Wibracje
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Wibracje
Witam, podczas mocnego hamowania pod pedałem hamulca delikatnie czuć "bicie" i słychać gdzieś z tyłu, klocki raczej ok, tarcze też. Macie pomysł co to może być i czego szukać ??
Dodam że jeżeli hamowanie jest delikatne to w zasadzie tego nie słychać ani nie czuć, a przy mocnym tak jak napisałem wcześniej.
Pozdr
Dodam że jeżeli hamowanie jest delikatne to w zasadzie tego nie słychać ani nie czuć, a przy mocnym tak jak napisałem wcześniej.
Pozdr
Ostatnio zmieniony 26 gru 2009, o 23:56 przez ckru, łącznie zmieniany 1 raz.
S210 '98 E300 TD Avantgarde
BMW 316i '96
VW Golf III '95 1.4
BMW 316i '96
VW Golf III '95 1.4
- windykatorek
- Doradca VIP
- Posty: 2580
- Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
- Lokalizacja: Gdynia
- windykatorek
- Doradca VIP
- Posty: 2580
- Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
- Lokalizacja: Gdynia
zapieczone sworznie kopyt nie przesuwaja sie i duszac pedał gna tarcze , zobacz czy czasem tarcza nie hamuje tylko jedna strona , czy oby dwa klocki ja sciskaja , jak sprawdził tarcze??? wsadził zimne na tokarke??? bez sens podczas hamowania sie grzeja i puchna ,jak sie rozhartowały beda biły gorace , podjedz na rolki, rolki kreca kołami ty lekko hamujesz tarcza sie grzeje i zegary piokaza ci bicie wskazówka bedzie skakała
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM
chudy a to chyba drugi zarcik, bo jak hamulce na tylnej osi czuc na kierownicy? :-DChudy pisze: miał być taki mały żarcik, tylko buźki nie dodałem... :mrgreen:
A co do zwichrowanych tarcz, to raczej na kierownicy byłoby czuć, tak mi się przynajmniej wydaje...
ckru sprawa generalnie jest prosta takze sie nie martw. jezeli jestes pewien ze tarcze sa proste, klocki hamulcowe rowno biora, piasty wyczyszczone i rowne to pozostaje tylko kola sprawdzic. zamien tylne kola z przednimi i przetestuj czy bicie dalej wystepuje. jezeli bedzie poprawa to pewnie gdzie przywaliles w kraweznik i trzeba bedzie kola wywazyc (jezeli jeszcze sie da).
dodam tylko, ze odchylenie tarc moze byc w granicach bledu tysiecznych milimetra (!). wtedy tarcza uznawana jest za prosta.
Już nic nie jestem pewien :-> rozmawiałem telefonicznie z mechanikiem i powiedział że prawdopodobnie tarcze, ale musze przyjechać i sprawdzą.
Dzięki za wskazówki, w najbliższych dniach będę walczył z tym tematem i dam znać jak poznam przyczynę.
Pozdr
Dzięki za wskazówki, w najbliższych dniach będę walczył z tym tematem i dam znać jak poznam przyczynę.
Pozdr
S210 '98 E300 TD Avantgarde
BMW 316i '96
VW Golf III '95 1.4
BMW 316i '96
VW Golf III '95 1.4
- windykatorek
- Doradca VIP
- Posty: 2580
- Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
- Lokalizacja: Gdynia
sprawdz czy tarcze z tyłu sie swieca czy sa zardzewiałe z jakiejs strony , sprawdz zabezpieczenia klocków czy nie dostały luzu moze sie wyrobiły w kopycie i tra o kant tarczy , sprawdz czy zacisk lekko chodzi krzywe koła nie zatelepia pedałem wiec odpada (beda telepały budą), zobacz czy tarcze nie dostały rowów za duzych, czy tarcza nie pekła , czy masz dokrecone koło dobrze bo kolo dociska tarcze , te srubki trzymajace tarcze to pic deliktny a moze wcale ich nie masz
[ Dodano: 2008-10-14, 15:50 ]
ja stawiam na puchnace tarcze po rozgrzaniu i naczejscie robi to przód , w normalnym aucie zaciagalo sie reczny i sprawdzało , mozna było wykluczyc tył , u nas reczny ma swoje okładziny...............
[ Dodano: 2008-10-14, 15:50 ]
ja stawiam na puchnace tarcze po rozgrzaniu i naczejscie robi to przód , w normalnym aucie zaciagalo sie reczny i sprawdzało , mozna było wykluczyc tył , u nas reczny ma swoje okładziny...............
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM
Nie doczytałem że chodzi o tył... Ale siara... :oops:fabek pisze:chudy a to chyba drugi zarcik, bo jak hamulce na tylnej osi czuc na kierownicy? :-DChudy pisze: miał być taki mały żarcik, tylko buźki nie dodałem... :mrgreen:
A co do zwichrowanych tarcz, to raczej na kierownicy byłoby czuć, tak mi się przynajmniej wydaje...
Nie mam dnia dzisiaj... Nie odzywam się już... :roll: :oops:
Witam.
O ile problem jeszcze nie jest rozwiązany proponuję sprawdzić poziom ciśnienia w oponach.
Miałem taką sytuację, że powietrze schodziło z jednego z tylnich kół i wtedy pojawiało się bicie opisywane w temacie. Po wyrównaniu ciśnienia bicie znacznie się redukowało.
Mimo to przednie tarcze klasyfikowały się do wymiany i po remoncie bicie zupełnie ustało, chociaż przy dużych prędkościach pojawiają się minimalne drgania które są wyczuwalne na kole kierownicy.
Życzę powodzenia w rozwiązywaniu problemu!
Pozdrawiam.
O ile problem jeszcze nie jest rozwiązany proponuję sprawdzić poziom ciśnienia w oponach.
Miałem taką sytuację, że powietrze schodziło z jednego z tylnich kół i wtedy pojawiało się bicie opisywane w temacie. Po wyrównaniu ciśnienia bicie znacznie się redukowało.
Mimo to przednie tarcze klasyfikowały się do wymiany i po remoncie bicie zupełnie ustało, chociaż przy dużych prędkościach pojawiają się minimalne drgania które są wyczuwalne na kole kierownicy.
Życzę powodzenia w rozwiązywaniu problemu!
Pozdrawiam.
W210 2,9TD Avantgarde 1996r. WDB2100171A265405
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości