Klocki tarcze samodzielna wymiana

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

waldimas
Posty: 108
Rejestracja: 22 maja 2008, o 11:29
Lokalizacja: Bełchatów

Klocki tarcze samodzielna wymiana

Post autor: waldimas »

Witam
pytanie jak w temacie jaka jest srednica tloczka hamulcowego w W210 97 rok z przodu bo pekal mi oslonka gumowa i musze wymienic a nie zmierzylem jak mialem rozebrany bo fachowcy w sklepach podaja roznie 57 lub 44 mm

sorki zapomnialem napisac silnik to 2.0 benzynka :oops:
Ostatnio zmieniony 27 gru 2009, o 00:12 przez waldimas, łącznie zmieniany 2 razy.
pozdrawiam
Waldi
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

jaki silnik?
waldimas
Posty: 108
Rejestracja: 22 maja 2008, o 11:29
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: waldimas »

na przyszlosc jak ktos bedzie kupowal to srednica to 57 mm a oslonke tloczka najlepiej zakladac po wyjeciu tloczka.

Wypychamy tloczek z zacisku zakladamy na niego gumowa oslonke tak aby rant tej gumki ktory wchodzi w zacisk wystawal ponizej tloczka i wkladamy ja razem z tloczkiem w zacisk i wszystko wskakuje na swoje miejsce. Pozostaje nam jeszcze odpowietrzenie zacisku ale do tego wystarcza doslownie dwa popuszczenia odpowietrznika i gotowe.
pozdrawiam
Waldi
lysy1981
Posty: 75
Rejestracja: 23 paź 2008, o 18:19
Lokalizacja: Dublin

Klocki tarcze samodzielna wymiana

Post autor: lysy1981 »

jutro planuje wymiane klockow z tylu, zaznaczam, ze nie mam prawie zadnych narzedzi,
pamietam wymiane klockow w 190 i wowczas uzywalem takiego malutkiego imadelka do wcisniecia tloczka, czy uda mi sie to zrobic bez tego imadelka??
prosze o rady, czy da sie wcisnac tloczek tzw sposobem"przez wage"?
dzieki pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 27 gru 2009, o 00:07 przez lysy1981, łącznie zmieniany 1 raz.
W210 E200 1996 Automatic niestety bez kompresora :(
W201 190E 1984 niezawodny, sprzedany:)
Marzenia do spelnienia: SEC
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

Znajdzi sobie jakiś kawałek klocka grubszego i wciśniesz bez problemów, jeżeli tłoczek nie zapieczony :mrgreen:
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

dobrym srubokretem odepchniesz cylinderek.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
lysyzlota
VIP
Posty: 336
Rejestracja: 8 gru 2008, o 09:19
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: lysyzlota »

tylko odkręć korek wlewu płynu hamulcowego.
Jedyn zaleta przedniego napędu jest taka, że cofając masz tylny napęd

Co mnie nie zabija, to czyni mnie silniejszym - F.Nietzsche
lysy1981
Posty: 75
Rejestracja: 23 paź 2008, o 18:19
Lokalizacja: Dublin

Post autor: lysy1981 »

dzieki chlopaki, wiedzialem, ze dam rade:D

[ Dodano: 2009-03-20, 13:06 ]
wymienione bez problemow, a tloczki wcisnalem palcami, co wg mnie swiadczy o dobrej kondycji zaciskow, jeszcze raz dzieki i pozdro
W210 E200 1996 Automatic niestety bez kompresora :(
W201 190E 1984 niezawodny, sprzedany:)
Marzenia do spelnienia: SEC
kubamistrzuniu
Posty: 47
Rejestracja: 9 lut 2009, o 21:42
Lokalizacja: Pieńsk

Klocki tarcze samodzielna wymiana

Post autor: kubamistrzuniu »

Witam!!! Mam problem takiego typu. zmieniałem koła z zimowych na Aluminiowe letnie w kombi Avantgarde, wszystko przebiegło bez najmniejszego problemu lecz gdy postawiłem auto na kolach nie moglem nim ruszyc. Przed zmienianiem koł zaciągnołem reczy. pozniej go odbezpieczyłem i nic. Poscilem linki od recznego pod siedzeniem i jedno koło posciło a w prawym cos sie posypało i tak szoruje jak bym gwożdziem o blache szorował. Pierwsza moja mysla było ze sruby sa za długie ale w zesżłym sezonie na tych samych kołach juz jezdziłem. I teraz przechodzac do konkretów a mianowicie chciałem zajrzec do tego recznego, sciagnałem zacisk ale nie moge ściagnąć tarczy. Powiedzcie czym mogę ją sciągnąć?? bo auto stoi juz od czwartku a potrzebuje na dojazdy do szkoły. Nawet do mechanika nie moge pojechac bo tak szoruje, a nie chce tarczy uszkodzic bo jest jeszcze w bardzo dobrym stanie. Prosze o mozliwie jak najszybsze odpowiedzi bo zalezy mi na czasie :-( :-/

POpraw temat na bardziej precyzyjny !!!
Ostatnio zmieniony 27 gru 2009, o 00:04 przez kubamistrzuniu, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
wasiliew
Doradca VIP
Posty: 3484
Rejestracja: 20 kwie 2008, o 20:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wasiliew »

Ręczny się posypał, miałem to samo w w202 dawno temu. Tam jest jakaś sprężynka i o nią haczą śruby. Widocznie masz śruby różnej długości, albo różne ET na felgach. Z przodu np mogą być długie śruby bo o nic nie zawadzi, z tyłu muszą być krótsze. Z tego co pamiętam, to śruby powinny wystawać od wewnątrz felgi na około 13mm, lub max 13mm. Nie pamiętam dokładnie.

Ja w tym sezonie też pomyliłem śruby i koło nie chciało mi się obracać bo dałem za długie śruby (mam 2 pary różnych felg, innych firm).

Od czasu problemu w c-klasie, każdy zestaw 5 śrub trzymam w osobnych podpisanych woreczkach i nie mam problemu.

pozdr

[ Dodano: 2009-04-07, 22:44 ]
A jeśli chodzi o tarcze, to jak ściągniesz koło to w tarczy jest taka mała sześcioramienna śrubka. Odkręć ją i sciągnij tarcze, a jak nie schodzi to młotkiem gumowym musisz popukać.
W najlepszym wypadku tylko spręzynki spadły.

powodzenia
Jest W203 C180T kompressor
.:WDB2032461F829195:.

ex W210 Classic '97 E200T - LPG Stag 300
.:WDB2102351A504364:.
kubamistrzuniu
Posty: 47
Rejestracja: 9 lut 2009, o 21:42
Lokalizacja: Pieńsk

Post autor: kubamistrzuniu »

dzięki kolego tylko własnie chodzi o to ze mam odkręconą tą srubke z tarczy ta na imbus i nic, tarcza jak by przyspawana. Młotkiem ja traktowałem i nadal nic. Nie mam pomysłu w jaki sposób sciagnąc ją :-x
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

na forum jest pokazane jak regulowac reczny , w tylnych tarczach jest okienkmo rewizyjne do podkrecania i popuszczania recznego , wsadz srubokret i skrec srube zeby okladziny sie zmniejszyły , w tarcze trzeba walic mlotem dosc konkretnie , w miejsce bembna najlepiej i najbezpieczniej , aby zdjac tarcze musisz zdjac zaciski , wiecej problemów tam nie ma , aa i popusc reczny moze masz zaciagniety
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
Awatar użytkownika
wasiliew
Doradca VIP
Posty: 3484
Rejestracja: 20 kwie 2008, o 20:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wasiliew »

Tak jak windy pisał, wal mocno w tarcze, góra, dół, lewa, prawa i musi ruszyć!
Jest W203 C180T kompressor
.:WDB2032461F829195:.

ex W210 Classic '97 E200T - LPG Stag 300
.:WDB2102351A504364:.
kubamistrzuniu
Posty: 47
Rejestracja: 9 lut 2009, o 21:42
Lokalizacja: Pieńsk

Post autor: kubamistrzuniu »

Panowie zrobiłem, dziekie wielkie za porady :) ale tak jak pisaliscie trzeba tłuc w ta tarcze ile wjedzie. Wszystko było by cacy tylko mam pytanie jeszcze czy dostane gdzieś same sprężynki od szczęk bo obie mam smasakrowane?? jednak sruby były za długie i sciagneło sprzezynke i ja powyginało.
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

aso napewno
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości