Jak sprawdzić działanie BAS
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Jak sprawdzić działanie BAS
Mam pytanie , chciałbym sprawdzić czy prawidłowo u nie działa BAS. (błędów w kompie i komunikatów brak)
Szukam przyczyny mojego "mało skutecznego "hamowania. Dwa razy lekko ubiłem przód
To mój czwarty mercedes i mam wrażenie że hamuje jak stary opel(nie obrażając nikogo) .Delikatnie hamując np.przed światłami jest ok. Przy awaryjnym hamowaniu które kiedyś mi się zdarzyły w innych autach (MB) zawsze hamowanie było extra, nigdy nikomu nie wpakowałem się w tył. Teraz miałem raz z prędkości 120-trasa, raz z 50- miasto korek i dzwon. Sprawdzałem tarcze , wymieniałem klocki, tłoczki ruchome, nie wiem co jest grane bo bardzo często nawet na suchej nawierzchni włącza mi się abs jak nieco dynamiczniej hamuję.
Proszę o pomoc, nie chciałbym go trzeci raz walnąć
Szukam przyczyny mojego "mało skutecznego "hamowania. Dwa razy lekko ubiłem przód
To mój czwarty mercedes i mam wrażenie że hamuje jak stary opel(nie obrażając nikogo) .Delikatnie hamując np.przed światłami jest ok. Przy awaryjnym hamowaniu które kiedyś mi się zdarzyły w innych autach (MB) zawsze hamowanie było extra, nigdy nikomu nie wpakowałem się w tył. Teraz miałem raz z prędkości 120-trasa, raz z 50- miasto korek i dzwon. Sprawdzałem tarcze , wymieniałem klocki, tłoczki ruchome, nie wiem co jest grane bo bardzo często nawet na suchej nawierzchni włącza mi się abs jak nieco dynamiczniej hamuję.
Proszę o pomoc, nie chciałbym go trzeci raz walnąć
Zawias mam po generalnym remoncie, żadnych luzów, amory i sprężyny super , prowadzi się cichutko, tył mam nivo, fele 7 1/2 cala, opony lato 225/55R16 nowe vredestein , zima 205/60R16 goodride 2 rok(ok 20tys km)
czy dęba staje auto ??? nie wiem bo właśnie włącza się abs i mam wrażenie że autem "ciągnie",
2 miechy temu walnąłem na letnich (ze 120 jak pisałem), wczoraj na zimówkach (bo już założyłem)
ciśnienia w oponach ok 2,0-2,2 bar
czy dęba staje auto ??? nie wiem bo właśnie włącza się abs i mam wrażenie że autem "ciągnie",
2 miechy temu walnąłem na letnich (ze 120 jak pisałem), wczoraj na zimówkach (bo już założyłem)
ciśnienia w oponach ok 2,0-2,2 bar
Też biorę to pod uwagę, być może za późno, jeśli chodzi o dystans to trudno utrzymać w korku lub dużym ruchu bo zaraz ktoś wjedzie ci przed nosem jak jest dużo miejsca.
Tak się zastanawiam gdyż mam inne odczucia od poprzednich aut, a na wcześniejszych też zdarzyło mi się zagapić i zawsze wyhamowałem.
Myślę że też jeżdżę spokojniej niż kilka lat temu, lat przybywa i młodzieńczy temperament minął.
Tak się zastanawiam gdyż mam inne odczucia od poprzednich aut, a na wcześniejszych też zdarzyło mi się zagapić i zawsze wyhamowałem.
Myślę że też jeżdżę spokojniej niż kilka lat temu, lat przybywa i młodzieńczy temperament minął.
I bardzo dobrze, niech wie do czego sluzykakadu pisze:Sprawdzałem działanie BAS po kupnie auta na mojej żonie.
.
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Chyba rozwiązałem zagadkę. Co prawda nie sprawdziłem działania BAS ale juz wiem dlaczego często włączał mi się ABS no i te dzwonki
Okazało się że tył bardzo słabo hamował (pomiary rolek), w jednym kole zapieczony tłok, w drugim ,klocek , no i tarcze skorodowane , popękane i pokrzywione , od zewnątrz ładne ale od środka tragedia. Wymieniłem, tarcze klocki i jest super.
Szkoda że na to wcześniej nie wpadłem , prosta rzecz a człowiek szuka skomplikowanego wytłuczenia. Może innym sie to przyda ku przestrodze.
Okazało się że tył bardzo słabo hamował (pomiary rolek), w jednym kole zapieczony tłok, w drugim ,klocek , no i tarcze skorodowane , popękane i pokrzywione , od zewnątrz ładne ale od środka tragedia. Wymieniłem, tarcze klocki i jest super.
Szkoda że na to wcześniej nie wpadłem , prosta rzecz a człowiek szuka skomplikowanego wytłuczenia. Może innym sie to przyda ku przestrodze.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości