Problem z BAS I ESP
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Problem z BAS I ESP
Witam. Po odpaleniu auta zapala się komunikat BAS a potem ESP. Światło stopu działa i abs też działa.
Problem pojawił się wczoraj po wymianie górnego wahacza z prawej strony. Przed przystąpieniem do wymiany odłączyłem akumulator i wyjąłem wszystkie moduły z skrzynki z modułami by dostać się do nakrętki po złożeniu cały czas się zapalają komunikaty.
Pytanie jest następujące czy coś źle podłączyłem albo za słabo wpiąłem wtyczkę albo co jeszcze może być przyczyną tego stanu? W tygodniu może dopiero uda mi się pojechać na komputer.
Będę wdzięczny za wszystkie odpowiedzi.
Problem pojawił się wczoraj po wymianie górnego wahacza z prawej strony. Przed przystąpieniem do wymiany odłączyłem akumulator i wyjąłem wszystkie moduły z skrzynki z modułami by dostać się do nakrętki po złożeniu cały czas się zapalają komunikaty.
Pytanie jest następujące czy coś źle podłączyłem albo za słabo wpiąłem wtyczkę albo co jeszcze może być przyczyną tego stanu? W tygodniu może dopiero uda mi się pojechać na komputer.
Będę wdzięczny za wszystkie odpowiedzi.
E320 v6 4 matic automat 98r. Benzyna + gaz Kombi
WDB2102821X014754
WDB2102821X014754
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
ABS BAS
Cześć,z tej strony Krzysztof jestem użytkownikiem pięknej W210 E 200 CDI, ręczna skrzynia 6 biegów z 2002r chciałbym się dołączyć do tematu. Kilka miesięcy wstecz kupiłem w 210 ale już z problemem abs, przy zakupie byłem u elektromechanika, który rzekoma sprawdził na komputerze awarie czujnika skrętu. Po wymianie jak się okazało nic się nie poprawiło.
Samochód ten mimo to kupiłem. I tak Po zakupie świeciła się kontrolka ABS i BAS ale czasem gasła. Na dziś wygląd to tak, że odpalam auto i wyświetla się od razu błąd abs bas bez dotykania hamulca. I gdy wyjadę w drogę to kontrolki cały czas się świecą czasem zdarza się, że zgasną po drodze ale rzadko. Któregoś dnia odpiąłem wtyczkę od pompy ABS, wtyki były zaśniedziałe, spryskałem je odpowiednim płynem, kilkakrotnie wkładałem i wyciągałem i wygląda to tak, że po uruchomieniu silnika jeżeli przytrzymam dość mocno ale bez przesady hamulec na kilka sekund do kontrolka po ruszeniu i przejechaniu ok 20 metrów gaśnie. Wydawało mi się problem z głowy ale muszę tak robić przy każdym uruchomieniu, jeżeli tego nie zrobię kontrolka nie gaśnie. Mało tego, po zgaszeniu kontroli ABS powinno być wszystko ok czyli powinien funkcjonować ABS. Owszem działa lecz krótko wystarczy, że kilka razy zahamuje gdzie włączy się abs i później ABS już nie działa mimo, ze kontrolki się nie świecą. Hamuje na ślizgiej nawierzchni i jest efekt całkowitej blokady kół jak w samochodach bez ABS.
Dodam, że nie mogę włączyć tempomatu, działa tylko funkcja LIM. Sam już nie wiem co to może być, czytałem trochę o czujniki pod pedałem hamulca oraz o czujnikach abs przy kołach. ale sam już nie wiem. Może pompa jest za słaba. Może ktoś poratuje.
Samochód ten mimo to kupiłem. I tak Po zakupie świeciła się kontrolka ABS i BAS ale czasem gasła. Na dziś wygląd to tak, że odpalam auto i wyświetla się od razu błąd abs bas bez dotykania hamulca. I gdy wyjadę w drogę to kontrolki cały czas się świecą czasem zdarza się, że zgasną po drodze ale rzadko. Któregoś dnia odpiąłem wtyczkę od pompy ABS, wtyki były zaśniedziałe, spryskałem je odpowiednim płynem, kilkakrotnie wkładałem i wyciągałem i wygląda to tak, że po uruchomieniu silnika jeżeli przytrzymam dość mocno ale bez przesady hamulec na kilka sekund do kontrolka po ruszeniu i przejechaniu ok 20 metrów gaśnie. Wydawało mi się problem z głowy ale muszę tak robić przy każdym uruchomieniu, jeżeli tego nie zrobię kontrolka nie gaśnie. Mało tego, po zgaszeniu kontroli ABS powinno być wszystko ok czyli powinien funkcjonować ABS. Owszem działa lecz krótko wystarczy, że kilka razy zahamuje gdzie włączy się abs i później ABS już nie działa mimo, ze kontrolki się nie świecą. Hamuje na ślizgiej nawierzchni i jest efekt całkowitej blokady kół jak w samochodach bez ABS.
Dodam, że nie mogę włączyć tempomatu, działa tylko funkcja LIM. Sam już nie wiem co to może być, czytałem trochę o czujniki pod pedałem hamulca oraz o czujnikach abs przy kołach. ale sam już nie wiem. Może pompa jest za słaba. Może ktoś poratuje.
Użytkownik wspaniałej W 210 E 200 CDI 2002r
dobrze zamontuj go. mi mechanik partacz tak wymienił że przez ponad 6 mc czasem wyskakiwał błąd a czasem nie na desce. pomyślałem, że ten zamiennik to lipa jakaś. pojechałem do aso i kupiłem oryginał. gdy go wymieniałem okazało się, że poprzedni włącznik był luźny w tym gnieździe. po prostu zwykłe lenistwo mechanika który mi to robił. Sam zamontowałem poprawnie włącznik i jak ręką odjął.
witam ponownie, co do tego czujnika to już kilka razy zabierałem się do jego sprawdzenia i wymiany. Ciągle czasu mało a tu po drodze trudności ze zdemontowaniem osłony pod kierownicą lub też jak kto woli nad pedałami hamulca gazu i sprzęgła. Nie chcę tam narobić strat stąd też może wie ktoś jak bez zniszczeń zdjąć tą osłonę. Dodam, że po odkręceniu dwóch śrubek w plastikowej części nic nie drgnęło aby móc to ściągnąć. Udało mi się odczepić dwa uchwyty trzymające górną cześć osłony tuż pod kierownicą ale to tyle. I puki co na tym etapie się zatrzymałem, mimo to dążę aby ściągnąć tą osłonę. Jak by ktoś wiedział jak pomóc będę wdzięczny. Jeszcze jedno, chyba poprzedni właściciel musiał tam coś grzebać gdyż osłona ta w miejscu mocowania dźwigni otwarcia maski jest pęknięta na długości ok 8 - 10 cm. Będę wdzięczny za rade.
Użytkownik wspaniałej W 210 E 200 CDI 2002r
Na forum jest wszystko opisane! Szukamy!witam23 pisze: jak bez zniszczeń zdjąć tą osłonę
Na filmiku od 6:15
http://youtu.be/w7BCiztRuoU?t=6m14s
Witam Panowie, trochę czasu minęło, ale dopiero dziś dałem rade temat ogarnąć. Albo chciałem temat ogarnąć, bo po wymianie czujnika stop na oryginalny nowy pod pedałem hamulca, efekt żaden. Wymieniłem zgodnie z instrukcją kolegi NOC. Dodam, że po uruchomieniu silnika wykonałem skręt kierownicą do oporu w lewo w prawo i jeszcze raz w lewo. Czynność ta skasowała błąd abs esp ale tylko do następnego uruchomienia silnika. Dodatkowo tempomat nadal nie działa jak i abs po kilku naciśnięciach hamulca przestaje działać. Może spróbuje pojechać na SD, być może tam trzeba błędy wykasować. Mam jeszcze załatwioną "nową" pompę ABS ESP o identycznym numerze, spróbuje ją wymienić. Dodam, iż kilka dni temu wymieniałem w dobrym warsztacie płyn hamulcowy, zalałem DOT4. Wymiana zgodnie z opisami, prawy tył, lewy tył, prawy przód, lewy przód oraz na końcu wysprzęglik. Hamulce nie są zapowietrzone. Co o tym myślicie Panowie.
Użytkownik wspaniałej W 210 E 200 CDI 2002r
Witaj kolego , dzięki za odpowiedź, płynu nie wymieniałem tylko byłem przy wymianie. W zbiorniczku cały czas był płyn dolewany i nie był wypompowany do zera tylko na bieżąco dolewany. Pedał hamulca pracuje bardzo ładnie, dobrze pełni swoją rolę.
Chcę dodać, że płyn hamulcowy był wymieniany kilka dni temu a problem z ABS i Esp trwa już kilka miesięcy i tak się z tym borykam.
Mam nadziej, że pompa pomoże, wygląda tak jakby pompa była słaba, gdyż po kilku hamowaniach przestaje się załączać ABS i hamuje jak maluch. W tym tygodniu wezmę się za tą pompę. Oby to pomogło.
Chcę dodać, że płyn hamulcowy był wymieniany kilka dni temu a problem z ABS i Esp trwa już kilka miesięcy i tak się z tym borykam.
Mam nadziej, że pompa pomoże, wygląda tak jakby pompa była słaba, gdyż po kilku hamowaniach przestaje się załączać ABS i hamuje jak maluch. W tym tygodniu wezmę się za tą pompę. Oby to pomogło.
Użytkownik wspaniałej W 210 E 200 CDI 2002r
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości