Problem z hamulcem postojowym

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

JohnyPixel
Posty: 664
Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:13
Lokalizacja: okolice Poznania

Problem z hamulcem postojowym

Post autor: JohnyPixel »

Witam
Jakiś czas temu przytrafiła mi się taka rzecz, że zakładałem na tył koła z dystansami i dłuższymi śrubami, niby wszystko było obliczone tak, że powinno być ok, ale jednak nie było, ponieważ w lewym kole któraś śruba musiała zahaczyć o tą sprężynkę od hamulca ręcznego (tzn postojowego :P) co jest pod tarczą i w rezultacie tego szczęki się przesunęły i lekko przytarły okładzinami o piastę. Rozebrałem całość, wszystkie uszkodzone elementy zdemontowałem i teraz nie bardzo wiem gdzie mogę to kupić. Hamulca postojowego praktycznie i tak nie używam, ale wola żeby był, chociażby żeby na przeglądzie krzywo nie patrzyli.
jest:
W221 S320CDI Long 4Matic '08
W204 C320 CDI 4Matic '09

było:
W204 C180 Kompressor '08
W204 C320CDI '08
Audi A8 D3 3,0TDI '05
W220 S320CDI '01
W210 E270 CDI Avantgarde '01
W210 E300 TD '97
W124 E300D '93
Audi A4 2,5TDI V6 quattro '99
W124 300D '91
Awatar użytkownika
mesio14
VIP
Posty: 4170
Rejestracja: 9 maja 2009, o 12:46
Lokalizacja: pleszew

Post autor: mesio14 »

Hamulca nie używam , to kładziesz cegłe pod koła , :wstyd:
E 270 CDI 2000r, lift, manual
devil_inside
Posty: 860
Rejestracja: 28 lip 2011, o 11:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: devil_inside »

też nie używam, zaciągam raz na jakiś czas żeby się nie zastały ruchome elementy, nie częściej niż 1/msc. Po co?
Mercedes Benz E300TD '97
BMW K75 '88
Awatar użytkownika
kid
Posty: 4807
Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:09
Lokalizacja: 100licaKochana

Post autor: kid »

...po to żeby skrzyni nie rozbierać :hyhy:
:hyhy:
Obrazek
devil_inside
Posty: 860
Rejestracja: 28 lip 2011, o 11:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: devil_inside »

no słyszałem takie teorie, na wzniesieniach zaciągam, na równym nigdy. Z tym że we Wro, wzniesień niet.
Mercedes Benz E300TD '97
BMW K75 '88
Leszek304
Posty: 1226
Rejestracja: 8 wrz 2011, o 15:16
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Post autor: Leszek304 »

JohnyPixel pisze:Rozebrałem całość, wszystkie uszkodzone elementy zdemontowałem i teraz nie bardzo wiem gdzie mogę to kupić
Szczęki, sprężynki, haczyki w każdym motoryzacyjnym,koszt niewielki, jakieś 40zł/kpl.
Jest: W210 kombi, 2.0 benzyna WDB2102351A959463
Był: S-klasa, W220 S320 CDI 2001.
Był: E-klasa, W210, 2.9TD, Avantgarde, sedan.
JohnyPixel
Posty: 664
Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:13
Lokalizacja: okolice Poznania

Post autor: JohnyPixel »

Ja również ręcznego nie używam, ale nie wiem jak będą patrzeć, jak pojadę np na przegląd?
jest:
W221 S320CDI Long 4Matic '08
W204 C320 CDI 4Matic '09

było:
W204 C180 Kompressor '08
W204 C320CDI '08
Audi A8 D3 3,0TDI '05
W220 S320CDI '01
W210 E270 CDI Avantgarde '01
W210 E300 TD '97
W124 E300D '93
Audi A4 2,5TDI V6 quattro '99
W124 300D '91
Leszek304
Posty: 1226
Rejestracja: 8 wrz 2011, o 15:16
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Post autor: Leszek304 »

Hamulec postojowy jest obowiązkowy i nie zdarzyło mi się żeby nie był sprawdzany. Poza tym jest ważny przy automatach podczas parkowania. Ja robie tak że najpierw wrzucam na neutral i jeśli auto się nie stacza to dopiero wtedy wrzucam P, jeśli auto zjeżdza to wciskam hamulec postojowy i dopiero wtedy P. Powód prosty, jeśli zapadka od P się zablokuje bo auto chciało się stoczyć to jest problem, bez popchnięcia auta trudno z tego wybrnąć. baca już się o tym przekonał :hyhy:
Jest: W210 kombi, 2.0 benzyna WDB2102351A959463
Był: S-klasa, W220 S320 CDI 2001.
Był: E-klasa, W210, 2.9TD, Avantgarde, sedan.
karol999
Posty: 461
Rejestracja: 27 sie 2008, o 12:40
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: karol999 »

Też ręcznego nie używam. :P A na przeglądzie mówię żeby nie sprawdzali ręcznego bo to automat hehe i przechodzi przegląd bez problemu. :P
Mercedes W220 5.0 V8
Opel Calibra 2.0 16v
Awatar użytkownika
merlin
Doradca VIP
Posty: 4584
Rejestracja: 17 gru 2008, o 18:30
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: merlin »

Reczny powinno sie własnie czesto zaciągać, żeby nie doszło do takiej sytuacji że elementy sie pozapiekają.
Sam zaciągam przy każdym postoju co najmniej 2 razy dziennie i po dziś dzien na przeglądach łapie równo po obu stronach
Ex: W124 200E '88 , w210 220D'96
karol999
Posty: 461
Rejestracja: 27 sie 2008, o 12:40
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: karol999 »

Masz rację Merlin. ;] Tylko że u mnie jest już chyba za późno. :P Latem chyba sobie sprawdzę jak ręczny mi działa.
Mercedes W220 5.0 V8
Opel Calibra 2.0 16v
Awatar użytkownika
mesio14
VIP
Posty: 4170
Rejestracja: 9 maja 2009, o 12:46
Lokalizacja: pleszew

Post autor: mesio14 »

Jeszcze nigdy i z żadnego auta nie wysiadłem żeby nie zaciągnąć ręcznego
E 270 CDI 2000r, lift, manual
devil_inside
Posty: 860
Rejestracja: 28 lip 2011, o 11:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: devil_inside »

merlin pisze:Reczny powinno sie własnie czesto zaciągać, żeby nie doszło do takiej sytuacji że elementy sie pozapiekają.
Sam zaciągam przy każdym postoju co najmniej 2 razy dziennie i po dziś dzien na przeglądach łapie równo po obu stronach
wystarczy raz w mscu i się nie zapiecze, sprawdzone na 2-ch mietkach przez ostatnie 5 lat.
Mercedes Benz E300TD '97
BMW K75 '88
kazioW24
Posty: 10
Rejestracja: 3 sty 2015, o 15:09
Lokalizacja: pruszcz gd.

Post autor: kazioW24 »

A mi dziś na przeglądzie powiedział ze prawa strona słabiej łapie ,do poprawy.Da się to samemu zrobić.Jest jakaś regulacja czy coś się zapiekło.
Awatar użytkownika
prelezabiusz
Posty: 1473
Rejestracja: 2 lis 2011, o 19:24
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: prelezabiusz »

kazioW24, A mi dla odmiany zgniła blacha, do której mocowane są szczeki - naprawa - nikomu nie życzę ...
Smerfetka
SPRZEDAM
S210 E250TD `97 WDB2102351A338891
Obrazek
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości