Wymiana przewodów hamulcowych

Moderatorzy: fabek, kichcio, elspasoo

olaf
Posty: 644
Rejestracja: 14 maja 2010, o 16:52
Lokalizacja: Szczecinek/Warszawa

Re: Wymiana przewodów hamulcowych

Post autor: olaf » 17 maja 2016, o 17:04

No to nie pocieszyliście zbytnio. Wymienię więc tylko jeden, który jest sparciały, o ile sie uda. Czy wężyk a raczej nr. części , ten co podał Muniek będzie ok ? To chyba z najwyższej półki widząć cenę :D
W210 E290 TD, 97 r Classic
WDB2100171A406492
-----------------------------------------------------
Dyplomacja - to powiedzieć komuś s...... tak aby poczuł podniecenie na samą myśl o zbliżającej się podróży.
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5382
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: Wymiana przewodów hamulcowych

Post autor: Piasek » 17 maja 2016, o 21:29

Gdzie tam, w ASO mają jeszcze drożej :)
Dobry preparat odrdzewiająco-penetrujący i ze 2 dni przed zabiegiem mu zacząć aplikować na miejsca skręceń ze 2x na dobę i powinno puścić. Bo na szybko to niemal gwarantowane że urwiesz albo zetniesz nakrętkę i po zawodach.
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2366
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Re: Wymiana przewodów hamulcowych

Post autor: Muniek » 18 maja 2016, o 00:28

Możesz szukać innych zamienników, ale nie znalazłem. ATE to już marka - stąd ta cena.
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5382
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: Wymiana przewodów hamulcowych

Post autor: Piasek » 18 maja 2016, o 14:16

Kumpel ostatnio wymieniał w Golfie Mk4 elastyki z przodu to w cenie markowych TRW (no 30zł drożej kpl) kupił jakieś w stalowym oplocie polskiej produkcji. Nie wiem co za firma - zapytam przy okazji - ale szukał opinii to kto miał ten chwalił za jakość i odczuwalny wzrost skuteczności hamowania.
olaf
Posty: 644
Rejestracja: 14 maja 2010, o 16:52
Lokalizacja: Szczecinek/Warszawa

Re: Wymiana przewodów hamulcowych

Post autor: olaf » 18 maja 2016, o 17:48

Piasek pisze: odczuwalny wzrost skuteczności hamowania.
wytrzymałość ok,pełna zgoda ale lepsza skuteczność hamowania ? :) chyba jakaś ściema.Czym może być spowodowana lepsza skuteczność ?
Na allegro widzę takie wężyki po 10-30 zł za szt, więc nie rozumiem skąd ATE 70 zł.
W210 E290 TD, 97 r Classic
WDB2100171A406492
-----------------------------------------------------
Dyplomacja - to powiedzieć komuś s...... tak aby poczuł podniecenie na samą myśl o zbliżającej się podróży.
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5382
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: Wymiana przewodów hamulcowych

Post autor: Piasek » 18 maja 2016, o 22:47

Nie puchnie przy ciśnieniu, zwłaszcza na gorącym kiedy do ciśnienia jeszcze temperatura dochodzi. Kilka ostrzejszych hamowań i na standardowych przewodach hebel robi się miękki. Przeciętny user merca raczej nie wykorzysta ale jak ktoś ostrzej lubi pośmigać...
olaf
Posty: 644
Rejestracja: 14 maja 2010, o 16:52
Lokalizacja: Szczecinek/Warszawa

Re: Wymiana przewodów hamulcowych

Post autor: olaf » 18 maja 2016, o 23:19

Piasek pisze:Przeciętny user merca raczej nie wykorzysta ale jak ktoś ostrzej lubi pośmigać...
:hyhy: niemniej ciekawe, ale mi to nie grozi.
W210 E290 TD, 97 r Classic
WDB2100171A406492
-----------------------------------------------------
Dyplomacja - to powiedzieć komuś s...... tak aby poczuł podniecenie na samą myśl o zbliżającej się podróży.
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2366
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Re: Wymiana przewodów hamulcowych

Post autor: Muniek » 19 maja 2016, o 01:02

Nasze hamulce mają problem przy jednokrotnym, nagłym hamowaniu z ~230km/h. Aż się dymi, nie wspominając o smrodzie.
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Adii83
Posty: 18
Rejestracja: 20 cze 2016, o 17:10
Lokalizacja: śląsk

Re: Wymiana przewodów hamulcowych

Post autor: Adii83 » 5 lut 2017, o 15:27

Witam szykuje się do wymiany przewodów hamulcowych i zastanawiam sie czy warto kupić taki zestaw? może ktoś już kupił gotowe zarobione przewody jak np: tu http://allegro.pl/przewody-hamulcowe-me ... 76858.html
Czy lepiej z rolki robić w warsztacie?
W210 2.9 TD 97r.
Vin WDB2102171A457138
Awatar użytkownika
benha
Posty: 877
Rejestracja: 15 mar 2016, o 00:35
Lokalizacja: Rybnik

Re: Wymiana przewodów hamulcowych

Post autor: benha » 5 lut 2017, o 16:48

U siebie kupowałem rolkę 10m za 40zl i sam sobie dorabiałem ;) co do hamulców to jeśli komuś nie przeszkadza głośniejsze hamowanie gdy się mocniej wciśnie hamulec to polecam tarcze nacinane i wiercone, nieraz już zaliczyły hamowanie z 200 do 80 na autostradzie i dalej są proste, i hamowały bez problemu do samego końca, i nie ma prawa żeby na nich się robiły jakieś rowki bo cały syf spod klocka wylatuje tymi rowkami i tarcza jest gładka jak pupcia niemowlęcia :P płaciłem za nie po 300zl za oś więc nie najgorzej ;) co do przewodów w oplocie to różnica taka jak między pełnymi tarczami a tymi nacinanymi, z mniejszą siłą trzeba wciskać hamulec żeby auto mocniej hamowało, jak ktoś dużo jeździ autostradą albo chce po prostu bezpieczniej jeździć to polecam założenie tych tarcz+klocki z domieszką ceramiki i te przewody, auto zdecydowanie lepiej hamuje
S210 E230 Avantgarde (12.1996) VIN: WDB2102371A318812
Awatar użytkownika
perys92
Posty: 630
Rejestracja: 8 lis 2014, o 13:45
Lokalizacja: podkarpackie

Re: Wymiana przewodów hamulcowych

Post autor: perys92 » 5 lut 2017, o 17:58

Warto podkreślić, ze ATE nie zaleca stosowania tarcz nacinanych z klockami ceramicznymi.
Sam mam taki zestaw na przodzie i nic sie nie dzieje ale kiedys ich pytałem i otrzymałem taka odpowiedz:

"Technicznie połączenie jest możliwe , natomiast wysoce nie zalecane. Budowa klocków hamulcowych ATE Ceramic powoduje że w połączeniu z tarczami PowerDisc mogą powstać efekty o których Pan wspomniał.
Ate Ceramic montować tylko z płaskimi tarczami hamulcowymi.
Do tarcz PowerDisc zwykłe klocki ATE Oryginal.
Informacje do działów technicznych Partnerów Handlowych zostały wysłane kilka lat temu.

Nie wdając się w szczegóły techniczne , klocki ATE Ceramic są przeznaczone do komfortowego oraz bezpiecznego hamowania przy dużych obciążeniach. Budowa klocka zawiera mieszankę transferową która zapewnia hamowanie przy niskich temperaturach ,ale jest problemem dla tarcz nacinanych."
Awatar użytkownika
tonidriver
Moderator
Posty: 9214
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Re: Wymiana przewodów hamulcowych

Post autor: tonidriver » 5 lut 2017, o 18:29

Te bajery od firm to z przymrużeniem oka. Pewnie by chcieli żeby kupować pełne tarcze które się wyginają co rok. Trzeba brać to co się sprawdza.
Awatar użytkownika
benha
Posty: 877
Rejestracja: 15 mar 2016, o 00:35
Lokalizacja: Rybnik

Re: Wymiana przewodów hamulcowych

Post autor: benha » 5 lut 2017, o 18:37

Miałem wcześniej zwykłe klocki i wada taka że strasznie szybko felgi się syfią z tego pyłu, na tych 'ceramicznych' jest tego dużo mniej i mniej też się zużywają. Jak zacisk zdrowy to nie ma prawa się nic złego dziać wg mnie
S210 E230 Avantgarde (12.1996) VIN: WDB2102371A318812
Awatar użytkownika
mesio14
VIP
Posty: 4253
Rejestracja: 9 maja 2009, o 12:46
Lokalizacja: pleszew
Kontakt:

Re: Wymiana przewodów hamulcowych

Post autor: mesio14 » 6 lut 2017, o 18:14

Klocki się mniej zużywają , ale tarcze dostają popalić :orany:
E 270 CDI 2000r, lift, manual
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5382
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Re: Wymiana przewodów hamulcowych

Post autor: Piasek » 6 lut 2017, o 20:48

Ja o tych ceramicznych słyszałem tylko tyle że zużywają się podobnie co klasyczne tyle że pylą "na jasno" przez co nie paprzą widocznie felg a przede wszystkim rozgrzany pył nie wżera się w politurę felg.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość