Niski pedał hamulca

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
Frank
Posty: 150
Rejestracja: 27 lip 2009, o 11:14
Lokalizacja: Warszawa

Niski pedał hamulca

Post autor: Frank »

Witam mam pytanie w zasadzie moja gwiazda hamuje ok koła blokuje, ale na postoju po jeździe miejskiej jestem przy pewnym wysiłku w stanie wcisnąć pedał hamulca do końca czy to normalne???

Poziom płynu jest ok (wymieniony 2 lata temu)
Klocków jest połowa
Tarcze mocno zużyte
W210 E290TD '98r. manual
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

raczej zapowietrzony układ.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
Frank
Posty: 150
Rejestracja: 27 lip 2009, o 11:14
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Frank »

Dzięki wielkie postaram się go odpowietrzyć
W210 E290TD '98r. manual
Awatar użytkownika
allias
Doradca
Posty: 1434
Rejestracja: 4 lis 2010, o 16:51
Lokalizacja: Szczecin/Leeds

Re: Niski pedał hamulca

Post autor: allias »

Frank pisze: Klocków jest połowa
Tarcze mocno zużyte
To tez ma swoj wplyw na wysokosc pedalu hamulca. Wydaje mi sie ze musisz zrobic dobry serwis swojemu ukladomi hamulcowemu. ;-)
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
Leonidas79
Posty: 623
Rejestracja: 23 cze 2010, o 21:23
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Leonidas79 »

Frank pisze:...ale na postoju po jeździe miejskiej jestem przy pewnym wysiłku w stanie wcisnąć pedał hamulca do końca czy to normalne???
Jeżeli na zimno pedał jest twardy a po jeździe robi się miękki, to obstawiam blokujące się prowadnice zacisków, lub tłoczki. Ciągłe tarcie podgrzewa płyn do temp. wrzenia co powoduje "zmiękczenie pedału". Gdy objawy występują zawsze (hamulce zimne lub ciepłe), to podpisuje się pod opinią kolegów.
MB 123 300 D
MB 190 D
MB 124 250 D
MB 124 300D
Audi A6
MB 124 300 E
MB 190 E 2.6
MB W210 430 E obecnie
MB W211 E 270
Awatar użytkownika
Frank
Posty: 150
Rejestracja: 27 lip 2009, o 11:14
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Frank »

Wiem wiem na jesieni napewno wymienie tarcze. W końcu hamulce są dość istotne :-D
Dzięki za pomoc

Na zimno pedał jest taki sam jak na ciepło. Ale wydaje mi się, że może zaciski mi czasami nie odpuszczają, albo tarcze są pokrzywione.
W210 E290TD '98r. manual
szogun
Posty: 52
Rejestracja: 19 paź 2011, o 13:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szogun »

Cześć.

Podłączę się do tematu.

W zasadzie od początku mam problem z hamulcami w moim aucie. Jak je kupiłem, tarcze tylne były dosłownie porozwarstwiane (korozja). Wymieniłem, ale nie usunęło to wibracji przy hamowaniu. Wymieniłem też tarcze przednie, ale tęż efekt żaden.

Dodam, że hamulec wymaga odczuwalnie większego nacisku nogą, niż w innych autach. BAS działa (szybkie naciśnięcie powoduję reakcję układu - bardzo mocne hamowanie). Normalnie też doprowadzę do załączenie się ABS na asfalcie, ale ...
- jak nacisnę hamulec, wydaje się sprężynować,
- jak nacisnę, puszczę i znowu nacisnę, odczuwam coś jakby tłoczek jednej sekcji dojechał do drugiej,
- czasami rano hamulec działa jak nówka (bardzo mało siły potrzeba, aby wcisnać do końca, a hamulec trzyma prawidłowo),
- zauważyłem, że przednie zaciski nie odpuszczają do końca i na podnośniku daję się to wyraźnie odczuć kręcąc kołami: wymieniłem uszczelnienia w zaciskach; tłoczki ok ... nie pomogło - czasem jedno koło wyraźnie cieplejsze od drugiego po dłuższej jeździe (tylne zimne),
- przy hamowaniu z dużej prędkości pojawiają się silne wibracje...

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
Gwiazdy nie spadają z nieba. One jeżdżą po drogach.
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

Nic nie widze o zmianie plynu hamulcowego a te uklady sa dosc czule na to.
szogun
Posty: 52
Rejestracja: 19 paź 2011, o 13:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szogun »

przepraszam...

płyn wymieniany ze dwa razy na przestrzeni trzech lat ... a przepompowywany z sześć (też szukałem powietrza)...

Jak dla mnie problem jest niejasny, bo objawy są nieregularne...

Przymierzam się do wymiany uszczelnień w pompie hamulcowej.

Tylne zaciski pracują dobrze; tłoczki chodzą bez problemu i równomiernie się zyżywają.

Z przodu wyraźnie z lewej strony zużycie jest większe, a felgi zapylone znacznie, choćbym prawie nie hamował (jazda po autostradzie)

Kiedyś znajomy opowiadał mi, że ze starości przewody przy zaciskach mu spuchły wewnątrz i działały jak zawór zwrotny, co skutkowało tym, że zaciski mu nie puszczały ... tylko coś mi sie nie chce wierzyć w tę teorię...
Gwiazdy nie spadają z nieba. One jeżdżą po drogach.
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 »

tylko coś mi sie nie chce wierzyć w tę teorię...

bo to nie teoria tylko fakt
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
szogun
Posty: 52
Rejestracja: 19 paź 2011, o 13:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szogun »

To co? Wymieniać przewody? ... Staram się konsultacyjnie ustalić coś, bo nie bawi mnie już spłacanie auta w sklepie ... z częściami :D

Ponad to dorzucę jeszcze, że jak wcislę pedał mocno i trzymam, to zapada się. Tylko co z tymi zaciskami? Jakby pompa była nieszczelna wewnątrz, to na zaciski by to tak nie działało ... raczej słabo by hamował, o ile w ogóle.

Dziękuję za wszelkie sugestie z góry.
Gwiazdy nie spadają z nieba. One jeżdżą po drogach.
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 »

zdaje mnie się,że masz uwaloną pompe,ale to takie diagnozowanie na odległość.Jak kolega napisał wyżej masz gruntowny przegląd hamulcy do zrobienia
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
Awatar użytkownika
Camel-
Posty: 611
Rejestracja: 21 mar 2009, o 21:05
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- »

Jak pompa jest uwalone, to hamulce są słabe. Wystarczy pojechać na stacje i zobaczyć czy rozpadły się dwie sekcje czy jedna.
Jeśli siła hamowania przekracza diagnostyczny wskaźnik skuteczności hamowania, to to nie jest pompa tylko opory w układzie hamulcowym, np. zatarte tłoczki, klocki, mały współczynnik tarcia klocek-tarcza, puchnące przewody elastyczne itp.
Gotowanie płynu można wykluczyć, pod warunkiem, że został użyty DOT4.
208.348 2001 + LPG
210.063 1998 + LPG
210.065 1997 + LPG
202.020 1998
ex: 202.018 1997, A6 4B5 1998 + LPG, 202.078 1998, 208.347 1997 + LPG, 202.078 1998 + LPG, 202.020 1995 + LPG, 210.061 1999 + LPG, 202.086 1998, 202.085 1999 + LPG
szogun
Posty: 52
Rejestracja: 19 paź 2011, o 13:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szogun »

wszelkie opory w układzie hamulcowym natury mechanicznej odpadają (przynajmniej po stronie wykonawczej - zaciski i klocki), bo regularnie (tj raz na kwartał) je czyszczę, a jeżeli nie, to przynajmniej cofam tłoczki do zera.

Tarcze i klocki mam BOSCH'a, płyn DOT 4, a ostatnio wymieniane uszczelnienia zacisków ATE.

Są jakieś inne objawy problematycznych przewodów elastycznych? A jeśli przyjdzie kupować, to jakie? Kiedyś w polonezie wymieniałem i 10-cioletnie wyglądały lepiej z zewnatrz niż nowe po roku eksploatacji... Wolę tego uniknąć.

Jakieś inne sugestie? Pompa ABS? Czy ja się jakoś odpowietrza w 'nietypowych' przypadkach?

Dziękuję z góry za porady.
Gwiazdy nie spadają z nieba. One jeżdżą po drogach.
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

Wygląda na złą pracę tłoczków z przodu. Możliwości jest sporo, ale wydaje mi się że są źle zregenerowane.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości