Wymiana przewodów hamulcowych

Moderatorzy: fabek, elspasoo, kichcio

Awatar użytkownika
scigany8801
Posty: 197
Rejestracja: 25 paź 2011, o 12:01
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: scigany8801 » 8 gru 2013, o 11:52

Przemek pisze:Jeśli przewody były by łączone to łączenie znajdowało by się w łatwo dostępnym miejscu pod podwoziem
No więc nie znajdują się. Idzie od A do Z w jednym kawałku. Tak, tak - opiszę wszystko po skończonej pracy. Co do przewodów - w sumie mam pełny dostęp do WP, więc będę miał odpowiednie zwoje przewodów i zastosuje wymagane długości. Ale po wstępnym mierzeniu - wiem, że na stronę lewą (krótszą) wystarczy ten przewód 3,9m. Do prawego koła dłuższa droga, więc myślę że nawet 4,5m pójdzie.
- - -
W chwili obecnej mam problem z warunkami pracy. Własny garaż ciasny i bez kanału. Na najazd aura nie zezwala, ponadto przewlekły brak czasu. Ale jak zorganizuję komfortowe warunki pracy - od razu biorę się do pracy.
- - -
Ja mam troszkę inną technikę wymiany przewodów sztywnych.
Zwykle robię to tak:
* Zapuszczam środkiem odrdzewiającym wszelkie połączenia przewodów sztywnych, elastycznych i wsporników trzymających przewody pod autem (używam Wurth'a RostOff - sprawdzony, doceniony) - również dzień przed wymianą ;
* Zaczynam rozkręcanie (popuszczanie) przewodów od tylnych łączeń sztywnego z elastycznym, aż do przewodów przy pompie ;
* Później stopniowo wypuszczam przewód spod wsporników wzdłuż całego podwozia ;
* Jak wszystko popuści możliwie bezkolizyjnie - demontuje przewód w całości. Czasami po kolei przewód np. lewy, a później prawy ;
* Nowe przewody zakręcam od pompy i "rzeźbię" w kierunku od przodu do tyłu pojazdu zakładając przewód w miejscach podparcia.
- przewody miedziane są na tyle elastyczne, że bardzo ładnie poddają się przy kształtowaniu co ułatwia sprawę;
- - -
Wiem, że trochę ciężko będzie się dostać do zaczepów tuż obok tylnej belki zawieszenia, ale może jakoś pójdzie. Ciężko też będzie "trafić" przewodem we wsporniki tuż pod pompą, przy nadkolu, bo ciasno, ale coś się wykombinuje.
- - -
Przemek pisze:Mam nadzieję, że odpowiedziałem chociaż na kilka twoich pytań.
Jeśli jeszcze będziesz chciał coś wiedzieć to pisz w temacie albo na PW
Dzięki Stary!
Zawsze to dobrze wymienić się doświadczeniami!
- czemu nie widzę opcji pomógł?
+ Mercedes-Benz (W210) E200CDI 00' Elegance
Obrazek
EX: W201 190D 2.0, C124 230CE, W140 S350 ;
Pussey
Posty: 1016
Rejestracja: 6 sty 2009, o 15:31
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Pussey » 8 gru 2013, o 22:05

scigany8801 pisze: Nie ma żadnych złączek w "międzyczasie" oznaczonych na schemacie nr. 180 (A 121 429 01 34). A więc - wg. katalogu "Wojska Polskiego" centralne przewody lewy i prawy mają odpowiednio 3,2 i 3,9m.
- po wstępnym pasowaniu - stwierdzam, że powinny jednak mieć ok. 3,9 lewy i prawy aż 4,2-4,5m.
Czy się mylę? Może pomóc Ktoś kumaty? Zróbmy porządek w temacie, bo do tej pory nikt nic szczególnego nie napisał.
napisałem dwa posty wyżej:
ja wymieniałem komplet na tył
zamówiłem w ASO, przychodzą proste - trzeba giąć samemu

są krótsze, trzeba dokupić łączniki i zarobić końcówki odcinków od pompy
oryginalne NOWE przewody są KRÓTSZE trzeba zarabiać końcówki itp. (łączenie wychodzi w okolicy ściany grodziowej)
jak ktoś myśli że kupi ori i nie będzie potrzebował dodatkowych narzędzi to jest w błędzie :padam:
Awatar użytkownika
scigany8801
Posty: 197
Rejestracja: 25 paź 2011, o 12:01
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: scigany8801 » 9 gru 2013, o 08:50

oryginalne NOWE przewody są KRÓTSZE trzeba zarabiać końcówki itp
Pussy, spoko, wszyscy już wiemy, że WebParts podaje "zestaw naprawczy" by Adam Słodowy. Mam pełny dostęp do przewodów WP, więc będę miał różne długości przy wymianie. Po to - aby dobrać odcinki od pompy do zacisku w jednym gotowym kawałku i podać je tutaj do wiadomości dla innych, którzy podchodząc do wymiany nie mają zarabiarki i ogólnie nie chcą się bawić w dorabianie.
+ Mercedes-Benz (W210) E200CDI 00' Elegance
Obrazek
EX: W201 190D 2.0, C124 230CE, W140 S350 ;
Pussey
Posty: 1016
Rejestracja: 6 sty 2009, o 15:31
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Pussey » 9 gru 2013, o 22:47

e! e!

jakie Pussy, jakie Pussy ?
pilnuj się, zboczuchu :hyhy:

:rotfl:
Awatar użytkownika
scigany8801
Posty: 197
Rejestracja: 25 paź 2011, o 12:01
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: scigany8801 » 10 gru 2013, o 10:33

Pussey, ale gafa, przepraszam najmocniej :padam:
Dziś/jutro robię przewody, dam znać co i jak poszło :)
+ Mercedes-Benz (W210) E200CDI 00' Elegance
Obrazek
EX: W201 190D 2.0, C124 230CE, W140 S350 ;
lancer
Posty: 555
Rejestracja: 18 cze 2011, o 23:14
Lokalizacja: siedlce

Post autor: lancer » 7 cze 2014, o 06:20

poszukuję mocowań przewodów hamulcowych. Takie plastyki wkręcane na wkręt wystający w podwoziu te co są już w okolicach tylnej belki. Występują podwójne i pojedyncze, moje się rozpadły. Są jakieś zamienniki, może jakiś nr org.
WDB2102171A393096
1J4PN2GKXAW111280
ralfi89
Posty: 1888
Rejestracja: 5 cze 2010, o 22:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: ralfi89 » 28 lut 2015, o 13:26

Na przeglądzie facet mi powiedział, że do wymiany przewody hamulcowe elastyczne z przodu. ALe chyba wymienię też tył o ile są tam takie.
Czy mógłbym prosić o rysunki i numery tych przewodów na przód i tył?
Nie znam ruskiego i nie mogę znaleść.

[ Dodano: 2015-02-28, 18:37 ]
tył - A 210 428 00 35
przód - A 202 428 07 35

czy to te numery?
Awatar użytkownika
scigany8801
Posty: 197
Rejestracja: 25 paź 2011, o 12:01
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: scigany8801 » 2 mar 2015, o 08:22

ralfi89, aktualne numery OE, podane zgodnie z numerem VIN Twojego samochodu:
Przód - A2024280735 -> ATE 83.7705-0386
Tył - A2104280035 -> ATE 24.5123-0281
+ Mercedes-Benz (W210) E200CDI 00' Elegance
Obrazek
EX: W201 190D 2.0, C124 230CE, W140 S350 ;
zer_gu
Posty: 43
Rejestracja: 19 mar 2010, o 13:20
Lokalizacja: szczecin-załom
Kontakt:

przewód hamulcowy w163

Post autor: zer_gu » 10 maja 2015, o 15:02

witam mam od listopada w163 3.2B dziś w czasie jazdy pękł mi przewód hamulcowy giętki stalowy na tyle auta na środku zamocowany na sankach macie jakieś foto jaki długi będzie ten przewód i jaki rozmiar śrub m10 czy m12 .a jutro muszę z dzieckiem do szpitala jechać i chciał bym to jak najszybciej z rana zrobić, teraz działa mi tylko przedni prawy przód hamulca
Mercedes w210 200E+LPG Classic ,1997, automat
Vin : WDB2100351A383423
Mercedes W210T 230E Classic ,1997, automat
yaapcko
Posty: 4
Rejestracja: 4 sie 2015, o 21:29
Lokalizacja: UK

Post autor: yaapcko » 4 sie 2015, o 21:41

Witam,
Posiadam Mercedesa W210 w wersji kombi Elegance. Przygotowuje sie do wymiany przewodow hamulcowych twardych i miekkich. Auto jest w automacie i posiada funkcje automatycznego hamulca recznego. Zauwazylam ze pomiedzy przewodem twardym a miekkim znajduje sie specificzny blaszany element (grucha :) ).Podejrzewam ze jest to własnie system kontrolowania poziomowania auta aby uruchomic hamulec reczny.

1. Czy ten element ulega rozszczelnieniu przy wymianie przewodów?

2. Czy polecacie jakiegos sprawdzonego mechanika w Krakowie, którego ten temat nie zaskoczy? :zdziwko:

pozdrawiam serdecznie
WDB2102612B051189
Elegance Kombi
EX W124 250T 1990
Awatar użytkownika
tonidriver
Moderator
Posty: 9214
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver » 5 sie 2015, o 03:38

jestem ciekaw jak wygląda automatyczny hamulec ręczny w w210 :(
d1tomas
Posty: 795
Rejestracja: 27 gru 2014, o 21:14
Lokalizacja: Wiązów

Post autor: d1tomas » 5 sie 2015, o 07:45

Yaapcko ciekawie to zinterpretowałeś. Pomyliłeś dwa układy: nivo i hamulcowy.
vin WDB2100101A153256
yaapcko
Posty: 4
Rejestracja: 4 sie 2015, o 21:29
Lokalizacja: UK

Post autor: yaapcko » 5 sie 2015, o 21:10

czyli uklad nivo nie ma wplywa na process wymiany, reasumujac? nie jest to uklad zintegrowany.

PS poprosilabym o rodzaj zenski Panowie.
WDB2102612B051189
Elegance Kombi
EX W124 250T 1990
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6254
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Post autor: kakadu » 5 sie 2015, o 21:19

yaapcko pisze:czyli uklad nivo nie ma wplywa na process wymiany, reasumujac? nie jest to uklad zintegrowany.


A już myślałem że mamy na Foru płeć piękna która kuma mechanikę samochodową :)
ale niestety. :(
Wyjaśniam .Układ Nivo jest niezależny od hamulcowego i odwrotnie. Wymieniając przewody hamulcowe nic nie popsujesz z Nivo.
Pamiętaj tylko że zbiorniczek na serwie to jest od płynu hamulcowego .
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
d1tomas
Posty: 795
Rejestracja: 27 gru 2014, o 21:14
Lokalizacja: Wiązów

Post autor: d1tomas » 5 sie 2015, o 21:29

UPS, Przepraszam, nie przeczytałem twojego podpisu. Układ nivo to poziomowanie auta i nie jest połączony z układem hamulcowym. :)
vin WDB2100101A153256
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość