Pisk z układu wspomagania po wymianie oleju Mercedes w124

Problemy dotyczące pozostałych Mercedesów W211, W124, W220, W140, W202 itd.

Moderatorzy: fabek, elspasoo, avandgarde, kichcio

Mr.Brightside
Posty: 179
Rejestracja: 30 lis 2012, o 09:13
Lokalizacja: Kołobrzeg

Pisk z układu wspomagania po wymianie oleju Mercedes w124

Post autor: Mr.Brightside » 30 sty 2020, o 20:25

Witam Panowie
Może ktoś miał podobną sytuację.Po zakupie postanowiłem profilaktycznie wymienić filtr i olej do wspomagania.Co mogłem wyssał strzykawą. Po kilka obrotów kierą w lewo i prawo do końca, wyrzuciło jeszcze trochę starego oleju,tak kilka razy .Potem filtr olej i jazda.Po jakimś czasie przy kręceniu kierownicą słychać mocno pisk jakby ktoś śrubę nakręcał na gwint ... tak najdosadniej można to zobrazować.Jaki wcześniej był olej tego nie wiem bo był już brunatny,nawet po kropli na białym papierze ciężko było określić pierwotny kolor.
Pytanie go kolegów co może być tego przyczyną? Nie zbyt dobrze odpowietrzony układ, naciąg paska czy już spieprzyłem pompę.Autem ot tamtego okresu zrobiłem nie wiele km.bo auto zimą garażuję i nie jezdzę.
Dodam że po pewnym czasie podczas jazdy i skręania pisk cichnie.
Ktoś tego doswiadczał, jakieś porady?
Dzięki z góry za odpowiedzi.
Mr.Brightside WDB2100171A450824
romek61
Doradca VIP
Posty: 1121
Rejestracja: 14 kwie 2009, o 16:18
Lokalizacja: tychy

Re: Pisk z układu wspomagania po wymianie oleju Mercedes w124

Post autor: romek61 » 31 sty 2020, o 09:04

Jaki płyn wlałes do zbiornika wspomagania?
S210 E300 TD automat 1998 r
WDB2102251A584732
_______________________________________
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2023
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pisk z układu wspomagania po wymianie oleju Mercedes w124

Post autor: rr6 » 31 sty 2020, o 09:56

Najważniejsze jaki jest płyn jak zwrócił uwagę romek61 - zły płyn może powodować wycie i nawet uszkodzenie pompy.
Druga sprawa - to czy uzupełniałeś po odpowietrzeniu? - płyn rozszerza swoją objętość wraz ze wzrostem temperatury. Jeśli dźwięk cichnie przy wzroście temperatury to jest szansa, że płynu jest po prostu za mało.
Trzecia sprawa, najbardziej prozaiczna - wyciągając stary płyn lub wlewając nowy łatwo jest zalać pompę. Nie wiem jaki dokładnie rozkład jest w Twoim W124 ale w W210 pod pompą biegnie pasek. Olej pięknie ścieka na niego i go "smaruje" - stąd już tylko moment do pisku i zniszczenia paska.
Awatar użytkownika
SuperBuster11
Posty: 690
Rejestracja: 21 maja 2015, o 17:59
Lokalizacja: Brzeg

Re: Pisk z układu wspomagania po wymianie oleju Mercedes w124

Post autor: SuperBuster11 » 31 sty 2020, o 11:17

Jesli wlal atf 220 lub 320 to raczej nic się nie powinno uszkodzic. Sam takiego uzywalem w W124.

Co do wylania się plynu na pasek, to chyba tylko spod pokrywy moglo by kapać.
Naprawa i regulacja układów KE-Jet

VIN: WDB2100201A265083 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2023
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pisk z układu wspomagania po wymianie oleju Mercedes w124

Post autor: rr6 » 31 sty 2020, o 14:56

SuperBuster11 pisze:
31 sty 2020, o 11:17

Co do wylania się plynu na pasek, to chyba tylko spod pokrywy moglo by kapać.
Jak się "uleje" przy nalewaniu to wcieka w zakamarki i potem dość długo ścieka na pasek. Niestety doświadczyłem tego dolewając przy niesprzyjającej pogodzie.
Mr.Brightside
Posty: 179
Rejestracja: 30 lis 2012, o 09:13
Lokalizacja: Kołobrzeg

Re: Pisk z układu wspomagania po wymianie oleju Mercedes w124

Post autor: Mr.Brightside » 31 sty 2020, o 20:34

Zalałem właśnie Mobil ATF 220, czyli najprościej byłoby zrzucić cały płyn i zobaczyć stan paska czy nie zafajdany płynem? Potem zalać i odpowietrzyć?
Mr.Brightside WDB2100171A450824
Mr.Brightside
Posty: 179
Rejestracja: 30 lis 2012, o 09:13
Lokalizacja: Kołobrzeg

Re: Pisk z układu wspomagania po wymianie oleju Mercedes w124

Post autor: Mr.Brightside » 31 sty 2020, o 22:19

P.S. drążąc literaturę i neta podobno idzie tam żółty Febi Mineralny FE 08972
Planuję spuścić wszystko co jest obecnie i zalać powyższym.Pisk może być spowodowany zbyt wodnistym syntetycznym ATF 220
Zgadzacie się z tym Panowie?

Auto zrobiło od wymiany jesienią zaledwie ok.100km bo zimą jest nie użytkowane.Szansa że wszystko wróci do normy.
Mr.Brightside WDB2100171A450824
Awatar użytkownika
SuperBuster11
Posty: 690
Rejestracja: 21 maja 2015, o 17:59
Lokalizacja: Brzeg

Re: Pisk z układu wspomagania po wymianie oleju Mercedes w124

Post autor: SuperBuster11 » 31 sty 2020, o 22:32

ATF 220 jest olejem mineralnym. Stosowałem go w W124 lata temu i nic nie piszczało. Sprawdź najpierw pasek. Jak pompa siada, to rzęzi, jakby ktoś mięso mielił elektryczną maszynką :)

Coś jak tu https://youtu.be/NwGPG52SSrI?t=10
Naprawa i regulacja układów KE-Jet

VIN: WDB2100201A265083 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983
Mr.Brightside
Posty: 179
Rejestracja: 30 lis 2012, o 09:13
Lokalizacja: Kołobrzeg

Re: Pisk z układu wspomagania po wymianie oleju Mercedes w124

Post autor: Mr.Brightside » 1 lut 2020, o 13:15

Dzięki za info
Pozdr.
Mr.Brightside WDB2100171A450824
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3765
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Re: Pisk z układu wspomagania po wymianie oleju Mercedes w124

Post autor: baca » 24 mar 2020, o 12:33

rr6 pisze:
31 sty 2020, o 09:56
.
Trzecia sprawa, najbardziej prozaiczna - wyciągając stary płyn lub wlewając nowy łatwo jest zalać pompę. Nie wiem jaki dokładnie rozkład jest w Twoim W124 ale w W210 pod pompą biegnie pasek. Olej pięknie ścieka na niego i go "smaruje" - stąd już tylko moment do pisku i zniszczenia paska.
-- olej na pasku nie zapiszczy ale sie będzie ślizgał i zniszczy pasek błyskiem. Przerabiałem na płynie chłodniczym z pompy.
Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3765
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Re: Pisk z układu wspomagania po wymianie oleju Mercedes w124

Post autor: baca » 24 mar 2020, o 12:36

W temacie: często słyszę na ulicy pisk niczym paska z aut na zakręcie. Na prostej cisza. Na skręconych kołach pisk, nawet na postoju.
wniosek: to musi być zapowietrzenie. Wykonać pełny skręt na postoju na piasku w prawo i w lewo powoli kilka razy i powinno ustąpić.
Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość