Ściąganie przy hamowaniu

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

avandgarde pisze:200 stówy to troche dużo ja płacę za całą 80 zeta.Tak jak słyszę to biorą 50-60 dych za oś.
u mnie tak samo.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Klosiak
VIP
Posty: 1909
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 19:19
Lokalizacja: PL

Post autor: Klosiak »

Dobra. Umowilem sie na dzis zeby ta geometrie sprawdzic i ewentualnie poprawic jakby bylo cos nie tak.

Ceny mi zaproponowali takie. Sprawdzenie - 30zl, geometria przod - 100zl, geometria przod+tyl - 160zl, geometria przod+tyl+katy - 190zl.

Mam nadzieje ze wkoncu znajdzie sie "winny" tej niedogodnosci...

EDIT:

Wydaje mi sie ze winny sie odnalazl. Zostawilem samochod zeby ustawic geometrie ale w warsztacie nie zrobili tego bo znalezli luz na maglownicy i lewym drazku kierowniczym (choc to niepewne). Teraz moje pytanie. Czy to oznacza ze maglownice trzeba wymienic czy da sie cos z tym jeszcze zrobic?
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

Klosiak, Jeżeli luz na drążku kierowniczym to drążek do wymiany.Drążek jest wkręcany w magiel. :-D
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Klosiak
VIP
Posty: 1909
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 19:19
Lokalizacja: PL

Post autor: Klosiak »

Klosiak, Jeżeli luz na drążku kierowniczym to drążek do wymiany.Drążek jest wkręcany w magiel. :-D
OK. Pan powiedzial mniej wiecej tak ze jest luz na maglownicy i na lewym drazku kierowniczym, ale ze drazka to on nie jest pewien. A na karcie napisal uszkodzona maglownica i ludz na drazku LP. Teraz rodzi sie pytanie...czy faktycznie maglownica jest juz slaba czy nie? (bo Pan co to mowil to pracownik Norauto a ja jakos nie do konca ufam ich werdyktom). Drazek to niewielki koszt wiec sie wymieni ale maglownica juz kosztuje sporo a poprawiac dobre to tez bez sensu. Z tego co wiem to jakby magiel ciekl to bym dostal informacje od moich mechanikow ze jest problem bo nie moge im odmowic tego ze jak zostawiam samochod na przeglad to go ogladaja dokladnie i informuja o problemach ktore moga sie pojawic. Eh...
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

Czyli co maglownica luzy ma. :?: Jeżeli tak to by juz przeciekała, z lewej strony.
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Klosiak
VIP
Posty: 1909
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 19:19
Lokalizacja: PL

Post autor: Klosiak »

avandgarde pisze:Czyli co maglownica luzy ma. :?: Jeżeli tak to by juz przeciekała, z lewej strony.
Powiem tak...wedlug moich zaufanych mechanikow nie ma. Wedlug tego co dzis cos tam sprawdzal to ma. Przeciekac nie przecieka bo ani z jednego zrodla ani z drugiego nie dostalem takiej informacji. Najpierw to chyba wymienie te drazki kierownicze i zobacze czy cos to da ale to za jakis czas bo narazie kaski brak.
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

jakby maglownica ciekla to bys to czul przy wspomaganiu kierownicy - proste.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Ja stawiam mimo wszystko na hamulce.Zbyt często mam z nimi do czynienia (ściąganie),
żeby uwierzyć w drążki kierownicze (które nagminnie wymieniam), a klienci nie skarżą się
na ściąganie.Luz na maglownicy jak się uprę to znajdę w co drugim autku.Ten luz kasuje się
sam po uruchomieniu silnika (pompy wspomagania).Dlatego sprawdza się tylko na chodzącym
silniku.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Klosiak
VIP
Posty: 1909
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 19:19
Lokalizacja: PL

Post autor: Klosiak »

jakby maglownica ciekla to bys to czul przy wspomaganiu kierownicy - proste.
No wlasnie...kierownica i wspomaganie chodza jak trzeba...nie zauwazylem jakis odchylen od normy...baa...wspomaganie nawet chodzi bardzo luzno w porownaniu do Superba ktorym tez czasem jezdze...
noc pisze:Ja stawiam mimo wszystko na hamulce.Zbyt często mam z nimi do czynienia (ściąganie),
żeby uwierzyć w drążki kierownicze (które nagminnie wymieniam), a klienci nie skarżą się
na ściąganie.Luz na maglownicy jak się uprę to znajdę w co drugim autku.Ten luz kasuje się
sam po uruchomieniu silnika (pompy wspomagania).Dlatego sprawdza się tylko na chodzącym
silniku.
Tylko co z tymi hamulcami moze byc nie tak? Tak jak wczesniej pisalem. Bylem na badaniu i na przodzie roznica wyszla 0% a na tyle 8%. Wedlug maszyny wszystko bylo w normie. Przy przegladzie byly sprawdzane i nic nie jest zapieczone. A co do maglownicy to pewnie bylo sprawdzane na wylaczonym silniku i stad na szybko stwierdzili ze jest luz...podejrzewam ze moglo w tym przypadku wyjsc niedoswiadczenie jesli chodzi o MB i W210...
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Tak wszystko się zgadza, ale wyobraź Sobie sytuację gdy jeden z klocków ciężko przesuwa się
w jażmie.Po 1-2 hamowaniach zaczyna się grzać i szklić oczywiście nie będzie pracował tak
jak inne.Potem podjeżdżasz na rolki klocek stygnie i badanie jest OK.Należy zaciski i klocki
dokładnie obejrzeć, a przyczyna się znajdzie.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Klosiak
VIP
Posty: 1909
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 19:19
Lokalizacja: PL

Post autor: Klosiak »

noc pisze:Tak wszystko się zgadza, ale wyobraź Sobie sytuację gdy jeden z klocków ciężko przesuwa się
w jażmie.Po 1-2 hamowaniach zaczyna się grzać i szklić oczywiście nie będzie pracował tak
jak inne.Potem podjeżdżasz na rolki klocek stygnie i badanie jest OK.Należy zaciski i klocki
dokładnie obejrzeć, a przyczyna się znajdzie.
Owszem, po nakresleniu takiej sytuacji, jestem w stanie sobie ja wyobrazic :) Mozliwe ze cos w tym jest bo zaraz po rozpoczeciu jazdy moze i tak mocno mnie nie sciaga...ale powiem szczerze ze jestem juz troche skolowany jesli chodzi o ten problem...
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

O geometrii już było, ale jej ustawianie czy sprawdzanie ma sens jedynie wtedy, gdy wszystkie elementy zawieszenia są sprawne i nie mają najmniejszego luzu. :idea:

Hamulce jak najbardziej tez mogą mieć wpływ, tak jak pisał noc i inni przed nim...
Oprócz ciężkiego przesuwu klocków, możliwe jest też uszkodzenie gumki uszczelniającej tłoczek i jego korozja, co utrudnia jego ruch i może się nie cofać... trzeba pooglądać dokładnie :idea:
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
nonmaximus
Posty: 899
Rejestracja: 13 cze 2008, o 13:00
Lokalizacja: Wawa

Post autor: nonmaximus »

Klosiak pisze:a Ty gdzie robisz geometrie w swoim MB?
Raz robiłem, po wymianie sworznia wahacza. Tyle, że było to w Giżycku, trochę daleko byś miał ;-)

Pozdrawiam,

nonmaximus
E280 '99
VW Golf MK IV 1.6 cabrio '98

Ze świata statystyk: 90% właścicieli BMW kupiło je tylko dlatego, że nie potrafiło przeliterować słowa Mercedes :mrgreen:
Klosiak
VIP
Posty: 1909
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 19:19
Lokalizacja: PL

Post autor: Klosiak »

Dobra...powiem Wam tak...

Zregenerowalem maglownice razem z drazkami kierowniczymi, wymienilem lozysko piasty, sworzen wahacza. Przednie zawieszenie bylo cale rozebrane i luzy byly sprawdzane "w rekach"...miedzy innymi wyszlo ze ten swozen jest do pupy. Przednie zawieszenie mam zrobione i co? I dupa...zloma dalej sciaga przy hamowaniu (tak samo na letnich jak i na zimowych kolach) :lol: Chyba niedlugo pojdzie do zyda...
bartpol1
Posty: 2409
Rejestracja: 8 wrz 2009, o 14:10
Lokalizacja: ruda slaska

Post autor: bartpol1 »

a z tymi hamulcami zrobiles porzadek ? jazmo przesówa sie ? czy tylko klocek od strony cylinderka dociska tarczę ? tak jak ma , a ten od strony jazma leci w druta !
wymien klocki , jesli tarcze są stare to i je wymien , przeczysc całe hamulce i musi byc dobrze . skoro zawiecha oki.
jak chcesz pooszczedzac , a klocki masz w miare nowe , wyjmij je i pzreczysc papierem sciernym i zamontuj ponownie .
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości