Problem z hamulcem postojowym

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

qoompel
Doradca
Posty: 3888
Rejestracja: 7 mar 2009, o 07:46
Lokalizacja: Chrząszczyrzewoszyce

Post autor: qoompel »

kazioW24 pisze:Jest jakaś regulacja czy coś się zapiekło
A skąd MY mamy to wiedzieć?
Opis weryfikacji stanu szczęk i regulacji hamulca pomocniczego znajdziesz na Forum. Powodzenia ;)
prelezabiusz pisze:mi dla odmiany zgniła blacha, do której mocowane są szczeki - naprawa - nikomu nie życzę
To cuś poniżej?

Obrazek
Szukasz pomocy? Pisz poprawnie!

Obrazek
Awatar użytkownika
prelezabiusz
Posty: 1473
Rejestracja: 2 lis 2011, o 19:24
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: prelezabiusz »

qoompel, No coś właśnie takiego, pękało w rękach ...
Smerfetka
SPRZEDAM
S210 E250TD `97 WDB2102351A338891
Obrazek
Rusty_Cherry
Posty: 320
Rejestracja: 25 cze 2013, o 22:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Rusty_Cherry »

prelezabiusz pisze:qoompel, No coś właśnie takiego, pękało w rękach ...
A to też staje się normą w oczkach i fakt, niech to szlag weźmie z wymianą tego...
W210 '95 300D
Januszek
Posty: 487
Rejestracja: 24 maja 2014, o 22:38
Lokalizacja: Sopot

Post autor: Januszek »

Co, piaste trzzba zdjąc no nie ? :D :D
Delta-P dla B200 !
Rusty_Cherry
Posty: 320
Rejestracja: 25 cze 2013, o 22:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Rusty_Cherry »

Januszek pisze:Co, piaste trzzba zdjąc no nie ? :D :D
Szczerze mówiąc nie pamiętam, bo dość dawno robiłem, ale wiem, że dość sporo ku*** poszło i nie chciałbym tego robić jeszcze raz... :hyhy:

A sięgnąłem pamięcią i to właśnie zdejmowanie piasty było najpiękniejszym momentem przedstawienia.
W210 '95 300D
Januszek
Posty: 487
Rejestracja: 24 maja 2014, o 22:38
Lokalizacja: Sopot

Post autor: Januszek »

Hehe :-) A ile to zepsutych przegubów się zrobiło od wymiany tej blaszki za 60 zł ;-)
Delta-P dla B200 !
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

U mnie zauważyłem że jak jest zimno, mróz, wilgoć była wcześniej to tak coś niechętnie zwalnia się ręczny. A jest tam jakaś możliwość wlania troszkę oleju np w pancerze ??
To linki mogą się przycierać czy raczej same mechanizmy szczęk ?
Januszek
Posty: 487
Rejestracja: 24 maja 2014, o 22:38
Lokalizacja: Sopot

Post autor: Januszek »

Linki nie bardzo, raczej sam rozpierak.
Delta-P dla B200 !
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

No to już muszą poczekać do wiosny aż mnie najdzie ochota żeby się do tego dobrać i zobaczyć co tam trzeba przeczyścić lub przesmarować.
Awatar użytkownika
stanleym210
Posty: 1887
Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
Lokalizacja: siedlce, mazowieckie

Post autor: stanleym210 »

qoompel pisze:
prelezabiusz pisze:mi dla odmiany zgniła blacha, do której mocowane są szczeki - naprawa - nikomu nie życzę
To cuś poniżej?

Obrazek
To cuś to jest tarcza kotwiczna.

[ Dodano: 2015-01-22, 13:54 ]
Piasek pisze: To linki mogą się przycierać czy raczej same mechanizmy szczęk ?
Linki stalowe są w otulinie plastikowej czy siliconowej, więc w pancerzu nie mają prawa się zacierać.
Trzeba zdjąć tylną tarczę hamulcową i przesmarować rozpieraki najlepiej odrdzewiaczem w spraju z dodatkiem smarującym.Po tym wyregulować docisk szczęk zębatką rozpieraka.
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
qoompel
Doradca
Posty: 3888
Rejestracja: 7 mar 2009, o 07:46
Lokalizacja: Chrząszczyrzewoszyce

Post autor: qoompel »

stanleym210 pisze:To cuś to jest tarcza kotwiczna
Wiem. Pisałem o tym TRZY LATA TEMU ;)
viewtopic.php?p=209704#209704
Piasek pisze:jest tam jakaś możliwość wlania troszkę oleju np w pancerze ??
Takiej możliwości nie ma.
stanleym210 pisze:Linki stalowe są w otulinie plastikowej czy siliconowej, więc w pancerzu nie mają prawa się zacierać
Niby nie, ale na pewno zimą pracują z lekkim oporem.
stanleym210 pisze:Trzeba zdjąć tylną tarczę hamulcową i przesmarować rozpieraki najlepiej odrdzewiaczem w spraju z dodatkiem smarującym
Ja bym nie lał żadnego WD-40 i tego typu wynalazków. Psiknąć np. smarem silikonowym i już :)
Szukasz pomocy? Pisz poprawnie!

Obrazek
Awatar użytkownika
stanleym210
Posty: 1887
Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
Lokalizacja: siedlce, mazowieckie

Post autor: stanleym210 »

Smar siliconowy tak ale na lancuch od roweru.
Aby rozruszac zapieczone zastale elementy hamulca w tylnym kole potrzeba najpierw odrdzewiacza, tam jest pyl,rdza,wilgoc,kurz,nierzadko zima opary soli,itd.
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
Rusty_Cherry
Posty: 320
Rejestracja: 25 cze 2013, o 22:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Rusty_Cherry »

stanleym210 pisze:Smar siliconowy tak ale na lancuch od roweru.
Aby rozruszac zapieczone zastale elementy hamulca w tylnym kole potrzeba najpierw odrdzewiacza, tam jest pyl,rdza,wilgoc,kurz,nierzadko zima opary soli,itd.
Po latach prób jako odrdzewiacz polecam coś z Wurtha albo CRC 5-56. Później konserwacja.
W210 '95 300D
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości