Kołysanie w przód i tył przy hamowaniu

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

geez
Posty: 272
Rejestracja: 27 mar 2012, o 08:41
Lokalizacja: Dęblin

Kołysanie w przód i tył przy hamowaniu

Post autor: geez »

Witajcie!
Chyba od momentu posiadania W210 mam ten objaw, tak mi się wydaje przynajmniej.
W każdym razie wygląda to tak, gdy np. dojeżdżam do świateł i zaczynam delikatnie hamować to czuć tak jakbym ten hamulec dociskał i odpuszczał (na pedale tego absolutnie nie czuć, jest sztywny i ogólnie hamowanie ok), takie bujanie w przód i zaraz w tył :kwasny: Na kierownicy tego nie czuć, ale jak ostatnio pogoniłem swojego Niemca do 200 i dość mocno wyhamowywałem z tej prędkości to dało się czuć jakby delikatne bicie/drżenie... :szok:
Oczywiście niezwłocznie się tym zająłem.
Niestety gdzieś posiałem wartości grubości tarcz jakie zmierzyłem, bo robiłem to parę miesięcy temu, może nawet gdzieś na forum je umieściłem, ale za Chiny nie mogę znaleźć. W każdym razie z tego co się najwyraźniej zorientowałem, to grubość ich była nie kwalifikująca do wymiany, skoro tego nie zrobiłem.

Wczoraj zaś sprawdziłem czy są proste, no i wszystkie 4 tarcze mają wychyłki rzędu kilku setek mm, więc nie bardzo chce mi się wierzyć, aby coś takiego mogło powodować bujanie samochodem.
Klocki tez wyglądają ok.
Na przeglądzie w zawieszeniu nie wyszły żadne luzy czy inne nieprawidłowości.

Co mam począć? :zdegustowany:
E270 CDI ASB 2001.11
WDB2100161B440332
http://www.motostat.pl/vehicle-stats/52691
Awatar użytkownika
Majo
Posty: 45
Rejestracja: 19 cze 2012, o 01:43
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Majo »

Ja obstawiam 100% tarcze + klocki. Nie ma mowy, aby np. kola powodowaly cos takiego tylko przy hamowaniu.
Dres na przelocie
Szrama
Posty: 463
Rejestracja: 31 maja 2010, o 23:25
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Szrama »

geez Ty zapewne jesteś przewrażliwiony :P (pamiętam temat rzekę o zakupie tego auta).

Sprawdź przewody hamulcowe, jeśli pęcznieją to masz odpowiedź czemu czujesz odpuszczanie przy hamowaniu.

Drżenie/bicie może być spowodowane tak jak wyżej napisał Majo, chociaż równie dobrze może być też spowodowane złym wyważeniem kół...
Ps. 200 to się u nas nie jeździ ;)
Z Mercedesów:
W164 320 CDI WDC1641221A403837
W220 320 WDB2200651A045613 - ex
W211 270 CDI WDB2110162A311319 - ex
W210 2.9 TD WDB2100171A122998 - mój pierwszy MB ;)
geez
Posty: 272
Rejestracja: 27 mar 2012, o 08:41
Lokalizacja: Dęblin

Post autor: geez »

Szrama, wiem, że jestem, wiem...tylko czekać aż kid tu wrzuci swoje 5 gr ;)
Poczatkowo to myślałem, że to może jak skrzynia zrzuca biegi to tak czuć...rozumiem, że nie jest to najnowsza konstrukcja, ale takie bujanie byłoby przesadą jeśli miałaby to być wina redukcji :)

Przewody przejrzałem na oko niby wyglądają ok...
A odnośnie tego odpuszczania, bo trudno jest to precyzyjnie opisać, na pedale tego zupełnie nie czuć i jeśli mocniej dociśniesz to samochód wyraźnie zwalnia. Bardziej bym to porównał właśnie do czegoś w stylu - na tym odcinku tarcza hamuje na 100% możliwości, a na kolejny na 50%, mimo, że pedał trzyma się naciśnięty w takiej samej odległości od podłogi.

Kurczę, no muszę je ponownie zmierzyć albo odszukać zapiski z pomiaru grubości :zdegustowany:
Ps. 200 to się u nas nie jeździ
Oj bo narobią tych obwodnic i.... ;)
E270 CDI ASB 2001.11
WDB2100161B440332
http://www.motostat.pl/vehicle-stats/52691
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości