Wibracje

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
ckru
VIP
Posty: 227
Rejestracja: 9 cze 2008, o 08:50
Lokalizacja: ZPL

Wibracje

Post autor: ckru »

Witam, podczas mocnego hamowania pod pedałem hamulca delikatnie czuć "bicie" i słychać gdzieś z tyłu, klocki raczej ok, tarcze też. Macie pomysł co to może być i czego szukać ??
Dodam że jeżeli hamowanie jest delikatne to w zasadzie tego nie słychać ani nie czuć, a przy mocnym tak jak napisałem wcześniej.

Pozdr
Ostatnio zmieniony 26 gru 2009, o 23:56 przez ckru, łącznie zmieniany 1 raz.
S210 '98 E300 TD Avantgarde
BMW 316i '96
VW Golf III '95 1.4
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

czuc pod pedalem?
Awatar użytkownika
ckru
VIP
Posty: 227
Rejestracja: 9 cze 2008, o 08:50
Lokalizacja: ZPL

Post autor: ckru »

Tak ale bardzo delikatnie, dgrania są wyczuwalne i słyszalne w całym aucie ale zaznaczam przy mocnym hamowaniu. Masz jakiś pomysł ??
S210 '98 E300 TD Avantgarde
BMW 316i '96
VW Golf III '95 1.4
Chudy
VIP
Posty: 406
Rejestracja: 16 kwie 2008, o 18:43
Lokalizacja: Szamotuły

Post autor: Chudy »

ckru pisze:Masz jakiś pomysł ??
ABS?
Całe życie się człowiek uczy a i tak głupim umiera... :)

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

zwihrowane tarcze:0
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
Awatar użytkownika
ckru
VIP
Posty: 227
Rejestracja: 9 cze 2008, o 08:50
Lokalizacja: ZPL

Post autor: ckru »

Chudy co ABS może mieć do bicia ?

Windykatorek jeden koleś mi sprawdzał i twierdził że są proste, będę musiał gdzieś podjechać i ogarnąć temat.

Może jeszcze jakieś pomysły ?
S210 '98 E300 TD Avantgarde
BMW 316i '96
VW Golf III '95 1.4
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

zapieczone sworznie kopyt nie przesuwaja sie i duszac pedał gna tarcze , zobacz czy czasem tarcza nie hamuje tylko jedna strona , czy oby dwa klocki ja sciskaja , jak sprawdził tarcze??? wsadził zimne na tokarke??? bez sens podczas hamowania sie grzeja i puchna ,jak sie rozhartowały beda biły gorace , podjedz na rolki, rolki kreca kołami ty lekko hamujesz tarcza sie grzeje i zegary piokaza ci bicie wskazówka bedzie skakała
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
Awatar użytkownika
ckru
VIP
Posty: 227
Rejestracja: 9 cze 2008, o 08:50
Lokalizacja: ZPL

Post autor: ckru »

Jeżeli masz na myśli rolki u diagnosty to wszystko było ok, nic się nie działo.
S210 '98 E300 TD Avantgarde
BMW 316i '96
VW Golf III '95 1.4
Chudy
VIP
Posty: 406
Rejestracja: 16 kwie 2008, o 18:43
Lokalizacja: Szamotuły

Post autor: Chudy »

ckru pisze:Chudy co ABS może mieć do bicia ?
miał być taki mały żarcik, tylko buźki nie dodałem... :mrgreen:
A co do zwichrowanych tarcz, to raczej na kierownicy byłoby czuć, tak mi się przynajmniej wydaje...
Całe życie się człowiek uczy a i tak głupim umiera... :)

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

Chudy pisze: miał być taki mały żarcik, tylko buźki nie dodałem... :mrgreen:
A co do zwichrowanych tarcz, to raczej na kierownicy byłoby czuć, tak mi się przynajmniej wydaje...
chudy a to chyba drugi zarcik, bo jak hamulce na tylnej osi czuc na kierownicy? :-D

ckru sprawa generalnie jest prosta takze sie nie martw. jezeli jestes pewien ze tarcze sa proste, klocki hamulcowe rowno biora, piasty wyczyszczone i rowne to pozostaje tylko kola sprawdzic. zamien tylne kola z przednimi i przetestuj czy bicie dalej wystepuje. jezeli bedzie poprawa to pewnie gdzie przywaliles w kraweznik i trzeba bedzie kola wywazyc (jezeli jeszcze sie da).

dodam tylko, ze odchylenie tarc moze byc w granicach bledu tysiecznych milimetra (!). wtedy tarcza uznawana jest za prosta.
Awatar użytkownika
ckru
VIP
Posty: 227
Rejestracja: 9 cze 2008, o 08:50
Lokalizacja: ZPL

Post autor: ckru »

Już nic nie jestem pewien :-> rozmawiałem telefonicznie z mechanikiem i powiedział że prawdopodobnie tarcze, ale musze przyjechać i sprawdzą.
Dzięki za wskazówki, w najbliższych dniach będę walczył z tym tematem i dam znać jak poznam przyczynę.

Pozdr
S210 '98 E300 TD Avantgarde
BMW 316i '96
VW Golf III '95 1.4
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

jezeli chcesz sprawdzic wersja windykatorka zrob ostre hamowanie na zimnych hamulcach i sprawdz czy problem wystepuje. dla pewnosci sprawdz na rozgrzanych.

mimo wszystko stawiam na kola.
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

sprawdz czy tarcze z tyłu sie swieca czy sa zardzewiałe z jakiejs strony , sprawdz zabezpieczenia klocków czy nie dostały luzu moze sie wyrobiły w kopycie i tra o kant tarczy , sprawdz czy zacisk lekko chodzi krzywe koła nie zatelepia pedałem wiec odpada (beda telepały budą), zobacz czy tarcze nie dostały rowów za duzych, czy tarcza nie pekła , czy masz dokrecone koło dobrze bo kolo dociska tarcze , te srubki trzymajace tarcze to pic deliktny a moze wcale ich nie masz

[ Dodano: 2008-10-14, 15:50 ]
ja stawiam na puchnace tarcze po rozgrzaniu :) i naczejscie robi to przód , w normalnym aucie zaciagalo sie reczny i sprawdzało , mozna było wykluczyc tył , u nas reczny ma swoje okładziny...............
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
Chudy
VIP
Posty: 406
Rejestracja: 16 kwie 2008, o 18:43
Lokalizacja: Szamotuły

Post autor: Chudy »

fabek pisze:
Chudy pisze: miał być taki mały żarcik, tylko buźki nie dodałem... :mrgreen:
A co do zwichrowanych tarcz, to raczej na kierownicy byłoby czuć, tak mi się przynajmniej wydaje...
chudy a to chyba drugi zarcik, bo jak hamulce na tylnej osi czuc na kierownicy? :-D
Nie doczytałem że chodzi o tył... Ale siara... :oops:
Nie mam dnia dzisiaj... Nie odzywam się już... :roll: :oops:
Całe życie się człowiek uczy a i tak głupim umiera... :)

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
Czosnok
Posty: 11
Rejestracja: 28 paź 2008, o 15:03
Lokalizacja: Giżycko

Post autor: Czosnok »

Witam.
O ile problem jeszcze nie jest rozwiązany proponuję sprawdzić poziom ciśnienia w oponach.
Miałem taką sytuację, że powietrze schodziło z jednego z tylnich kół i wtedy pojawiało się bicie opisywane w temacie. Po wyrównaniu ciśnienia bicie znacznie się redukowało.
Mimo to przednie tarcze klasyfikowały się do wymiany i po remoncie bicie zupełnie ustało, chociaż przy dużych prędkościach pojawiają się minimalne drgania które są wyczuwalne na kole kierownicy.
Życzę powodzenia w rozwiązywaniu problemu!
Pozdrawiam.
W210 2,9TD Avantgarde 1996r. WDB2100171A265405
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości