wymiana pompy ABS

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
wasiliew
Doradca VIP
Posty: 3484
Rejestracja: 20 kwie 2008, o 20:51
Lokalizacja: Wrocław

wymiana pompy ABS

Post autor: wasiliew »

Witam, problem dotyczy SLK, ale ewentualna wymiana pompy powinna być podobna w W210.

Chciałbym się dowiedzieć jak się zabrać do wymiany pompy ABS. Dlaczego chcę wymienić? Otóż:

Zacznę od tego, że auto kupiłem ok tydzień temu, kilka drobnych napraw już porobiłem, teraz kilka grubszych spraw.
Od początku nie działa ABS i ASR włącznie z przyciskiem na konsoli (przycisk sprawny, ale trójkącik się nie zapala po naciśnięciu). Po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon, nie świeci się kilka podstawowych kontrolek, między innymi od ABS-u (chyba ktoś powyjmował specjalnie, jeszcze nie zaglądałem do licznika). Trójkąt od ASR się świeci.
Pierwsza myśl, włącznik stopu, ale po podpięciu auta do kompa wyszło, że jest ok, i jako przyczynę pokazał pompa ABS - niesprawna pierwsza dysza, czy co to tam jest. Kodu błędu nie pamiętam :-x

Zakupiłem już pompe o tych samych numerach (używka z gwarancją).

I wracając do pytania - jak wymienić pompę - chodzi mi głównie o odpowietrzanie.
pozdrawiam
Jest W203 C180T kompressor
.:WDB2032461F829195:.

ex W210 Classic '97 E200T - LPG Stag 300
.:WDB2102351A504364:.
Awatar użytkownika
ycbo
Posty: 83
Rejestracja: 11 sty 2010, o 20:11
Lokalizacja: Raschyn

Post autor: ycbo »

W programie WIS nie znalazłem sposobu odpowietrzania po wymianie ABS, ale z rysunku wynika że pompa jest za pompą hamulcową i po wymianie powinno wystarczyć odpowietrzenie każdego zacisku (zaczynając od najdalej oddalonego) tak jak po normalnej wymianie płynu. Po powrocie do domu jeszcze raz będę szukał w instrukcjach WIS.
Rysunek jest tu : http://img535.imageshack.us/img535/8171/absl.jpg bo na forum nie przyjmuje.
Schemat tej pompy jest taki : http://img156.imageshack.us/img156/9305/abs2.jpg
Dodatkowo uzyskałem informację z zaprzyjaźnionego serwisu w Hamburgu że należy odpowietrzć układ tak jak pisałem wyżej ale na uruchomionym silniku.
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

Nie raz wystarczy zajrzec do silniczka w pompie ,koncza sie szczotki. ;-)
Ostatnio zmieniony 30 mar 2010, o 19:43 przez avandgarde, łącznie zmieniany 1 raz.
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Awatar użytkownika
mesio14
VIP
Posty: 4170
Rejestracja: 9 maja 2009, o 12:46
Lokalizacja: pleszew

Post autor: mesio14 »

Potwierdzam tam nic innego byc nie morze :cry:
E 270 CDI 2000r, lift, manual
Awatar użytkownika
wasiliew
Doradca VIP
Posty: 3484
Rejestracja: 20 kwie 2008, o 20:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wasiliew »

ycbo, dzieki wielkie, jakbyś coś jeszcze wynalazł to będę wdzięczny. Punkcik poszedł.
avandgarde pisze:Nie raz wystarczy zajrzec do silniczka w pompie ,koncza sie szczotki
No tak, ale skoro komp wskazał pompę i dokładną dyszę, to raczej nie szczotki :?: :-/
mesio14 pisze:nie morze
ale może ;-)
Jest W203 C180T kompressor
.:WDB2032461F829195:.

ex W210 Classic '97 E200T - LPG Stag 300
.:WDB2102351A504364:.
Awatar użytkownika
mesio14
VIP
Posty: 4170
Rejestracja: 9 maja 2009, o 12:46
Lokalizacja: pleszew

Post autor: mesio14 »

Daj Ci Borze :shock:
E 270 CDI 2000r, lift, manual
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

wasiliew pisze:ycbo, dzieki wielkie, jakbyś coś jeszcze wynalazł to będę wdzięczny. Punkcik poszedł.
avandgarde pisze:Nie raz wystarczy zajrzec do silniczka w pompie ,koncza sie szczotki
No tak, ale skoro komp wskazał pompę i dokładną dyszę, to raczej nie szczotki :?: :-/
Bo silnik stana na tej pozycji sprawdz i napisz. :mrgreen:
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Awatar użytkownika
wasiliew
Doradca VIP
Posty: 3484
Rejestracja: 20 kwie 2008, o 20:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wasiliew »

Dziś wymieniłem całą pompę, i wszystko działa. Podłączyłem carsofta, skasowałem stare błędy, odczyt i STATUS OK! ABS działa, ASR działa, przycisk na konsoli działa.

Odpowietrzałem nie przy kołach, tylko przy pompie. Ja pompowałem, a ojciec luzował zaworki. Trochę jeszcze pedał jest miękki - bardziej chwyta od połowy - także nie wiem czy tak ma być czy nie, ale odpowietrzę na dniach drugi raz.

Dzięki wszystkim za zainteresowanie tematem.

pozdr
Jest W203 C180T kompressor
.:WDB2032461F829195:.

ex W210 Classic '97 E200T - LPG Stag 300
.:WDB2102351A504364:.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości