Wymiana tarcz i klocków-przód

Moderatorzy: fabek, elspasoo, kichcio

dzwilu
VIP
Posty: 543
Rejestracja: 7 sie 2010, o 17:27
Lokalizacja: Białystok

Post autor: dzwilu » 28 lip 2013, o 23:07

Ramirezzz pisze:
dzwilu pisze:Jak oceniacie,w skali 1do10 trudność wymiany tarcz i klocków jeśli nigdy tego nie robiłem? I ile zajmuje to czasu z pomocą kogoś kto już to sam robił.
A moze lepiej sobie odpuścić i jechać do mechaniora?
Piwko, ładna pogoda i jedziesz :D oczyść z rdzy elementy szczotką drucianą, posmaruj Locktite i jedziesz :rotfl: 3 na 10 :D pozdrawiam, Tomek.
Gratuluję refleksu! :rotfl: Nic nie smarowałem, nic nie psikałem, żadnych młotków!Poszło jak po maśle! Ale piwko i pogoda jak na zamówienie :)
Było W210 2.2D, 2,2CDI Jest E270 CDI WDB2110161A032937
Kozichwost
Posty: 104
Rejestracja: 29 lip 2013, o 09:07
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: Kozichwost » 15 lut 2014, o 19:49

Czy razem z klockami wymieniacie też czujniki ich zużycia? Miałem zużyte kloce - wywalało komunikat po wciśnięciu hamulców. Wymieniłem klocki i komunikat pokazuje się po odpaleniu silnika
WDB2100171A162249
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3140
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 » 15 lut 2014, o 19:57

Wyglada ze zmnieniles klocki na zlej osi, albo zwarles gdzies sensor.
Sensory mozna ponownie uzyc, chyba ze jezdziles dlugo ze swiatelkiem i starles czesc klockow z sensorem w srodku.
Kozichwost
Posty: 104
Rejestracja: 29 lip 2013, o 09:07
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: Kozichwost » 15 lut 2014, o 20:09

Sensor na jednej stronie był już przez tarczę ruszony - przy próbie wyjęcia z klocka wyszedł mi tylko kabelek.

[ Dodano: 2014-02-26, 21:42 ]
Wymieniłem sensory - roboty kilka minut - koszt zabawny i wszystko gra
WDB2100171A162249
Stawin
Posty: 57
Rejestracja: 4 lip 2011, o 19:18
Lokalizacja: Poddębice
Kontakt:

Post autor: Stawin » 8 mar 2014, o 21:05

Co z tarczy i klocków do mojego polecicie ? Tylko nie tak żebym się zastanawiał czy się zatrzymam ;) ATE? BREMBO? Coś innego ?
Mercedes - Benz W210 E200 KOMPRESSOR ELEGANCE 1999r
WDB2100451A938475
Obrazek
Awatar użytkownika
tonidriver
Moderator
Posty: 9214
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver » 9 mar 2014, o 05:19

ate
Stawin
Posty: 57
Rejestracja: 4 lip 2011, o 19:18
Lokalizacja: Poddębice
Kontakt:

Post autor: Stawin » 9 mar 2014, o 12:47

Brembo słabsze ? Jakis konkretniejszy model ?
Mercedes - Benz W210 E200 KOMPRESSOR ELEGANCE 1999r
WDB2100451A938475
Obrazek
szybkabestia
Posty: 77
Rejestracja: 25 gru 2013, o 21:47
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: szybkabestia » 9 mar 2014, o 22:29

Dołączę się do tematu.

Wiosna/lato czeka mnie wymiana klocków i tarcz.

Wybór już padł na ATE..... tarcze przód ate power disc i standardowe klocki ate, tył standard ate.
Tu mam małe pytanie: jako że przód hamuje zawsze szybciej i mocniej chce tam założyć power disc....... czy z tyłu też koniecznie musi być power disc czy zwykła się nada?

Są też klocki ceramiczne- około dwa razy droższe, ale czy warto tyle za nie dać?

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
bartek4334
Doradca
Posty: 2075
Rejestracja: 25 cze 2009, o 13:21
Lokalizacja: Kamień Pom./Szczecin
Kontakt:

Post autor: bartek4334 » 18 mar 2014, o 20:25

Panowie odświeżam temat :)
Niedługo będę musiał wymienić Tarcze i klocki hamulcowe z przodu. No i zastanawiam sie co wybrać. Poszukiwania są zawężone do
ATE STANDARD lub ATE Powerdisc
Zimmerman STANDARD lub Zimmerman Sport.
Na pewno jeśli wybiorę jedna firme tarcz to tej samej firmy klocki :)
Jak myślicie w coo uderzyć Zimmerman czy ATE? Zwykłe czy Sport? :)
Ex 300TD 270CDI
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3140
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 » 18 mar 2014, o 21:22

Zacznij od zmierzenia starych tarcz. 90% tarcz idzie na zlom nie bedac zuzyte nawet w 50%.
Tarcze to szystko zeliwo, wiec Chinskie, czy Niemieckie bedzie mialo dokladnie takie same wlasciwosci.
Klocki juz omawialismy. Ja nic innego jak Akebono nie kupuje.
Kozichwost
Posty: 104
Rejestracja: 29 lip 2013, o 09:07
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: Kozichwost » 18 mar 2014, o 23:18

Kajtek trochę błądzisz. Nie pisz, że wszystkie tarcze to żeliwo, więc będą miały podobne właściwości. Kiepskie tarcze wygną się przy tak ciężkim aucie szybciej niż zdążysz dotrzeć do nich klocki.
WDB2100171A162249
Awatar użytkownika
ayreon
Posty: 560
Rejestracja: 9 lut 2013, o 17:47
Lokalizacja: Tczew

Post autor: ayreon » 18 mar 2014, o 23:47

Kozichwost pisze: Kiepskie tarcze wygną się przy tak ciężkim aucie szybciej niż zdążysz dotrzeć do nich klocki.
A jeszcze jak nagrzane zobaczą trochę wody, to już w ogóle tragedia. Przerabiałem to dwa razy. Biły, ale grube, więc do toczenia. Przez krótki czas spokój, potem znów to samo. Aktualnie Zimmermann spisuje się bez zarzutów, a prawie nowe (grubość) tarcze firmy krzak leżą na półce na tzw. czarną godzinę
W210 220D Classic '96 Obrazek
W201 2.5 TD ex
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3140
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 » 19 mar 2014, o 02:25

Kozichwost pisze:Kajtek trochę błądzisz. Nie pisz, że wszystkie tarcze to żeliwo, więc będą miały podobne właściwości. Kiepskie tarcze wygną się przy tak ciężkim aucie szybciej niż zdążysz dotrzeć do nich klocki.
Jak kupisz wiercone i nacinane, to pewnie. :szok:
W zyciu nie mialem wygietych tarcz hamulcowych a kupuje zawsze tanie. To znaczy jak kupuje. Poki co to najdluzej jezdzilismy Volvo i majac prawie 300t km wyladowalo to na zlomowcu z fabrycznymi tarczami
Awatar użytkownika
bartek4334
Doradca
Posty: 2075
Rejestracja: 25 cze 2009, o 13:21
Lokalizacja: Kamień Pom./Szczecin
Kontakt:

Post autor: bartek4334 » 19 mar 2014, o 08:06

Kajtek1, co Ty porównujesz? Polska jest za murzynami jeszcze i zawsze będzie u Nas słabszy materiał i kupa podrób z któregoś tam gatunku.
Ja na pewno już nie kupię tarcz wierconych.
Te tarcze co mam teraz too były TRW i zostały przetoczone :) Dlatego też jest taka tragedia.
Wczoraj czytałem opinie i na pewno odpuszczam Zimmerman Sport. Teraz wybieram między ATE lub ATE Power Disc i Zimmerman Standard :)
Ex 300TD 270CDI
W210 320CDI WDB2100261B447360
SPRINTER 213CDI
Opony, felgi nowe i używane
http://moto.allegro.pl/listing/user.php?us_id=6545407
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=27177185
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3140
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 » 19 mar 2014, o 16:42

Polska historycznie ma wysoko rozwinieta prodkucje stali wiec nie zalewaj propagancy. Fakt ze robia czesci do Mercesesa chyba o czyms swiadczy?
Ostatni raz kupowalem tarcze do Audi. Syn tym jezdzil i auto mu skasowano po 2 latach, ale bodajze Chinske tarcze nie sprawialy zadnego problemu.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość