Tarcze ,czy klocki ??

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
kamil9856
Posty: 925
Rejestracja: 21 gru 2009, o 19:15
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą

Tarcze ,czy klocki ??

Post autor: kamil9856 »

Witam tutejszych specjalistow ,cwaniakow (kid) :hyhy: Ten problem mam dluzszy czas , ale nigdy mnie to tak nie denerwowalo , postanowilem wziasc sie za to , jak wrzucam na D lub R i trzymam chamulec to slysze trzeszczenie ,ale jak dopier... chamulec na maxa i przelacze na D to cisza , nie chce mi sie wirzyc ze musze cisnac na maxa ... dodam ze klocki nowe Bosch napewno wiecie o co mi chodzi ,inaczej nie potrafie tego wytlumaczyc , prosciej chyba juz sie nie da :rotfl: Dziekuje pozdrawiam .
Mercedes W203 2.2CDI lift :] 122ps :rozpacz:
Było-Alfa Romeo 156 1.9JTDm 150ps :mur:
Było-Mercedes w210 320CDI :hyhy:
Było-Nissan Micra 1.0 16v :zabawa:
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

wiemy o co chodzi i wszystko jest w porządku
Awatar użytkownika
kamil9856
Posty: 925
Rejestracja: 21 gru 2009, o 19:15
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą

Post autor: kamil9856 »

tonidriver, Chyba zartujesz ..to tak ma byc??
Mercedes W203 2.2CDI lift :] 122ps :rozpacz:
Było-Alfa Romeo 156 1.9JTDm 150ps :mur:
Było-Mercedes w210 320CDI :hyhy:
Było-Nissan Micra 1.0 16v :zabawa:
Awatar użytkownika
kid
Posty: 4807
Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:09
Lokalizacja: 100licaKochana

Post autor: kid »

dokładnie, jest ok... poćwicz 2x w tygodniu nogi na siłce to trzeszczenie ustanie :rotfl: ale zdrowiej jest nie cisnąć mocno hamulca przy wrzucaniu D lub R, zdrowiej dla skrzyni i układu przeniesienia napędu :hyhy: ja tylko dotykam tyle co potrzeba dla czujnika, żeby pozwolił wrzucić bieg...
:hyhy:
Obrazek
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

Ja bym podejrzewal cos zlego ze SZCZEKAMI hamulcowymi hamulca parkingowego (czy recznego jak niektorzy nazywaja).
Jak daleko pedal idzie? Moze regulacja by nie zaszkodzila?
Awatar użytkownika
kid
Posty: 4807
Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:09
Lokalizacja: 100licaKochana

Post autor: kid »

przecież to nie o to chodzi... jak wciska hamulec żeby wrzucić bieg, to wiadomo, że nie dociska go na tyle mocno żeby na maxa zablokować koła, po wrzuceniu biegu gwiazda chce ruszyć, hamulec nie jest wciśnięty na maxa, więc siłą rzeczy chce ruszyć na lekko zblokowanych kołach... stąd ten dźwięk... jak od razu dociśnie hebel to tego nie ma... ale pewnie jest lekkie "kopnięcie" :hyhy:
:hyhy:
Obrazek
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

Byc moze. Dzwieki sa bardzo trudne do diagnozowania prze net, wiec zawsze jest duzo domniemania. Ciagle jesli zaciskasz hamules parkingowy, to sila nacisku hamulca glownego nie powinna wiele zmieniac.
Inna sprawa co kamil nazywa "na maxa" ?
Przy zatrzymanym silniku hamulec nie ma wspomagania, wiec musisz zwielokrotnic sile na pedale.
Awatar użytkownika
kid
Posty: 4807
Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:09
Lokalizacja: 100licaKochana

Post autor: kid »

...w ogóle nie zrozumiałeś istoty problemu...
:hyhy:
Obrazek
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

kid pisze:...w ogóle nie zrozumiałeś istoty problemu...
a przynajmniej jeden z nas. :P
Awatar użytkownika
kid
Posty: 4807
Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:09
Lokalizacja: 100licaKochana

Post autor: kid »

to weź mi powiedz, co mają szczęki od parking brake do trzasków wynikających ze słabo dociśniętego hamulca po wrzuceniu D? :P
:hyhy:
Obrazek
Leszek304
Posty: 1226
Rejestracja: 8 wrz 2011, o 15:16
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Post autor: Leszek304 »

Mam dokładnie to samo. W momencie gdy auto stoi i bardzo delikatnie puszczam hamulec, tak aby koło się o milimetry obracało to słychać taki sprężynujący zgrzyt. Analogiczna sytuacja jest gdy powoli hamuje np jadąc żółwiem w powolnym korku. Kulając się na wolnych obrotach w momencie gdy powoli zatrzymuje auto, to w końcowej fazie hamowania gdy koło jeszcze o pare milimetrów się obraca to słychać ten zgrzyt. Na razie nie mam zbytnio czasu aby to rozebrać i sprawdzić w czym rzecz, może w przyszłym tygodniu to rusze. Podejrzewam jakiś luz w osadzeniu klocków co powoduje że wpadają one w jakies wibracje. Będąc dociskane do tarczy lekko przesuwają się wraz z ruchem tarczy ale po tym milimetrze przesunięcia powracają na swoje miejsce (mocowanie klocków cofa je na własciwe miejsce). No chyba że przyczyna tkwi w mocowaniu które ma luzy. Sprawdze to.
Jest: W210 kombi, 2.0 benzyna WDB2102351A959463
Był: S-klasa, W220 S320 CDI 2001.
Był: E-klasa, W210, 2.9TD, Avantgarde, sedan.
Awatar użytkownika
Kucza
VIP
Posty: 753
Rejestracja: 27 maja 2010, o 21:08
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kucza »

Mogą być tarcze zasyfione od tłuszczów po wymianie. rozpędź się do 200km/h i dopnij żeby się zatrzymać. Powinno przepalić wszystko co siedzi na tarczach i klockach. Zrób to tylko jak jest sucho i nie pada i nie ma kałuż po drodze.

pozd.
https://www.facebook.com/PomocDlaAmelki# => Lubie to
320CDI WDB2102261B144870
240T 99r był
300TD 97r był
Leszek304
Posty: 1226
Rejestracja: 8 wrz 2011, o 15:16
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Post autor: Leszek304 »

Zarówno przed wymianą tarcz jak i po wymianie było tak samo więc podejrzewam raczej klocki. Znajomy mi mówił że powierzchnia klocków mogła się zrobić szklista i czasami pomaga wyjęcie ich i potarcie o jakąś szorstką ścianę, nie wiem ile w tym prawdy i czy to pomaga.
Jest: W210 kombi, 2.0 benzyna WDB2102351A959463
Był: S-klasa, W220 S320 CDI 2001.
Był: E-klasa, W210, 2.9TD, Avantgarde, sedan.
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

W kartotekach porad jest docieranie hamulcow (bedding) ale ja nigdy w zyciu tego nie robilem i nigdy nie mialem klopotow.
Zle zainstalowane klocki hamulcowe potrafia piszczec, dlatego sprezynowe zgrzyty tylko przy prawie stojacym aucie by mnie wyslaly do szczek hamulca postojowego.
Po kazdej wymianie tarcz-szczeki powinny byc wyregulowane, wiec jesli tego nie zrobiono, to juz mamy punkt startu.
Awatar użytkownika
exeresis
Posty: 444
Rejestracja: 8 lut 2013, o 09:13
Lokalizacja: WueM / Mazowieckie

Post autor: exeresis »

Leszek304, zaciągnij hamulec pomocniczy (awaryjny), nie na maksa, tak z wyczuciem, pchnij auto i zobacz czy to ten sam dźwięk.
Teraz: Seat Leon 1M '03 1.9 ARL, Top Sport
Weitec coilovers.
Repliki RS6 19x8, 4x 215/35/19

EX:
E290 96'/97' Classic.
Alfa Romeo 166 2.4 JTD 01r'
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości