Wibracje
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
- windykatorek
- Doradca VIP
- Posty: 2580
- Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
- Lokalizacja: Gdynia
No witam witam kolego fabek :->
Powiem szczerze że w moim przypadku ciśnienie z tyłu 0,8bar w jednym i 1,8bar w drugim kole powodowało ogromne drgania przenoszone na kierownicę (a opony miałem dobre). Wrównanie ciśnienia wykazało poprawę chociaż drgania zostały wyeliminowane po wymianie tarcz przednich i wszystkich klocków.
Kiedyś miałem sytuację jadąc autem przednionapędowym i z ciśnieniem jak wyżej, że o mały włos nie doszło by do dachowania: Łuk był w prawo a ja z prędkości 80km/h zaciągnąłem lekko ręczny + pedał hamulca nożnego i obrót o 270stopni w prawo gotowy :-| Nie dachowałem bo w momencie poślizgu prawa ręka "odruchowo" przeszła z dżwigni ręcznego na kierownice i dzięki temu obrót mógł zostać zrealizowany z 90stopni na początku o kolejne 180 w prawo aż do zatrzymania się. uff... gorąco było na tym 12 metrowym odcinku poprzedzającym łuk w prawo...
A przyczyną poślizgu była właśnie różnica ciśnień w ogumieniu (linki ręcznego naciągnięte były równomiernie)
Pozdrawiam wszystkich czytających :-)
Powiem szczerze że w moim przypadku ciśnienie z tyłu 0,8bar w jednym i 1,8bar w drugim kole powodowało ogromne drgania przenoszone na kierownicę (a opony miałem dobre). Wrównanie ciśnienia wykazało poprawę chociaż drgania zostały wyeliminowane po wymianie tarcz przednich i wszystkich klocków.
Kiedyś miałem sytuację jadąc autem przednionapędowym i z ciśnieniem jak wyżej, że o mały włos nie doszło by do dachowania: Łuk był w prawo a ja z prędkości 80km/h zaciągnąłem lekko ręczny + pedał hamulca nożnego i obrót o 270stopni w prawo gotowy :-| Nie dachowałem bo w momencie poślizgu prawa ręka "odruchowo" przeszła z dżwigni ręcznego na kierownice i dzięki temu obrót mógł zostać zrealizowany z 90stopni na początku o kolejne 180 w prawo aż do zatrzymania się. uff... gorąco było na tym 12 metrowym odcinku poprzedzającym łuk w prawo...
A przyczyną poślizgu była właśnie różnica ciśnień w ogumieniu (linki ręcznego naciągnięte były równomiernie)
Pozdrawiam wszystkich czytających :-)
W210 2,9TD Avantgarde 1996r. WDB2100171A265405
- windykatorek
- Doradca VIP
- Posty: 2580
- Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
- Lokalizacja: Gdynia
Heh..
I ta sytuacja z Fiatem Albea (1.2 16v 80KM) pokazała mi jaki wpływ na bezpieczeństwo ma poziom ciśnienia w oponach; zamiast jechać prosto - obrót o 90st. 8-)
A ciekawie jest jeszcze wtedy, kiedy manometr przy kompresorze na stacji podaje niewłaściwe wskazania... no ale to już tak na marginesie..
Pozdro.
I ta sytuacja z Fiatem Albea (1.2 16v 80KM) pokazała mi jaki wpływ na bezpieczeństwo ma poziom ciśnienia w oponach; zamiast jechać prosto - obrót o 90st. 8-)
A ciekawie jest jeszcze wtedy, kiedy manometr przy kompresorze na stacji podaje niewłaściwe wskazania... no ale to już tak na marginesie..
Pozdro.
W210 2,9TD Avantgarde 1996r. WDB2100171A265405
Witam.
Nie wyraziłem się szegółowo opisując sytuację z hamowaniem z prędkości 80km/h.
Otóż hamowanie miało miejsce PRZED zakrętem a nie w nim i miało na celu sprawdzenie jak działa połączenie hamulca roboczego z pomocniczym. Hamowałem nogą i ręcznym chcąc zmniejszyć prędkość z 80 do 50 a skończyło się inaczej...
Nie nazywałbym głupcem kogoś, kogo nie znam tylko po tym co napisze na forum.
Pozdrawiam.
Nie wyraziłem się szegółowo opisując sytuację z hamowaniem z prędkości 80km/h.
Otóż hamowanie miało miejsce PRZED zakrętem a nie w nim i miało na celu sprawdzenie jak działa połączenie hamulca roboczego z pomocniczym. Hamowałem nogą i ręcznym chcąc zmniejszyć prędkość z 80 do 50 a skończyło się inaczej...
Nie nazywałbym głupcem kogoś, kogo nie znam tylko po tym co napisze na forum.
Pozdrawiam.
W210 2,9TD Avantgarde 1996r. WDB2100171A265405
--no, iestety pisac trzeba ostrożnie. Bo too pozostaje. Ale nie pękaj, każdy z siebie raz na jakiś czas zrobi wała.Czosnok pisze:znam tylko po tym co napisze na forum
Czy jest ktoś kto sie nie zgodzi???
Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
- windykatorek
- Doradca VIP
- Posty: 2580
- Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
- Lokalizacja: Gdynia
dajcie spokuj , niech każdy z was sie przyzna czy nie probował kiedys figlować na recznym ) założe sie że każdy z nas to robił:) ja zaciagnołem reczny w maluchu zima i nie wiedziałem ze to sie zaciaga ale trzyma zeby można było puscić i tak na zaciagnietym recznym trafiłem kraweżnik , wehacz sie urwał a połośka weszła do skrzyni.... niw umoralniajcie kolegi szczegolnie Wy starzy kierowcy wyjadacze , przypomnijcie sobie co kiedys wyprawialiście jak byliście nieco młodsi ))
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości