Wymiana tarcz i klocków-przód

Moderatorzy: fabek, elspasoo, kichcio

dzwilu
VIP
Posty: 543
Rejestracja: 7 sie 2010, o 17:27
Lokalizacja: Białystok

Wymiana tarcz i klocków-przód

Post autor: dzwilu » 4 lis 2010, o 16:29

Jak oceniacie,w skali 1do10 trudność wymiany tarcz i klocków jeśli nigdy tego nie robiłem? I ile zajmuje to czasu z pomocą kogoś kto już to sam robił.
A moze lepiej sobie odpuścić i jechać do mechaniora?
Było W210 2.2D, 2,2CDI Jest E270 CDI WDB2110161A032937
bartpol1
Posty: 2410
Rejestracja: 8 wrz 2009, o 14:10
Lokalizacja: ruda slaska

Post autor: bartpol1 » 4 lis 2010, o 16:56

według mnie - to pikus
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
Białas_E250
Posty: 163
Rejestracja: 6 sty 2010, o 13:50
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: Białas_E250 » 4 lis 2010, o 17:07

nic skomplikowanego ale trzeba miec mniej wiecej jakies pojecie w temacie:D
E250 TD 1998 sedan avantgarde 7L./100 KM
Awatar użytkownika
allias
Doradca
Posty: 1441
Rejestracja: 4 lis 2010, o 16:51
Lokalizacja: Szczecin/Leeds

Post autor: allias » 4 lis 2010, o 17:14

Pikus... a raczej Pan Pikus. Klucz 17mm do srub na kolach. Dwa dodatkowe klucze do zacikow, mlotek, dlugi srubokret i troche checi zeby to zrobic. Aha... zapomnialem o podnosniku. Jesli robisz to poraz pierwszy no to obstawiam na jakies 30-45 min na strone.
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
dzwilu
VIP
Posty: 543
Rejestracja: 7 sie 2010, o 17:27
Lokalizacja: Białystok

wym.tarcz.....

Post autor: dzwilu » 4 lis 2010, o 18:38

Dzięki za pocieszenia,z tyłem pewnie też pikuś bedzie? :-)
Było W210 2.2D, 2,2CDI Jest E270 CDI WDB2110161A032937
Awatar użytkownika
tomeks215
Posty: 522
Rejestracja: 24 maja 2008, o 18:19
Lokalizacja: Warszawa

Re: wym.tarcz.....

Post autor: tomeks215 » 4 lis 2010, o 18:45

dzwilu pisze:Dzięki za pocieszenia,z tyłem pewnie też pikuś bedzie? :-)
Z tyłem mniejszy pikuś, bo w tarczy hamulcowej masz szczęki hamulca ręcznego.
W210 E220CDI '00 -sprzedany
Renault Fluence 1,6 110KM
Awatar użytkownika
wasiliew
Doradca VIP
Posty: 3571
Rejestracja: 20 kwie 2008, o 20:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wasiliew » 4 lis 2010, o 21:53

Z tyłem mniejszy pikuś, bo w tarczy hamulcowej masz szczęki hamulca ręcznego.
Taki sam pikuś jak z przodem, bo zdejmowanie tarczy nie ingeruje w hamulec pomocniczy! Tylko "ręczny" ma być zwolniony.

A tu 2 pomocne tematy:

viewtopic.php?t=8641

viewtopic.php?t=4677
Jest W203 C180T kompressor
.:WDB2032461F829195:.

ex W210 Classic '97 E200T - LPG Stag 300
.:WDB2102351A504364:.
Awatar użytkownika
tomeks215
Posty: 522
Rejestracja: 24 maja 2008, o 18:19
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tomeks215 » 4 lis 2010, o 22:08

wasiliew pisze: Taki sam pikuś jak z przodem, bo zdejmowanie tarczy nie ingeruje w hamulec pomocniczy! Tylko "ręczny" ma być zwolniony.
Może być potrzeba odpuszczenia regulacji szczęk, a na pewno ponowna regulacja na nowych tarczach.
W210 E220CDI '00 -sprzedany
Renault Fluence 1,6 110KM
Awatar użytkownika
wasiliew
Doradca VIP
Posty: 3571
Rejestracja: 20 kwie 2008, o 20:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wasiliew » 5 lis 2010, o 00:01

tomeks215 pisze:Może być potrzeba odpuszczenia regulacji szczęk, a na pewno ponowna regulacja na nowych tarczach.
Jak ja zmieniałem tarcze to nic z hamulcem pomocniczym nie robiłem.

pozdr

[ Dodano: 2010-11-05, 00:04 ]
Tylko wizualnie trzeba obadać jego stan.
Jest W203 C180T kompressor
.:WDB2032461F829195:.

ex W210 Classic '97 E200T - LPG Stag 300
.:WDB2102351A504364:.
Paszczak Junior
Posty: 132
Rejestracja: 31 maja 2010, o 20:56
Lokalizacja: Czermna (KTA)

Post autor: Paszczak Junior » 5 lis 2010, o 18:44

Witam, proszę Was o wyrozumiałość bo zadam pytanie dotyczące hamulców S124.

Wymieniłem dziś klocki z przodu,wszystko poszło jak po maśle.Wszystko wyczyściłem i przeglądnąłem,zero wycieków i innych niepokojących objawów.
Po wymianie wsiadłem i wcisnąłem kilkakrotnie pedał hamulca do oporu aż stwardnieje.
No i wszystko byłoby ok,gdyby po odpaleniu samochodu pedał nie zrobił się miękki.
Nie jest tragicznie miękki(nie wpada w podłogę),da się zahamować ale pedał jest miększy niż przed wymianą.
Dodam że założyłem nowe klocki do "chodzonych" tarcz (używanych).
Czy to możliwe że te nowe klocki muszą się dotrzeć do starych tarcz i wszystko wróci do normy??
Czy jednak będę musiał odpowietrzać hamulce?
S124 200TE metallic blue-black SPRZEDANY :(
golf3 1.6 lpg
W211 E220cdi brata;)
C220cdi 125KM-obecnie
Awatar użytkownika
mesio14
VIP
Posty: 4267
Rejestracja: 9 maja 2009, o 12:46
Lokalizacja: pleszew
Kontakt:

Post autor: mesio14 » 5 lis 2010, o 18:58

Najlepsza sprawa jedno i drugie ale troche pojeżdzij jak nie będzie poprawy to wtedy mozesz próbowac odpowietrzyc
E 270 CDI 2000r, lift, manual
Awatar użytkownika
tomeks215
Posty: 522
Rejestracja: 24 maja 2008, o 18:19
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tomeks215 » 5 lis 2010, o 18:59

Klocki muszą się dotrzeć, tarcza pewnie porysowana i ma rant.
Pedał powinien się utwardzić po kilkunastu hamowaniach.
W210 E220CDI '00 -sprzedany
Renault Fluence 1,6 110KM
Paszczak Junior
Posty: 132
Rejestracja: 31 maja 2010, o 20:56
Lokalizacja: Czermna (KTA)

Post autor: Paszczak Junior » 5 lis 2010, o 19:06

tomeks215 pisze:Klocki muszą się dotrzeć, tarcza pewnie porysowana i ma rant.
Fakt,tarcza ma rant, pojeżdżę trochę i zobaczę.

Według mądrej książki H.R. Etzolda to po wymianie klocków nie ma potrzeby odpowietrzać układu.
S124 200TE metallic blue-black SPRZEDANY :(
golf3 1.6 lpg
W211 E220cdi brata;)
C220cdi 125KM-obecnie
Awatar użytkownika
stanleym210
Posty: 1899
Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
Lokalizacja: siedlce, mazowieckie

Post autor: stanleym210 » 5 lis 2010, o 19:47

W jakiś sposób hamulce musiały się zapowietrzyć..Pomimo nawet nierównej tarczy to jeżeli klocek się o nią oprze i układ jest niezapowietrzony to pedał hamulca musi być twardy.
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
Paszczak Junior
Posty: 132
Rejestracja: 31 maja 2010, o 20:56
Lokalizacja: Czermna (KTA)

Post autor: Paszczak Junior » 5 lis 2010, o 19:51

stanleym210 pisze:W jakiś sposób hamulce musiały się zapowietrzyć
Ale w jaki,skoro wycieków nie widać.
Po wyciągnięciu starych klocków,tłoczek wepchnąłem trzonkiem młotka z powrotem do zacisku. Następnie wymieniłem klocki z drugiej strony postępując dokładnie tak samo jak wcześniej.
S124 200TE metallic blue-black SPRZEDANY :(
golf3 1.6 lpg
W211 E220cdi brata;)
C220cdi 125KM-obecnie
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości