Wymiana przewodów hamulcowych
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
możesz się przejść do mechanika to za kilka zł ci zarobi przewody.
tu masz aukcję gdzie kupujesz przewód na wymiar i zarabiają ci od razu końcówki.
będziesz potrzebował w sumie ok 9-9,5m przewodu, z tego co pamiętam końcówki zarabiane na wypukło M10x1.
jeśli możesz się obejść bez samochodu kilka dni to zdemontuj przewody starając się ich nie zniszczyć, zmierz dokładnie długość (ewentualnie dodaj z 5cm - zawsze się gdzieś da upchnąć) i zamów. potem tylko podoginać na wzór oryginału, zamontować i gotowe
ja kupowałem sam przewód na allegro od użytkownika sobimax (fi4,8x0,8mm 10m)
tu masz aukcję gdzie kupujesz przewód na wymiar i zarabiają ci od razu końcówki.
będziesz potrzebował w sumie ok 9-9,5m przewodu, z tego co pamiętam końcówki zarabiane na wypukło M10x1.
jeśli możesz się obejść bez samochodu kilka dni to zdemontuj przewody starając się ich nie zniszczyć, zmierz dokładnie długość (ewentualnie dodaj z 5cm - zawsze się gdzieś da upchnąć) i zamów. potem tylko podoginać na wzór oryginału, zamontować i gotowe
ja kupowałem sam przewód na allegro od użytkownika sobimax (fi4,8x0,8mm 10m)
W210 E200CDI Elegance 1998 Sedan 102KM
WDB2100071A820573
S210 E230T Avantgarde 1996 150KM - sprzedany
WDB2102371A316278
S210 2.7/3.2 CDI - było w planach
jest S210 2.2CDI
WDB2100071A820573
S210 E230T Avantgarde 1996 150KM - sprzedany
WDB2102371A316278
S210 2.7/3.2 CDI - było w planach
jest S210 2.2CDI
ja wymieniałem komplet na tył
zamówiłem w ASO, przychodzą proste - trzeba giąć samemu
są krótsze, trzeba dokupić łączniki i zarobić końcówki odcinków od pompy
WNIOSEK: przy nakładzie hajsu i roboty - kup zarobione przewody na długość, większość sklepów handlujących częściami do okulara mają obczajoną długośc
ps, jak sam będziesz zaginał to kup sobie giętarkę do przewodów - śmieszny koszt a estetyka na wysokim poziomie
zamówiłem w ASO, przychodzą proste - trzeba giąć samemu
są krótsze, trzeba dokupić łączniki i zarobić końcówki odcinków od pompy
WNIOSEK: przy nakładzie hajsu i roboty - kup zarobione przewody na długość, większość sklepów handlujących częściami do okulara mają obczajoną długośc
ps, jak sam będziesz zaginał to kup sobie giętarkę do przewodów - śmieszny koszt a estetyka na wysokim poziomie
Nie miałem czasu grzebać, mechanik wymienił mi te tylne przewody nr 140 i 160 robota, przewody i płyn łącznie 250zł więc myślę że cena spoko. Tylko przewody założył łączone w połowie długości jak to powiedział "te tylne gniją na potęgę i w przyszłości będzie łatwiej wymienić" ok niech mu będzie byle było bezpiecznie.
- scigany8801
- Posty: 195
- Rejestracja: 25 paź 2011, o 12:01
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Ten przewód powinien mieć ok. 3,2m długości.Aloiz pisze:160 - A1234208328 nie ma podanej długości.
- - -
Panowie, również i ja mam do wymiany sztywne przewody hamulcowe.
Kilka pytań dla uzupełnienia tematu: "polift" itd, jak wygląda kwestia odpowietrzania po wymianie i zalaniu płynem- klasycznie, czy czekają jakieś niespodziewane fajerwerki po drodze?
Kolejne pytanie. W którym miejscu i którym momencie dostępne są końcówki przewodów sztywnych [rys. 140, 160] z przodu? Byłem pod autem i na szybko nie widziałem gdzie idą, bo "ostatnio widziałem je" idące pod osłoną skrzyni biegów. Jak tam z dostępem? Ciasno?
[ Dodano: 2013-12-07, 19:54 ]
Update: one day later
- - -
No więc - tuż przed wymianą przewodów sztywnych, robiąc rozeznanie co i jak, wszedłem pod samochód.
Ściągnąłem osłony silnika i skrzyni biegów (demontaż osłony skrzyni konieczny do wymiany przewodów).
Wbrew schematowi z WebParts, przewody są poprowadzone bezpośrednio od pompy do tylnych zacisków hamulca. Nie ma żadnych złączek w "międzyczasie" oznaczonych na schemacie nr. 180 (A 121 429 01 34). A więc - wg. katalogu "Wojska Polskiego" centralne przewody lewy i prawy mają odpowiednio 3,2 i 3,9m.
- po wstępnym pasowaniu - stwierdzam, że powinny jednak mieć ok. 3,9 lewy i prawy aż 4,2-4,5m.
Czy się mylę? Może pomóc Ktoś kumaty? Zróbmy porządek w temacie, bo do tej pory nikt nic szczególnego nie napisał. A chcę to zrobić sam i ładnie wszystko poprowadzić, czego nie koniecznie będzie się chciało mechanikowi.
PS: jak zdemontować blaszkę/sprężynkę oznaczoną nr. 510 na rysunku pomiędzy przewodem sztywnym, a elastycznym? Widzę, że jest tam mało miejsca na operowanie kluczem.
+ Mercedes-Benz (W210) E200CDI 00' Elegance
EX: W201 190D 2.0, C124 230CE, W140 S350 ;
EX: W201 190D 2.0, C124 230CE, W140 S350 ;
- prelezabiusz
- Posty: 1473
- Rejestracja: 2 lis 2011, o 19:24
- Lokalizacja: Wrocław
- scigany8801
- Posty: 195
- Rejestracja: 25 paź 2011, o 12:01
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- prelezabiusz
- Posty: 1473
- Rejestracja: 2 lis 2011, o 19:24
- Lokalizacja: Wrocław
Blaszkę wyjmiesz po odkręceniu sztywnego przewodu od elastycznego. Miejsca jest mało ale spokojnie dasz radę, dwa tygodnie temu wymieniałem gumowe przewody i nie było problemu.
E290-WDB2100171A738935 http://www.fiber-electric.oferteo.pl/
scigany8801, dokładnych długości chyba niestety nikt nie będzie Ci w stanie podać.
Jeśli przewody były by łączone to łączenie znajdowało by się w łatwo dostępnym miejscu pod podwoziem, np na wysokości fotela kierowcy.
Napisałeś że przewody masz w 1 kawałku bez łączeń czyli długości przewodów podanych na str WP są za krótkie. oba te przewody w sumie powinny mieć 9-9,5m (tak jak pisałem wcześniej)
Tu masz opis wymiany przewodów, jeśli będziesz wymieniał je sam to masz 2 opcje:
opcja 1 (jeśli masz zaciskarkę do przewodów)
* Kupujesz 10m przewodu i 4 złączki (przy założeniu że przewód w 1 kawałku) i giętarkę do przewodów.
* Zdemontuj przewody z auta starając się jak najmniej je uszkodzić (posłużą za wzorniki), jak już będziesz je niszczył rób to na prostych odcinkach.
* Zacznij od tyłu (od zacisku) bo najgorszy dostęp jest nad mostem, zacznij od lewego przewodu (jest dłuższy).
* nasadź złączkę na przewód i zarób końcówkę przewodu (na wypukło)
* przykładasz, rozwijasz i doginasz nowy przewód na wzór starego, co jakiś czas sklejaj je taśmą żeby się trzymały i nie przesuwały.
* zarabiasz drugi koniec i już możesz montować
* zacznij od strony pompy hamulcowej
* jak już będziesz montował przewód przy zacisku to nie zapomnij o blaszce, z tego co pamiętam to jest odpowiedzialna za to żeby połączenie z przewodem elastycznym się nie rozkręciło i przy okazji chroni przed przemieszczaniem przewodów
* druga strona analogicznie
opcja 2 - jeśli NIE masz zaciskarki, ale możesz sobie pozwolić żeby auto było nieużywane przez kilka dni .
* demontujesz przewody z auta i mierzysz ich długości i następnie zamawiasz gotowce
* reszta jak wyżej
mam nadzieję że odpowiedziałem chociaż na kilka twoich pytań.
jeśli jeszcze będziesz chciał coś wiedzieć to pisz w temacie albo na PW
PS: jak pomierzysz te przewody to wrzuć ich wymiary, będzie dla potomnych
Jeśli przewody były by łączone to łączenie znajdowało by się w łatwo dostępnym miejscu pod podwoziem, np na wysokości fotela kierowcy.
Napisałeś że przewody masz w 1 kawałku bez łączeń czyli długości przewodów podanych na str WP są za krótkie. oba te przewody w sumie powinny mieć 9-9,5m (tak jak pisałem wcześniej)
Tu masz opis wymiany przewodów, jeśli będziesz wymieniał je sam to masz 2 opcje:
opcja 1 (jeśli masz zaciskarkę do przewodów)
* Kupujesz 10m przewodu i 4 złączki (przy założeniu że przewód w 1 kawałku) i giętarkę do przewodów.
* Zdemontuj przewody z auta starając się jak najmniej je uszkodzić (posłużą za wzorniki), jak już będziesz je niszczył rób to na prostych odcinkach.
* Zacznij od tyłu (od zacisku) bo najgorszy dostęp jest nad mostem, zacznij od lewego przewodu (jest dłuższy).
* nasadź złączkę na przewód i zarób końcówkę przewodu (na wypukło)
* przykładasz, rozwijasz i doginasz nowy przewód na wzór starego, co jakiś czas sklejaj je taśmą żeby się trzymały i nie przesuwały.
* zarabiasz drugi koniec i już możesz montować
* zacznij od strony pompy hamulcowej
* jak już będziesz montował przewód przy zacisku to nie zapomnij o blaszce, z tego co pamiętam to jest odpowiedzialna za to żeby połączenie z przewodem elastycznym się nie rozkręciło i przy okazji chroni przed przemieszczaniem przewodów
* druga strona analogicznie
opcja 2 - jeśli NIE masz zaciskarki, ale możesz sobie pozwolić żeby auto było nieużywane przez kilka dni .
* demontujesz przewody z auta i mierzysz ich długości i następnie zamawiasz gotowce
* reszta jak wyżej
mam nadzieję że odpowiedziałem chociaż na kilka twoich pytań.
jeśli jeszcze będziesz chciał coś wiedzieć to pisz w temacie albo na PW
PS: jak pomierzysz te przewody to wrzuć ich wymiary, będzie dla potomnych
W210 E200CDI Elegance 1998 Sedan 102KM
WDB2100071A820573
S210 E230T Avantgarde 1996 150KM - sprzedany
WDB2102371A316278
S210 2.7/3.2 CDI - było w planach
jest S210 2.2CDI
WDB2100071A820573
S210 E230T Avantgarde 1996 150KM - sprzedany
WDB2102371A316278
S210 2.7/3.2 CDI - było w planach
jest S210 2.2CDI
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości