mass 34 kg/h, Lambda 13%.
Po czyszczeniu przepustnica wskazywała na 750rpm -0,2 stopnia, zresetowałem programowanie w HFM, po czym wskazywała już 1,3, po resecie zaczął też znacznie lepiej pracować na rozgrzanym silniku, płynnie schodził z obrotów i niby wszystko cacy, ale wystarczyło zapiąć D i znów faluje. Na zimnym faluje jak przedtem. Błąd 009 jest cały czas, odpięcie przepływki niczego nie zmienia, czy na zimnym czy ciepłym. Zamówiłem tego Boscha i zobaczymy.
Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Re: [W124] M111 2,2 falujące obroty

Post autor: noc »

Cytat "Na rozgrzanym silniku: - Temp. 84, - 810 rpm; -Air mass 13kg/h".
Ilość powietrza dla ciepłego silnika R4 przy tych obrotach katalogowo to 8-10kg/h.Ja bym dał nawet przy 810obr/min 8kg/h.
Ewidentnie przepływomierz oszukuje.
Bawi się z Tobą w R6. :hyhy:
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
elspasoo
Posty: 2574
Rejestracja: 6 lip 2008, o 15:53
Lokalizacja: Lubuskie

Re: [W124] M111 2,2 falujące obroty

Post autor: elspasoo »

Wyjaśniło się. W Polsce ciężko było kupić nie otwierana z opakowania działającą przepływkę - tak, tak nową. Więc zamówiłem w stanach BOSCHa :) ,w zaplombowanym opakowaniu, o połowę taniej. Jak ręką odjął, teraz pracuje perfekcyjnie i bezszelestnie. Dzięki Panowie. Teraz panna się rozbiera do lakierowania, a tymczasem wpadły nowe felgi 8loch ”16 od 500E oraz 17" Keskin KT5, antena automatyczna hirschmana itp.
Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości