Które tarcze na tył? ATE DO E300TD

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
S.W.A.T
Posty: 1341
Rejestracja: 31 paź 2008, o 14:55
Lokalizacja: Warszawa

Które tarcze na tył? ATE DO E300TD

Post autor: S.W.A.T »

Witajcie, przegladajac katalog w InterCarsie znalazlem tarcze ATE na tył o dwóch roznych numerach, specyfikacje niby te same:
24.0110-0217.1
Dodatkowe informacje katalogowe
Typ tarczy: pełna
Średnica: 290,0
Grubość: 10,0
Ilość otworów: 5
Wysokość: 55,5
Średnica centrowania: 67,0
Ograniczenia
Średnica [mm]: 290
Grubość tarczy hamulcowej [mm]: 10,0
Minimalna grubość [mm]: 8,3
Typ tarczy hamulcowej: pełny
Powierzchnia: pokryty dodatkową warstwą
Ilość otworów: 5
średnica otworu [mm]: 112
Wysokość [mm]: 55,5
średnica otworu centrujacego [mm]: 67
Średnica wewnętrzna [mm]: 164
otwór o śr [mm]: 13,3
Strona zabudowy: oś tylna
24.0310-0217.1
Dodatkowe informacje katalogowe
Typ tarczy: pełna
Średnica: 290,0
Grubość: 10,0
Ilość otworów: 5
Wysokość: 55,5
Średnica centrowania: 67,0
Ograniczenia
Średnica [mm]: 290
Grubość tarczy hamulcowej [mm]: 10,0
Minimalna grubość [mm]: 8,3
Typ tarczy hamulcowej: pełny
Ilość otworów: 5
Powierzchnia: pokryty dodatkową warstwą
średnica otworu [mm]: 112
Wysokość [mm]: 55,5
średnica otworu centrujacego [mm]: 67
Średnica wewnętrzna [mm]: 164
otwór o śr [mm]: 13,3
Strona zabudowy: oś tylna
zamowilem ten 1szt
W210 E300TD Avantgarde 99' Oo_oO face lifting zielona cyrkonia
W201 190D 2.5 91' niebieska perła metalik
exW201 190E 2.0 89' dymione srebro
Smart 600ccm Turbo Passion 99'
W463 G55 AMG 02'
qoompel
Doradca
Posty: 3888
Rejestracja: 7 mar 2009, o 07:46
Lokalizacja: Chrząszczyrzewoszyce

Post autor: qoompel »

Które tarcze na tył?
Nygus. Nie chciało Ci się rzucić okiem na obrazki albo na specyfikację na ATE.de? Ten drugi nr to ATE Power Disc.

Zwykłe
Obrazek

ATE Power Disc
Obrazek

Generalnie Power Disc mają niby ładniej wyglądać, lepiej odprowadzać wodę i zanieczyszczenia, a przy tym być skuteczniejsze. Tyle w teorii. W praktyce nie wiem, nie zakładałem czegoś takiego nigdy. Cena wydaje się być niewygórowana, jeżeli są takie praktycznie.

Tu jeszcze opis od producenta - j. "zagramaniczny":
ATE pisze:Information:

Sure Thing, ATE!
The PowerDisc shows what it can do.
============================
Looks better - wears less
---------------------------------------
The brake disc with a profile pays off:
-------------------------------------------------------
The cleaning effect
of the continuous groove ensures more even wear of the brak
e disc and a marked reduction in the scoring that can occur
on both brake disc and brake pads.
Score-free wear even in heavy-duty use extends the life of t
he brake discs - and also offers better looks, particularly
for wheel rims of today's modern and open style.

The multipurpose groove permits visual detection of wear at
a glance, without awkward, time-consuming and expensive remo
val or special measuring tools.
If the entire groove has been worn away, the brake disc has
reached its thickness limit and must be replaced.

The high temperatures generated during braking result in gas
es between the brake disc and brake pad. These gases conside
rably impair the braking effect (fading). The PowerDisc chan
nels off the gases via the multifunctional groove and in so
doing ensures dependable braking.

This brake disc has been thought out down to the last detail
:
------------------------------------------------------------
----------------------------- Conventional brake discs have
to be cleaned before assembly in an often very expensive and
time consuming process using environmentally harmful agents
. Poor cleaning often causes permanent impairment of the fri
ction between the brake pads and the brake disc. The new cor
rosion protection on the ATE PowerDisc, however, no longer h
as to be removed before assembly, and so remains on the brak
e disc. Protected and sealed in this way, the ATE PowerDisc
is less prone to rust, shortens the installation time, and h
elps protect the environment.

Many benefits - thanks to corrosion protection

The ATE PowerDisc is certified for general use in Germany (A
BE) - i.e. no entry in the vehicle documents is needed. That
saves you time and money.

Braking like the professiona
ls
The complete range
---------------------------------------------
Greater safety and longer life make the ATE PowerDisc a disc
that could well be a big success, which you can have instal
led by your garage right away. And if you have any other que
stions to do with brakes and the ATE product range, your fri
endly brake expert there will only be too glad to help you.

Our ATE PowerDisc has already been proven in many long-dista
nce racing events and touring car championships. And with it
s outstanding braking characteristics on both dry and wet su
rfaces, it's the ideal choice for the New Beetle and Lupo Cu
ps, and in the Formula König and Formula 3.

Everything's in favour of the ATE PowerDisc:
------------------------------------------------------------
----- Water and dirt can co
nsiderably reduce the effectiveness of the brake pads. Our a
nswer is: the innovative ATE PowerDisc, the only brake disc
with a continuous multipurpose groove, which channels off wa
ter, dirt and the gases generated between the brake disc and
the brake pads by high temperatures during braking, rather
like the tread of a tyre does. This considerably increases y
our safety, reduces scoring, and extends the life of the bra
ke disc.
And besides braking so well, it looks better for a longer pe
riod.

The ATE PowerDisc with multipurpose groove has clear advanta
ges:
-----------------------------------------------------------
--------------------------------------

- general certification (ABE)
- better response in wet conditions
- shorter running-in period for the newly fitted pad and dis
c
- better appearance
- wear detection
- improved corrosion protection
Pomijam na koniec fakt, że nie masz w podpisie nr nadwozia, nygusie! Jak Ci pomóc następnym razem? Do ustawiania profilu marsz!
zamowilem ten 1szt
Jedną sztukę? :mrgreen:
Szukasz pomocy? Pisz poprawnie!

Obrazek
Awatar użytkownika
kowal755
Doradca
Posty: 2490
Rejestracja: 16 lut 2010, o 16:49
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kowal755 »

qoompel pisze:Jedną sztukę? :mrgreen:
Po drugiej stronie jeszcze trochę pojeździ. :mrgreen:
Mercedes E220 CDI, sedan, 2002r.
qoompel
Doradca
Posty: 3888
Rejestracja: 7 mar 2009, o 07:46
Lokalizacja: Chrząszczyrzewoszyce

Post autor: qoompel »

kowal755 pisze:
qoompel pisze:Jedną sztukę? :mrgreen:
Po drugiej stronie jeszcze trochę pojeździ. :mrgreen:
S.W.A.T., zrehabilituj się :mrgreen:

Poważniej - polecam również nowe klocki albo dobrze wyczyścić stare, nie zapominając o zadbaniu o piastę. Nie musisz już bawić się w smary i spraye do takich zabiegów, po prostu szczotka druciana i "jedziesz". Im mniej rdzy, tym lepiej.

Rzuć okiem na tłoczek, lubi się przypiec.
Szukasz pomocy? Pisz poprawnie!

Obrazek
Awatar użytkownika
S.W.A.T
Posty: 1341
Rejestracja: 31 paź 2008, o 14:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: S.W.A.T »

Mam podane auto w podpisie, @kumpel, jak cos robić to dobrze wiec wymiana tarcz i klockow. ok dzieki za wyjasnienie, taki bajer ta tarcza poprostu
W210 E300TD Avantgarde 99' Oo_oO face lifting zielona cyrkonia
W201 190D 2.5 91' niebieska perła metalik
exW201 190E 2.0 89' dymione srebro
Smart 600ccm Turbo Passion 99'
W463 G55 AMG 02'
qoompel
Doradca
Posty: 3888
Rejestracja: 7 mar 2009, o 07:46
Lokalizacja: Chrząszczyrzewoszyce

Post autor: qoompel »

S.W.A.T pisze:Mam podane auto w podpisie
To nie wszystko majster! Jak się nie wstydzisz, to podaj nr nadwozia/VIN auta, to znacznie ułatwia pracę każdemu, kto chce Ci pomóc :-D
Żeby było Ci łatwiej, to zacznę za Ciebie: WDB2100251A... ;-) Dokończ.
S.W.A.T pisze:jak cos robić to dobrze wiec wymiana tarcz i klockow
To mi się podoba! Zuch (nie mylić z Zychem!) chłopak!
Patrzę, że ATE ma klocki na tył w dość dobrych pieniądzach. Różnica jednak ASO/Inter Cars jest ogromna! Np. do mojego kombi 300TD sieć IC ma tylne klocki za 197zł, natomiast w Serwisie 290-340zł! Ciekawostka jest taka, że jak wymieniałem przednie klocki ATE, to kosztowały one 220zł, a u Garcarków w Ociążu 240zł...

Popytaj w Serwisach, pod koniec roku chcą sprzedać zapasy. Widziałem różne promocje na podzespoły ukł. hamulcowego z rabatami nawet -40%. Warto się zainteresować.
S.W.A.T pisze:ok dzieki za wyjasnienie
Obrazek

:mrgreen:
Szukasz pomocy? Pisz poprawnie!

Obrazek
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości