Słabe hamulce

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Maciek ch
Posty: 15
Rejestracja: 8 lis 2010, o 13:31
Lokalizacja: zambrów

Słabe hamulce

Post autor: Maciek ch »

Witam! Mam problem z hamulcami w MB W210 z 99r, silnik diesla.
Hamulec jest miękki i ucieka do samego końca, dopiero za trzecim razem reaguje jak należy. Myślałem że to wina klocków ale one są niemal nowe, odpowietrzyłem także hamownie i dalej to samo.... Proszę o pomoc lub radę!!!!!!!!!!!!!
Awatar użytkownika
Mandrax
Posty: 209
Rejestracja: 20 gru 2009, o 21:56
Lokalizacja: Chełmno

Post autor: Mandrax »

Tak wogóle należy sie przywitać, zaraz Ciebie zjedzą...
miałem to samo, wymieniałem klocki, tarcze itd a okazało sie że już wydajnosc pompy spadła.
jak sprawdzić. wjedz na podnośnik.
wez zaciśnij 1 przewód gumowy przy zacisku w przodu, zapal trupa i hamuj jak będzie ok to wina pompy, nie słuchaj mechaniorów i czasami nie zamieniaj przewodów sekcji w pompie bo to tylko bardziej zapowietrza i niepotrzebna robota.
Pozdro i do roboty
W140 400SE 91rok
C140 CL500 93rok
W210 E50 AMG 96rok
W210 E50 AMG 96rok
---------------------------------
www.w140.info
---------------------------------
Maciek ch
Posty: 15
Rejestracja: 8 lis 2010, o 13:31
Lokalizacja: zambrów

Post autor: Maciek ch »

Dzięki bardzo! Wieczorem się za to wezmę i zobaczymy.. bo już sił brak!
Dzięki jeszcze raz
kopernik
Posty: 153
Rejestracja: 6 cze 2009, o 10:28
Lokalizacja: Krakow

Post autor: kopernik »

Witam a kiedy wymieniales plyn hamulcowy normalnie robi sie co dwa lata dlatego moze ci slabo hamowac
WDB2100071B204588
E200CDI
Awatar użytkownika
stanleym210
Posty: 1887
Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
Lokalizacja: siedlce, mazowieckie

Re: Słabe hamulce

Post autor: stanleym210 »

Maciek ch pisze: Hamulec jest miękki i ucieka do samego końca, dopiero za trzecim razem reaguje jak należy.
To wygląda na ewidentne zapowietrzanie się układu. Może niewłaściwie stosujesz procedurę odpowietrzania, a jak robisz dobrze to gdzieś musi zaciągać powietrze. Ja innej możliwości nie widzę.
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

kopernik pisze:Witam a kiedy wymieniales plyn hamulcowy normalnie robi sie co dwa lata dlatego moze ci slabo hamowac
Bzdura :-P
qoompel
Doradca
Posty: 3888
Rejestracja: 7 mar 2009, o 07:46
Lokalizacja: Chrząszczyrzewoszyce

Post autor: qoompel »

tonidriver pisze:
kopernik pisze:Witam a kiedy wymieniales plyn hamulcowy normalnie robi sie co dwa lata dlatego moze ci slabo hamowac
Bzdura :-P
Co jest bzdurą? Rada okresowej wymiany płynu hamulcowego czy to, że od zapowietrzonego układu bądź układu, gdzie w dużym procencie zawartości jest woda auto może słabiej hamować?
Oba powyższe to prawda.
Szukasz pomocy? Pisz poprawnie!

Obrazek
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

qoompel, Po dwóch latach nic płynowi sie nie stanie a przynajmniej nie na tyle żeby to odczuć słabymi hamulcami.Czy w układzie jest płyn nowy czy stary pedał nie ma prawa uciekać w podłoge i hamulce być muszą dopiero po rozgrzaniu mogą osłabnąć.
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

tonidriver pisze:Po dwóch latach nic płynowi sie nie stanie a przynajmniej nie na tyle żeby to odczuć słabymi hamulcami.
skąd takie dane? możesz to czymś potwierdzić?
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

fabek pisze:
tonidriver pisze:Po dwóch latach nic płynowi sie nie stanie a przynajmniej nie na tyle żeby to odczuć słabymi hamulcami.
skąd takie dane? możesz to czymś potwierdzić?
Mam auto 3 lata i 7 miesiecy i hamulce jakie były takie są a płyn zmieniałem po jego zakupie ze względu na wymiane większości przewodów z tyłu.
Awatar użytkownika
mesio14
VIP
Posty: 4170
Rejestracja: 9 maja 2009, o 12:46
Lokalizacja: pleszew

Post autor: mesio14 »

Przyznac sie kto zmienił płyn po 2 latach chyba takiego niema maja po 10 lat i hamólce brzytwa :-P
E 270 CDI 2000r, lift, manual
Awatar użytkownika
peter
VIP
Posty: 334
Rejestracja: 3 wrz 2009, o 22:33
Lokalizacja: Monachiun

Post autor: peter »

Oczywiscie ze plyn hamulcowy nalezy co kilka lat wymienic ale to ze wzgledu na to ze absorbuje on wode i bywaja przypadki ze stary plyn potrafi zamarznac przy duzych mrozach.Natomiast nie ma to wplywu na hamulce i mozna uklad zalac nawet woda i bedzie dobrze. ;-)

[ Dodano: 2010-11-12, 18:54 ]
Ja wymienilem tydzien temu klocki z tylu i hamulce tez oslably,ale juz sie dotarly i jest ok.
E 200 CDI 99r. Classic 156tys.
samochodem od roku jezdzi moj syn Adrian
alexander13
VIP
Posty: 238
Rejestracja: 9 sty 2010, o 23:53
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: alexander13 »

Koledzy jak przekupki na targu, jeden że nigdy drugi że co dwa lata a trzeci że po co i tak jest cacy (oczywiście wszyscy macie rację) tylko na marginesie po jakiego diabła w instrukcjach serwisowych rodem Mercedes Benz jak byk napisano co 24 miesiące zalecana wymiana płynu w układzie hamulcowym. Czyżby to oni się mylili i uprawiali niepotrzebną grafomanię a może są po prostu zdrowo myślącymi technologami znającymi się na rzeczy i wiedzą że stary zużyty płyn i owszem spełni swoje zadanie podczas hamowania nawet bardzo ostrego ale już gorzej zachowa się w stosunku do wymienionego układu hamulcowego a ma również za zadanie ten układ utrzymywać w należytym stanie i podczas jego pracy go konserwować. Pozdrawiam szerokie grono Fachowców :mrgreen: od układów hamulcowych oczywiście.
W210 S420 kombi 1996 rok na 7 osób
VIN: WDB2102721A241084

W126 280SE 1981 rok
almax@onet.eu
bartpol1
Posty: 2409
Rejestracja: 8 wrz 2009, o 14:10
Lokalizacja: ruda slaska

Post autor: bartpol1 »

stary płyn hamulcowy moze nas zaskoczyc na minus i to wieeelki , jednak w szczegulnych warunkach . ja mialem juz dwa takie przypadki w górach i podczas sportowej jazdy , kiedy to uzywa sie wiecej hamulców . Co sie stało ? otóż kiedy to kolejny raz podczas hamowania nacisnołem hamulec pedał po prostu wpadł w podłoge bez zadnej reakcji hamowania !! jakos zatrzymałem samochód postał chwilę i potem juz było dobrze . Po wymianie płynu pzrez rok czasu sie to nie powtórzyło .
w niemczech podczas tiv badają płyn hamulcowy specjalnym przyzadem , jesli parametry jego są złe nie podbijają tiv
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
Awatar użytkownika
merlin
Doradca VIP
Posty: 4584
Rejestracja: 17 gru 2008, o 18:30
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: merlin »

bartpol1 pisze: w niemczech podczas tiv badają płyn hamulcowy specjalnym przyzadem , jesli parametry jego są złe nie podbijają tiv
Na allegro mozna kupić miernik zawartosci wody w płynie hamulcowym - nie jest jakoś specjalnie drogi.
Ex: W124 200E '88 , w210 220D'96
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości