Wymiana tarcz i klocków-przód

Moderatorzy: fabek, elspasoo, kichcio

Awatar użytkownika
stanleym210
Posty: 1899
Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
Lokalizacja: siedlce, mazowieckie

Post autor: stanleym210 » 5 lis 2010, o 20:00

Paszczak Junior pisze: Ale w jaki,skoro wycieków nie widać.
To tylko moja hipoteza,że układ mógł się zapowietrzyć.Wysunięty tłoczek pod osłoną gumową przeważnie koroduje bo stara guma jest dziurawa albo nieszczelna.jeżeli go wepchnąłeś w głąb zacisku i np. częścią skorodowaną opiera się o uszczelniacz to mógł się układ zapowietrzyć.
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
Paszczak Junior
Posty: 132
Rejestracja: 31 maja 2010, o 20:56
Lokalizacja: Czermna (KTA)

Post autor: Paszczak Junior » 5 lis 2010, o 20:03

stanleym210 pisze:jeżeli go wepchnąłeś w głąb zacisku i np. częścią skorodowaną opiera się o uszczelniacz to mógł się układ zapowietrzyć.
to lipa bo będzie trzeba cały zacisk rozebrać :-/ na dodatek nie długo mam przegląd, nie zdążę mechanika załatwić :cry:
S124 200TE metallic blue-black SPRZEDANY :(
golf3 1.6 lpg
W211 E220cdi brata;)
C220cdi 125KM-obecnie
Awatar użytkownika
stanleym210
Posty: 1899
Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
Lokalizacja: siedlce, mazowieckie

Post autor: stanleym210 » 5 lis 2010, o 20:19

Spróbuj na razie układ odpowietrzyć, a płyn w zbiorniczku był/jest?
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
Paszczak Junior
Posty: 132
Rejestracja: 31 maja 2010, o 20:56
Lokalizacja: Czermna (KTA)

Post autor: Paszczak Junior » 5 lis 2010, o 20:24

stanleym210 pisze:Spróbuj na razie układ odpowietrzyć, a płyn w zbiorniczku był/jest?
ok,spróbuje odpowietrzyć, a co do płynu to jest i był w zbiorniczku
S124 200TE metallic blue-black SPRZEDANY :(
golf3 1.6 lpg
W211 E220cdi brata;)
C220cdi 125KM-obecnie
bartpol1
Posty: 2410
Rejestracja: 8 wrz 2009, o 14:10
Lokalizacja: ruda slaska

Post autor: bartpol1 » 5 lis 2010, o 20:29

wcisnołes tłoczki co spowodowało , ze stary kiepski płyn cofnoł sie i jest w pompie hamulcowej w zbiorniczku napewno płynu przybyło prawda ? Przeprowadzajac odpowietrzanie wylejesz stary kiepski płyn z układu
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
Awatar użytkownika
tomeks215
Posty: 522
Rejestracja: 24 maja 2008, o 18:19
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tomeks215 » 5 lis 2010, o 20:32

Odpowietrzyć zawsze zdążysz. Pojeździj pochamuj powinno wrócić do normalnośći. Jak masz rant na tarczy, to klocek w początkowym okresie nie hamuje całą powierzchnią tylko po rancie najczęściej tym wewnątrz tarczy. Dlatego masz miększy pedał
Ostatnio zmieniony 5 lis 2010, o 20:32 przez tomeks215, łącznie zmieniany 1 raz.
W210 E220CDI '00 -sprzedany
Renault Fluence 1,6 110KM
Paszczak Junior
Posty: 132
Rejestracja: 31 maja 2010, o 20:56
Lokalizacja: Czermna (KTA)

Post autor: Paszczak Junior » 5 lis 2010, o 20:32

bartpol1 pisze:w zbiorniczku napewno płynu przybyło prawda ?
tak przybyło,jest równo na max
S124 200TE metallic blue-black SPRZEDANY :(
golf3 1.6 lpg
W211 E220cdi brata;)
C220cdi 125KM-obecnie
bartpol1
Posty: 2410
Rejestracja: 8 wrz 2009, o 14:10
Lokalizacja: ruda slaska

Post autor: bartpol1 » 5 lis 2010, o 20:35

tomeks215 pisze: Jak masz rant na tarczy, to klocek w początkowym okresie nie hamuje całą powierzchnią tylko po rancie najczęściej tym wewnątrz tarczy. Dlatego masz miększy pedał
eeee.... co najwyzej slabe ma hamulce , a pedałem jego twardoscią by to mialo związek ?? to ja nie wiem ;-)
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
Paszczak Junior
Posty: 132
Rejestracja: 31 maja 2010, o 20:56
Lokalizacja: Czermna (KTA)

Post autor: Paszczak Junior » 5 lis 2010, o 20:47

bartpol1 pisze: a pedałem jego twardoscią by to mialo związek ?? to ja nie wiem
no ja też nie wiem jaki może to mieć związek z twardością pedału,tomeks215 mógłbyś coś bliżej opowiedzieć jaki to ma związek
S124 200TE metallic blue-black SPRZEDANY :(
golf3 1.6 lpg
W211 E220cdi brata;)
C220cdi 125KM-obecnie
Awatar użytkownika
tomeks215
Posty: 522
Rejestracja: 24 maja 2008, o 18:19
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tomeks215 » 5 lis 2010, o 21:06

Taki ma związek że przy kiepskiej tarczy spotykałem się z efektem miękkiego pedału. Masz taki efekt jakby klocki byłu z miękkiego materiału. Zobacz stare klocki jak po wewnętrznej stronie mają okładziny zaokrąglone. To od zużycia tarcz. Nowy klocek nim dotrze sie pracuje tylko tą wewnętrzną powierzchnią. Hamule też wtedy są słabsze.
Zrób kolego kilkanaście kilometrów częśto hamując jak pedał nie wróci do normalności spróbujesz odpowietrzyć, ale jak pisałeś, że tylko wymieniłeś klocki nie było wycieków, nie powinno się nic zapowietrzyć.

Także kolego jutro na miasto ;-) jeździj hamuj i zdaj potem relację czy wszystko O'k
W210 E220CDI '00 -sprzedany
Renault Fluence 1,6 110KM
Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 677
Rejestracja: 3 lis 2010, o 21:26
Lokalizacja: Górny Śląsk

Post autor: seburaj » 5 lis 2010, o 21:27

stanleym210 pisze: To tylko moja hipoteza,że układ mógł się zapowietrzyć.Wysunięty tłoczek pod osłoną gumową przeważnie koroduje bo stara guma jest dziurawa albo nieszczelna.jeżeli go wepchnąłeś w głąb zacisku i np. częścią skorodowaną opiera się o uszczelniacz to mógł się układ zapowietrzyć.
z całym szacunkiem, ale to dosc naciągana teoria :-)

owszem, loczek ma tendencje do gnicia, jezeli guma osłonowa jest nieszczelna...
jednak gdyby tak sie stało jak piszesz (wcisniecie tłoka powyżej granicy korozji) to w miejsce zapowietrzenia pojawiłby się najpierw WYCIEK

jeżeli go nie ma, to raczej nalezy przychylić sie do wersji Kolegów, że klocek opiera sie na rancie tarczy (można było przy montażu delikatnie podpiłowac pilnikiem) i "miękki pedał" za chwile sie wyjaśni :mrgreen:

a tak wogóle - nie wiem jak robicie, ale ja do tej pory po zakupie auta (generalnie były to terenówki) pierwsze co robiłem, to demontowałem zaciski (wszystkie), wyciskałem tłoczki (kompresor + szmata, uwaga, bo może zrobić krzywdę) i weryfikowałem stan tłoczków... po czym skorodowane szlifowałem lub wymieniałem (jezeli wżery były zbyt głębokie) a zaciski składałem na nowych repereturkach i wazelinie technicznej (reperaurki kosztują napradwdę drobne pieniądze, np. Frenkit - no chyba, ze w MB jest inaczej ;-) )
W210 `98 ze sprinterem pod maską, automat
toyota land cruiser KZJ 95
nissan patrol 4.2
nissan QQ
Paszczak Junior
Posty: 132
Rejestracja: 31 maja 2010, o 20:56
Lokalizacja: Czermna (KTA)

Post autor: Paszczak Junior » 5 lis 2010, o 21:43

tomeks215 pisze:Także kolego jutro na miasto ;-) jeździj hamuj i zdaj potem relację czy wszystko O'k
dobrze,pojeżdżę i pohamuje,zdam relację jutro czy się poprawiło

dzięki :!:
S124 200TE metallic blue-black SPRZEDANY :(
golf3 1.6 lpg
W211 E220cdi brata;)
C220cdi 125KM-obecnie
harzol
Posty: 363
Rejestracja: 20 lis 2009, o 17:21
Lokalizacja: szczecin

Post autor: harzol » 6 lis 2010, o 00:44

Spokojnie nie panikuj,troche pojezdzisz i bedzie normalnie.Bez zadnego odpowietrzania...
MB124,250D,1990,AUTOMAT
MB210,270CDI,2001 WDB2100161B440242,AUTOMAT
Awatar użytkownika
stanleym210
Posty: 1899
Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
Lokalizacja: siedlce, mazowieckie

Post autor: stanleym210 » 6 lis 2010, o 07:33

seburaj pisze:klocek opiera sie na rancie tarczy (można było przy montażu delikatnie podpiłowac pilnikiem)
Bez urazy ale podpiłować pilnikiem to można raczej paznokcie, a nie ranty tarczy.Jeżeli już to delikatnie małą szlifierką kątową,a najlepiej oddać komuś kto zajmuje się przetaczaniem tarcz hamulcowych.Każda nierówność na tarczy po piłowaniu czy szlifowaniu spowoduje bicie tarczy i skoki pedału hamulca podczas hamowania.
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 677
Rejestracja: 3 lis 2010, o 21:26
Lokalizacja: Górny Śląsk

Post autor: seburaj » 6 lis 2010, o 08:16

miałem na myśli minimalne podpiłowanie klocka na skrajni - tam gdzie spotyka sie z wypracowanym rantem tarczy, a nie obróbkę samej tarczy :lol:
W210 `98 ze sprinterem pod maską, automat
toyota land cruiser KZJ 95
nissan patrol 4.2
nissan QQ
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości