Problem z BAS I ESP

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 »

ABS pobiera bardzo dużo prądu,zanim będziesz podmieniał pompę sprawdź elektrykę.A tak w ogóle to zaczni od SD,zaoszczędzisz kasę.
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
Januszek
Posty: 487
Rejestracja: 24 maja 2014, o 22:38
Lokalizacja: Sopot

Post autor: Januszek »

hammond24 pisze:jeśli przy wymianie płynu najpierw wypompowałeś płyn do "zera" a potem zalałeś to popełniłeś błąd i pompa ABS faktycznie może być do wymiany.
W SD jest odpowietrzanie modulatora w pompie.
Delta-P dla B200 !
witam23
Posty: 5
Rejestracja: 14 gru 2014, o 10:06
Lokalizacja: Szczecinek

Post autor: witam23 »

Dzięki za informacje, gdyż zastanawiałem się właśnie na temat odpowietrzenia pompy w czasie jej wymiany. Na wymianę pojadę do warsztatu z SD.
A co do prądu, to w tej kwestii sam nie wiem. Aku pracuje bardzo dobrze, mam od paru miesięcy nowy AKU Centra, działa puki co super. W sklepie z AKU sprawdzali mi ładowanie i inne parametry aku na włączonym i wyłączonym silniku itp. Było ok. Oby udało mi się wreszcie pozbyć tego problemu.

[ Dodano: 2015-02-04, 20:41 ]
Witajcie Panowie. Na dziś zaplanowałem wymianę pompy abs (:-))). Ale zanim do tego doszło sytuacja wyglądała następująco. Od dłuższego czasu awaria abs Bas i ESP wyglądała następująco, po uruchomieniu silnika natychmiast wyskakiwał błąd abs bas i esp, po przejechaniu kilkunastu metrów kontrolki gasły a abs i cała reszta działała, aż do ponownego uruchomienia silnika i tak w kółko.
Zmiana nastąpiła dziś rano, uruchomiłem silnik, standardowo włączyły się kontroli błędu abs bas esp, przejechałem kilkanaście metrów i zgasły. I tak przejechałem ok 2- 3 kilometry od domu i w czasie jazdy ok. 80 km/h nagle zapaliły się kontroli abs bas i esp ( Nie dotykałem hamulca ). Trochę się zdziwiłem. Ale jadę dalej do pracy. Po 8 h tj. po pracy pomyślałem, że powinny zgasnąć kontrolki abs po uruchomieniu silnika ale tak się nie stało. Przez cały dzień co jeździłem po mieście coś tam załatwiałem to kontrolki nie gasły po uruchomieniu silnika i abs nie działał. Wieczorkiem wymieniłem Pompę Abs ESP o tym samym numerze na ( nową ale starą (:-) sprawną ) Chwila wątpliwości przy uruchomieniu silnika i ....... dalej to samo. Z tym, że kontroli po przejechaniu kilkunastu metrów zgasły i wszystko było tak jak wcześniej, czyli abs działał ale po przejechaniu kilkunastu metrów od uruchomienia. Sam już nie wiem co to może być. Jakiś czas temu miałem już wymieniany czujnik kąta skrętu, ostatnio czujnik pod pedałem hamulca. Płyn hamulcowy w zbiorniczku jest nowy i go nie ubywa.
Wykonanie skrętu kierownicą w lewo w prawo i w lewo kasuje błąd ale tylko do ponownego uruchomienia. Może czujniki abs przy kołach ???????????????????????????, dodam, iż jeżdżę na nowych felgach stalowych i nowych zimówkach więc obwód kół powinien być ten sam. Macie może Panowie jakiś pomysł na tą przypadłość. :(

[ Dodano: 2015-02-04, 20:44 ]
Na dniach będę układ sprawdzał przez SD. Dziś nie dało rady.

[ Dodano: 2015-02-04, 20:56 ]
Tak jeszcze dodam, że w pompie abs w tylnej części jest taka mała wtyczka , która powiedzmy, że jest wciśnięta prawie do końca. Lecz nie blokuje się po wciśnięciu jej do końca gniazda, gdyż lekko sprężynuje.

[ Dodano: 2015-02-05, 06:50 ]
Jeszce kilka słów o czujnik kąta, kilka miesięcy temu, miałem wymieniany czujnik kąta skrętu, gdyż właśnie komputer pokazał taki błąd. Wymiana nie pomogła.
Użytkownik wspaniałej W 210 E 200 CDI 2002r
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości