Klocki do E klasy.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

bamby
Posty: 37
Rejestracja: 23 paź 2013, o 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Klocki do E klasy.

Post autor: bamby »

Witam. Szukam od pewnego czasu porządnych klocków do swojego W124 z 97 roku. Trafiłem na dosyć ciekawą ofertę http://www.nowe-hamulce.pl/klocki,hamul ... 047070862/ Gdybyście mogli rzucić okiem i mi doradzić byłbym wdzięczny. Czy to całe ATE jest faktycznie takie dobre jak ludzie piszą?
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

bamby pisze:ATE jest faktycznie takie dobre jak ludzie piszą?
jest dobre
Awatar użytkownika
RadekMBCLK270
Posty: 158
Rejestracja: 30 lip 2010, o 01:19
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: RadekMBCLK270 »

Zmieniałem w ub. wiosnę tarcze przód oraz klocki na ATE, polecam. Nie zaskoczą Cię negatywnie, tzn. nie pylą nadmiernie ani nie skrzypią przy hamowaniu. Jak ze ścieralnością na razie Ci nie powiem, bo za krótko. Co do skuteczności hamowania wszystko ok! Jest tak samo jak w serii.
MB E 320 Cdi 2007 Avantgarde
MB Clk 270Cdi 2003 avantgarde, manual.
WDB2093161F045466
Toyota Corolla 03' 2.0 d4d
Honda Civic 92' 1.5DXi
Ford Mondeo 2.0TDDI+chip 2001 Ghia,manual.
Ford Escort 91' 1.6 EFI


Radek
ralfi89
Posty: 1882
Rejestracja: 5 cze 2010, o 22:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: ralfi89 »

zmieniłem na tyle na ate komplet i piszczą mi ciąglę ;) mogło by już przestać;)
Gawra
Posty: 3045
Rejestracja: 16 gru 2009, o 19:29
Lokalizacja: Puszcza Piska

Post autor: Gawra »

ralfi89 pisze:zmieniłem na tyle na ate komplet i piszczą mi ciąglę ;) mogło by już przestać;)
....,a przesmarowales krawedzie boczne smarem miedzianym?(czesto pomaga)
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
ralfi89
Posty: 1882
Rejestracja: 5 cze 2010, o 22:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: ralfi89 »

smarowali bo widziałem ;)
Awatar użytkownika
kid
Posty: 4807
Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:09
Lokalizacja: 100licaKochana

Post autor: kid »

...tylko trzeba pamiętać, że porządne klocki, zakłada się na porządne tarcze :hyhy: jak założysz na jakieś dupne to potem bedziesz gadał, że ate kiepskie są :D zmieniamy komplecik, jak masz zakładać na stare tarcze to kup jakieś najtańsze i dojeździj na nich do zmiany kompletu :cool:
:hyhy:
Obrazek
ralfi89
Posty: 1882
Rejestracja: 5 cze 2010, o 22:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: ralfi89 »

z tyłu tarcze klocki i komplet na ręczny firmy ATE. może się dotrą ;)
Awatar użytkownika
kid
Posty: 4807
Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:09
Lokalizacja: 100licaKochana

Post autor: kid »

to coś źle pozakładane, ja od lat zakładam komplety ate i nic mi nigdy nie piszczało
:hyhy:
Obrazek
Awatar użytkownika
RadekMBCLK270
Posty: 158
Rejestracja: 30 lip 2010, o 01:19
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: RadekMBCLK270 »

to coś źle pozakładane
Też mi się tak wydaje, nie powinny piszczeć nawet na początku, poza tym po rozpakowaniu nowych ATE zauważyłem, że są całe pokryte jakąś warstwą, która po paru mocnych hamowaniach elegancko się wytopiła i pozostała błyszcząca tarcza.. pewnie była to jakaś warstwa ochronna żeby nie rdzewiały przed założeniem.
MB E 320 Cdi 2007 Avantgarde
MB Clk 270Cdi 2003 avantgarde, manual.
WDB2093161F045466
Toyota Corolla 03' 2.0 d4d
Honda Civic 92' 1.5DXi
Ford Mondeo 2.0TDDI+chip 2001 Ghia,manual.
Ford Escort 91' 1.6 EFI


Radek
Awatar użytkownika
rekin175
Posty: 439
Rejestracja: 1 lut 2014, o 16:57
Lokalizacja: DZG

Post autor: rekin175 »

RadekMBCLK270 pisze:
to coś źle pozakładane
Też mi się tak wydaje, nie powinny piszczeć nawet na początku, poza tym po rozpakowaniu nowych ATE zauważyłem, że są całe pokryte jakąś warstwą, która po paru mocnych hamowaniach elegancko się wytopiła i pozostała błyszcząca tarcza.. pewnie była to jakaś warstwa ochronna żeby nie rdzewiały przed założeniem.
Tak powłoka zabezpiecza na czas magazynowania korozyjnie , ale po montażu należy obowiązkowo zmyć powłokę zmywaczem do tarcz ;)
MB|e240|2.6 V6 (112,914) Manual-6 2001.r -Sprzedana .

MB|W211|e320| V6 M112.949| ASB 722.6 |Avangarde sedan

Star diagnosis Zgorzelec 508 834 500
Awatar użytkownika
Aloiz
Doradca
Posty: 1922
Rejestracja: 10 kwie 2010, o 12:12
Lokalizacja: Sanok

Post autor: Aloiz »

Ja z kolei slyszalem ze klocki same sobie zertą powierzchnie tarczy do hamowania a reszta powierzchni która nie uczestniczy w styku klocka zostaje dalej pokryta farba aby nie korodowała. Ale to jest tylko jedna z teorii :D :D
E320 CDI '99 Avantgarde
WDB2100261A988449
Awatar użytkownika
kid
Posty: 4807
Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:09
Lokalizacja: 100licaKochana

Post autor: kid »

to nie teoria, bardzo dobrze słyszałeś, tak właśnie ma być :hyhy:
:hyhy:
Obrazek
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

Aloiz pisze:Ja z kolei slyszalem ze klocki same sobie zertą powierzchnie tarczy do hamowania a reszta powierzchni która nie uczestniczy w styku klocka zostaje dalej pokryta farba aby nie korodowała. Ale to jest tylko jedna z teorii :D
Nie dalej jak wczoraj sprzedawałem tarcze do E90 z TRW i było jak byk w instrukcji aby zmyć je zmywaczem przed montażem.
Farba na rantach to jedno - tej nie zmyjesz :D ale warstwę konserwacyjną z pow. styku należy bezwzględnie usunąć ponieważ nim się zetrze skuteczność hamowania może być ograniczona oraz wniknie w klocki powodując smród i dymienie przez jakiś czas nim się wypali a poza tym na tarczach zaciągają się czarne smugi

Wracając do meritum:
Ja kilka razy w życiu miałem do czynienia z ATE i raczej ich miło nie wspominam.
- Praktycznie najdroższe na rynku aftermarket
- Trwałością absolutnie nie odzwierciedlają ceny - przeciętna to max...
- Każde które miałem piszczały: albo w początkowym okresie, albo w letnim okresie kiedy heble się szybko i do bardzo wysokich temp. nagrzewały
- pył jakie zostawiały szybko i mocno wżerał się w felgi - trudny do usunięcia.
Awatar użytkownika
rekin175
Posty: 439
Rejestracja: 1 lut 2014, o 16:57
Lokalizacja: DZG

Post autor: rekin175 »

Piasek, a jakie tarcze oraz klocki używasz . Ja już byłem zdecydowany na ATE power disc ale po twojej wypowiedzi mam dylemat .
MB|e240|2.6 V6 (112,914) Manual-6 2001.r -Sprzedana .

MB|W211|e320| V6 M112.949| ASB 722.6 |Avangarde sedan

Star diagnosis Zgorzelec 508 834 500
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości